Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURBO w MTZ 82


777 odpowiedzi na ten temat

#441 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 3037 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 14 grudzień 2016 - 20:19

TURBO w MTZ 82

co do sprezarki to ja jak kupowalem zestaw to dali mi taki filtr jak jest w c330, chyba jeszcze gdzies lezy, ja go nie uzylem tylko zrobilem z kolektora, ale cos takiego mozesz zamontowac, mysle ze najmniej zachodu przy tym :)


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Mtz 82


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 15500.00 PLN
  • 19 wrz 2017
Ciagnik MTZ 82+ przyczepa leśna FAO-FAR 7t, zestaw zrywkowy


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 51000.00 PLN
  • 29 wrz 2017
Ciągnik Belarus 952.2 wersja leśna


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 92878.00 PLN
  • 17 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:31
  •  

#442 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 30 grudzień 2016 - 21:23

TURBO w MTZ 82

No własnie z tymi kompletami to zagadka. 1025 w zależności od wersji występuje z dwoma stopniami sprężania 15 i 17 a 1221 też z dwoma 16 i 17.

Osobiście wolał bym założyć 15 ze względu na silnik d-50 czy u siebie d-240 i wał który już w ts-ie ma inny numer choć nie koniecznie jest inny. 

Zawsze to mniejsze obciążenie czegoś co nie wiadomo czy do tego zostało stworzone.

Ja kiedyś miałem zagwozdkę bo chciałem mieć najwyższy stopień sprężania w moim mtz , szukałem zestawów od silników w których taki wysoki stopień występuje. Spróbuj zadzwonić do pronara żeby ci wyjaśnili gdzie tkwi różnica że dwa te same silniki mają inne stopnie sprężania a wyposażone są w te same zestawy z taką samą komorą spalania. Ubaw po pachy gwarantowany, po wielkiej naradzie stwierdzili że różnica wynika z ciśnienia wtryskiwaczy w jednym jest np. 180 atm a w drugim 220atm . I dlatego stopień sprężania jest inny . Tak ich szachowałem że w końcu powiedzieli że oni tutaj silników nie składają tylko dostają gotowe i nie wiedzą z czego ta różnica wynika. Zestaw na 3 pierścienie który kolega wyżej zakupił mam założony od 3lat u siebie w mtz82 i jest super. Taki zestaw występował w silnikach z różnymi stopniami sprężań więc gdzie jest różnica , myślałem że osadzenie pierwszego pierścienia np. wyżej powoduje wyższy stopień. Ale okazało się że nie że one niczym się nie różnią nawet stary tłok ma w tym samym miejscu pierwszy pierścień. Różnica wynika z ciśnienia doładowania turbo , im więcej wtłoczy powietrza w cylinder tym wyższy stopień sprężania. Jedne modele mają max doładowanie np. 0.5 bar i ma niższy stopień od tego który ma 0.8bara . Tak więc wał wytrzyma nawet  od d50 z tym że trzeba uważać na ciśnienie doładowania. Jeśli chodzi o wał od d240 a ts to nie jestem pewien ale różnicy raczej nie ma. Natomiast w silniku D245.9  który ma 4 cylindry moc 136 koni i jest pochodnym starego d240 jest wał wzmacniany. 

 Jest też różnica w wałkach rozrządu różnią się wysokością krzywek jeśli ktoś potrzebuje wymiary to poszukam. A jako ciekawostkę to spróbujcie podzwonić po hurtowniach i sklepach i zapytajcie o wałki do ts-a w 99.9% będą mówili że się nie różnią. 



#443 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 grudzień 2016 - 21:43

TURBO w MTZ 82

Stopnia sprężania nawet nie mierzy się na silniku tu ile turbo doładowywuje nie ma nic do tego. Stopień sprężania to ilość komór spalania w pojemności cylindra. I tak silnik wolnossący mtz-ta ma stopień sprężania 16 a doładowany 15,1. Różnica jest w wielkości komory spalania silnik doładowany ma ją większą.

Ilość pierścieni też nie ma nic do rzeczy. Tłoki różnią się właśnie wielkością komory spalania i do doładowanego na pierwszym pierścieniu jest wtopka żeliwna. 

Co do wałka rozrządu gdy swojego czasu nim sie interesowałem to nie znalazłem informacji by były jakieś w ogóle. Sam numer katalogowy jest nawet taki sam poza dopiskiem jeden 240 a drugi 245.


Edytowany przez seweryn20, 30 grudzień 2016 - 21:45.

KPK Kumurun Team

#444 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2675 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 30 grudzień 2016 - 21:54

TURBO w MTZ 82

Dokładnie, potwierdzam, w katalogu jest tylko różnica między D-50 a D-240, do TS-a (90KM) idzie taki sam jak do zwykłego. Różnica zaczynia się dla 1025 i późniejszych



#445 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 30 grudzień 2016 - 23:15

TURBO w MTZ 82

Wysokość krzywek wałka rozrządu powinna być równa 41,32 ± 0,05 mm dla wolnossących silników Diesla i 41,52 ± 0,05 mm dla silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem.

Załączone miniaturki

  • wałek.png


#446 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 31 grudzień 2016 - 01:12

TURBO w MTZ 82

Stopnia sprężania nawet nie mierzy się na silniku tu ile turbo doładowywuje nie ma nic do tego. Stopień sprężania to ilość komór spalania w pojemności cylindra. I tak silnik wolnossący mtz-ta ma stopień sprężania 16 a doładowany 15,1. Różnica jest w wielkości komory spalania silnik doładowany ma ją większą.

Ilość pierścieni też nie ma nic do rzeczy. Tłoki różnią się właśnie wielkością komory spalania i do doładowanego na pierwszym pierścieniu jest wtopka żeliwna. 

Co do wałka rozrządu gdy swojego czasu nim sie interesowałem to nie znalazłem informacji by były jakieś w ogóle. Sam numer katalogowy jest nawet taki sam poza dopiskiem jeden 240 a drugi 245.

Faktycznie coś mi się pomyliło bo było to trzy lata temu zapomniałem jak było  i coś namieszałem pisząc to. Przepraszam . Ale pozostaje pytanie skoro doładowany ma 15.1 a nie doładowany 16 to z czego to wynika ? Tłoki są takie same komory spalania są takie same , głowice i cylindry też. Co do wałków to poniżej załączyłem rysunek i wymiary , niby nie duża różnica . Ale zawór szybciej się otwiera i mocniej . Wymieniałem wałek w swoim mtz82 który wizualnie był idealny a gdy zmierzyłem go mikrometrem okazało się że krzywki miały różne wymiary i generalnie zużyty był prawie 1.2 mm. Myślę że ta drobna różnica znacznie ograniczała otwarcie zaworów , na przełożeniu dźwigienki pewnie brakowało ładnych parę milimetrów.  Traktor niby ładnie pracował ale jakoś wolniej wkręcał się na obroty , niby moc miał ale trochę dymił na czarno. Miałem w fizycznie dwa wałki i różnica w turbo i bez jest w wysokościach krzywek. Po wymianie wałka nie ten traktor , jest moc i brak dymu.W naszych książkach o mtz są bardzo skąpo opisane naprawy , choć by ile ma wynosić luz osiowy  wałka rozrządu. Niby nic ale tam zęby są tak zrobione że jak koła będą miały luz np po 2 mm  to się zsumuje i wałek rozrządu będzie miał tak spóźnioną reakcję jak by był przestawiony o ząbek.Łatwo to sprawdzić wystarczy założyć klucz na śrubę wałka rozrządu i poruszać nim widać wówczas jak np. koło pośrednie odchodzi od silnika zanim zazębi porządnie wał ,skośne zęby to powodują. Tak samo ile końcówka rozpylacza powinna wystawać poza głowicę w komorze spalania tego też nie piszą a jest to ważne bo w dzisiejszych czasach jest ich dużo i nie każda końcówka jest jednakowej wysokości. Później jak się zdejmuje głowicę to widać na tłoku czy paliwo było rozpylone na tłok bo za płytko był osadzony czy idealnie do komory spalania.Ile max może wystawać tuleja cylindra poza blok a ile może się chować jakie różnice w wadze korbowodów są dopuszczalne nawet luz osiowy wału jaki powinien być . Te wszystkie dane gdzieś mam z książek , jeśli potrzeba będzie komuś to je znajdę . Bo ciężko o takie informacje.     Jako ciekawostkę dodam że dwa lata temu założyłem pompę wtryskową od ltz , bez przeróbek pasuje i do tego turbo od stara 742 bardzo prosto je zamontować i co ważne w ogóle go nie widać jest ładnie schowane pod maską. Pompa od ltz ma jedną sekcje każdy cyl dostaje jednakową ilość paliwa w jednakowych odstępach czasu. silnik chodzi pięknie równiutko i co najważniejsze mało pali. Turbo zaczyna powoli dmuchać od ok 900 obr a pod obciążeniem czy raptownym przyspieszeniu turbo bije do 0.8bar , tak jest ustawione. Niedawno do pompy wtryskowej dorobiłem zawór który zwiększa dawkę paliwa w momencie gdy turbo daje 0.6 bar i tak dociąga do 0.8 . Jestem nowy na forum i nawet nie wiem gdzie wstawić zdjęcia jak to wygląda i może jakiś filmik . Moc ma taką że jak ciągnę przyczepę  z drewnem po drodze utwardzonej szlaką to w chwili dociśnięcia gazu koła tylne zaczynają zrywać i to mocno. Wiem że w końcu wał trzaśnie ale póki co jest moc , co ma być to będzie. 



#447 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 31 grudzień 2016 - 08:09

TURBO w MTZ 82

Do zdjęcia przydał by się opis czy to faktycznie to co mówisz, jakiego silnika dotyczy i różnicę. 

Co do tłoków to napisałem ci że są inne. Różnica jest w wielkości komory spalania i wtopce na pierwszym pierścieniu.

Reszta która napisałeś to bolączka każdego silnika najzwyklejsze zużycie. 


KPK Kumurun Team

#448 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 31 grudzień 2016 - 09:32

TURBO w MTZ 82

Nie wiem jak ja to mam opisać , opis ten i rysunek pochodzi z instrukcji napraw silników D240 i D245. Nie mam całej książki tylko wybrane strony z takimi wymiarami których nie ma w naszych książkach. A co do tłoków to Komora spalania w ts ma 60 ml i w zwykłym też ma 60 ml dopiero silniki z emisją euro II miały 54ml i wizualnie były komory większe . Tuleje praktycznie się nie różniły , są krótsze do tłoków które nie mają 5 pierścieni ale to nic nie zmienia. Mogę prosić o wyjaśnienie co przeoczyłem z tą różnicą? 

 

Turbo euro I  TŁOK:KH=79 MQ=38 GL=125 SWORZEŃ:38X92 
 
    bez turbo  PISTON:KH=79 MQ=38 MT=27,4 GL=125 SWORZEŃ:38X92 
MQ średnica komory spalania 
 

Załączone miniaturki

  • D245.jpg
  • D240.jpg

Edytowany przez hurlimannD70, 31 grudzień 2016 - 10:12.


#449 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 31 grudzień 2016 - 11:33

TURBO w MTZ 82

Ciężko znaleźć coś na ten temat swojego czasu miałem po angielsku opis tych tłoków. W każdym razie jest różnica w komorze spalania którą nawet na przekroju widać o ile można się sugerować rysunkiem. Jak uda mi się coś na ten temat wyczaić dam ci znać.

To samo jest z tłokami do d-260 gdzie stopień sprężania podnieśli na 17,1. Jest zmieniona średnica  i wysokość komory spalania albo tylko zwężony wlot do niej już nie pamiętam. Ale było to na bank.


Edytowany przez seweryn20, 31 grudzień 2016 - 11:40.

KPK Kumurun Team

#450 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 02 styczeń 2017 - 23:26

TURBO w MTZ 82 W najblizszym czasie postaram się zmierzyć pojemność komory spalania w tłokach. Mam tłoki oryginalne z 1981r, tłoki od swojego ale one były jakies tanie i te nowe na 3 pierscionki jeszcze nie zamontowane.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:31
  •  

#451 Share kursk2411

kursk2411

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gryfice,Zachodniopomorskie

Napisany 03 styczeń 2017 - 13:56

TURBO w MTZ 82 Witam, pytanie do Seweryna. Ten korektor dawki jest podpięty bezpośredniego do listwy która ciąga sekcjami?

Edytowany przez kursk2411, 03 styczeń 2017 - 15:13.


#452 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 03 styczeń 2017 - 21:03

TURBO w MTZ 82

Jak już wcześniej pisałem różnica w wałkach rozrządu pomiędzy zwykłym mtz-82 a TS jest . Dziś się o tym przekonałem osobiście dokonując pomiarów mikrometrem , różnica jest faktycznie tylko w wysokościach krzywek. Sprzedawca przekonywał mnie że i tak będą takie same , zdziwiony był niesamowicie jak okazało że się różnią. :) . Zobaczymy jak zamontuję jaka różnica będzie w pracy silnika. 



#453 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 04 styczeń 2017 - 00:07

TURBO w MTZ 82

Daj znać jak jak poskładasz bo na dniach zacznę składać silnik bo na razie wszystkie elementy są w warsztacie. Dałem wał do szlifu, głowicę do regeneracji i blok do osiowania. Od początku przygotowuje go pod pracę z turbo. Wałka miałem nie ruszać ale może warto. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#454 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1805 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 04 styczeń 2017 - 01:15

TURBO w MTZ 82

Ja też się dołączam, dzisiaj wyjąłem wałek i wyszło, że ma lekko zużyte krzywki, jeszcze by pochodził, ale jeśli już rozebrany...

 

Ostatnio pooglądałem mój zestaw turbo i wychodzi, że nie pasuje mi tulejka łącząca turbo z kolanem, jest za duża i pod turbo muszę dokupić płytkę


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#455 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 04 styczeń 2017 - 10:19

TURBO w MTZ 82

Ja myślę że uruchomię go dopiero w przyszłym tygodniu ale dam znać. Mogę napisać kilka słów z moich doświadczeń z turbo , proponował bym założyć mniejszą turbinę do mtz. Znajomy ma turbo 7 oryginalne założone fabrycznie a ja mam od stara 742 moja jest troszkę mniejsza. Po podłączeniu manowakuometra u mnie turbo zaczyna dmuchać dużo szybciej i bez problemu dmucha 0.8 u niego jest taka leniwa że naprawdę musi traktor być baaardzo obciążony żeby mu nabiła 0.6 bar nawet podkręcona dawka paliwa nie dała nic. Turbo ma za duże zapotrzebowanie na spaliny i dlatego chyba tak jest. Proponuje żebyś sobie kupił manowakuometr glicerynowy bo w suchym wskazówka na wolnych obrotach drga. założysz sobie do traktora i zawsze będziesz widział czy turbo dobrze pracuje czy nie bije za dużo. 

 ZAKRES -1+1 BAR MANO-WAKUOMETR GLICERYNOWY 

 

 



#456 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 04 styczeń 2017 - 10:50

TURBO w MTZ 82

Jak wymieniasz wałek rozrządu to zerknij na koła zębate wizualnie nie sa zużyte ale niech jedna osoba założy klucz oczkowy na śrubę mocującą wałek i zablokuje go. A ty weź wówczas delikatnie poruszaj wałem i zobacz jak się zsumują wszystkie luzy jaka będzie różnica na wałku rozrządu. Dla porównania ja założyłem wszystkie nowe i luzu praktycznie nie ma wcale. Koła są drogie ale wiem gdzie można kupić oryginalne zupełnie nowe wszystkie koła wał, pośrednie, wałka i pompy wtryskowej , są to oryginały z lat 80 z resztą numery i oznaczenia są bite na każdym kole i są z tulejami tylko zakładać. Za cały zestaw myślę że wyjdzie do 200zł gdzie jedno pośrednie tyle kosztuje. Jeśli nie zdejmujesz głowicy to zdejmij klawiaturę wyjmij laski i od spodu po dociskaj popychacze do góry powinny się tam lekko przyblokować wówczas wysuniesz wałek bez problemu i wsuniesz nowy. Kolumnę kierowniczą musisz odkręcić i lekko odsunąć bo ci nie wyjdzie.Za kołem pośrednim jest podkładka dystansowa mosiężna lepiej założyć nową koszt żaden ale pewność jest .Jak widać u ciebie wizualnie zużycie wałka to tam jest już katastrofa , u mnie zużycie było w zależności od krzywki od 0.7 do 1.1 mm i na oko tego nie było widać. Nie pamiętam ale dopuszczalne zużycie to chyba 0.6 mm .A swoją drogą to wszyscy zmieniają tłoki tuleje wały panewki wszystko oprócz wałków traktory mają po 20 lat kilka remontów ale wałków nikt nie zmienia :blink: i nie kontroluje



#457 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 styczeń 2017 - 16:51

TURBO w MTZ 82

Manometr lepiej kup dedykowany jest z trójnikiem najczęściej i dławikiem po to właśnie bu wskazówka nie drgała w rytm suwów ssania. 

Turbosprężarka tkr7 jest dedykowana do silników d-260 jeśli ma w którymś z d-24 to jest ona tam błędnie zamocowania ma myć tkr6. która w d-240 z korektorem bije 1,2 bara. 

Co do wałków w ts gdy się tym interesowałem to mówili ze są takie same.  Fazy ma na bank te same a ciekawe ile większy wznios krzywki nie zdziwił bym się jeśli o wartość jaka ustawia się większe luzy w ts.

 


KPK Kumurun Team

#458 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 04 styczeń 2017 - 18:21

TURBO w MTZ 82

Dokładnie kolega seweryn20 ma racje tkr6 powinna być a co do tych wałków to możliwe że też. Tylko mi najbardziej chodzi o to że ludzie sprzedający wmawiają nam ciemnotę że wszystkie są takie same. A serwis nie potrafi jednoznacznie odpowiedzieć czy są takie same czy nie w końcu pada odpowiedź że różnią się twardością materiału z którego są wykonane. Tak samo jak termostat od ursusa c330 który według wielu sprzedawców pasuje do mtz, w naszej agromie na stanie mieli 12szt i wszystkie zakładałem wymieniając co chwilę bo przekonywali mnie że na 100% pasują. Tak pasują ale okazało się że podczas dokręcania obudowy termostatu w ostatnich 3 mm termostat opierał się o ściankę głowicy i otwierał się lekko. Nie wiem jak u innych ale w moim mtz tak było, udało mi się dopasować termostat od fergusona i teraz temperatura działa jak w samochodzie ,szybko się rozgrzewa i trzyma ok 85st  . 



#459 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2675 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 04 styczeń 2017 - 20:26

TURBO w MTZ 82

Od jakiego fergusona dopasowałeś ? Bo u mnie nie ma termostatu, a pasowałoby w końcu założyć



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 00:31
  •  

#460 Share hurlimannD70

hurlimannD70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobolice

Napisany 04 styczeń 2017 - 20:54

TURBO w MTZ 82

Ja to zrobiłem jakieś 1,5 roku temu a było to tak że wpadłem do agromy z gębą bo mi już nerwy puściły 12 razy jeździłem i na końcu okazało się że i tak by nie pasował. Poprosiłem o kilka termostatów i wkładałem do środka , trafiłem jeden który idealnie pasował w obudowę sprzedawca powiedział że to od fergusona. Tam w środku obudowy jest taka faska , lekko na frezowane gniazdo i on tam wszedł super. Pojechałem do domu włożyłem go w środek i na styku obudowy z termostatem nawierciłem 3 małe otworki wyczyściłem do srebrnego aluminium posmarowałem czarnym silikonem dookoła i wsadziłem ten termostat następnie wkręciłem trzy wkręty które miały od spodu płaskie łebki. One docisnęły termostat do obudowy i tak już jest 1.5 roku super. silnik popracuje chwilę i już widać jak rośnie temperatura. 


Wizualnie wyglądał tak ale od jakiego fergusona to nie wiem , nie pamiętam . Najlepiej, jak będziesz w agromie to poproś o obudowę termostatu i kilka termostatów od fergusona i moment dopasujesz. Myślę że warto 

Załączone miniaturki

  • termostat.jpg

Edytowany przez hurlimannD70, 04 styczeń 2017 - 20:55.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy