Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURBO w MTZ 82


416 odpowiedzi na ten temat

#361 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 02 wrzesień 2014 - 22:23

TURBO w MTZ 82 tak. juz gdzie indziej dzielnie pracuje.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 11:02
  •  

#362 Share arab1

arab1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 wrzesień 2014 - 06:56

TURBO w MTZ 82 Ja tak szczerze to też bym sprzedał ,ale mam tura i na razie tak to zostaje ,bo nic innego z napędem i z turem za rozsądne pieniądze nie kupisz

Uziu co kupiłeś teraz ?

#363 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 03 wrzesień 2014 - 20:42

TURBO w MTZ 82 Jeszcze nic, narazie mecze sie C 360 i C 330 ale na pewno jakis zachodni , ruskiego to nawet widelca do jedzenia juz nie chce.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#364 Share knowingpage5

knowingpage5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 wrzesień 2014 - 10:24

TURBO w MTZ 82 Pompa wtryskowa D 243 a D 240.Witam mam pytanie mam silnik w mtz D 243 padła mi pompa D 243 rotacyjna jak w t25 wtryskowa założyłem nową ale rzędową 4 ythm konćówka numeru 005 bez myślnika 21 na tabliczce tej pompy d240 . Jaka jest różnica między pompami D 243 a 240 czy silnik będzie prawidłowo działał.Nadmienię że opóźniłem o jeden otworek pompę z przodu na regulacji bo mi silnik trochę stukał a obroty max miał 2700 a teraz ma 2600.Zapala extra przedtem na tamtej pompie zimny zapałał bardzo ciężko. Proszę wypowiedzcie się.

#365 Share robi57362

robi57362

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 24 wrzesień 2014 - 14:33

TURBO w MTZ 82

Ja mam 500kg wysuniete 40cm 300 litrow wody w kołach i siłownik C125 i oczywiscie turbo,ciągnie 45x4 obracany o masie 1440kg i agregat uprawowo siewny z siewnikiem 3m o masie1800kg +300zasypu

czy woda w zimie ci nie zamarza ?
jesli pomoglem kliknij fajne

#366 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 wrzesień 2014 - 06:06

TURBO w MTZ 82

Dla ciekawych.

W czwartek zdjąłem rurę wydechową z nerdzewki i założyłem tłumik. Pusty co prawda bez flaków bo poodpadały. Co dziwne silnik przy dodawaniu gazu zaczął mniej kopcić. Do tego stopnia że żeby puszczał takiego dyma jak z pustą rurą. Zwiększyłem dawkę o PÓŁTORA obrotu i jeszcze tak nie kopcił. całkiem inaczej zaczął chodzić silnik. Mniej dymi przy dodawaniu gazu, jest mocniejszy. Robiłem próbę z dwoma tonami na haku i nie znalazłem w mojej okolicy górki na której zwolnił by chociaż 50 obrotów silnik. Dziwne jak diabli. Ale prawdopodobnie znalazłem na ten fakt wytłumaczenie. 

Wstawiam cytat:

 

 Układy wydechowe dostosowane do silników turbodoładowanych to zupełnie odmienne konstrukcje To układy o budowie raczej całkowicie przelotowej i znacznie powiększonej średnicy przelotu, o jak najbardziej obniżonym ciśnieniu zwrotnym i jak największej przepustowości. W tego typu układach wydechowych wyciszenie dźwięku silnika może opierać się jedynie na przechwyceniu fali dźwiękowej, więc wielkość samych tłumików i zastosowane materiały mają kolosalne znacznie. Tworząc taki układ wydechowy - o budowie opartej na dwóch tłumikach przelotowych, tworzymy tak dobrany wydech, aby przy spokojnej jeździe dało się usłyszeć jedynie delikatny basowy dźwięk, nigdy nie uciążliwy dla kierowcy czy pasażerów, odzywający się jedynie podczas pełnego otwarcia przepustnicy przy większych obrotach silnika, kiedy to przepływ spalin w układzie wydechowym jest na tyle duży, że przelotowa budowa nie jest fizycznie w stanie pochłonąć całkowicie fali dźwiękowej.

     W najczęściej spotykanych silnikach turbodoładowanych o pojemności 1.8-2.0 litra z seryjnej średnicy granicach 48-50mm (tzw 2 cale) proponujemy powiększenie średnicy przelotu do 63 mm ( 2,5 cala) z dodatkowo powiększona początkową częścią układu wydechowego do 76 mm (tzw 3-calowy downpipe, up-pipe).Powiększona średnica początku wydechu zaraz za turbosprężarką ma na celu szybszy start wirnika, szybsze wkręcenie się na obroty turbosprężarki co skutkuje dodatkowym przyrostem mocy oraz mniejszą tzw "turbodziurą".

     Niektóre seryjne turbosprężarki (Subaru Impreza, Legacy, Forster, Nissan 200SX, Toyota Supra) posiadają fabrycznie zawężone wyjście z turbosprężarki.W zawężonym wyjściu główny pęd spalin wydobywający się z turbosprężarki koliduje z pędęm spalin zaworu omijającego turbosprężarkę, tzw waste gate. Przy okazji tuningu układu wydechowego bardzo dobrym pomysłem jest poprawienie przelotu spalin w tym właśnie miejscu poprzez zastosowanie tzw "szerokiego kołnierza" i łagodne przejście po około 20 cm do normalnej średnicy układu wydechowego. W ten sposób bieg główny spalin z dodatkowym obiegiem nie będzie kolidował, turbosprężarka będzie znacznie szybciej wchodzić na obroty a skutek to także mniejsza "turbodziura" oraz większa moc i dynamika silnika.


KPK Kumurun Team

#367 Share JacoVR6

JacoVR6

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LHR, Werbkowice ,lubelszczyzna

Napisany 28 wrzesień 2014 - 09:53

TURBO w MTZ 82

Wita i ja wrescie założyłem turbine do swojego MTZ  d240 rocznik 1986 ,kóra czekała na to od kwietnia. Póżniej wleje zdjencia jak umnie to wygląda.

I tera mam pytani czy zmieniał ktoś filt powietrza na suchy? Bo u mnie jest nadal mokry i zaglądałem do układu i wyglada na to że jakby turbina pociągała olej z filtra .

Mam zamontowany zegar doładowani cisnienia i pokazuje mi max 0.3 bar przy 2100 obr/min trocze za mało według mnie jak to można podnieść do np. 0,6bar ?

Pompa jest po regeneracji z nastawami pod turbo wtryski seryje z cisniemiem 190bar i tłumik orginalny ale pusty w środku.  

 

ps. seweryn jak załozyłeś tłumik? bo ja musiałem odciąc dolne mocowanie tłumika iprzyspawać rure o wiekszej srednicy żeby naszed na wydech a wewnetrzny przekruj rury tłumika niestty jest mniejszy niż wylot na kolektorze. 



#368 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 wrzesień 2014 - 11:51

TURBO w MTZ 82

Tłumik z turbo. Tylko bebechy się oberwały to je wywaliłem. Jest pusty. 

U mnie na pustej rurze bije pod obciążeniem 0,4 a z tłumikiem i zwiększeniu dawki o której napisałem wcześniej 0,5 z tym że nie był  mocno obciążony. 

ja mam filtr oryginalny i na razie rura ssąca sucha. W kolektorze ssącym jakaś kropelka oleju nic szczególnego.


KPK Kumurun Team

#369 Share hemi

hemi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wadowic
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektromechanika

Napisany 28 wrzesień 2014 - 20:34

TURBO w MTZ 82

Ciśnienie dołdowania regulujesz dawką paliwa. U mnie 0,3 daje bez obciążenia, Przy ostrym starcie z 15t na haku ładuje do 0.9, standard w pługu czy agregacie 0.5. Tłumik od uturbienia to przelotka z nierdzewki, Filtr suchy, ale nie warto inwesować nie ma różnicy.



#370 Share JacoVR6

JacoVR6

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LHR, Werbkowice ,lubelszczyzna

Napisany 28 wrzesień 2014 - 22:43

TURBO w MTZ 82

U mnie  tak to wygląda

Do tej sróbki co pokazuje żółta strzałka na trzecim zdjeciu jest podłączony zegar doładowania manualny ( podcisnieniowy)

A przed ostatnie pokazuje co znajduje sie za zaślepka w bloku tóż za filtrem olejowym 

 

DSCN1346.JPG DSCN1350.JPG DSCN1344.JPG DSCN1334.JPG DSCN1332.JPG DSCN1336.JPG

 

 

 

 

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 11:02
  •  

#371 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 29 wrzesień 2014 - 18:23

TURBO w MTZ 82

Hemi gdzie i za ile kupiłeś regulator z doładowanego? Szukam i nie mogę na niego wpaść.


KPK Kumurun Team

#372 Share hemi

hemi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wadowic
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektromechanika

Napisany 29 wrzesień 2014 - 21:17

TURBO w MTZ 82

Kupiłem u Kani z Wałcza, na allegro ma lub miał zestawy turbo do mtz. W 2011r. kosztował coś koło 250zł. Niedawno widziałem ofertę z ceną chyba 600zł .



#373 Share ukaszKukuka

ukaszKukuka

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 25 kwiecień 2015 - 18:00

TURBO w MTZ 82

witam zakładał ktoś intercooler  do mtz 82 po  dodaniu turbiny ???



#374 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 19 listopad 2015 - 22:44

TURBO w MTZ 82

 mój MTZ 82 po remoncie, dotarty pięknie chodzi, i tu nasuwa się myśl żeby mu turbo dołożyć,  jak u was po założeniu turbiny wzrosła moc względem spalania?  Jak trzyma się silnik? Bo nie którzy gadali coś o innej głowicy, inne tuleje, tłoki, a ja mam nową głowice więc mi się nie uśmiecha wiele w nim zmieniać,  wiele mitów że turbo wykończy silnik ?

 

Mój ruski jakby trochę mułowaty jest w transporcie ciężko wchodzi na obroty, a widziałem jak chodzi Belarus 1025 także mi oczy zabłysły :D

 

 


a ja sobie sprezentowałem filtr oleju z nową podstawą wymienny wywaliłem tego bąka ciśnienie mam 2at-3,2 at



#375 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 listopad 2015 - 08:07

TURBO w MTZ 82

Turbinę nie zakłada się po to by silnik mniej palił tylko by zwiększyć moc, moment, poprawić charakterystykę pracy silnika.

Mam dwa lata i jeszcze mi się nic nie rozleciało doładowując do ciśnienia 0.5 bara teoretycznie nic nie trzeba kombinować. 

Mniej nie pali ale więcej też nie, robotę zrobię szybciej, wygodniej porusza się po drogach, mniej redukcji.

 

I w końcu założyłem korektor dawki.

http://zapodaj.net/5...5a1ac6.jpg.html


Edytowany przez seweryn20, 11 grudzień 2015 - 08:20.

KPK Kumurun Team

#376 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 23 grudzień 2015 - 08:40

TURBO w MTZ 82 znalazłem film, na którym widać działanie korektora. Seweryn, zgodzisz się z tym?

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#377 Share radzik445

radzik445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2015 - 10:21

TURBO w MTZ 82

Seweryn, po zamontowaniu korektora regulowałeś ręcznie dawkę? Jakie odczucia?


KPK Kumurun Team

#378 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 23 grudzień 2015 - 11:04

TURBO w MTZ 82

Bawiłem się dawką. Wygląda to tak że zwiększając dawkę w pompie z korektorem w ogóle nie czuć tego na wolnych obrotach po prostu nie ma żadnej zmiany. 

Dawkę na wolnych wstrzymuje regulator i bez ciśnienia doładowania nawet na większych obrotach jest taka sama jak w wolnossącym. Ogranicza ją zderzak korektora. Ogólnie pompę ustawiał mi pompiarz bo wymieniałem też sekcje.

Bez korektora dając większą dawkę tak by ciśnienie doładowania było w granicach 0,5 bara  kopci już przy dodawaniu gazu. 

 


KPK Kumurun Team

#379 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 27 grudzień 2015 - 10:37

TURBO w MTZ 82

Ciekawe jakby to się wszystko miało do silnika z komorą wirową w głowicy? Macie jakieś pomysły? 


KPK KUMURUN TEAM

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 11:02
  •  

#380 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 grudzień 2015 - 16:27

TURBO w MTZ 82

Trudno powiedzieć.  W samochodach silniki z komorą wirową posiadają turbosprężarki. 


KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy