Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURBO w MTZ 82


416 odpowiedzi na ten temat

#381 Share Lukasz82

Lukasz82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia pow. braniewski
  • Zainteresowania:oczywiście rolnictwo:) i wiele różności

Napisany 01 luty 2016 - 20:13

TURBO w MTZ 82

Moje pytanie z innej beczki ale o turbo. Czy ktoś wie gdzie i za ile można zregenerować ktr6?

Natrafiłem na cenę nowych ktr 6 na Ukrainie (400-500zł) a u ruskich (400-650),a u nas są po prawie900zł czy można w jakiś sposób wysyłkowo kupić od nich bezpośrednio?


Edytowany przez Lukasz82, 04 luty 2016 - 11:22.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 08:22
  •  

#382 Share dominik82

dominik82

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów

Napisany 16 kwiecień 2016 - 06:33

TURBO w MTZ 82

ile wychodzi skompletowanie samemu ukladu z turbo a ile komplet z allegro

 

 

Witam koledzy.Ile was kosztowalo turbo kompletowane samym a ile zestawy z allegro?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/



#383 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 kwiecień 2016 - 06:39

TURBO w MTZ 82

Na allegro niecałe 2 koła. Nawet cena trzyma się w miejscu. Kupując wszystko na pewno nie będzie taniej.

Ale musiał byś się dowiedzieć czy zakładając to kolanko założysz turbinę.

http://allegro.pl/ag...6107714537.html

Jesli tak to sporo obniżył byś koszty. Do kupienia samo turbo, to kolanko, przewody olejowe. Kolektor ssący i wydech zrobisz samemu.


Edytowany przez seweryn20, 16 kwiecień 2016 - 06:40.

KPK Kumurun Team

#384 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 11 listopad 2016 - 20:42

TURBO w MTZ 82

Czy stojąc przed remontem silnika który docelowo ma być wyposażony w turbinę zakładalibyście tuleje i tłoku wzmacniane? 


KPK KUMURUN TEAM

 


#385 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 11 listopad 2016 - 21:08

TURBO w MTZ 82

jak chcesz zakladac turob to od razu kup zestawy naprawcze od TSa.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#386 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 11 listopad 2016 - 22:04

TURBO w MTZ 82

Czy pompę oleju też wymieniać? 


KPK KUMURUN TEAM

 


#387 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 11 listopad 2016 - 22:10

TURBO w MTZ 82

a czemu chcesz ja wymienic, jest juz zuzyta bardzo ?


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#388 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 listopad 2016 - 22:26

TURBO w MTZ 82

Tłoki maja powiększona komorę spalania i pierwszy pierścień w stalowej wtopce. Zakładaj już takie.  No właśnie co z pompą?


KPK Kumurun Team

#389 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 11 listopad 2016 - 22:27

TURBO w MTZ 82

Bo tak patrzę na różnice i widzę że na allegro pompy od TS'a mają 28 zębów a normalnie jest 32. Czyżby wyższe obroty ? 


KPK KUMURUN TEAM

 


#390 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 11 listopad 2016 - 22:30

TURBO w MTZ 82

jak Ci cisnienie trzyma dobre to ja bym pompe zostawil, jak robisz na grubo silnik to wstaw walek rozrzadu od ts i koncowki wtryskow tez od turbo.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 08:22
  •  

#391 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 listopad 2016 - 22:36

TURBO w MTZ 82

Ciśnienie mają takie samo ale w ts-e tłoki sa od spodu chłodzone dodatkowo olejem przez tzw. jetoil. 

Końcówki katalogowo są zamienne  o tych samych numerach są stosowane w obu ciągnikach. 

Co do wałka rozrządu numery katalogowo mają inne ale w czym różnica trudno powiedzieć.


KPK Kumurun Team

#392 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 11 listopad 2016 - 22:40

TURBO w MTZ 82

Wałek stawiam na inne wykonanie krzywek. W turbo krzywka będzie chyba ostrzej wykonana. Tak myślę. Z tą pompą to jakaś lipa bo na różnych aukcjach są pompy sprzedawane z różną ilością zębów. Z=28 mają pompy w silniku d-50. 


KPK KUMURUN TEAM

 


#393 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 listopad 2016 - 22:43

TURBO w MTZ 82

No własnie jedynie wydajności bym sie spodziewał innej i to niekoniecznie. pompa w d-240 ma duży wydatek śmiało można jej 7 bar wystukać na zaworze.

Z wałkiem dwa razy bym nie mówił że jest idento. W numerze jest inny tylko dopisek 240 i 240 na początku. Kiedyś się pytałem to fazy niby takie same wiec i ostrość krzywek tak samo. osobiście wałkiem bym sie nie przejmował. Najważniejsze pompa wtryskowa i regulator obrotów z korektorem ciśnieniowym.

Pompa w ts-e też jest inna a dokładnie komplet zebatek na wale zamachowym i pompie, jakis kołek i zebatki pompy.


Edytowany przez seweryn20, 11 listopad 2016 - 22:54.

KPK Kumurun Team

#394 Share hemi

hemi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wadowic
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektromechanika

Napisany 11 listopad 2016 - 23:03

TURBO w MTZ 82

Dokładnie wrzuć tylko  tłoki i tuleje. Seweryn tak z ciekawości widziałeś ten jetoil?



#395 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 listopad 2016 - 23:05

TURBO w MTZ 82

pewnie prosta sprawa na drugiej i 4 panewce  wału sa nawiercone otwory pod skosem tak że sikają olejem idącym do smarowania wału prosto w denka tłoków.

Różnica w tłoku i jetoil poz 3.

https://zapodaj.net/...c262a5.jpg.html

https://zapodaj.net/...ec07db.jpg.html

 


Edytowany przez seweryn20, 11 listopad 2016 - 23:11.

KPK Kumurun Team

#396 Share hemi

hemi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wadowic
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektromechanika

Napisany 11 listopad 2016 - 23:28

TURBO w MTZ 82

Oj rzeczywiście proste, pewnie dlatego jest tuleja krótsza. 



#397 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 listopad 2016 - 23:31

TURBO w MTZ 82

No tego nie wiem ale patrząc na przekrój silnika d-245 i d-240 tuleje kończą się na osi wałka rozrządu.


KPK Kumurun Team

#398 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 11 listopad 2016 - 23:52

TURBO w MTZ 82

Dodam swoje trzy grosze, więc tak: pompa może być o większej wydajności bo dochodzi turbina do smarowania i w oryginale jeszcze chłodzenie tłoków więc oleju trzeba sporo więcej ale jak nie będziesz miał chłodzenia tłoków to pompa może wydolić. 

Tłoki mają wkładkę żeliwną (nie stalową) pierwszego pierścienia (tak dla uściślenia) a chodzi o to że w uturbionym  są dużo wyższe ciśnienia i w aluminium wyklepują się rowki z czasem.

Po za tym z fotki którą wrzucił @seweryn20 nie widać by przekroje komory spalania się różniły.



#399 Share hemi

hemi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wadowic
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektromechanika

Napisany 12 listopad 2016 - 00:08

TURBO w MTZ 82

No u mnie stare tuleje były dłuższe, a tłoki były na 4 pierścienie taki rarytas. A z tą komorą spalania to nie mogłem się dopatrzeć różnicy, średnica od góry i głębokość komory była identyczna. Ale zapieprzyłem że nie nalałem cieczy. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 08:22
  •  

#400 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 listopad 2016 - 07:17

TURBO w MTZ 82

Dokładnie Ptaszyna. Komora spalania ts-a jest po prostu większa, ma jeśli się nie mylę o 0,5 mniejszy stopień sprężania.

Sorrki stopień sprężania 16,1 i 15,1.


Edytowany przez seweryn20, 12 listopad 2016 - 07:28.

KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy