Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURBO w MTZ 82


777 odpowiedzi na ten temat

#461 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 04 styczeń 2017 - 21:02

TURBO w MTZ 82

Mój ojciec zawsze mówi,że ruski nie powinny przekraczac 80 stopni bo biorą olej, ale ja jako mechanik twierdzę, że powyżej 80 silnik najmniej pali i jest mocny.

 

To mówicie, że warto zmieniać ten wałek? 

Jeszcze muszę wykombinowac rurki smarowania turbo, bo jak zobaczyłem cene 130zł za jedną i 70 za drugą, to przypomniałem sobie o migomacie w garażu.

A i tak te oryginalne nie podejdą, bo mam stary typ bloku i podstawy bąka.

 

 

Przed remontem jezdzil tak: 

 

 


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Mtz 82


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 15500.00 PLN
  • 19 wrz 2017
Mtz 82


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 9500.00 PLN
  • 22 wrz 2017
Ciągnik Belarus 952.2 wersja leśna


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 92878.00 PLN
  • 17 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 01:26
  •  

#462 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 04 styczeń 2017 - 22:29

TURBO w MTZ 82

Poczekaj dwa dni z tym wałkiem , dziś dużo zrobiłem przy silniku i myślę że do soboty będę mógł coś powiedzieć na temat pracy na nowym. Na filmiku nie bardzo można zobaczyć jak on przyspiesza , czy dymi itp. Widać natomiast ze musisz pomyśleć nad układem kierowniczym. Wstawię filmik z moim dziadkiem jak go uruchomię. 

 


Złączki zrobisz sam wytnij kawałek blaszki o grubości ok 3 mm w kształt uszczelki która przychodzi między turbo a przewód smarowania. Następnie użyj jako wzór tej uszczelki do wywiercenia otworów. Kup dwie małe złączki z gwintami zewnętrznymi do łączenia zakutych węży hydraulicznych , obetnij gwint z jednej strony przyłóż do tej blaszki i pospawaj , najlepiej palnik i mosiądz. Złączka gotowa , kolejna to nawierć otwór w śrubie zasilającej chłodnicę olejową przy bąku w drugiej złączce też obetnij gwint przyłóż i pospawaj razem i masz kolejną złączkę. 


Teraz tylko agroma i zakuj sobie z kolankami cienki wężyk hydrauliczny pasujący na tamte gwinty. Koszt ok 50zł a wężyk poprowadzisz np między kolektorem wydechowym a głowicą i fajnie to wygląda


Powrót mam podobnie , blaszkę wyciąłem jak w tamtym przypadku tylko tu przyspawałem kawałek rurki cienkościennej i dałem gruby wąż i póki co to podłączyłem taką chamówę bo włożyłem bezpośrednio do wlewu oleju i owinąłem to czymś tam. I tak już jeżdżę trochę czasu ale mam zamiar to przerobić robiąc otwór w szyjce wlewu oleju lub pokombinować w oryginalnym miejscu.  



#463 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 04 styczeń 2017 - 23:03

TURBO w MTZ 82

Z wałkiem poczekam jeszcze kilka dni.

Na razie skrobię nagar z wnętrza silnika i wybieram szlam oleisty z kanałów chłodzenia, a jeszcze trzeba dotrzeć zawory, sprawdzić łożyska w pompie wtryskowej, napędzie wspomagania, sprzęgło poprawić, zrobić coś z ośką pośrednią sprężarki, bo lał się olej.

Zalewałem zawory to na 1 i 4 garze trzymały 20 dni ropę, na 2 i 3 puszczają.

Ja wzoruję się trochę na tym co tu piszą:

 

http://fermer.ru/for...sterskaya/62825

 

Mam inspirację:

wlew1.JPG

IMG_1652-vi.jpg

 

jeszcze coś:


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#464 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 04 styczeń 2017 - 23:50

TURBO w MTZ 82

One tak tłuczą , tylko na filmie wydaje się że jakoś nadzwyczaj mocno ci wali ona. Albo to wina jakości nagrania i tak dziwnie słychać albo ... Łożyska , do sprawdzenia także luz na korbowodzie , nie pamiętam ale tam w głowicy sprężarki chyba był wkręcany zaworek . Może on ci się lekko wykręcił , zobacz czy na pusto też tłucze. Mnie trochę korci żeby założyć sprężarkę na pasek w miejscu starej . I zastanawiam się jak chodzą te w mtz 50 przy skrzyni czy one też tak tłuczą. Przy okazji zobacz luz na tulejach korbowodów , ostatnio w mojej okolicy zrobili remont . Nowy wał oryginał nowe zestawy naprawcze , nowa głowica . Silnik lepiej palił ciśnienie oleju super , tylko tak jakoś stukał . No ale stwierdzili że musi się ułożyć he , tak im się ułożył że pękł wał po dwóch dniach. Tulejki słabe były na korbowodach dostał lepszego sprężania i jak wcześniej stukał trochę to teraz napie...ł  tłokiem w głowice i coś musiało ustąpić. A jak ty turbo chcesz to lepiej spać spokojnie i zobaczyć , jedna tulejka to koszt ok 10 zł . Problem w tym czy będziesz miał czym je sam rozwiercić do rozmiaru sworznia 


A napęd pompy wspomagania ... Dobrze ze wspomniałeś bo składam to zobaczę , nigdy tam nie zaglądałem i wstyd ale nie wiedziałem że tam są łożyska . Nie zastanawiałem sie nigdy nad tym :(


A i jeszcze jedna rzecz , jasna oczywiście ale żebyś nie zrobił tak jak ja kiedyś. Zdemontowałem filtr powietrza  i postawiłem go z boku coś tam robiłem . Kolega niechcący go przewrócił i to trochę mocno. Nie pomyślałem i założyłem go , uruchomiłem silnik i po chwili jazdy pożegnałem się z turbiną. Coś tam musiało się ruszyć i turbo wciągnęło na wirnik . Nie wiem co to było ale przy takich obrotach jakie ma turbo wystarczy liść czy kawałek kory i lipa. Teraz  tuż przed turbo mam założoną metalową  siateczkę wymontowaną ze starego przepływomierza. nie widać jej oczywiście bo jest w przewodzie ale jestem już spokojny że nic tam nie wleci


Jak zrobię to wstawię filmik jak chodzi mój dziadek. Wspomaganie mam zrobione z części ze starego bizona tanio i szybko. siłownik skrętu to siłownik motowidła , orbitrol z bizona tylko do niego też trzeba zastosować dzielnik strumienia oleju też z bizona bo olej słabo przepuszcza i pompa w mtz o dziwo jest za wydajna i olej się gotował . Dokupiłem tylko ośkę i podstawę do orbitrola. 



#465 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 05 styczeń 2017 - 00:51

TURBO w MTZ 82 Dobrze że dajesz mi takie rady, widzę, że miałeś trochę przygód. Tak jak by żelazo cie nie lubiło. Wspomaganie to plan dalszy. Sprężarka po nabiciu powietrza cichnie, ale ma spory luz na cienkiej ośce. Czekam na efekty remontu, bo też nie chcę wydawać kasy niepotrzebnie, za to mogę sobie coś innego kupić.
U mnie sprężarka mocno wpływała na pracę silnika, przerywał

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#466 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2675 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 05 styczeń 2017 - 07:43

TURBO w MTZ 82

w MTZ-50 z napędem od skrzyni też się sprężarka tak tłucze, zwłaszcza jak dobija ciśnienie



#467 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2675 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 05 styczeń 2017 - 08:29

TURBO w MTZ 82

http://fermer.ru/for...ya/62825?page=9

Ktoś tu roztrząsał temat tłoków do MTZ-ta 



#468 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 05 styczeń 2017 - 09:14

TURBO w MTZ 82

w MTZ-50 z napędem od skrzyni też się sprężarka tak tłucze, zwłaszcza jak dobija ciśnienie

Dziękuję , oszczędziłeś mi czasu i rozczarowania bo dostałem taką sprężarkę i chciałem montować . Więc teraz kolejny szalony mój pomysł , spróbować zrobić sprężarkę na pasek ze sprzęgłem elektromagnetycznym. Fajnie by było jak by się udało to zrobić i załączać by można było włącznikiem w kabinie


http://fermer.ru/for...ya/62825?page=9

Ktoś tu roztrząsał temat tłoków do MTZ-ta 

Fakt ktoś zadał konkretne pytanie ale nikt nie odpowiedział . A szkoda



#469 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 05 styczeń 2017 - 19:06

TURBO w MTZ 82

A to zauważyliście?

Под турбину на двигателях ММЗ усиливают коленвал, поршня имеют жаропрочные вставки, распред вал стоит на пяти опорах вместо трех, в блоке цилиндров установлены форсунки, которые маслом охлаждают поршня, в головке блока впрессованы сёдла клапанов, на Д243 седел нет... Это только по двигателю, а еще есть отличия по топливной..

 

Ja jakos w to nie wierze, chyba, że w tych 130 konnych


Edytowany przez zbyszekbrzuze, 05 styczeń 2017 - 19:07.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#470 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 05 styczeń 2017 - 19:25

TURBO w MTZ 82

Ten silnik 130 i 136 koni ma grubszy wał i wałek rozrządu wspiera się w pięciu miejscach a tłoki tak jak w d-245 mają wtopioną wkładkę metalową na pierwszym pierścieniu żeby się nie wypalił. Według mnie tłoki różnią się tylko wkładką metalową i ilością pierścieni komora taka sama. Ale to moje zdanie i nie chce robić tutaj na forum burzy. I jako ciekawostkę napiszę że dziś warzyłem tłoki i korbowody przed składaniem i z ciekawości położyłem tłok stary na 5 pierścieni. Okazało się że stary jest sporo lżejszy od tego na 3 pierścienie, możliwe że ogólnie jest denko grubsze i dodatkowa ta wkładka na pierścień. Dysze studzące olejem tłoki to na pewno są . 

 

Pod silników turbinowych zwiększenie MMP wał korbowy, wkładki tłokowe są odporne na wysoką temperaturę, wał rozdzielcza wyróżnia się na pięciu filarach zamiast trzech, w bloku cylindrów zamontowane dysze, które chłodzone olejem tłok w głowicy wciśnięte w siodłach zaworów, siodła na D243 nie jest ... To jest tylko silnik i nadal istnieją różnice w paliwie ..



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 01:26
  •  

#471 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 05 styczeń 2017 - 20:33

TURBO w MTZ 82

Dziś zamontowałem nową pompę oleju smarującego panewki. Super  :D . Cieszyłem się przykręcając ją , w tym czasie kolega powoli obracał wałem żeby zęby dobrze weszły. Brakowało mi ok 2 mm żeby ją dociągnąć i szczęście że kolega kręcił wałem bo w pewnym momencie patrzę a tu smok się buja . A jak dokręciłem to w jednym położeniu wału wyraźnie odczuwalny był opór podczas kręcenia. Okazało się że nowa pompa olejowa ma delikatnie krzywo koło zębate osadzone. Jak to trzeba 10 razy oglądać części które się montuje. Dodam że pompa kosztowała mnie prawie 200 zł  .



#472 Share slawek80

slawek80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 343 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2017 - 21:01

TURBO w MTZ 82

Nie tylko Ty tak miałeś . Jak kupiłem nową pompę to zębatka miała ze 2 mm bicia. Części zamienne to szajs, ale nie ma wyjścia i trzeba je kupić.



#473 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 05 styczeń 2017 - 22:26

TURBO w MTZ 82 O kurde, też kupiłem pompę...

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#474 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9335 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 styczeń 2017 - 11:28

TURBO w MTZ 82

Tłoki w silnikach 130-konnych są całkowicie inne, kompletnie inny kształt komory spalania i stopień sprężania zwiększony do 17,1.

Sprężarka jako tako się nie tłucze a tylko jej napęd zębatki im większe ciśnienie tym bardziej i cichnie po otwarciu zaworu i spadku ciśnienia na samym kompresorze.

Po prostu ciśnienie nad tłokiem po przekroczeniu przez wał GMP działa na niego z drugiej strony stukając w momencie gdy przeskoczy o luz na zębatkach.

Silnik d-243  jest tylko w wersji wolnossącej 245 i jego wersje wszystkie. W zależności od mocy na pewno są już dość spore różnice.

Za pamięci ostatnio  się sprawa ujawniła  ts ma inne zębatki pompy oleju. Pracuje ona szybciej ma większy wydatek przez to.  Na 100% przez jet-oil który żre sporo oleju.

Co do jakości niestety ruskie części trzeba oglądać. Mi teraz urwały się widełki w docisku sprzęgła który wymieniałem w lecie i rozciekł wąż od manometru ciś. oleju na zakuciu. Poza tym od poniedziałku przy pługu i prawie 400 km natłuczone.


KPK Kumurun Team

#475 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 06 styczeń 2017 - 12:31

TURBO w MTZ 82

No będę się spierał do upadłego . W tłokach zmieniono komory spalania ze względu na emisję spalin euro na dowód tego jako załącznik przedstawię silnik 4 cylindry o mocy 136 koni mechanicznych. Te silniki występowały również w wersji  Euro 0 w której komora spalania była jak w d-240 d-243 d-245 , jeśli silnik ma być w euro 2 czy 3 to żeby spełniły te normy zmieniono kształt komory spalania i jest ona szersza i zastosowano inne wtryskiwacze do tych komór.  

 

Oto silnik 136km 


A to zestaw naprawczy do tego silnika w euro 0 proszę zwrócić uwagę do jakich typów silników ten zestaw pasuje. 


A to tłok do d-245.9 o mocy 136 km ale w wersji euro 3 . Tak i teraz widać różnicę w komorze spalania ale ten sam silnik w euro 0 też ma 136 koni i tłoki jak d-243 i d-240 .  


Komora spalania w mtz z 1979 roku ma 38mm i silnik w emisji euro 0 o mocy 136 km też ma 38mm , silnik który ma euro 3 ma komorę 42 mm . 

Załączone miniaturki

  • silnik D245.9 136km.png
  • Bez
  • 245 euro 3.png


#476 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9335 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 styczeń 2017 - 12:33

TURBO w MTZ 82

Nie patrz na aukcję bo często wypisują tam farmazony. Kolega z forum wstawił linka na którym znajdziesz przekroje tłoków i kształt komór spalania. Praktycznie w żadnym z silników o mocu w granicach 130 koni nie znajdziesz tłoka z komorą taką jak ma ts czy wolnossący. Różnią się kształtem i to poważnie. Komora która wstawiłeś jest otwarta bez wąskiego gardła ale i te z wąskim wlotem różnią się kształtem. Nie patrz na podane rozmiary kompletnie nic one nie mówią. Podają tylko maks. średnicę i max głębokość a to za mało. Musiał byś mieć rysunek techniczny komory z promieniami, skosami żeby określić dokładnie różnice w pojemności.  Dla tego bez przekroju na podstawie zdjęcia całego tłoka czy zapewnień sprzedawcy nie jesteś wstanie  zauważyć i stwierdzić różnic., Tylko przekroje. Bez zmiany pojemności komory spalania nie ma możliwości zmiany stopnia sprężania które są podane wyraźnie i to najmniej trzy 15, 16 i 17 bez przecinka.  

http://www.motordeta...z/-/sets/-/-/-/

 


Edytowany przez seweryn20, 06 styczeń 2017 - 12:45.

KPK Kumurun Team

#477 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 06 styczeń 2017 - 13:13

TURBO w MTZ 82

Ale tak samo mi tłumaczono w Mińsku pisałem maila i oni mi wysyłali zdjęcia i tak mi to opisali. Tłoki można zakładać od emisji euro 0 do traktora nawet z1979 roku . Chodziło mi o komorę i właśnie tam tłumaczono mi też o wysokościach wałków rozrządu , jak bardzo ważne jest osadzenie wtryskiwacza w głowicy że musi wystawać w głowicy do płaszczyzny 1,2 mm bo paliwo nie będzie wtryśnięte do komory spalania tylko na tłok. Mówili że na rynku jest dużo końcówek i mają różne wysokości. Wszystko co mi ten człowiek opisał okazało się prawdą więc dlaczego o tłokach mieli by kłamać. Do tej pory produkują silnik D-242 o mocy 62 konie i w nim też montują już tłoki na 3 pierścienie które są stosowane w silnikach z turbo o emisji spalin euro 0 .


Podkładki są niby jednego wymiaru pod wtryski ale są one dostosowane do oryginalnych rozpylaczy , jak ktoś ma zdjętą głowicę to niech sobie zmierzy ile się chowają w stosunku do płaszczyzny głowicy. Jeden będzie miał 0.7 inny 0.9 a kolejny 1.5 mm w zależności od producenta. Skoro między innymi takie rzeczy mi tłumaczył to wychodzi na to że dokładał wszelkich starań ażeby silnik chodził jak najlepiej. 



#478 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9335 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 styczeń 2017 - 15:10

TURBO w MTZ 82

Możliwe że tłoki występują zamiennie wersji silnika jest tyle że się w pale nie mieści ale nie o to mi chodzi tylko o fakt że są różne komory i różne z tego tytułu stopnie sprężania. Jest to nie do ogarnięcia wizualnie ani na podstawie zdjęć czy opisu średnicy czy głębokości. W każdym razie patrząc na silniki d-240 i d-245 najstarszej generacji stosowanego w belarusach są dosłownie dwa typy jeśli chodzi o stopień sprężania.

Sam wtrysk fizycznie nie jest wstanie wtrysnąć paliwa na denko tłoka bo jest ono pod sama głowica ale faktycznie jego wystawanie z gniazda ma wpływ. 


KPK Kumurun Team

#479 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 06 styczeń 2017 - 22:16

TURBO w MTZ 82

Co powiecie o proponowanych na allegro kompletnych zestawach do montażu turbo? 


KPK KUMURUN TEAM

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 01:26
  •  

#480 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9335 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 styczeń 2017 - 23:32

TURBO w MTZ 82

Ja mam taki założony od Kani. Chula.


KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy