Skocz do zawartości




Reklama



Co zrobić by paliwo nie cofało się do baku przy zetorze 12145 i pochodnych ?


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
32 odpowiedzi na ten temat

#1 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 01 luty 2010 - 15:26

Witam was i proszę o pomoc ponieważ mam Zetora 12145 i przypuśćmy zgasiłem go o 20.00 a następnego dnia rano nie mogę go odpalić ponieważ paliwo się cofnęło do baku i trzeba się paprać i pompką pompować... założyłem separator wody ok kombajnu na wysokości pompy paliwowej i nie pomogło  :)  macie może jakieś pomysły ? z góry dzięki  :)

#2 xmen

xmen

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • 1810073
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 01 luty 2010 - 15:44

poszukaj nieszczelności pomiędzy zbiornikiem a pompką paliwową albo założ zaworek zwrotny na przewodzie przy zbiorniku, może pomoże :)

#3 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 01 luty 2010 - 15:51

Przewody są wszystkie nowe bo silnik miał kapitalny remont... też myślałem nad jakimś zaworkiem ale ile on kosztuje ?

#4 xmen

xmen

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • 1810073
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 01 luty 2010 - 15:58

kosztuje grosze, jakieś 30 pln max + zaciski na przewód, nowe nie znaczy dobre, może przy separatorze są nieszczelności, miałem tak kiedyś w bizonie

#5 mizgus

mizgus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2010 - 16:05

Nie wiem jak jest w twoim modelu ale w 7245 i pochodnych są dwa zaworki zwrotne jeden pod spodem pompki zasilającej wkręcany na śrubokręt a drugi na powrocie paliwa z pompy do baku. Sprawdź czy u ciebie nie jest podobnie.

#6 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 01 luty 2010 - 16:11

Ale w 7245 masz jeden bak paliwa a w ciężkich ciągnikach masz dwa, jeden pod maska 120 L i pod kabiną 80 L... jeden to zaworek to jest na boku pompy a reszty poszukam w piątek bo nie mam dostępu do ciągnika w tej chwili  :)

#7 przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • 1162 postów
  • 9409663
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 01 luty 2010 - 16:13

a ja miałem w 7211 taki przypadek, i jak oddałem pompe do regeneracji to gościu wyminił sprężynke taką mała na śrubce, i paliwo trzyma i sie nie cofa.Moze u Ciebie jest podobnie. Przemrolnik.

#8 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 01 luty 2010 - 16:15

Pompa też jest po całkowitym remoncie i wszystko jest tam nowe i ona jest ok

#9 DF24

DF24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 postów
  • 33904068
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Malbork

Napisany 01 luty 2010 - 17:34

Może jakis paproch sie dostał pod zaworek w pompce recznej Tak miałem w ursusie (pompa ta sama) miby wszystko wymienione sprawdzone przed remontem palił a po remoncie paliwo ucieka do baku okazało sie paproch pod zaworkiem, tak było umnie, moze  to samo u ciebie
Claas Tucano, Deutz-Fahr agrotron, Case jxu = MOC POTĘGA I CHWAŁA :D

#10 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 01 luty 2010 - 17:48

No właśnie nie  :)  pompki też były różne zakładane... a masz foto tego ursusa od strony pompy, filtrów paliwa ?

#11 DF24

DF24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 postów
  • 33904068
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Malbork

Napisany 01 luty 2010 - 18:05

fotek niemam a sprawdzałes ten zaworek zwrotny co jest na powrocie  z tą kulką w srodku moze sprerzynka pekła
Claas Tucano, Deutz-Fahr agrotron, Case jxu = MOC POTĘGA I CHWAŁA :D

#12 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 01 luty 2010 - 20:21

A w którym miejscu ten zaworek się znajduje ?

#13 DF24

DF24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 postów
  • 33904068
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Malbork

Napisany 02 luty 2010 - 17:04

umnie jest na powrocie ale on  wsumie niepowinien byc przyczyną ,chyba ze sie myle
Claas Tucano, Deutz-Fahr agrotron, Case jxu = MOC POTĘGA I CHWAŁA :D

#14 Rafal29

Rafal29

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • 44530642
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:mechanika, dobra książka

Napisany 02 luty 2010 - 17:23

Ten zaworek utrzymuje tylko odpowiednie ciśnienie w pompie wtryskowej i nie ma nic wspólnego z opadaniem paliwa.Sprawdz sobie zaworek ssący w pompce paliwowej bo to on trzyma paliwo w przewodzie.

#15 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 02 luty 2010 - 18:11

A gdzie ten zaworek jest ?  :)

Pytanie oczywiście do Rafał29 jeśli masz jakieś foto albo coś

#16 sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 02 luty 2010 - 19:47

ot chodzi w tym jest zaworek od paliwa (w tym korpusie od dołu taka wielka śruba na śrubokręt ) tylko tam nie ma kulki ale taki jakby grzybekprzy rozbieraniu uwaga na części mogą wyskoczyć tego nie naprawisz bo raczej brak części
Miałem z tym paliwem problemy mniej jak pół zbiornika to się zapowietrzał po zgaszeniu nawet po 1 godzinie  :) :)  . Ten zaworek jak jest sprawny to pompką ręczną zaciągnisz paliwo z baku nawet jeśli wężyk będzie pusty

#17 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 03 luty 2010 - 15:45

kurde ale pompa była robiona w zakładzie... zobaczę jutro jak to wszystko wygląda

#18 Piotr6530

Piotr6530

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • 24560067
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 luty 2010 - 15:54

Ja do swojego Zetora 5341 kupiłem taki zaworek zwrotny za ok.20zł no i paliwo już się nie cofa  :)
widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!

#19 AdamZetor12145

AdamZetor12145

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 318 postów
  • 10153268
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Cżstochowy

Napisany 03 luty 2010 - 16:00

Piotr6530 a masz może fote tego zaworka ? albo na allegro znajdź i wstaw link...

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 Piotr6530

Piotr6530

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • 24560067
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 luty 2010 - 21:28

Mój jest podobny do tego
Mój odnośnik
widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!





Zobacz także