Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURBO w MTZ 82


777 odpowiedzi na ten temat

#481 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 styczeń 2017 - 02:31

TURBO w MTZ 82 Wracając do pompy oleju, to w silnikach z natryskiem są zastosowane zębatki z wolnoobrotowego D50

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Mtz 82


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 15500.00 PLN
  • 19 wrz 2017
Ciagnik MTZ 82+ przyczepa leśna FAO-FAR 7t, zestaw zrywkowy


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 51000.00 PLN
  • 29 wrz 2017
Ciągnik Belarus 952.2 wersja leśna


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 92878.00 PLN
  • 17 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:31
  •  

#482 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 09:16

TURBO w MTZ 82

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle . Wychodzi na to że smarowanie turbo które jest podłączone pod zasilanie chłodnicy oleju nie jest dobrym pomysłem. Wczoraj uruchomiłem traktor ,ciśnienie wskoczyło na zegarze a przez przewód turbo nie leciał olej . Odkręciłem turbo i traktor chodził przez około 10 minut i dopiero powoli zaczęły się pojawiać pierwsze krople. Czy nie jest tak że w filtrze są dwa zaworki jeden z nich powoduje to ze w pierwszej kolejności olej musi zasilić wał itp i dopiero jak się chwilę rozgrzeje to przepuszcza na chłodnicę? Pierwsze moje podłączenie smarowania turbo było z przewodu od manometra. I tam olej leciał  błyskawicznie , teraz zastanawiam się czy tak jak ja mam podłączone nie jest błędem.Bo turbo chodzi przez pierwsze minuty bez smarowania a tym bardziej w zimę.  



#483 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 09:16

TURBO w MTZ 82

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle . Wychodzi na to że smarowanie turbo które jest podłączone pod zasilanie chłodnicy oleju nie jest dobrym pomysłem. Wczoraj uruchomiłem traktor ,ciśnienie wskoczyło na zegarze a przez przewód turbo nie leciał olej . Odkręciłem turbo i traktor chodził przez około 10 minut i dopiero powoli zaczęły się pojawiać pierwsze krople. Czy nie jest tak że w filtrze są dwa zaworki jeden z nich powoduje to ze w pierwszej kolejności olej musi zasilić wał itp i dopiero jak się chwilę rozgrzeje to przepuszcza na chłodnicę? Pierwsze moje podłączenie smarowania turbo było z przewodu od manometra. I tam olej leciał  błyskawicznie , teraz zastanawiam się czy tak jak ja mam podłączone nie jest błędem.Bo turbo chodzi przez pierwsze minuty bez smarowania a tym bardziej w zimę.  



#484 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 10:08

TURBO w MTZ 82

teraz sprawdziłem i jednak olej leci na turbo od razu , wczoraj może po składaniu musiało  się wszystko uzupełnić a mróz był i olej gęsty to i trochę czasu zeszło



#485 Share Jarosław

Jarosław

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 08 styczeń 2017 - 10:15

TURBO w MTZ 82

Tak to błąd,  smarowanie turbo łączysz w miejsce czujnika ciśnienia oleju dajesz trójnik ,idzie to kupić w sklepach rolniczych ,i najważniejsze turbo nigdy nie może nawet przez chwile chodzić bez oleju .Po prostu się zniszczą tulejki i oś wirnika ,dużo tego na rozbierałem,jedyny przypadek kiedy turbo chodzi bez ciśnienia oleju to od chwili odpalenia do wytworzenia ciśnienia przez pompę olejową,jeśli masz zegar ciśnienia oleju bardzo dobrze to widać jak ciśnienie rośnie w układzie smarowania ,wpisz w forum tytuł ( ciśnienie turbo 1014) Opisałem tam moje przeróbki na małych ursusach może coś ci pomoże, jest mój nr telefonu ,można śmiało dzwonić.



#486 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 styczeń 2017 - 11:04

TURBO w MTZ 82

Kolego, a jak tam wałek?

Jest różnica, czy bez obciążenia to samo, a dopiero w jeździe się pokaże?


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#487 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 styczeń 2017 - 11:06

TURBO w MTZ 82

Bez obciążenia silnika to raczej nic się nie dowie. A samym wałkiem bym się za bardzo nie przejmował aż do tego stopnia skoro na tym z d-240 turbo pompuje jak szalone. 


KPK Kumurun Team

#488 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 styczeń 2017 - 11:33

TURBO w MTZ 82

Tu nie chodzi o pompowanie, bo turbo wytwarza ciśnienie zawsze, ale jak się zawory szerzej otworzą, to będzie lepsze napełnienie cylindrów. W wolnossaku widać to po znacznym dymieniu, nawet przy idealnym kącie wtrysku i sprawnych końcówkach.

 

A jak to jest z tymi TKR6 z gruszką?

Dałoby więcej mocy, czy to tylko przeznaczone do aut (np MAZ)

Tylko czy to jest zmienna geometria czy waste-gate?

 

https://images.ua.pr...r_6_5_10_06.jpg


Edytowany przez zbyszekbrzuze, 08 styczeń 2017 - 11:37.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#489 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 11:36

TURBO w MTZ 82

Pierwsza różnica jaką zaobserwowałem to , to że silnik jest bardzo czuły na dotknięcie dzwigni gazu. Kolejna to wcześniej miałem ustawioną dawkę paliwa tak że jak przy gazowałem to

 czarnym dymem rzucał teraz na tej dawce dymu nie widać w ogóle . To na postoju, jeździć jeszcze nie jeździłem może dziś spróbuje to napisze. Na pewno silnik  chodzi ciszej jak by był zalany pełny olejem. Taki z tłumiony dźwięk , myślę że to zasługa nowych kół rozrządu . W silniku mam teraz wymienione : Tłoki , tuleje , pierścienie, tulejki korbowodów i sworznie , nowa głowica, wszystkie koła zębate, wszystkie panewki, pompę wody, wałek rozrządu, nowe końcówki wzm , nowa klawiatura , no w sumie to został stary blok z tulejkami wałka rozrządu i wał a i korbowody są stare.  A najlepszy jest jeden temat , ciśnienie oleju. Teraz jak ktoś mi powie że jak na zimnym jest 3 a na gorącym będzie 1 to nie ma co zaglądać bo na pewno jest wszystko dobrze to nie posłucham się za chiny.  Zostawiłem pierwszą panewkę od koła pasowego i ostatnią od koła zamachowego. Złapałem za koło pasowe i wał miał taki luz góra dół że stukał jak poje... ny , wystarczyło że na próbę założyłem nowe panewki po stronie koła pasowego i nie stukał w ogóle. Do tego w wolnej chwili wstawię wam zdjęcia jak wyglądały panewki główne , opiłki z nowej podstawy filtra oleju zmasakrowały je . Niektóre miały takie głębokie rysy że prawie zostały przecięte na dwie połówki. Ciśnienie oleju miałem na zimnym 3,3 a na gorącym 1,1 i jak to wytłumaczyć? Teraz jest cały czas 4 a na gorącym na ok 80 st ma 3.5 myślę  że w polu spadnie do 3. Ale faktem jest że tych panewek prawie nie było i ciśnienie silnik miał i kopyto by wystawił z takim ciśnieniem. 



#490 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 styczeń 2017 - 11:43

TURBO w MTZ 82

Jeśli pompuje nawet do 1,2 bara u mnie to trzeba założyć że silnik dostaje na tyle powietrza potem paliwa by wytworzyć ilość spalin które turbo napędzą tak że daje rady.

W nowszej wersji tkr6 jest westgate nie ma ona zmiennej geometrii  a część zimna jest taka sama, część gorąca mniejsza. Na pewno można je stosować zamiennie mają taki sam zakres pracy i są stosowane w silnikach d-245.2.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:31
  •  

#491 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 styczeń 2017 - 11:51

TURBO w MTZ 82

Reakcja na gaz może byc taka dobra, bo nie ma luzu i kąt wtrysku się nie rozjeżdża

Moje panewki też nie były najlepsze:

panewki.JPG

Olej u nas nigdy nie był wymieniany, tylko dolewany (8lat)

Stan filtra oleju:

filter.JPG

Panewki przyszły takie:

nowe panewki.JPG

PS Edytowałem poprzedni post

 


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#492 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 11:59

TURBO w MTZ 82

no to u mnie stan panewek podobny tylko rysy na jednej były bardzo głębokie , panewki założyłem takie same jak masz ty i mój wał ma wybite logo właśnie tej firmy.



#493 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1875 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 08 styczeń 2017 - 12:01

TURBO w MTZ 82

Tu nie chodzi o pompowanie, bo turbo wytwarza ciśnienie zawsze, ale jak się zawory szerzej otworzą, to będzie lepsze napełnienie cylindrów. W wolnossaku widać to po znacznym dymieniu, nawet przy idealnym kącie wtrysku i sprawnych końcówkach.

 

A jak to jest z tymi TKR6 z gruszką?

Dałoby więcej mocy, czy to tylko przeznaczone do aut (np MAZ)

Tylko czy to jest zmienna geometria czy waste-gate?

 

https://images.ua.pr...r_6_5_10_06.jpg

Na pewno jest to waste-gate.

Niezła heca, ciekawe jak to skomentuje @seweryn20. Kiedyś miałem z nim ostre spięcie o to że nazwałem turbo w rusku "pierwszym, prostym i już przestarzałym turbo", strasznie się o to spieniał.

 

Wracając do zdjęcia, co rzuca się w oczy?  Dużo mniejszy korpus ciepłego, co za tym idzie jest dużo mniejszy wirnik i skutkiem tego jest mniejsza bezwładność (ciężar) układu. Dzięki temu wirnik szybciej się rozpędza i zatrzymuje. Druga sprawa i najważniejsza że dzięki temu (nowa konstrukcja) sprężarka lepiej pompuje, już przy niskich obr. silnika (większa moc od dołu) ale przez to silnik będzie przeładowywany na wysokich obr. i dlatego pod koniec trzeba upuścić część spalin i po to zawór.

 

Dodatkowa zaleta to że można regulować max. doładowanie zależnie od konkretnej mocy silnika, bo jak tu wszyscy wiedzą moce tego silnika są różne a przeładowywanie niewyżyłowanego silnika nie jest korzystne.



#494 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 12:02

TURBO w MTZ 82

Jeśli pompuje nawet do 1,2 bara u mnie to trzeba założyć że silnik dostaje na tyle powietrza potem paliwa by wytworzyć ilość spalin które turbo napędzą tak że daje rady.

W nowszej wersji tkr6 jest westgate nie ma ona zmiennej geometrii  a część zimna jest taka sama, część gorąca mniejsza. Na pewno można je stosować zamiennie mają taki sam zakres pracy i są stosowane w silnikach d-245.2.

Ja mam turbo z westgate i ciśnienie ustawione max 0.8 , tylko mi chodzi o raptowne gazowanie na postoju . Wcześniej zadymił bo turbo nie zdążyło dmuchnąć a teraz na tej samej dawce nie dymi w ogóle. 



#495 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 styczeń 2017 - 12:07

TURBO w MTZ 82

Jedna panewka to chyba chciała się obrócić, ale to skutki jazdy bez ciśnienia, bo tak brał olej do tego wyrzucał przez miarke i smok krzywy.

Tulejki korbowodowe są w miarę OK, jedna ma trochę luzu, ale do przeżycia, we Władku miałem gorsze, bo stukały.

 

Czyli zmieniac ten wałek, czy składać jak jest?

 

EDIT:

Pytam, bo nie chcę mieć jak w T25, że jest po remoncie, wszystko ustwaione, nowe koncowki na 180 bar i przy dodaniu oraz pod obciążeniem troszke zakopci, a pali 2,5 litra.

Drugi T25 pali 3,5 litra, od nowości nie rozbierany silnik(1900MTH), wtryski też do roboty, a dymu nie zobaczysz. Pod obciążeniem zaczyna tylko głośniej chodzić.


Edytowany przez zbyszekbrzuze, 08 styczeń 2017 - 12:22.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#496 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 12:23

TURBO w MTZ 82

Jeśli masz 200 zł to wymień bo na pewno nikt go wcześniej nie wymienił jak robić remont to solidnie. gdybyś miał mikrometr to sam byś mógł ocenić jego stan. A jaki ma wpływ na pracę silnika wałek rozrządu to można poczytać na internecie ale np na podstawie innych silników.  



#497 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 styczeń 2017 - 12:29

TURBO w MTZ 82

Ojcu się wytarł w maluchu, to stapiał świece zapłonowe, zaczął chodzić na jeden cylinder i go tak postawił, stoi już chyba z 10lat


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#498 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 styczeń 2017 - 13:38

TURBO w MTZ 82

Ptaszyna co było minęło a turbo w ruskim jest proste czy z czy bez wesgata i tu masz rację nie sprzeczał bym się o to. 

W ruskim założyli upustowy, patrząc na nie to nie wiem czy gorąca strona w ogóle się zmieniła poza odlewem pod zawór. 

Obie mają średnicę wirników taką samą, 61 mm, ciśnienie doładowania efektywne 0,72 bara, obroty wirnika 120.000.

Różnica jest za to w ciśnieniu efektywnym minimalnym w gorącej części gdzie bez zaworu wynosi 0,71 bara a w tej z zaworem 0,65.

Czyli patrząc na dane samej turbiny i dane silników w nie wyposażonych nie zmieniło to parametrów silnika w ogóle może jedynie minimalnie wcześniej zaczyna efektywną pracę ta z zaworem.

 

hurlimannD70  

Masz w pompie korektor ciśnieniowy?


KPK Kumurun Team

#499 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 08 styczeń 2017 - 15:26

TURBO w MTZ 82

Kurczę ja chyba nie napisałem że turbo mam od stara 742 , pasuje idealnie bez większych przeróbek i w ogóle go nie widać jest jest całkowicie schowane pod maską.  Bardzo szybko wstaje i dmucha w zależności jak ustawisz bo ma możliwość regulacji. Korektor dawki zrobiłem sam z westgate starego typu od audi 2.5 tdi . W chwili gdy ciśnienie w kolektorze ssącym wzrasta cięgło od przerobionego westgate cofa się i zwiększa dawkę paliwa. Trochę mi zeszło ze zestrojeniem tego wszystkiego razem ale teraz działa za***iście. Dawkę dostaje od 0.6 bar, ustawiłem dawkę tak że przy obciążeniu lekko dymek widać . Efekt jest taki że jak przyspieszam w pewnym momencie dostaje takiego kopa że koła zrywają ziemię na 9 biegu. Pompa którą mam nie ma korektora i nie były dla niej przewidziane więc zrobiłem sam i nawet oryginalnie to wygląda. 


taka turbina

Załączone miniaturki

  • 276982557_1_261x203_turbina-star-742-star742-silnik-sw-266-turbo-turbosprezarka-kolbuszowa.jpg


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:31
  •  

#500 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 styczeń 2017 - 15:33

TURBO w MTZ 82

W oryginalnej pompie korektor zaczyna podnosić dawkę  już przy ciśnieniu 0,05-0,1 bara. 

U mnie po przekroczeniu 2000 dostaje takiego strzałą że szok a ciśnienie w kolektorze wzrasta do 1,2 bara i spada dopiero po wyrównaniu obrotów. 

Nawiasem mówiąc fajna zabawa z korektorem i sama pompą. 


KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy