przemrolnik

Zetor 7211 Alternator

Polecane posty

przemrolnik    14

Witam. Gdy odśnieżałem moim zetorem to zapaliła sie kontrolka od ładowania akumulatora.Alternator chyba przestał ładować.Był on regenerowany w 2007 r. Co mam zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Wepnij amperomierz między wyjście prądowe (B+/30) np. ze załączonymi światłami, następnie zmierz napięcie na biegunach akumulatora(ów). Zamelduj rezultaty.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paatrykk    0

a może gdzieś kabel się wypiął albo szczotki się zawiesiły od mrozu!

a do kolegi "kielbasa" to powiem jedno "nie każdy posiada amperomierz"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    173

Hmmm sprawdź alternator głównie szczotki i mostek jeśli potrafisz pomierzyć diody! Regenerowany to znaczy co było w nim robione?? A i weź jeszcze pod uwagę regulator napięcia w starszych modelach był w kabinie pod deską rozdzielczą. Ja miałem problem z ładowaniem w tamtym roku dwa razy przeglądałem alternator wszystko było ok a nie ładował. Wymieniłem regulator napięcia i jest git. Nowy regulator to ok 50 zł. A alternator wraz z regulatorem bo do zetora tylko takie są dostępne teraz to ok 450-500zł.


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Podepnę się pod temat. Po włączeniu świateł lekko żarzy mi się kontrolka ładowania, widać to tylko w nocy. Założenie nowego regulatora nie pomogło, później zmieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem i nadal to samo. Pasek oczywiście odpowiednio naciągnięty.

Co może być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    173

@Arek ja mam to samo w 7340 tylko u mnie od świateł nie robi się tak ja tak mam jak włączę zapalniczkę wycieraczki albo wentylację. Poświeci się trochę i pużniej już nie widać żeby się żarzyła. Ja myślę że przyczyną może być przeciążenie danej wiązki pod którą podpięte jest za dużo odbiorników. Ale z drugiej strony prędzej objawiało by się przepaleniem odbiornika. Tak szczeże to ja też zachodzę w głowę co to może być.


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak, bo lepiej rozbierać wszystko bez zrobienia podstawowych pomiarów... Multimetr cyfrowy, którym można już coś zmierzyć kosztuje 25 zł i jest dość dobry. Dla początkujących polecam coś na M890G.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    173

@ kiełbasa mostka w alternatorze nie sprawdzisz nie rozbierając go. Ale tak jak mówisz miernik można kupić za niewielką sumę i zawsze będzie na stanie w gosp.


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Kolego, nie mówiłem o sprawdzaniu diod prostowniczych czy wzbudzenia, ale czy alternator w ogóle reaguje w jakiś sposób - czytać uważnie.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paatrykk    0

Podepnę się pod temat. Po włączeniu świateł lekko żarzy mi się kontrolka ładowania, widać to tylko w nocy. Założenie nowego regulatora nie pomogło, później zmieniłem alternator na taki z wbudowanym regulatorem i nadal to samo. Pasek oczywiście odpowiednio naciągnięty.

Co może być przyczyną ?

a akumulator kiedy był wymieniany???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Kontrolka żarzy się od kliku lat a aku przez ten okres był już wymieniany nie raz. Poza tym jest dobrze naładowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

To właśnie może się żarzyć od tego, że akumulator jest wystarczająco naładowany. Alternatory z Elmotu tak miewają.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Ale dlaczego na fabrycznym alternatorze i regulatorze też tak było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3045

ja tez tak mam i na wszelki wypadek kupilem na szrocie identyczny alternator od jakiejs skody za 20 zl


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    173

@przemorolnik To jeszcze ciesz się że diody pojedyńczo da się wymienić.


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

witam

mam problem z takim magnetonem w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj