Skocz do zawartości

Zdjęcie

TURBO w MTZ 82


416 odpowiedzi na ten temat

#241 Share S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • Members
  • PipPipPip
  • 1150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 03 marzec 2014 - 08:28

TURBO w MTZ 82

Znam zasadę działania. Kolega kombinował w busach i autobusach. Ma przewozy ludzi. I olał sprawę. Koszty montażu, problemy z racji skomplikowania konstrukcji, zwiększona i to poważnie częstotliwość przeglądów. A korzyści marne.
W każdym razie temat jest poświęcony czemu innemu. Wracamy.

To że kombinował to go zniechęciło,znam firmy transportowe (transport TIR) co weszły w temat LPG i są zadowolone.Znam też i kilku napaleńców co do swoich ciągników przekombinowali z doborem (raczej co wpadło w rękę to zamontowali bo przecież turbo to turbo) i efekt był żenujący.Jeden na C360 tak daleko się zagalopował że ciągnik po uruchomieniu wszedł na nie kończące się obroty,szczęśliwie powyginało tylko popychacze zaworów.nie dochodził co było z ciągną turbinę poskładał ciągnik do oryginału i nie wraca do kombinacji.

Edytowany przez S-Piotr, 03 marzec 2014 - 08:54.

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 03:17
  •  

#242 Share arab1

arab1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2014 - 08:44

TURBO w MTZ 82 No w mtz kombinacji z turbo nie ma ,jedynie może to krócej wytrzymać ,a co do TIR i LPG to się zgodzę koszty założenia się zwracają bo to są grube tys km i tam się to już stosuje

#243 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 marzec 2014 - 15:54

TURBO w MTZ 82 Wracają jak wracają. Jak dołożysz ciągłe wieczne problemy, ciągłe regulacje i przestoje z tym związane to cała korzyść na gazie bierze w łeb. Szczególnie jeśli dołożysz do tego kary z niedyspozycji sprzętu i zerowy zarobek z powodu przestoju. Znajomy kombinował w sensie że założył. Bo osobiście nie bawił się tym. Instalacjami opiekowała się firma i mechanicy.
Co do turbiny S-piotr masz racje. Napisałem wcześniej że musi być to dobrze przemyślane. Wtedy nie ma prawa być żadnych problemów. W przypadku mtz-ta to oryginał więc tym bardziej nie spodziewał bym się niespodzianek. Jedyne co może wpłynąć na trwałość to mniejsza komora sprężania niż w silniku doładowanym. Chociaż i tu specjalnie nie spodziewał bym się jakiś strasznych skutków ubocznych. Masę starszych silników pokroju takiego jak D-240 fabryki podrasowywały zakładając turbiny a nie zmieniając dosłownie nic. I służyły latami.
KPK Kumurun Team

#244 Share arab1

arab1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2014 - 16:10

TURBO w MTZ 82 No nie wiem ale tak obiektywnie to w osobówkach nie ma problemu z instalacjami gazowymi ,więc w innych samochodach pewnie też nie to tak na marginesie

W ciągnikach trochę gorzej do montażu i to byłaby najwieksza wada

#245 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 marzec 2014 - 16:16

TURBO w MTZ 82 Nie pamiętam dokładnie ale na bank w zimie miał problemy z odma. Od spalin zachodziły kisielem i zatykały. Problemy były z regulacja. Co chwilę trzeba było ustrojstwo korygować bo gdzieś gubiło ustawienia. Ogólnie autobus bez gazu tłukł 100 tysięcy bez grzebania a z tym wynalazkiem wiecznie w tym dłubali. Na takie zabawy nie mógł sobie pozwolić bo tracił pieniądze.
W osobówkach benzyniokach szczególnie tych które robią krótkie trasy w zależności od konstrukcji też są problemy z odmą. Już nie mówiąc o tym że tak na dobrą sprawę na 10 instalacji gazowych może dwie nie sprawiają problemu. Reszta daje popalić jak nie z winy silnika kiepsko tolerującego gaz to z winy montażu.
KPK Kumurun Team

#246 Share arab1

arab1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2014 - 16:36

TURBO w MTZ 82 Czy ja wiem,ja mam drugi samochód na gaz i brat też już drugi i tam nie ma na co narzekać,a czy w ciągnikach się to przyjmie ,czas pokaże

#247 Share S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • Members
  • PipPipPip
  • 1150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 03 marzec 2014 - 17:46

TURBO w MTZ 82 Co regulacji LPG jak raz opanujesz temat ,to więcej tam nic nie regulujesz,co do zamarzania Nic takiego nie występuje ,więc obawy o przestoje w zimie są niedorzecznością . Upraszczając LPG w dieslu to jak by nalać do baku ON o liczbie cetanowej powyżej 51. Co do montażu LPG w ciągniku to prosta sprawa (mówimy o prostych konstrukcjach bez sterowania elektronicznego) ale i są zaawansowane instalacje najbardziej popularna to Solaris.
Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

#248 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 marzec 2014 - 17:50

TURBO w MTZ 82 No właśnie zalepiała się odma. W skrzyni korbowej rosło ciśnienie i wywalało miarki oleju. Co do regulacji nie mógł kręcić samemu. Instalacje były objęte gwarancja.
KPK Kumurun Team

#249 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 03 marzec 2014 - 18:09

TURBO w MTZ 82 Piotrze mowisz ze komus tam c 360 zlapala dzikie obroty, moze znalazl gdzies sprezarke na zlomie wyjechana na maxa, zalozyl a ze nie bylo juz uszczelnienia , to zaciagnelo mu te turbo olej i poszlo na silnik- tzw . choroba wscieklego diesla, albo cos popitolil z regulatorem obrotow , innej przyczyny nie widze. Jest nawet tu na forum sporo c 360 , z turbinami odpowiednio dobranymi i jakos to chodzi narazie , sa nawet ciapki :D i inne 3 garowce od prekinsa. Do danej poj. silnika musi byc dana turbosprezarka ,nie moze byc za duza a i nie moze byc za mala.

Edytowany przez Uziu92, 03 marzec 2014 - 18:11.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#250 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 marzec 2014 - 18:12

TURBO w MTZ 82 Cześć Uziu. napisał Piotr że to turbo na pałę było założone.
Chociaż jeśli silnik sam wszedł na takie wysokie obroty to nie była wina turbiny. Bo jak byś nie robił to ona sama gazu nie doda. Do tego trzeba więcej paliwa a to już tylko pompa potrafi.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 03:17
  •  

#251 Share S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • Members
  • PipPipPip
  • 1150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 03 marzec 2014 - 18:18

TURBO w MTZ 82 Dokładnie to było jak z małym dzieckiem co do ręki to do buzi.. Coś znalazł na szrocie i domowym sposobem ulepił w całość. Ale to go nauczyło i już wyrósł z takich pomysłów.
Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

#252 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 marzec 2014 - 18:22

TURBO w MTZ 82 Najwyraźniej go to przerosło. Bywa i tak. Prosta sprawa albo robię od razu jak należy albo wcale. Osobiście nie mogę sobie pozwolić na prowizorki.
KPK Kumurun Team

#253 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 03 marzec 2014 - 18:45

TURBO w MTZ 82 Dokladnie, albo robic raz a dobrze albo wcale.
Seweryn ale jak turbawa miala wyjechane juz uszczelnienie , to mogla zaciagnac olej silnikowy i wdmuchac do silnika , i wsciekl sie poprzez to , silnik pracowal na oleju i nie dalo sie nic zrobic .

Luknijcie sobie panowie:



to akurat osobowe volvo ale z turbo dieslem.
Znajomy mial podobnie keidys w mercedesie vito, ale jakos udalo mu sie go zadusic, winne uszczelnienie turbiny bylo , a raczej juz jego brak na skutek zuzycia.

Edytowany przez Uziu92, 03 marzec 2014 - 18:48.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#254 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 marzec 2014 - 18:48

TURBO w MTZ 82 Hmm. Bardzo możliwe. Tego akurat nie wiem.
KPK Kumurun Team

#255 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 03 marzec 2014 - 19:07

TURBO w MTZ 82 ale to juz skrajne przypadki sa , albo jak ktos ponownie uzyje tej turbiny , np zakladajac ja do ciagnika :

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#256 Share marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 03 marzec 2014 - 20:09

TURBO w MTZ 82 Kolega Uziu mówi dobrze. Turbina zassała olej przez zużyte uszczelniacze. U znajomego remont silnika z wymianą tarczy sprzęgłowej wyszedł 5tyś. A w swoim renault w odpowiednim czasie wywaliłem turbo do naprawy bo pewnie byłoby podobnie.

#257 Share radzik445

radzik445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2014 - 21:44

TURBO w MTZ 82 Przy takim zagalopowaniu się silnika postępujemy tak, jak dziadek z tego filiku.
https://www.youtube....h?v=8M1o2rpO_JY

Ale nie jest to łatwe przy skaczącej adrenalinie kierowcy i braku narzędzi oraz...deski :)

Co do gazu vs turbo myślę, że należy przyjrzeć się gwałtowności i szybkości spalania paliwa w cylindrze.
Ropa z powietrzem spala się dość wolno, dlatego diesle są dość żywotne, ale jeżeli dodamy do tego jeszcze lekki gaz, spalanie stanie się gwałtowniejsze, cieplejsze i mniej zdrowe dla układu korbowo-tłokowego. Dlatego wszelkie LPG w Dieslu ustawiane na oko prędzej czy póżniej kończą się tak:

http://s2.blomedia.p...lted_piston.jpg

S-Piotr, mierzyłeś już temperaturę spalin?
KPK Kumurun Team

#258 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 03 marzec 2014 - 23:58

TURBO w MTZ 82 wlasnie tez mysle ze jak bedzie za duza dawka gazu to moga szybciej wypalac sie gniazda zaworowe . Co do reszty czyli tlokow,korb itd. czas pokarze, jak polata to kilka lat.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#259 Share S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • Members
  • PipPipPip
  • 1150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 04 marzec 2014 - 07:43

TURBO w MTZ 82 Temperatury nie mierzyłem,ale obniżyła się temperatura wody,a silnik po dobraniu optymalnej dawki LPG zaczął miętko pracować i się wyciszył ,i przy obciążeniu nie wali takim dymem z komina.
Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TURBO w MTZ 82 Dzisiaj, 03:17
  •  

#260 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 marzec 2014 - 15:52

TURBO w MTZ 82 No właśnie z tego co pamiętam to silnik na gazie jaki by nie był pracuje łagodniej. Bardziej miękko jak to Piotr określił. Ja myślę że sam gaz i to jak jest spalany jako tako silnikowi nie zaszkodzi.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy