Skocz do zawartości

Zdjęcie

Za co cenicie ulubioną markę samochodu?


157 odpowiedzi na ten temat

#121 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2010 - 00:02

Za co cenicie ulubioną markę samochodu?

z checia bym chcial z powrotem nowke passata 110 tdi na pompie bo to idealne baza do zrobienia 145km i zuzycia opalu 5 l.przy ostrej jezdzie :)

co innego mamy na mysli mowiac o ostrej jezdzie. charakterystyki mozesz w pewnym sensie dowolnie tworzyc, jak chcesz miec moc max na poziomie 3500 obr. to gratuluje.
co dokladnie wymieniles, ze uzyskales ponad 140 KM przy takich niskich obrotach, jaki uzyskales moment i jaka krzywa?

jezdzilem np. golfem mk1 (swap asz) z turbo od arl-a i wirusem, http://forum.vwgolf....p=864968#864968 , prosze to auto kolegi z grupy ze studiow. przed modyfikacjami palil 9-10 litrow, teraz pali 12.
http://img261.images...8ps390nmsk2.jpg wykres juz nieaktualny bo siedzi nowe turbo i poszla korekta softu, ale przez chwile tak sie bujal do poki turbo nie padlo.

nie wiem dlaczego uwazasz, ze jesli masz chipa w PD i jedziesz z takimi samymi predkosciami zuzycie paliwa nie moze spasc? przeciez tak samo jak w silniku starszym masz wieksza moc dostepna w nizszych obrotach, wiec jesli potrzebujesz tyle samo mocy na pokonanie oporow jazdy to jedziesz z mniejszym obciazeniem, wiec tak samo powinno spadac.


@zorzyk masz racje najnowsze CR juz generuja wyzsze cisnienia niz PD, ale przez 10 lat mialy prawie polowe tego co w pompowtrysku ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Za co cenicie ulubioną markę samochodu? Dzisiaj, 06:04
  •  

#122 Share szmergiel

szmergiel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 09 marzec 2010 - 08:49

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? masz racje ze inaczej rozumiemy ostra jazda,jezeli krecisz motor caly czas do ponad 4tysi i startujesz ze swiatej to nie ma mocnych zeby 10 nie spalil i turbo nie padlo.Ja glownie robie sobie tak auta zeby miec o niebo lepsze wyprzwdzianie i latwo osiagc wieksze predkosc stala przy nizszym zuzyciu a nie musze katowac silnika.Najlepszego kopa mam od 2500 do 3500 a wyzej juz lipa dlatego tak ustawiona charakterystyka idealnie ni pasuje bo jadac np.80km/h na 4 nie musze redukowac bo jest ponad 2000 i osiagniecie 120km/h bardzo szybo a wyzej nie ciagne tyjko 5 bo moc jest mrawie max.Wykresu nie mam nie bo bralem jak mi to robiki tylko widzialem na kompie ,moment chyba 300 albo 308 juz nie pamietam a zmienione byly;Uklad dolotowy rozwierciny i szlifowany,filtr powietrza i przewod doprowadzajacy do turniny no i 3 terowniki w komputerze bo nie mozna bylo ich przeprogramowac na taka charakterystyke,tak bylo w tym na pompie.w 2.0PD tylko zmieniony program i taka sama harakteryka jak w tamtym ale ja na swiatlach sie nie scigam bo bym pewnie przegral ale na zwyklej drodzie to jest super odjazd jak jedziesz za kims 100km/h i depa to 160 jest momet.na PD nikt nie jest w stanie wytlumaczyc czemu nie mozna zejsc ze spalania,u mnie kilka osob podnioslo 1.9 130 na 160 i wszyscy to samo mowia a kolega mial golfa na pomie tak jak moj zrobony i w tym roku sie przesiadl na 1.9 130 to ma dosc bo ostrozniej jezdzi a 8 lyka.Aha i na PD jes glosniejszy jeszcze .

#123 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 09 marzec 2010 - 14:29

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? Brzozak bądź dokładniejszy, jaką prawie połowę, mi wychodzi 66%
* 1997 wprowadzenie na rynek światowej nowości – systemu Common Rail do samochodów osobowych (ciśnienie wtrysku 1350 barów, pierwsze zastosowanie seryjne Alfa Romeo

* 1999 system Common Rail do pojazdów użytkowych (ciśnienie wtrysku 1400 barów, pierwsze zastosowanie seryjne Renault (RVI))

* 2001 druga generacja systemów Common Rail do samochodów osobowych (ciśnienie wtrysku 1600 barów, pierwsze zastosowania seryjne Volvo i BMW)

* 2002 druga generacja systemów Common Rail do pojazdów użytkowych (ciśnienie wtrysku 1600 barów, pierwsze zastosowanie seryjne MAN)

* 2003 trzecia generacja systemów Common Rail z piezowtryskiwaczami typu Inline do samochodów osobowych (ciśnienie wtrysku 1600 barów, pierwsze zastosowanie seryjne Audi)

* 2005 100 milionów wtryskiwaczy Common Rail do samochodów osobowych

#124 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2010 - 18:01

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? @zorzyk masz calkowita racje, dlatego napisalem polowe, zeby nie wdawac sie w szczegoly ;)
z moich zrodel pierwsza 135 MPa, druga 150-160 MPa, trzecia nawet 180 MPa.

masz racje ze inaczej rozumiemy ostra jazda,jezeli krecisz motor caly czas do ponad 4tysi

tak to wlasnie dla mnie ostra jazda. ty piszesz o normalnej jezdzie, wiec cala poprzednia strona mozna sobie pupe podetrzec.

Najlepszego kopa mam od 2500 do 3500 a wyzej juz lipa dlatego tak ustawiona charakterystyka idealnie ni pasuje bo jadac np.80km/h na 4 nie musze redukowac bo jest ponad 2000 i osiagniecie 120km/h bardzo szybo a wyzej nie ciagne tyjko 5 bo moc jest mrawie max.

ci powiem, ze osobiscie bym sie niezle wk...wil jakbym po chipie na hamowni takie kreski zobaczyl, ale to twoja sprawa. nie wiem jak dla mnie moc jest scisle zwiazana z obrotami, wiec pod koniec moment musi spadac w przepasc.

Uklad dolotowy rozwierciny i szlifowany,filtr powietrza i przewod doprowadzajacy do turniny no i 3 terowniki w komputerze bo nie mozna bylo ich przeprogramowac na taka charakterystyke,tak bylo w tym na pompie.

no nie gadaj, ze zdejmowales rozwiercales i polerowales kolektor dolotowy, przeciez to nie benzyna n/a. przewod od filtra do turbo rozumiem, ze zmiana wymuszona montazem stozka?? odizolowales go chociaz termicznie? nie wiem ile pieniedzy wydales, ale wystarczylo wtryski 216'tki kupic i chipa zapodac, by osiagnac te 150 KM.

na PD nikt nie jest w stanie wytlumaczyc czemu nie mozna zejsc ze spalania,u mnie kilka osob podnioslo 1.9 130 na 160 i wszyscy to samo mowia a kolega mial golfa na pomie tak jak moj zrobony i w tym roku sie przesiadl na 1.9 130 to ma dosc bo ostrozniej jezdzi a 8 lyka.Aha i na PD jes glosniejszy jeszcze .

uwielbiam takie prawdy palcem po wodzie pisane...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#125 Share szmergiel

szmergiel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 09 marzec 2010 - 18:21

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? jada 2 samochody ,jeden fabryczny 110km krecisz go do oporu redukujesz ogolnie zapi...alasz a drugi jedzie kolo niego po przerobkach takich jak ja podalem i kreci mac 3000-3500tysi i 2/3gazu ,obydwa jada tak samo i ale ten zrobiny spali o 4l mnie a jedzie rowno z tamtym bo ma duzo wiecej mocy bez kreceni-teraz wiez o co mi chodzilo? wcisnac gaz do dechy to kazdy glupi potrafi a mozna tak to rozwiazac ze nie da sie calego i wyprzedzi i takiego delikwenta co katuje auto i duzo pali.KOszt w 2007 roku wyniosl 1200zl.A na PD w 2009 800zl bo tylko elektronika.NIe sztuka jest dolozyc dawke paliwa symetrcznie do doladowania turbiny,wtedy masz tak jak piszesz moc coraz wieksza identycznioe jak fabrycznie ale spalanie tez duze.JAk wiesz najlepsza dynamike ma motor pracujacy w zakresie max moment a max moc ,jezeli zawezisz ten przedzial uzyskujesz wieksza sprawnosc a co ca tym idzie dynamike.ps .wymienic wtryski to kazdy potrafi tylko ile na to trzeba kasy i od razu 3l/100km wiecej polknie co wtedy staje sie nieoplacalne

#126 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2010 - 18:42

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? szczerze spadek zuzycia paliwa moze byc, ale o litr, a nie 4 :) nie ma cudow, mozesz zyskac tylko na zwiekszeniu sprawnosci (poprzez to co piszesz obnizenie obrotow), ale zyskasz na tym max 10%, a nie 40, wtedy posilkujac sie odpowiednimi stosunkami uzyskalbys sprawnosc cos pod 60% ;) . potrzebna moc do pokonania oporow musi byc taka sama.

odnoszac sie do teorii silnikow, to czy czasem diesel nie oddycha non stop pelna piersia i dlatego nie ma przepustnicy?? w takim przypadku moc sie bierze tylko i wylacznie z energii chemicznej zawartej w paliwie. polerowac kanaly w kolektorze dolotowym, albo zmieniac sie ich ksztalty ma sens dopiero wtedy gdy nie ma skad juz wziac tak duzo powietrza. przy takiej mocy jak ty osiagnales to wynik tylko i wylacznie samego chipa. szczerze nic mi sie kupy nie trzyma z twoich wypocin, ide na piwo.
jezdzij sobie ostro z predkoscia 120 km/h i zuzywaj 5 litrow, badz szczesliwy - ja nie obiore tej drogi :)

poza tym nie odpowiedziales na reszte moich pytan, zdejmowales kolektor dolotowy? masz stozek? prace wykonywales samemu, czy z zakladzie?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#127 Share szmergiel

szmergiel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 09 marzec 2010 - 18:59

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? 4l to w takiej sytacji kiedy krecisz fabryczny na maxa a ten idzie na 3000tys.obr. w normalnej jezdzie np,100km/h to jest spadek ok 1l tak jak piszesz.Roznica sie zwieksza im bardziej wykozystujesz motor.Najpierw byla zrobina Elektronika co kosztowalo 500 ale pod duzym obciazeniem kopcil a komp zwikszal dawke paliwa ,Nastepnie w warsztacie zrobili mi kolektor filtr i przewod bo to zalecili CI od elektroniki co kosztowalo 700zl,wrocilem na pomiary podczas jazdy i wszystko bylo ok.passat mial wtedy 163 000km ,jak go sprzedalem bylo 192000 a ze jezdzi niedaleko to wiem ze jest juz ponad 210000 i wszystko gra. w 2.0 PD nie konieczne byly przerobki meczaniczne bo projektowane bylo z duzym zapasem i mam dokladnie taka sama harakterystyke zrobiona przez tych samych ludzi a spalanie nic sie nie zmienilo

#128 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 09 marzec 2010 - 23:52

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? Prawie połowę a połowę , to wielka różnica, szczególnie wtedy gdy jest to 2/3. Zwymyślał byś kogoś gdyby w specyfikacji technicznej twego auta napisał , że ma prawie 100kM, gdy w rzeczywistości jest to 150. ;)

#129 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2010 - 11:25

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? oczywiscie, ze tak - masz racje. prawdopodobnie nie zawachalbym sie uzyc sily przeciw takiemu delikwentowi :)

4l to w takiej sytacji kiedy krecisz fabryczny na maxa a ten idzie na 3000tys.obr. w normalnej jezdzie np,100km/h to jest spadek ok 1l tak jak piszesz.

co ty gadasz, nie ma szans zebys jadac z predkoscia 180 km/h zyzul 5 litrow na setke, to samo przy przyspieaszaniu. wsadz sobie te opowiesci miedzy bajki i karm nimi dzieci, a nie powaznych uzytkownikow na szanowanym forum ;)

Najpierw byla zrobina Elektronika co kosztowalo 500 ale pod duzym obciazeniem kopcil a komp zwikszal dawke paliwa ,Nastepnie w warsztacie zrobili mi kolektor filtr i przewod bo to zalecili CI od elektroniki co kosztowalo 700zl,wrocilem na pomiary podczas jazdy i wszystko bylo ok.

przy normalnym chipie nie powinno byc problemow z dymieniem, wiec albo ci go jakis partacz zrobil, albo silnik juz mial dosyc, dlatego wymusili dodatkowe zmiany.
takze wszystkie cudowne zmiany, ktore opisujesz sa wynikiem tylko napisania nowej mapy, a nie znajduja sie po stronie dolotu. takze nie mow, ze kazdy glupi umie dopasowac dawke paliwa adekwatnie do powietrza, bo to jest jedyne i prawidlowe postepowanie.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#130 Share szmergiel

szmergiel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 10 marzec 2010 - 11:56

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? Przy stalej predkosci 160-165km/h spalal 5.8-6.2l duzo razy jezdzilem autostrada do wroclawia i tak wychodzil mozesz sobie wierzyc lub nie a sprobuj uzyskac taki wynik bez modyfikacji.Wyzej ktos pisal o wv borze ze tez kopci po konkretnym doladowniu a dzieje sie tak dlatego ze brakuje powietrza i kopm automatycznie zwieksza dawe paliwa ktore nie jest calkowicie spalone,dodal powietrza a dymienie zniknie.Bajki to sam piszesz bo udajesz znawce nie miales z tym do czynienia,jak bedziesz mial doswiadczenie praktyczne w takich autach to pogadamy bo jak narazie to masz male skoro nawet pisales ze Pd jest spoko.Radze pojezdzic autem na PD i z tym samym silnikiem na CR i wtedy podadamy,Ja mam 2.0PD a mialem mozliwosc przelechac sie a4 nowa juz na CR tez 2.0 to niebo a ziemia i dlatego mam takie zdanie.POJezdzij troche ,popytaj w roznych warsztatach sportowych i dopiero oceniaj innych ze bajki pisza ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Za co cenicie ulubioną markę samochodu? Dzisiaj, 06:04
  •  

#131 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2010 - 13:12

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? bora ma 200 KM, a nie 145!!!!!!!
pojezdze popytam, bo nie chce mi sie z toba gadac ;) nie odpowiedziales na zaden moj argument i nie napisales nic merytorycznego, tylko wlasne doswiadczenia wyciagniete z palca, w ktore niby mamy uwierzyc.

dlaczego zarzucasz mi ze nic nie widzialem i niczym takim nie jezdzilem? znasz mnie czy jak?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#132 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 10 marzec 2010 - 13:17

Za co cenicie ulubioną markę samochodu?

Przy stalej predkosci 160-165km/h spalal 5.8-6.2l duzo razy jezdzilem autostrada do wroclawia i tak wychodzil mozesz sobie wierzyc lub nie a sprobuj uzyskac taki wynik bez modyfikacji.

te wskazania to wg komputera?

#133 Share szmergiel

szmergiel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 10 marzec 2010 - 14:05

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? masz racje brzozak2 nie dogadamy sie ,odpowiedzialem na wszystkie twoje pytania ,nawet jak napisalem o dymieniu to tez podwazasz moje opinie,jak znajdziesz auto na pompie co ma conajmniej +30%mocy tylko elektronika zrobione i na calym gazie nie dymi to gratuluje.Litrazowalem go raz po przejechaniu 600km i na stacji wlalem tyle zgode zuzycie pokrywalo sie ze wskazaniami komputera.ps.jezeli nie mam racji to dlaczego po chipie zalecana jest wymiana filtra powietra na nowy o mniejszych oporach? ;)

#134 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2010 - 14:36

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? zawsze jest zalecana.
hamowałeś auto przed i po programie? obnizyli powietrze w kolach przed hamowaniem?

rozumiem, ze przejechales 600 km ze srednia predkoscia 165 km/h i wtedy wyszlo 6 litrow na setke?

odnoszac sie do teorii silnikow, to czy czasem diesel nie oddycha non stop pelna piersia i dlatego nie ma przepustnicy?? w takim przypadku moc sie bierze tylko i wylacznie z energii chemicznej zawartej w paliwie.

a z tym sie zgadzasz czy nie?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#135 Share szmergiel

szmergiel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 10 marzec 2010 - 14:58

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? auto stalo na hamowni raz podczas tuningu elektronicznego ,cisnienie sprawdzali i wyrownali we wszystkish kolach.po zrobieniu mechaniki podlaczuli laptop przez obd i w czasi jazdy spawdzal wyniki i juz wtedy malutko dymil na calym gazie.PRZejechalem 600km ,jechalem caly czs 150-170 i przejaz przez miasto jakies 10 km i powrot autostrada tak samo .srednia zegarowa to mysle ze ok 150 wyszla. co do tedo ze cala energia jest z mieszaniki chemicznej to niewiem.wiem tylko to ze im wiecej ma powierza tym mniej dymi bo zaobserwowalem to nie tylko siebie{auta na pompie}

#136 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2010 - 19:03

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? obserwacje masz dobre, chipa tez robili zdaje sie profesjonalisci, wiec tak juz musialo byc, ale mierzenie zuzycia paliwa i sredniej predkosci do d*py, stad ten wynik.
dlatego proponuje nie glosic takich tez, ze przy "ostrej" jezdzie auto z takim silnikiem i takim gabarytem zuzywa 5 litrow na setke, bo to nieprawda, tyle zarowno przed, po i w czasie chipu to moze zuzyc przy ekonomicznej jezdzie. jestem pewien, ze jakbym wsiadl do niego to spokojnie pod 10 litrow bym zrobil.

jak chcesz mierzyc srednia predkosc, to zerujesz licznik i mierzysz czas, pozniej dzielisz te wartosci i masz wynik. jezdzac np. z gdanska do poznania, zeby uzyskac srednia ponad 100 km/h musze przejechac cala A1 z predkoscia licznikowa ponad 180 km/h, reszte trasy tez nie zwalniac tylko cisnac na tyle, na ile warunki pozwalaja i wtedy mi sie udaje w 3 godziny przejechac, ale zuzycie paliwa...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#137 Share lotnik

lotnik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie
  • Zainteresowania:pilka nozna ,starocie

Napisany 09 kwiecień 2010 - 07:52

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? ja jezdze poczciwym roverem 214si powiem szczerze ze nie wiem dlaczego nie zrobil duzej furory np. w porownaniu do voldzwagena ,oczywiscie nie porownuje tego auta do lubiacych szybka jazde i osiagi

#138 Share ursuss

ursuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie aleksandrów

Napisany 19 kwiecień 2010 - 07:53

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? Mam kupić samochód i waham się miedzy Mitsubishi Outlander a toyot rav4 rok ok. 2007 i co będzie lepsze ??

#139 Share Jackassiu

Jackassiu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tychy

Napisany 19 kwiecień 2010 - 08:04

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? ursuss Chyba któryś z nich jest "ładniejszy" w/g Ciebie czy jeden ma "lepsze" silniki(bardziej sportowe jeśli tak to nazwać można lub bardziej ekonomiczne) montowane... No i czego od tego samochodu wymagasz ;) . Sam powinieneś decyzje podjąć :)
Człowiek to nie maszyna - nie dostaniesz części zamiennych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Za co cenicie ulubioną markę samochodu? Dzisiaj, 06:04
  •  

#140 Share fart23

fart23

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 kwiecień 2010 - 12:29

Za co cenicie ulubioną markę samochodu? u mnie w garażu stoi renault megane 1,4 16V kombi i toyota corolla 2,0 D4D. Lubię obydwa auta, renie za dość duży komfort podróżowania, bezawaryjność, małe spalanie, toyotę za to co renię :) + dość dobrego "kopa" bo renia to muł ;)

Podobne tematy