Polecane posty

Gość   
Gość

Jaki to zetor i skąd wiesz że to szybka skrzynia ?@ jacus  możesz odpowiedzieć ?

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25

nie tyle szybka skrzynia, co inne zwolnice. na obudowie są nr 62112801 - 30km/h, 60112801 - 25 km/h. ja mam w 7245 szybkie i kola r34 i tak samo 2 bieg to w cieższych pracach za szybko

skrzyn jest kilka rodzai tez:

w 7011 i tych starszych skrzynia z przelozeniami jak 4011/c360 (dosyc wolna),

w seri 7211 itp jest juz inna (szybsza)

w seri 5340 itp dwie do wyboru (taka jak 7211 oraz podobna do tej z seri 7011 (5 polowa szybsza od 1 szosowej, ale juz osiaga wieksza predkosc max jak ta z serii 7011)

Posiadam wykresy predkosci dla tych skrzyn na roznych kolach i zwolnicach, zaglebilem sie w ten temat ktoregos razu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A serii 5211 ? Czy to prawda z tą niedostępnością części do nie standardowych skrzyń ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    25

A no własnie w 5211 jest inna skrzynia, w opcji tez z przyspieszonym biegiem wstecznym tak jak bylo w serii 7011 i starszych (zamieniony 2 bieg z 3)

Co do czesci to nie orientuje sie, ale raczej czesci do skrzyn z rewersem, wzmacniaczem czy w serii xx41 gdzie moze byc skrzynia 40 km/h, w pierwszym lepszym sklepie nie bedzie, ale wszystko powinno dac sie sciagnac chociazby z Czech, no i pewnie z fajna ceną :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Właśnie ta skrzynia 2 zamieniona z 3 mnie interesuje . Pytam z ciekawości , bo jak na razie nic nigdy się nie działo . No i moim zdaniem nie jest to szybka skrzynia , jak to niektórzy twierdzą , a jedynie szybki wsteczny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Taa , przeważnie jak z ciężkim ładunkiem B| . Na pusto może i trochę szybciej , ale wydaje mi się że wielkiej różnicy niema w porównaniu do zwykłego wstecznego .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

@zetorki12 Posiadam zetora z szybkim wstecznym i mogę coś na ten temat powiedzieć. Różnica prędkości w porównaniu do zwykłego wstecznego jest kolosalna. Czasami jest to uciążliwe bo żeby cofnąć z czymś ciężkim to sprzęgło dostaje łomot, do tura też za bardzo się nie nadaje bo trzeba by na reduktorze pracować ale do prac polowych jest super sprawą. Na uwrociach czy poprzeczniakach pracuje się jak z rewersem a jeśli na prawdę jest za szybko np cofajac przyczepą gdzieś w ciasne miejsce to można to zrobić na reduktorze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mi najbardziej pasuje w tej skrzyni że trójka do przodu (najczęściej używana) . Więcej miejsca po zatrzymaniu na biegu .B|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

w moim na trojce to raczej mozna jezdzic po polu niz pracowac, chyba tylko dyskowa na lace rownej jak stol da sie kosic , czy wsteczny jest szybszy- trudno powiedziec -nigdy na pelnym gazie nie cofam, za to 4 i 5  jest taka sama jak 6245, cos takiego jest w starej 60-na okraglej osi w porownaniu do zwyklej 60 na 1,2,3  jest wolniejsza. skrzynia jest inaczej zestrojona.

co do roznic w czesciach zamiennych do skrzyni biegow-to wole nie wiedziec9_99_9.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540
4 godziny temu, zetorki12 napisał:

A serii 5211 ? Czy to prawda z tą niedostępnością części do nie standardowych skrzyń ?

Nie tylko od 5211 ale również do serii 6xxx czy 7xxx. Części do rewersu czy półbiegów bardzo ciężko osiągalne, z tego co kiedyś znalazłem to miał je tylko jeden sklep w Czechach, komplet do półbiegów to coś około 15 tyś zł za kilka elementów. Niestandardowych skrzyni było bardzo wiele w Zetorach, a na potęgę szły za granicę jako lepsze ciągniki. Do większości nie ma w ogóle części (nawet w Czechach) ze względu na całkiem inne koła zębate w skrzyni, różnice to przede wszystkim skośne zęby, moduł zęba czy synchronizatory. Przez ponad rok były szukane koła zębate od 3 biegu wraz z kołem współpracującym i nie było ani nowych ani używanych. Skończyło się na dorobieniu tylko koła od 3 biegu w firmie zajmującej się produkcją takich elementów. Koszt jednej sztuki to coś bodajże około 4-5 tyś zł.  W oryginalnym kole zerwało 4 zęby podczas zjeżdżania z górki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4203
10 godzin temu, Lukasz93 napisał:

skrzyn jest kilka rodzai tez:

w 7011 i tych starszych skrzynia z przelozeniami jak 4011/c360 (dosyc wolna),

Mam 7011 i 60tke - Zetor jest dużo szybszy na każdym biegu. Co prawda nie mierzyłem dokladnie (tylko parę sytuacji jak jeden za  drugim jechał), ale.subiektywne odczucie takie jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj