Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURBO w MTZ 82


777 odpowiedzi na ten temat

#501 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 15:49

TURBO w MTZ 82

teraz  zastanawiam się zeby podnieść mu do 1,2 tak jak u ciebie tylko troszkę się obawiam o wał . Nie za dużo 1,2 ? Czy takie ciśnienie ustawiłeś sobie ot tak czy wzorowałeś się na jakimś silniku? 



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Belarus 572 MTZ 82 4x4 Prywatnie Stan Idealny Rejestracja PL/OC Pneumatyka


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 28500.00 PLN
  • 13 lis 2017
Mtz 82


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 15500.00 PLN
  • 19 wrz 2017
Ciagnik MTZ 82+ przyczepa leśna FAO-FAR 7t, zestaw zrywkowy


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 51000.00 PLN
  • 29 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:32
  •  

#502 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 styczeń 2017 - 16:01

TURBO w MTZ 82

U mnie  nie da się wpłynąć na ciśnienie bo turbina nie ma zaworu. Jedyne co na nie wpływa to dawka paliwa im większa tym, więcej spalin i większe ciśnienie doładowania. Przypuszczam że po to w nowszych turbinach wprowadzili westgeta żeby ograniczyć maksymalne ciśnienie do tych powiedzmy o,8 bara czego nie da się zrobić w turbo bez zaworu. Ogólnie mam tak wszystko ustawione że pod obciążeniem puszcza lekkiego dyma.

Jeżdżąc ciągnikiem w polu pod obciążeniem na obrotach w granicach mniej więcej 1800-2000 doładuje max 0,8 dopiero powyżej 2000 wyciśnie ponad bar ale na takich obrotach nie jeżdżę jedynie sporadycznie jeśli sytuacja wymaga i chwilowo. 


KPK Kumurun Team

#503 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1875 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 08 styczeń 2017 - 17:44

TURBO w MTZ 82

Właśnie powinieneś dodawać że masz 2500 w max. i blisko tego dobija do 1,2, przynajmniej tak widać na Twoim filmiku a takich obrotów nie powinien łapać. Czyli w standardowych 2200 pewnie jest 1 bar. 

@hurlimanD70 masz turbo te ze zdjęcia, bo mi to wygląda na zmienną geometrię.



#504 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 styczeń 2017 - 17:51

TURBO w MTZ 82

Na filmie przeciągnąłem po obrotach celowo normalnie tak nie jeżdżę. Do 1,2 dochodzi mniej więcej powyżej 2000 obrotów do 2400. 

Na obrotach do 2000 napompuje około 0,8. 

To turbo ze stara 742 nie ma w nim zmiennej geometrii tyko westgate.

 

A tu silnik z możliwością rozbudowy o dwa dodatkowe cylindry  :)  :P  :D  :lol:


Edytowany przez seweryn20, 09 styczeń 2017 - 07:55.

KPK Kumurun Team

#505 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 10 styczeń 2017 - 16:56

TURBO w MTZ 82

Właśnie powinieneś dodawać że masz 2500 w max. i blisko tego dobija do 1,2, przynajmniej tak widać na Twoim filmiku a takich obrotów nie powinien łapać. Czyli w standardowych 2200 pewnie jest 1 bar. 

@hurlimanD70 masz turbo te ze zdjęcia, bo mi to wygląda na zmienną geometrię.

Zawór który widać na turbo to zwykły zawór który upuszcza spaliny powodując tym samym zmniejszenie doładowania . Jest ona z polskiego stara 742 który ma silnik o pojemności takiej jak mtz i dysponuje mocą coś o ile pamiętam110 km. 


Właśnie powinieneś dodawać że masz 2500 w max. i blisko tego dobija do 1,2, przynajmniej tak widać na Twoim filmiku a takich obrotów nie powinien łapać. Czyli w standardowych 2200 pewnie jest 1 bar. 

@hurlimanD70 masz turbo te ze zdjęcia, bo mi to wygląda na zmienną geometrię.

Silniki D-240 montowane były do ZIL 4331 i o ile pamiętam to zielone pole na obrotomierzu było max do 1900 obr następnie do 2900 obr było czarne i dopiero od 2900 zaczynała się czerwona skala. Na internecie są filmiki na których to widać.


Edytowany przez hurlimannD70, 10 styczeń 2017 - 22:38.


#506 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 19 styczeń 2017 - 01:37

TURBO w MTZ 82

No to wałek rozrządu zostaje ten co był, na chwilę obecną mam na miejscu wał i zestawy naprawcze, teraz biorę się za głowicę.

Wolno idzie, bo klienci mnie rozrywają. A to jeszcze 2 auta na rozrząd się  trafiły, w tym jeden zerwany....

 

kilka zdjęć:

Tak trochę dziwnie na krótkiej tulei, widoczny wałek:

103_0320.JPG

Tłok z mojego silnika (podróbka) vs oryginał z dobrych czasów, leżał na strychu:

103_0318.JPG

Takie teraz wsadziłem:

103_0314.JPG

A tu grzanie, a sworznie siedziały 2 tygodnie w zamrażarce:

103_0287.JPG

Nie jestem zwolennikiem młotka:

103_0266.JPG


Edytowany przez zbyszekbrzuze, 19 styczeń 2017 - 01:42.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#507 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 19 styczeń 2017 - 10:04

TURBO w MTZ 82

Wstawię zdjęcia mojego wałka rozrządu , jak widać zużycie jest takie że brakuje kilka mikronów żeby udało się wsunąć groszówkę. Mikrometr ma ustawiony wymiar nowego wałka do silnika bez turbo , wymiar z turbo jest taki że bez problemu groszówka przelatuje. Dla porównania mam drugi wałek z silnika kolegi i tam zużycie podobne. Jak widać na jednym ze zdjęć wizualnie wałek wygląda super . Ale zrobisz jak uważasz ...WAŁEK.jpg


Wstawię zdjęcia mojego wałka rozrządu , jak widać zużycie jest takie że brakuje kilka mikronów żeby udało się wsunąć groszówkę. Mikrometr ma ustawiony wymiar nowego wałka do silnika bez turbo , wymiar z turbo jest taki że bez problemu groszówka przelatuje. Dla porównania mam drugi wałek z silnika kolegi i tam zużycie podobne. Jak widać na jednym ze zdjęć wizualnie wałek wygląda super . Ale zrobisz jak uważasz ...attachicon.gifWAŁEK.jpg

A według instrukcji dopuszczalne zużycie 0,6 mm .

Załączone miniaturki

  • WAŁEK 1.jpg


#508 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 19 styczeń 2017 - 10:41

TURBO w MTZ 82 To u mnie boki jeszcze nie są wybrane, mają kolor reszty krzywki, tylko środek się wypolerował. Suwmiarka to nie mikrometr, ale u mnie groszówki nie podłożysz. Seweryn nie zmieniał i działa. Do pełni szczęścia brakuje mi obu odrzutników na wał, płytki pod turbo i dostałem niewłaściwy łącznik z kolanem (od TKR7).
Głowicy na razie nie zamierzam nigdzie oddawać bo bardzo rozmyślam nad tą ze świecami paluszkowymi albo tuning zrobić.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#509 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 19 styczeń 2017 - 11:17

TURBO w MTZ 82

A mógłbyś mi zmierzyć blaszką ze szczelinomierza ile jest tłok poniżej tulei w chwili GMP , zastanawiam się czy w każdym silniku będą jednakowe. Bo te silniki to czasem jak czarna magia , kolega ma skatowanego mtz przez odmę dymi , pali olej a końcówki wtrysków miał ustawione na 150 atm i każda lała niesamowicie. I gula mi tym silnikiem robił bo przy -5 po nocy jego palił dosłownie na obrót rozrusznika a mój zakręcił kilka razy i dopiero zapalił. Zauważyłem jeszcze że jak u mnie kąt wtrysku przyspieszę to silnik w zależności jak bardzo to zrobię ale strasznie metalicznie zaczyna chodzić, co jest normalne . Natomiast u niego przyspieszę max i w ogóle nie słychać metalicznego dźwięku , czy opóźnię czy przyspieszę w ogóle nie zmienia się dźwięk pracy silnika różnica jest taka że ciężej odpala bo wiadomo kąt inny . 



#510 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 19 styczeń 2017 - 11:39

TURBO w MTZ 82 Sprawdzę to. Zrobię docisk, żeby tuleja osiadła i pomierzę na każdym. Jeszcze zdam relację. Jak byś mógł mi wysłać nr telefonu na PW i swoje imię.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:32
  •  

#511 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 styczeń 2017 - 14:48

TURBO w MTZ 82

W ten sposób mikromierzem możesz porównać krzywki na jednym wałku ale nie na dwóch. Żeby zrobić to jak należy i sprawdzić  wznios trzeba by wałek do tokarki założyć i zegarem zmierzyć.

Wałkiem się nie przejmuj na tym z d-240 chodzi jak złoto. Gdyby z jakiegoś powodu brakowało mu powietrza nie pompowała by turbina takiego ciśnienia.

Pomijam fakt że wałek można wymienić w każdej chwili.


KPK Kumurun Team

#512 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1875 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 19 styczeń 2017 - 17:25

TURBO w MTZ 82

 Bo te silniki to czasem jak czarna magia , kolega ma skatowanego mtz przez odmę dymi , pali olej a końcówki wtrysków miał ustawione na 150 atm i każda lała niesamowicie. I gula mi tym silnikiem robił bo przy -5 po nocy jego palił dosłownie na obrót rozrusznika a mój zakręcił kilka razy i dopiero zapalił. 

Mam tak samo i można to logicznie wytłumaczyć. Mianowicie silnik który bierze olej z przegrzania a nie wypracowania będzie palił lepiej, bo po zgaszeniu i ostygnięciu zawsze troszkę oleju będzie uszczelniało pierścienie (taka próba olejowa). 

 

Mój MF żarł olej niesamowicie, ponad litr dziennie w robocie, ale na przymrozkach palił zaskakująco dobrze, świecy praktycznie nie używałem, dodatkowo w spalinach nie było oznak brania oleju, totalny brak niebieskawego dymu, najwyżej czarny przy przegazówce. Po naprawie  (wymiana kompletu pierścieni) o zgrozo pali gorzej i świecy już trzeba używać, za to nie bierze oleju. 

Więc nie zdziw się że gdy kolega wyremontuje silnik, zacznie mu gorzej palić i będzie miał jak Ty ;)



#513 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 styczeń 2017 - 17:28

TURBO w MTZ 82

Identycznie miałem w 40-ce z w której pierścienie miały luz na zamku 4 mm a olejowe były płaskie. 

Ja bym się tu pokusił raczej o stwierdzenie że z powodu mniejszego oporu silnik szybciej kręcił. Olej nie jest wstanie uszczelnić takiej dziury na zamku.


KPK Kumurun Team

#514 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2675 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 19 styczeń 2017 - 17:56

TURBO w MTZ 82

Ale olej z nagarem już tak, dodatkowo zawsze trochę oleju spłynie po zaworach. No i opory mniejsze. O mnie silnika po remoncie pierwszą zimę nie szło odpalić bez kwacza tuz po złożeniu. Po 4 latach eksploatacji jest już lepiej, jakby lżej kręcił. 

 

Ponawiam pytanie - nikt nie montował turbiny do MTZ-50 z silnikiem D-50/D-60 ?



#515 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1875 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 19 styczeń 2017 - 18:31

TURBO w MTZ 82

Identycznie miałem w 40-ce z w której pierścienie miały luz na zamku 4 mm a olejowe były płaskie. 

Ja bym się tu pokusił raczej o stwierdzenie że z powodu mniejszego oporu silnik szybciej kręcił. Olej nie jest wstanie uszczelnić takiej dziury na zamku.

Tylko że ja opisałem przypadek nie wyjechanego silnika. U mnie stare pierścienie uszczelniające miały 0,8 mm luzu na zamku a nowe 0,3 mm czyli luz katalogowy.

Śmiem twierdzić że gdy brał olej palił lepiej od fabrycznie nowego a teraz mu wróciło do normy. 



#516 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 19 styczeń 2017 - 20:12

TURBO w MTZ 82

Bardzo możliwe że olej uszczelnia ale czy nie jest tak że jak wrócimy traktorem z pracy i silnik ma 80 st to przez całą noc olej spłynie do miski ? A jeśli silnik odpala z obrotu to nie zdążą się te pierścienie uszczelnić olejem z miski. Silniki stare lepiej odpalają choć nie wszystkie , a może to kwestia jakości części użytych do remontu? Jak były stare oryginalne części fabryczne to silnik odpalał a jak zrobimy remont na niby dobrych częściach to dziwne rzeczy się dzieją? Czytałem że próbę olejową powinno się robić dość szybko żeby olej nie spłynął przez zużyte pierścienie do miski i po kilku minutach taka próba nie jest już dokładna. A części nowe wiadomo jakie są ale nie wiadomo gdzie były produkowane. Miałem tłok selekcji B i w promieniu 100km od mojego miejsca zamieszkania wszystkie sklepy które miały w sprzedaży same tuleje nie były w stanie stwierdzić selekcji bo na żadnej nie była wybita. Ja już dużo wcześniej pisałem o tym jak miałem mtz z silnikiem D-240 oryginał z Białorusi  bardzo długo chodził bez remontu. Któregoś dnia wypaliło uszczelkę pod głowicą , gdy zdjąłem głowicę to tłoki i zawory były cienką warstwą  pokryte takim jak by kamieniem jaki jest w czajniku tak samo końcówki rozpylaczy. Takie miał spalanie że sadzy czy jakiejś mazi tam w komorze spalania nie było. Ten silnik w zimę odpalał genialnie i w ogóle chodził super, do czasu jak mój tata pojechał a raczej popyrkał bo wolno jeździł ,do lasu sąsiadowi po drzewo bez wody w chłodnicy. Wrócił ale silnik się nie zatarł myślę że uratowało go to że ma dużą chłodnicę oleju i ten olej w jakiś sposób studził trochę ten silnik. No ale po tym zaczął palić olej , odpalał dalej dobrze. Więc poszły nowe tuleje tłoki pierścienie gumki na zawory bo zrobiły się bardzo twarde i sprawdzona głowica. Po złożeniu silnik już nie działał tak jak kiedyś. Wcześniej silnik chodził 15 lat bez problemu po zamontowaniu nowych zestawów po 5 latach silnik znów żłopał olej. Więc ponownie wymieniłem wszystko dałem głowicę do regeneracji , wymienili zawory prowadnice i kilka gniazd i pompę do regeneracji , d*pa silnik chodzi ale nie jak kiedyś. Nigdy już nie  miał takiego spalania jak na oryginale. Zauważcie że pierwszy raz wymieniłem tylko zestaw naprawczy i już była lipa , następnie końcówki wtrysków ale nic to nie dało pompy wtryskowej nie ruszałem. Może wspólnymi siłami uda się rozwiązać ten problem ? Ustawcie traktor na tle czegoś ciemnego np stodoły czy dachu , uruchomcie silnik zimny i zostawcie na wolnych obrotach i spójrzcie z boku na dym na tle ciemnego pola. I teraz obstawiam że 70% użytkowników przez długi czas będzie widziało jasny dym nie spalonego paliwa. Będzie tak aż silnik osiągnie temperaturę 40 st a i to w wielu przypadkach dym ten będzie dalej siwo biały. Dobry silnik rzuci dymem max 2-3 minuty i dymu nie powinno być widać. Sąsiad ma Białoruśkę koparkę stary klamot i jasny dymek na zimnym na wolnych obrotach rzuci może przez minutę i czyste spaliny lecą. Ale silnik nigdy nie robiony . 



#517 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 styczeń 2017 - 20:17

TURBO w MTZ 82

Mój po odpaleniu w zimie na wolnych obrotach delikatnie kopci jakis czas ale to nic dziwnego. W komorach spalania pływa paliwo po kręceniu zimnego silnika zanim odpali. Wystarczy trochę przegazować i przestaje kopcić na wolnych na tyle że w dzień nie jest w stanie tego zobaczyć a dopiero w nocy delikatnie w świetle halogenów na dachu. Co do części, remontów, odpalania ciężka sprawa i raczej tu nie dojdziemy do konkretów.


KPK Kumurun Team

#518 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 19 styczeń 2017 - 21:01

TURBO w MTZ 82

@zbyszek Właśnie taką zabawkę muszę sobie zrobić do osadzania tulei. Wczoraj odebrałem blok z osiowania i głowicę z remontu. Teraz trzeba kupić zestawy naprawcze i powoli składać. Wałek wymienię bo i tak z zakładu odebrałem blok z wyciągniętym wałkiem. Macie jakiś patent na mocno przyklejone do bloku uszczelki? Próbowałem dłutem stolarskim to ciężko idzie. 

@zbyszek gdzie na kole wału jest znak rozrządu? 


KPK KUMURUN TEAM

 


#519 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 19 styczeń 2017 - 21:06

TURBO w MTZ 82

Pomierzyłem ten odstęp i wyszło 0,4mm na zewnątrz i 0,5mm przy środku, bo tłoki mają lekkie wybranie. Mój silnik chodził tak jak piszecie, odpalał w zimne dni w miare, później mu się pogorszyło. Olej rzucał, dmuchał, troche brał oleju, choć po rozgrzaniu nie było widać oleju w spalinach.


Edytowany przez zbyszekbrzuze, 03 wrzesień 2017 - 15:32.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:32
  •  

#520 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 19 styczeń 2017 - 21:07

TURBO w MTZ 82

Może pomoże 

Załączone miniaturki

  • valimtz-mtzrostovru.jpg



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy