Skocz do zawartości

Zdjęcie

Komputer się włącza a monitor nie


19 odpowiedzi na ten temat

#1 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 01 luty 2010 - 21:57

Komputer się włącza a monitor nie Mam problem, gdy chcę włączyć komputer to on się nie włącza za pierwszym razem tylko trzeba go restartować kilka razy niekiedy 10 i więcej... Gdy już się włączy monitor razem z komputerem to się czasem sam restartuje... Zrobiłem formata i od nowa windowsa zainstalowałem i nic to nie dało. Dodam że jak wyłączy komputer i zaraz włączy uruchamia się normalnie. Podejrzewam zasilacz lub dysk, ale już sam nie wiem co myśleć.

Mogę zainstalować EVEREST Ultimate i pokazać wam napięcia i temperaturę.
:D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Komputer się włącza a monitor nie Dzisiaj, 11:07
  •  

#2 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 01 luty 2010 - 21:59

Komputer się włącza a monitor nie Zasilacz lub płyta główna. Sprawdz czy kondensatory nie są spuchniete.

#3 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 01 luty 2010 - 22:03

Komputer się włącza a monitor nie Spuchnięte to znaczy takie rozsadzone na boki?
:D

#4 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 01 luty 2010 - 22:10

Komputer się włącza a monitor nie Spuchnięte kondensatory wyglądaja tak http://obrazki.elekt..._1152205433.jpg Jak stary jest ten komputer?

#5 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 01 luty 2010 - 22:15

Komputer się włącza a monitor nie Komputer ma 7 lat.

Te kondensatory to na płycie głównej patrzeć czy na zasilaczu?
:D

#6 Share dawid2009

dawid2009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 01 luty 2010 - 22:21

Komputer się włącza a monitor nie Najpierw zobacz na płycie głównej. Ja juz musze uciekać, jeśli to kondensatory na płycie głównej a najprawdopodobniej tak jest to kupisz je w każdym elektronicznym sklepie tylko spisz parametry. Do płyty maja być low esr. Jeśli choć raz trzymałeś w ręku lutownice to sobie poradzisz a na necie jest dużo ilustrowanych instrukcji wymiany kondensatorów.

#7 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2010 - 22:26

Komputer się włącza a monitor nie dokładnie kondensatorki, weź kompa zanieś gdzieś do serwisu wymiana nie jest droga nie pamietam 30-40zł

#8 Share MarcoWzu

MarcoWzu

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:W.Mazowieckie
  • Zainteresowania:Troche rolnictwo...heh no oczywiście imprezy i co najważniejsze dziewczyny-moja ulubiona pasja...xD
    Też motoryzacja troche szkoła i wiele, wiele innych rzeczy...

Napisany 01 luty 2010 - 22:52

Komputer się włącza a monitor nie jak monitor włączony a nie ma obrazu to może garta graficzna ale też podejrzewam że te kondensatorki tak jak koledzy wyżej mówią.....
Dopóki jesteś młody Bóg troche dał urody rozkładaj pannom nogi.....i nie wstydź tego sie....

#9 Share 19Damian89

19Damian89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń, Małki

Napisany 01 luty 2010 - 23:41

Komputer się włącza a monitor nie

Komputer ma 7 lat.


moj tez tyle wytrzymal i poszedl mi BIOS i mialem podobne obiawy zeby udalo mi sie wlaczyc kompa cos tam srutowal niby ale monitor sie nei wlaczal a jak sie wlaczyl to byl jak cud ..

#10 Share Grzesiek84

Grzesiek84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 314 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2010 - 23:57

Komputer się włącza a monitor nie czy przy włączaniu słychać pikanie takie jakby, jeśli tak to ile razy, czy krótkie czy długie, jaką masz temperaturę na procesorze i całej reszcie. Sprawdź płytę tak jak koledzy pisali, ale ja bym jeszcze, wyciągnął grafikę i ram wyczyścił połączenia z kurzu, powyjmuj wtyki i włóż z powrotem, wyczyść zasilacz. Czy dokładałeś ostatnio coś do kompa, dysk, ram, grafikę, CD, czy coś innego w najbliższym czasie? Spróbuj jeszcze z restartować bios wyciągając baterię na płycie głównej. Opisz podzespoły komputera jaki zasilacz (moc), plyta, ram itd

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Komputer się włącza a monitor nie Dzisiaj, 11:07
  •  

#11 Share pawello15

pawello15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2010 - 06:00

Komputer się włącza a monitor nie ja w laptopie miałem coś takiego że wogóle monitor się nie włączał to sie okazało że dysk się odłączył

#12 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 02 luty 2010 - 15:19

Komputer się włącza a monitor nie Do kompa od nowości nic nie było dokładane jak został złożony tak chodził...

A te temperatury i napięcia na podzespołach komputera postaram się wieczorem napisać :)

Ocenicie co może być nie tak spróbuję wyciągnąć tą baterię na płycie głównej ale wątpię czy coś to da a styki są ok :)

Podzespoły to:
Płyta główna - EPoX Europa B.V
Karta graficzna - NVIDIA GeForce4 MX 440
Dysk - Maxtor 6E040L0
Procesor - AMD Athlon™ XP 1800+
Audio - Realtek AC'97 Audio for VIA ® Audio Controller
Zasilacz pisze coś że 350A

Pozdrawiam!!! :)
:D

#13 Share Grzesiek84

Grzesiek84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 314 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2010 - 21:43

Komputer się włącza a monitor nie opisz jeszcze jakie są objawy podczas uruchamiania co z tym pikaniem, czy jest jedno normalne czy nie ma wogole czy kilka jak tak to jakie? Co do styków wyciągałeś szyny-taśmy i wkładałeś spowrotem czy tylko wizualnie stwierdziłeś że są ok?

#14 Share c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 02 luty 2010 - 22:16

Komputer się włącza a monitor nie różnie z nim jest raz pika raz nie trudno ocenić muszę się temu przyjrzeć :)

poruszałem taśmami kablami stwierdziłem że są ok :) Znając życie napewno to nie jest przyczyna...
:D

#15 Share Grzesiek84

Grzesiek84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 314 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2010 - 22:44

Komputer się włącza a monitor nie Ram i grafikę wyjmowałeś, jeśli oczywiście wiesz jak to zrobić by nie uszkodzić, bo procesora jeśli nie masz pasty lepiej nie ruszaj, co z bateria restartowałeś bios? Jeśli masz więcej wejść na płycie spróbuj przełożyć np. Ram i grafikę w sąsiednie odpowiadające temu które posiadasz to samo zrób z dyskiem , cd rom i dyskietki lub czytnik możesz odpiąć całkowicie i obserwuj czy coś się zmienia. A i zrób jeszcze test włącz kompa gdy się już uruchomi wyłącz i odnowa jeśli się uruchomi to wyłącz i wyłącz listwę zasilającą odczekaj parę minut jeśli po ponownym uruchomieniu nie będzie chciał się włączyć to albo bateria do wymiany albo coś z biosem lub płytą główną. Powiedz jeszcze jak często używany był ten komputer i czy po pierwszych próbach uruchomienia co pojawia się na monitorze czy totalnie nic. Może być też tak że jeśli sam się restartuje to albo brak już pasty na procesorze lub wentylator się spalił na procku i wysoka temperatura go wyłancza lub brudny zasilacz i fiksuje ewentualnie w zasilaczu coś padło np kondensatory popuchły. Cóż rozpisałem się ale przyczyn może być wiele, więc informacji potrzebnych by pomóc

#16 Share blacha

blacha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 328 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Hobbystycznie weterynaria i różne tematy związane i spokrewnione z trzodą chlewną

Napisany 02 luty 2010 - 22:56

Komputer się włącza a monitor nie Wiesz co miałem kiedyś podobny problem włączał się komp, nie włączał się monitor, lub też włączał się i przechodzi w tryb czuwania (oszczędności energii), no miałem różne podejrzenia, płyta główna, karta graficzna itd., no ale niby wszystko było ok, na końcu się wku....em i postanowiłem zmienić listwę zasilającą (w końcu też nie wymieniałem jej od samego początku tj. też około 7 lat), no i to pomogło. Okazało się, że na starej listwie gdy leżała na płasko (tj. normalnie) nie miałem napięcia na 3 końcowych z 5 istniejących gniazd, jak położyłem ją na boku to wszystko działało, wiem dziwne, śmieszne, ale prawdziwe, więc może też spróbuj zmienić listwę, a najlepiej odstaw kompa do jakiegoś serwisu, ewentualnie kogoś kto mógłby taki serwis zastąpić :) .
Pomogę tyle co mogę - dalej się zobaczy

#17 Share Ukasz52

Ukasz52

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 02 luty 2010 - 23:14

Komputer się włącza a monitor nie też niedawno tak miałem ale zmieniłem monitor i jest ok.
tamten tak cichutko buczał:/

#18 Share Tomek7G

Tomek7G

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Milan Per Sempre...

Napisany 18 luty 2010 - 18:37

Komputer się włącza a monitor nie Sprawdź Ramy - one są najczęściej winowajcą, wyciągnij, przedmuchaj, sprawdź, czy Piny się nie przepaliły
Ryk SW 400 + C360 + 2xD43 pełne pszenicy = Magia PRL

Sprzedam 2 redlice do Poznaniaka
Kontakt: PW/GG

#19 Share Czekol

Czekol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 26 kwiecień 2010 - 18:38

Komputer się włącza a monitor nie Ja też mam podobny problem z monitorem, ale dzieje się to gdy najpierw włączę komputer a po chwili monitor, więc włączam monitor a później szybciutko komputer i wszystko działa elegancko. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale mi to nie przeszkadza po prostu włącz monitor a później komputer.
Kto zadaje pytania nie może uniknąć odpowiedzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Komputer się włącza a monitor nie Dzisiaj, 11:07
  •  

#20 Share DANIEL

DANIEL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 205 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 28 kwiecień 2010 - 12:14

Komputer się włącza a monitor nie Też miałem podobny przypadek, z początku monitor wyłączał się po kilku minutach pracy a kontrolki od dysku i zasilania na obudowie świeciły ciągłym światłem.

Później  przy odpalaniu kompa monitor nie dawał znaku życia, posprawdzałem wszystkie części i okazało się że grafika padła (miała pasywne chłodzenie :rolleyes:) .

Jeżeli masz możliwość pożycz kartę graficzną od kumpla i sprawdź czy odpali.

 


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy