Polecane posty

michasko    1

Chciałbym wymienić płyn w chłodnicy ale nie wiem jak dokładnie spuścić stary płyn. Czy wystarczy spuścić śrubką w bloku i w chłodnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

jeśli odkręcisz kraniki w chłodnicy i w bloku to wszystko powinno zlecieć bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    636

a jak nie zleci wszystko po odkręceniu kraników to odkręć dolną gumę co idzie do chłodnicy i wtedy już napewno wszystko zleci :D a jak te parę mililitrów zostanie w układzie i zalejesz nowym płynem to nic sie nie stanie :D


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Lepiej w starym ciągniku gum z układu chłodzenia nie ruszać, poobczajaj w bloku silnika musi być gdzieś jakiś korek spustowy, jak spuścisz z chłodnicy to jeszcze ze 2-3l w bloku zostanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belarusik    2

Ja zawsze odkręcam kraniki z chłodnicy i z bloku gdy wszytski zleci to z 2 litry wody destylowanej do chłodnicy wlewam czekam aż wyleci zamykam kraniki i dopiero płyn do chłodnic :D Na jakich płynach jeżdzą wasze ciągniki?


Wyznaje jedna zasade taką że nie ma zasad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    636

ale jak ciągnik nie jest stary, a gdyby nawet był i guma w dobrym stanie to można zdjąć :D ja jeżdżę na wodzie :D a kiedyś na Borygo :(


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Temat jak mniemam tyczy się do posiadaczy (MF3070) jak spuścić płyn, a nie jak we władku czy c330, z tego co się orientuje ani w bloku ani w chłodnicy nie ma kranika jak ma to miejsce innych sprzętach. Ja osobiście dołączam się do pytania jak się spuszcza płyn w MF bo mnie też czeka wymiana. Szczerze nie chciałem się na pałe przybierać bo jak zobaczyłem ile tam przewodów i chłodniczek to dałem spokój(mam klime).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    636

@matis251 nie to żebym się czepiał ale Władki (T25) są chłodzone powietrzem :D


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Władki- w naszych stronach na wszelką maść ruskich sprzętów (belarus, MTZ) woła się władek albo rusek. A że T25 chłodzony powietrzem to wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

w chłodnicy jest taki plastikowy kranik tzn ten plastik wykręcasz i to znajduje się z prawej strony a w bloku też masz do wykręcenie przy kabinie z lewej strony wszystko mówię patrząc od tyłu i cały płyn zleci sam wymieniałem z 3 miesiące temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Mój MF chyba miał płyny pomieszane, bo jak się płyny pomiesza to mogą się kłocić i wyżerać dziurki, w jednym miejscu mi przecieka przy pompie wodnej ,teraz myślę żeby kupić uszczelniacz do chłodnic, ale czy to nie pogorszy właściwości płynu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    636

my zastosowaliśmy uszczelniacz jak Zetor miał rok bo też mu gdzieś leciało i wszystko było w jak najlepszym porządku :D


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

nikt nie powiedział, że trzeba jeszcze z chłodniczki oleju silnikowego płyn spuścić wykręcając od spodu małą śrubkę(o ile taka chłodniczka w modelu 3070 jest tak jak w 3080) powinna byc ona po lewo od filtra oleju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arcun    1

A może ktoś się orientuje jak spuścić płyn z bloku w massey 8220? Z chłodnicy ładnie zleciało ale z bloku nie chce czy jest jakiś korek spustowy albo coś w tym stylu?Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SamaPrawda    412

Trochę odkopie temat, żeby nie zakładać nowego, gdzie znajduje się kranik płynu chłodniczego w mf6180? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj