PiotrekMTZ

TURBO w MTZ 82

Polecane posty

Kamil129    0

Po tym co @Alchemik napisałeś można wstępnie przyjąć, że potrzebowałbym dawkę paliwa o 100% większą w stosunku do tego co teraz generuje ta pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443
Обозначение Двигатель Количество секций Макс. диаметр и ход плунжера, мм Ном. частота вращения, об/мин. Ном. цикловая подача, мм3/цикл
4УТНИ‑П‑1111005 РМ 80.01 4 9/10 900±5 88±2,2
4УТНИ‑П-1111005‑10 РМ 80.10 4 9/10 900±5 88±2,2
4УТНИ‑П‑1111005‑20 РМ 80.15 4 9/10 1000±5 107,5±5,4
4УТНИ‑П‑1111005‑30 Д65Н/М 4 9/10 875±5 72,8±1,8
4УТНИ-П-1111005‑40 Д65М1П 4 9/10 900±5 61±1,6
4УТНИ‑П‑1111005‑50 Д65А-П 4 9/10 900±5 70±2,2
4УТНИ‑П-1111005‑60 Д75П 4 9/10 1000±5 85±1,8
4УТНИ-П-1111005‑70 Д65А-П1 4 9/10 900±5 70±2,2
4УТНИ‑П‑1111005‑80 Д65М1Л   4 9/10 1000±5 67,5±1,5
4УТНИ‑П‑1111005‑90 Д65ЛС/Д65МД/НД 4 9/10 800±5 70,8±1,77
4УТНИ‑ПТ‑1111005 РМ120 4 10/10 900±5 137±3,5
4УТНИ‑ПТ‑1111005‑10 РМ120-10 4 10/10 900±5 120,5±3,0
4УТНИ-ПТ-1111005-20 РМ120-05 4 10/10 1000±5 122,5±3,0
4УТНИ‑Э1‑1111005 Д-65АС 4 9/9 750±5 83±2,0

Znalezione na szybko. 

Zaplątał się też tam d75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil129    0

Dotarły do mnie tłoki do turbo 😃 Jakie Wy montowaliście? Do mnie doszły BANKOM tylko że z ruskim "n". Znacie ta firmę? Zamawiając myślałem że będzie to Motordetal😐

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443

@Kamil129  Co do pompy wtryskowej to na moje dobór odpowiedniej z innego pojazdu to śliski temat. 

Najważniejsze pytanie: Czemu chcesz zmieniać pompę wtryskową? 

Oszczędność paliwa? Większa moc? Obecnej żywot się kończy? 

Pompy raczej podbiera się, z bliźniaczych konstrukcji, czy podobnych techniczne.

Trzeba patrzeć, czy mechanicznie podpasuje, czy zgadza się kierunek obrotów. Pasować musi zakres obrotów i wydatek. 

Mimo tego może się okazać, że np. krzywka powodująca ruch elementu tłoczącego ma inny kształt i silnik będzie źle pracował.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil129    0
1 godzinę temu, Alchemik napisał:

@Kamil129  Co do pompy wtryskowej to na moje dobór odpowiedniej z innego pojazdu to śliski temat. 

Najważniejsze pytanie: Czemu chcesz zmieniać pompę wtryskową? 

Oszczędność paliwa? Większa moc? Obecnej żywot się kończy? 

Pompy raczej podbiera się, z bliźniaczych konstrukcji, czy podobnych techniczne.

Trzeba patrzeć, czy mechanicznie podpasuje, czy zgadza się kierunek obrotów. Pasować musi zakres obrotów i wydatek. 

Mimo tego może się okazać, że np. krzywka powodująca ruch elementu tłoczącego ma inny kształt i silnik będzie źle pracował.

 

 

W sumie to wszystkie które wymieniłeś.

Żywot obecnej się praktycznie skończył. 

Miło by było uzyskać większą moc, chociaż nie myślę przesadzać. Może kiedyś w "wolnej chwili" drobię jakiś natrysk denka to się coś więcej pokombinuje.

Oszczędność paliwa mile widziana, co prawda nie uważam żeby jumz jakoś dużo palił.

Jest jeszcze jeden powód. Zrobiłem już sporo dziwnych, działających rzeczy i daje mi dużo motywacji jak ktoś mówi że czegoś się nie da zrobić. Nie uda mi się to się do tego przyznam. Oby mi tylko czasu wystarczyło, bo nie mogę się w sumie rolnikiem nazywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil129    0

Mam szybkie pytanie w celu upewnienia się. Mam tłoki i pierścienie do turbo. Pierścienie napisem "bepex" w dół czy w górę? Z opisu wygląda że w dół, ponieważ pisze (o ile dobrze rozumiem) że do denka tłoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

denko tłoka masz u góry tam gdzie komora spalania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443
Dnia 14.02.2023 o 19:23, Kamil129 napisał:

W sumie to wszystkie które wymieniłeś.

Żywot obecnej się praktycznie skończył. 

Miło by było uzyskać większą moc, chociaż nie myślę przesadzać. Może kiedyś w "wolnej chwili" drobię jakiś natrysk denka to się coś więcej pokombinuje.

Oszczędność paliwa mile widziana, co prawda nie uważam żeby jumz jakoś dużo palił.

Jest jeszcze jeden powód. Zrobiłem już sporo dziwnych, działających rzeczy i daje mi dużo motywacji jak ktoś mówi że czegoś się nie da zrobić. Nie uda mi się to się do tego przyznam. Oby mi tylko czasu wystarczyło, bo nie mogę się w sumie rolnikiem nazywać.

Pompę według mnie najlepiej byłoby doprowadzić do ładu tą co jest fabrycznie i przy okazji ustawić większą dawkę. Przez brak korektora będzie przydymiać, ale to momentami  nim turbosprężarka nabije ciśnienie.  Mając fabryczna sprawną i eksperymentując z nową zawsze można wrócić do wcześniej, czy ma się z czy porównywać.

Jak zagłębić się w dobór innej pompy, to nie jest prosty temat. 

Pompa musi zgrywać się z wtryskiwaczami, a całość jeszcze musi pasować do kształtu komory spalania itp. 

Kiedyś jak zagłębiałem się w temat mocnych td w osobówkach i doborze pomp, to potrafiły być różne ,,cyrki". Czasami coś stukało i  potrafiło się okazać, że na wyjściu z pompy nie pasuje charakterystyka zaworów odcinających i odbita fala powoduje lekkie ponowne otwarcie wtryskiwacza itp

Generalnie w d65 z mocą nie poszaleje, bo wał korbowy  jest trochę słaby i nie lubi wysokich obrotów. To największa różnica między zwykłym d65, a wersjami fabrycznymi z turbo. W nich był inny wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Kamil129 napisał:

Mam szybkie pytanie w celu upewnienia się. Mam tłoki i pierścienie do turbo. Pierścienie napisem "bepex" w dół czy w górę? Z opisu wygląda że w dół, ponieważ pisze (o ile dobrze rozumiem) że do denka tłoka

widzę że kolega cyrylicy nie liznął 😁 biepex - wieriech- wierzch - góra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    443
Dnia 8.02.2023 o 08:49, Alchemik napisał:

Zaplątał się też tam d75

Jednak to też pochodna d65 z jakiegoś sprzętu drogowego i koparki ( ale nie na JUMZie)

Zmyliło mnie, bo z identycznym oznaczeniem jest silnik w starych spychaczach t-75 ( nie dt) i tdt-75 nie mający prawie nic wspólnego z d65

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rajmek_05    0

Cześć wszystkim,

Jestem nowy na forum i od dłuższego czasu śledzę temat turbo w mtz. Instaluje teraz u siebie turbinę i napotkałem problem ze zmianą pompy oleju. Mam nową pompę z32 oraz zmienione koło zębate na wale na z46 wszystko tak jak w silniku d245. Po zamontowaniu wszystkiego nie ma żadnego luzu między zębatka na wale a zębatka na pompie, brak luzu powoduje to że prawie wcale nie można ruszyć wałem. Koło zębate i pompa oleju niby oryginał. Spotkał się ktoś z takim problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

podłożyć może trzeba blaszki pod obudowę pompy oleju, żeby ją odsunąć od wału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29
Dnia 25.05.2023 o 22:03, rajmek_05 napisał:

Cześć wszystkim,

Jestem nowy na forum i od dłuższego czasu śledzę temat turbo w mtz. Instaluje teraz u siebie turbinę i napotkałem problem ze zmianą pompy oleju. Mam nową pompę z32 oraz zmienione koło zębate na wale na z46 wszystko tak jak w silniku d245. Po zamontowaniu wszystkiego nie ma żadnego luzu między zębatka na wale a zębatka na pompie, brak luzu powoduje to że prawie wcale nie można ruszyć wałem. Koło zębate i pompa oleju niby oryginał. Spotkał się ktoś z takim problemem?

Podloz blaszki, najlepiej dorobić z puszki od piwa...

Jakie masz oznaczenie bloku?


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj