Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURBO w MTZ 82


416 odpowiedzi na ten temat

#61 Share mateuszchojnacki

mateuszchojnacki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 14 lipiec 2013 - 23:36

TURBO w MTZ 82 seweryn20 ty to do mnie pisałeś??

He he. Zainteresuj się wałem, studzeniem tłoków i napisz jeszcze raz bo jakieś mecyje wypisujesz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 04:20
  •  

#62 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 lipiec 2013 - 14:19

TURBO w MTZ 82 Do ciebie bo się strasznie rozpędziłeś.
Tłoki inne bo z większą komorą sprężania i to nie w każdym modelu, wał pewnie też, pompa kwestii ustawienie, chłodzenia tłoków olejem nie ma i po co ten silnik z turbina 90 koni nie jest specjalnie obciążony najwyraźniej wystarcza to co chlapie wał .Nawiasem mówiąc nazywa się to jet-oil.
Dużo tragizmu zapodałeś a faktycznie nie ma aż tyle zmian, wzmocnień co myślisz. Sam blok nie przenosi żadnych obciążeń poza skrętnymi wynikającymi z pracy silnika bo nie jest konstrukcją nośną ciągnika, wał 10 koni wytrzyma, tłoki wypadało by zmienić, końcówki wtryskiwaczy i przerególować pompę. na pewno wyjdzie taniej niż nowy 245 i służył będzie.
Osobiście nie jestem specjalnie przekonany za taką przeróbką w tym ciągniku nawet wymieniając silnik. Nie bez powodu uturbione mtz-ty mają inne skrzynie. Osobiście wolał bym kupić ciągnik oryginalnie wyposażony w mocniejszy silnik.

Edytowany przez seweryn20, 15 lipiec 2013 - 14:26.

KPK Kumurun Team

#63 Share mateuszchojnacki

mateuszchojnacki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 15 lipiec 2013 - 14:55

TURBO w MTZ 82 co do tłoków to nie chodzi o samą komore spalania tylko równierz o materiał z którego są wykonana ponieważ tłoki np od MTZ 82 TS są jescze czymś dodatkowo utwardzone powieszchownie co do pompy w MTZ 82 TS masz zawór membranowy który zwiększa ci dawke paliwa w zależności na jakich obrotach pracuje ci silnik wiec ustawiając pompe na stała dawke paliwa w zasadzie jerzeli ciągnik nie będze chodził na wyskoch obrotach i turbo nie będzie pracowało w 100% to tylko zwiększy ci spalanie co do bloku chodziło mi tylko i wyłącznie o kanały którymi jest pompowany olej na denko tłoka i tu masz racje że jeżeli chodzi o nie duże doładowanie czyli tam 10 -15 koni to to akurat może być zbędne co do wałka rozrządu i usawieniu krzywek tego się nie orjętuje czy się czymś rózni w MTZ 82 czy MTZ 82 TS i odnośnie głowicy twardsze zawory i gniazda zaworowe tyle wiem i nie mam zamiaru się z nikim spierać a co do skrzyni też poczęści masz rację bo mój MTZ ma skrzynie cztero biegową plus reduktor oczywiście ale znajomy ma już belarusa z 2011 roku też turbo i ma skrzynie tak jak w starszych MTZ 9-biegową więc moim zdaniem skrzynia raczej dawała by rade.

#64 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 lipiec 2013 - 18:11

TURBO w MTZ 82 Nie chcę się spierać tylko wymienić informację. Tłoki jako tako nawet materiałem specjalnie się nie różnią. Czy doładowany czy wolnossący ma podobną temperaturę wewnątrz cylindra. nie może jej taki silnik przekroczyć. Różnica jest w komorze spalania i to nie we wszystkich silnikach belarusa i w górnym pierścieniu uszczelniającym który jest włożony w metalową wtopkę wtopiona w tłok. Urządzenie przy pompie o którym mówisz to korektor dawki paliwa.
Nie jest ono niezbędne ale dobrze żeby był jeśli podobne silniki są w niego wyposażone. Co do zaworów trudno mi dokładnie powiedzieć co do materiału. Musiał bym się tym zainteresować. Najczęstsza różnica to budowa samego zaworu. W doładowanym szczególnie wydechowy powinien posiadać zdolność lepszego odprowadzania ciepła. Jest masa filmów z Bułgarii, Chorwacji czy licho wie skąd gdzie zakładają turbo do d-240.
Przynajmniej na filmie widać komplety z ts-a, pozakładane korektory dawki, kolektory dosłownie gotowe zestawy. Na pewno zakładając to co należy będzie miał takie same parametry jak silnik oryginalny z fabryki. Co do trwałości trudno powiedzieć. Nie ma się z nimi jak dogadać. Ale najwyraźniej chodzi to dobrze skoro tyle ludzi to przerabia.
KPK Kumurun Team

#65 Share BRAVO1988

BRAVO1988

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 lipiec 2013 - 13:01

TURBO w MTZ 82 Ostatnio wymieniłem sekcje w pompie wtryskowej( zwykły silnik) na te od TS-a i muszę przyznać , że silnik jest bardziej żywszy , dynamiczny. Cena jednej ok 40zł. Mechanik który to zakładał twierdzi że i moc będzie większa. To może taniej zmienić sekcje niż zakładać turbo...

#66 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7798 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 16 lipiec 2013 - 21:15

TURBO w MTZ 82 Jak założyłeś ruskie to z rok pojeździsz, potam przestanie palić jak Polskie to parę lat bez problemów.

#67 Share mateuszchojnacki

mateuszchojnacki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 18 lipiec 2013 - 17:43

TURBO w MTZ 82 seweryn20 mam pytanie do ciebie odnośnie samej turbiny bo z tego co słyszę u sb a u innych stwierdzam że nie słychać turbiny żeby gwizdała tak jak w innych silnikach z turbo możesz mi poradzić czym to może być spowodowane turbo mam założone od pronara 1025 jest troche większe niż normalna rurbina od MTZ 82TS może ktoś wie dlaczego tak jest

#68 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 18 lipiec 2013 - 20:04

TURBO w MTZ 82 Trudno mi powiedzieć dokładnie bo nie miałem okazji spodkać uturbionego mtz-ta. Ale na to czy słychać czy nie ma wpływ układ wydechowy na pewno. Po prostu tłumi odgłosy pracy turbiny.
Lub nie słychać jej bo nie pracuje w zakresie swoich obrotów. A na to wpływ może mieć samo turbo (u ruskich z jakością różnie) zdławiony wylot spalin, zdławione zasilanie w powietrze lub po prostu tak chodzi. Dobrze by było sprawdzić ciśnienie doładowania.

Edytowany przez seweryn20, 18 lipiec 2013 - 20:31.

KPK Kumurun Team

#69 Share mateuszchojnacki

mateuszchojnacki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 18 lipiec 2013 - 22:10

TURBO w MTZ 82 to co by trzeba było zakupić do sprawdzenia tego?

#70 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 lipiec 2013 - 19:32

TURBO w MTZ 82 Podłączyć do ssącego kolektora manometr który ma wskazania takie jak zakres pracy turbiny. Nie wiem ile powinna bić turbina w mtz-cie ale średnio manometry od tego maja zakres do 2 bar.
Możesz jeszcze popróbować z dolotem i wylotem. Zdjąć tłumik i sprawdzić reakcję, odłączyć filtr powietrza i zobaczyć co się będzie działo. Jeśli będzie jakaś zmiana to masz winowajcę.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 04:20
  •  

#71 Share mateuszchojnacki

mateuszchojnacki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 21 lipiec 2013 - 10:58

TURBO w MTZ 82 ok dzięki za wszelkie wskazówki

#72 Share damus666

damus666

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 wrzesień 2013 - 16:08

TURBO w MTZ 82 Aby turbo było dobrze słyszalne (gwizdało) musisz zamontować tzw. "wolny wydech" inaczej po prostu zwykłą rurę, która zastąpi oryginalny tłumik. W oryginalnym tłumiku dźwięk turbo po prostu ginie

#73 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 wrzesień 2013 - 18:56

TURBO w MTZ 82 Witam,rozmawiałem z fachowcami na temat gwizdu turbin, czemu jedne wydają specyficzny gwizd ,inne zaś cicho pracują, powiedział mi że to jest uwarunkowane smarowaniem i ciśnieniem oleju które jest doprowadzone do smarowania turbiny, że właściwie dosmarowana turbina pracuje ciszej, a ta co gwiżdże jest niedosmarowana turbina, że dobrze pracująca będzie lekko zawilgocona jakby olejem na zewnątrz ,jakby się pociła, a ta czyściutka i sucha nie ma właściwego smarowania i głośno pracuje i stąd ten gwizd, a co za tym idzie krótsza jej żywotność, czytałem też jakąś lekturę na ten temat to by się to właśnie potwierdzało że tak jest ,ale mogą być różne opinie na ten temat :rolleyes: Pozdrawiam.

#74 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 11 wrzesień 2013 - 23:05

TURBO w MTZ 82 co cisnienie oleju moze miec do gwizdu turbiny ? Gwizd ginie w tlumiku , ktory ma za zadanie wyciszyc wszystkie dzwieki .

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#75 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 11 wrzesień 2013 - 23:17

TURBO w MTZ 82 Jak by turbina była niedostatecznie smarowana to by się szybko rozleciała po kilku godzinach pracy albo i szybciej, nie wiem jakie są tam obroty ale bardzo duże pewnie rzędu kilkunastu tysięcy obrotów/min. Smarowanie jest zależne od ciśnienia oleju w silniku bo stamtąd właśnie idzie olej.
U mnie od nowości słychać turbinę i to dosyć głośno :) ciśnienie prawidłowe.

Z ciekawostek powiem że dzisiaj się dopiero dowiedziałem że sąsiad w swoim NH t6010 ma turbo, tak to w ogóle jej nie słychać.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#76 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2013 - 06:27

TURBO w MTZ 82 Junkers jako ciekawostkę powiem ci że wirnik ma kilkaset tysięcy obrotów. Np. w mondeo około 160.000 na minute. A są turbiny co maja jeszcze więcej.
KPK Kumurun Team

#77 Share radzik445

radzik445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2013 - 17:54

TURBO w MTZ 82 Słyszalność świstu turbiny w bardzo znacznym stopniu zależy od filtra. Przy filtrze olejowym będzie ciszej niż w papierowym. Junkers, zdejmij chwilowo filtr papierowy i dopiero usłyszysz gwizd ;)
Sprężarki w samochodach klasy wrc 2.0 T osiągały obroty rzędu 220tys, no ale to silniki wyczynowe i mało trwałe.
A smarowanie nijak ma się do słyszalności prawidłowej pracy sprężarki
KPK Kumurun Team

#78 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 12 wrzesień 2013 - 19:16

TURBO w MTZ 82 dokladnie. Do dzwieku przyczynia sie tez filtr jak piszecie i oczywiscie wylot spalin.
Junkers co do NH moze miec juz katalizator , EGR jezeli to nowsza konstrukcja i tam turba nie bedzie juz slychac jak w niektorych osobowych autach.

Edytowany przez Uziu92, 12 wrzesień 2013 - 19:18.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#79 Share 82ts

82ts

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2013 - 12:09

TURBO w MTZ 82 Mam MTZ82TS z 1997r ,Typ silnika D245.5.Pękła mi głowica ,w serwisie kupiłem nową uzbrojoną-nie było różnicy.
Wydaje mi się,że mam silnik D243 bo fabrycznie metka na silniku była zamieniona.Mam nakręcone 2600mtg i nic się nie dzieje.
Moje pytanie jest takie-czy warto założyć intercooler i co tym zyskam(turbina pr.czeskiej)?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 04:20
  •  

#80 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 18 październik 2013 - 12:13

TURBO w MTZ 82 Zwiększoną ilość powietrza w cylindrach przez co efektywniejsze wykorzystanie silnika.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy