Zaloguj się, aby obserwować  
majkelcio

sprzęgło do wałka

Polecane posty

majkelcio    0

Od niedawna posiadam Zetora 8011. nie wiem gdzie jest przy nim sprzęgło do wałka. nie posiada on dwustopniowego sprzęgła a przy włączaniu WOM-u coś lekko zgrzyta...

Liczę na pomoc i z góry dziękuję :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    5

@ majkelcio o jakie sprzęgło ci chodzi???????????????

przy kierownicy masz wajche którą włącza sie wom

pod siedzeniem jest wajcha <koło hamulca ręcznego> którą włączasz wałek i ją jak przestawiasz to zgrzyta ???????? czy tak?? a na jakich obrotach to przestawiasz???

tam sie robi zależny i niezależny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    656

zetor 8011 a ursus powyżej c 385 to jedno i to samo,kolega ma u 902 to WOM załącza dźwignią przy kierownicą bez żadnego sprzęgła ,miał podobne problemy ale to była wina pompki hydraulicznej [womu]


" No to po małym " - powiedział rolnik wyciągając jaja z sieczkarni.

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

majkelcio po prostu wysiadła ci mikropąpka jeżeli masz sprawny wzmacnicz momentu czyli półbiegi i załanczanie wałka i przedni napęd ale ty go nie posiadasz... u mnie w 12145 jest tak samo bo jak kupiłem ciągnik to wzmacniacz momentu miałem zaspawany i musisz zejść na bardo niskie obroty silnika żeby z delikatnym zgrzytem załączyć wałek i musisz to zrobić szybko :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Od niedawna posiadam Zetora 8011. nie wiem gdzie jest przy nim sprzęgło do wałka. nie posiada on dwustopniowego sprzęgła a przy włączaniu WOM-u coś lekko zgrzyta...

Liczę na pomoc i z góry dziękuję :blink:

sprzęgło od wałka jest z tyłu ciągnika i jest ono sterowane hydraulicznie dźwignią przy kierownicy.

A zgrzyta bo ten typ tak ma :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkelcio    0

sprzęgło od wałka jest z tyłu ciągnika i jest ono sterowane hydraulicznie dźwignią przy kierownicy.

A zgrzyta bo ten typ tak ma :blink:

Nie wiem dokładnie ale wydaje mi się że przy kierownicy są obroty wałka. ale nie będę się sprzeczać, w końcu mam od niedawana ten ciągnik....:huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    5

obroty wałka to sobie ustawiasz tym ile mu dasz w po konikach lub z lewej strony pod kabina jest takie denko które sie odkręca i zmienia obroty z 540obr na 1000obr lub z 1000obr na 540obr\min

 

slawek3220 twój kolega załącza przy kierownicy bo ma cały czas włączony pod siedzeniem ale jeśli sie go nie używa instrukcja mówi ze trzeba wyłączać

a zgrzytać ma zapytaj się mechaników o to najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

U mnie to jest tak w 914 że musze go zgasić i wtedy właczyć przekaźnik tą gałką pod siedzeniem i potem już operje tym przy kierownicy ale tak to jak jest zapalony to to pod siedzeniem nie chce sia właczyć;/ tylko zgrzyt i nic wiecej;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    18

Niestety zgrzytanie to normalne wałek jest załanczany bezpośrednio tryb w tryb bez synchronizatora i zgrzyta.Trzeba tak jak kolega wyżej przy gaszeniu silnika, gdy już prawie gaśnie załączyć wałek i potem sterować dźwignią przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkelcio    0

nie wiem czy nie będę zbanowany ale zapytam czy na wolnych obrotach słychać u was łożysko oporowe?? Bo u mnie tak i nie wiem czy to jakiś poważny problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    5

u mnie w 8111 nic nie słychać i to samo jest w 12145 którego nie włączałem już od 5 lat bo ma ustawione 1000obr których nie używam :D

a zgrzytać będzie ja włączam na wolnych obrotach 300-500 i go nie gasze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

Skoro temat o WOMie w zetorach to może mi ktoś dokładnie opisać jak zmienia się prędkość obrotową wałka z 540 na 1000, bo do kosiarki by się przydało 1000 obrotów a nie wiem dokładnie jak. Coś słyszałem o zmianie wałka tego pod kabiną, a raczej obrocie jego w drugą stronę, ale nie wiem czy to prawda. Może wypowie się ktoś kto zmieniał prędkość. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Tak z prawej strony jest dekielek (fasolka) przykręcony na 2 śróbki M8 (13 klucz) za nim siedzi wałek jak go zamienisz z tylnym wałkiem otrzymasz 1000 obr/min, lub jeżeli go nie ma to masz 540 obr/min wsadź tam pręt coś koło fi 30 tak aby przesunąć dźwignię tym prętem i już będziesz miał 1000 obr/min.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy da rade założyć na tył do Zetora 8045 przednie koła od bizona,chodzi mi o to czy pasuje rozstaw szpilek?
    • Przez BARTOLA
      Witam niedawno nabyłem zetora 8145 i mam pytanie odnośnie hałasów z tyłu kabiny czy to jest normalne że na najwyższym biegu tylny most zaczyna wydawać jakieś hasłasy ? , hałas jest wręcz identyczny jak tylnego mostu w c360 ,      Czy w tym modelu zawsze słychać tylny most czy powinno być cicho?  , zlokalizowałem ze najwiecej hałasu przedostaje się przez dźwignie sterowania podnośnikiem , 
      dodam jeszcze ze dźwięk jest najbardziej słyszalny na prostej gdy zjeżdżam z górki to cichnie 
    • Przez adamuss666
      Kupię konsole nowy typ do zetora 8045
    • Przez tymtus
      Witam. Mam problem, z zetorkiem, wom 6 tarczkowy, tarczki i przekładki nowe. Dzisiaj podczas prasowania wom się uślizgnął, prasa się zatrzymała, dodałem gazu, prasa ruszyła, ale wom nie chce się rozłączyć, rodzielacz podaje olej prawidłowo, raz płynie jednym przewodem, raz drugim. Co się mogło stać? 
    • Przez backspace
      Witam.
      Czy przy wyjęciu wałka ataku tylnego mostu w zetorze 12145 konieczny będzie demontaż zwolnic?
      Z góry dziękuję, pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj