Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 7211 Alternator


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • rank
  • 1162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 03 luty 2010 - 18:36

Zetor 7211 Alternator Witam. Gdy odśnieżałem moim zetorem to zapaliła sie kontrolka od ładowania akumulatora.Alternator chyba przestał ładować.Był on regenerowany w 2007 r. Co mam zrobić?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 7211 Alternator Dzisiaj, 11:30
  •  

#2 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 03 luty 2010 - 18:41

Zetor 7211 Alternator Wepnij amperomierz między wyjście prądowe (B+/30) np. ze załączonymi światłami, następnie zmierz napięcie na biegunach akumulatora(ów). Zamelduj rezultaty.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#3 Share paatrykk

paatrykk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2010 - 18:51

Zetor 7211 Alternator a może gdzieś kabel się wypiął albo szczotki się zawiesiły od mrozu!
a do kolegi "kielbasa" to powiem jedno "nie każdy posiada amperomierz"

#4 Share daniel394

daniel394

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wiżajny

Napisany 03 luty 2010 - 19:53

Zetor 7211 Alternator Może szczotki się starły i musisz wymienić.

#5 Share paulus841

paulus841

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 luty 2010 - 20:15

Zetor 7211 Alternator Hmmm sprawdź alternator głównie szczotki i mostek jeśli potrafisz pomierzyć diody! Regenerowany to znaczy co było w nim robione?? A i weź jeszcze pod uwagę regulator napięcia w starszych modelach był w kabinie pod deską rozdzielczą. Ja miałem problem z ładowaniem w tamtym roku dwa razy przeglądałem alternator wszystko było ok a nie ładował. Wymieniłem regulator napięcia i jest git. Nowy regulator to ok 50 zł. A alternator wraz z regulatorem bo do zetora tylko takie są dostępne teraz to ok 450-500zł.
Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

#6 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3534 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 03 luty 2010 - 20:20

Zetor 7211 Alternator Podepnę się pod temat. Po włączeniu świateł lekko żarzy mi się kontrolka ładowania, widać to tylko w nocy. Założenie nowego regulatora nie pomogło, później zmieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem i nadal to samo. Pasek oczywiście odpowiednio naciągnięty.
Co może być przyczyną ?

#7 Share paulus841

paulus841

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 luty 2010 - 20:26

Zetor 7211 Alternator @Arek ja mam to samo w 7340 tylko u mnie od świateł nie robi się tak ja tak mam jak włączę zapalniczkę wycieraczki albo wentylację. Poświeci się trochę i pużniej już nie widać żeby się żarzyła. Ja myślę że przyczyną może być przeciążenie danej wiązki pod którą podpięte jest za dużo odbiorników. Ale z drugiej strony prędzej objawiało by się przepaleniem odbiornika. Tak szczeże to ja też zachodzę w głowę co to może być.
Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

#8 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 03 luty 2010 - 20:49

Zetor 7211 Alternator Tak, bo lepiej rozbierać wszystko bez zrobienia podstawowych pomiarów... Multimetr cyfrowy, którym można już coś zmierzyć kosztuje 25 zł i jest dość dobry. Dla początkujących polecam coś na M890G.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#9 Share paulus841

paulus841

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 luty 2010 - 21:15

Zetor 7211 Alternator @ kiełbasa mostka w alternatorze nie sprawdzisz nie rozbierając go. Ale tak jak mówisz miernik można kupić za niewielką sumę i zawsze będzie na stanie w gosp.
Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 7211 Alternator Dzisiaj, 11:30
  •  

#10 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 03 luty 2010 - 21:22

Zetor 7211 Alternator Kolego, nie mówiłem o sprawdzaniu diod prostowniczych czy wzbudzenia, ale czy alternator w ogóle reaguje w jakiś sposób - czytać uważnie.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#11 Share paatrykk

paatrykk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2010 - 22:06

Zetor 7211 Alternator

Podepnę się pod temat. Po włączeniu świateł lekko żarzy mi się kontrolka ładowania, widać to tylko w nocy. Założenie nowego regulatora nie pomogło, później zmieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem i nadal to samo. Pasek oczywiście odpowiednio naciągnięty.
Co może być przyczyną ?

a akumulator kiedy był wymieniany???

#12 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3534 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 03 luty 2010 - 22:18

Zetor 7211 Alternator Kontrolka żarzy się od kliku lat a aku przez ten okres był już wymieniany nie raz. Poza tym jest dobrze naładowany.

#13 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 03 luty 2010 - 22:42

Zetor 7211 Alternator To właśnie może się żarzyć od tego, że akumulator jest wystarczająco naładowany. Alternatory z Elmotu tak miewają.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#14 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3534 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 03 luty 2010 - 23:44

Zetor 7211 Alternator Ale dlaczego na fabrycznym alternatorze i regulatorze też tak było?

#15 Share przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • rank
  • 1162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 06 luty 2010 - 17:12

Zetor 7211 Alternator Jednak poszły mi 2 diody , i koszt to 100zł... :blink:

#16 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 07 luty 2010 - 11:47

Zetor 7211 Alternator ja tez tak mam i na wszelki wypadek kupilem na szrocie identyczny alternator od jakiejs skody za 20 zl

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#17 Share paulus841

paulus841

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 07 luty 2010 - 20:23

Zetor 7211 Alternator @przemorolnik To jeszcze ciesz się że diody pojedyńczo da się wymienić.
Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 7211 Alternator Dzisiaj, 11:30
  •  

#18 Share konteno

konteno

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tykocin (okolice)
  • Zainteresowania:różne

Napisany 18 listopad 2011 - 20:08

Zetor 7211 Alternator witam
mam problem z takim magnetonem w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)

Podobne tematy