Skocz do zawartości




Reklama



zapowietrzający się silnik


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
22 odpowiedzi na ten temat

#1 hopper5

hopper5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE

Napisany 21 styczeń 2010 - 20:37

Witam. mam problem z silnikiem perkins 4 cyl.w kombajnie mf 186 a dokladnie z jego odpalaniem.jeżeli dłużej postoi(1 dzień) to musze odpowietrzać pompe i kolejno przewody przy wtryskiwaczach. już przez to wykończyłem rozrusznik.czy jest w tych układach jakiś zawór zwrotny? jaka może być przyczyna zapowietrzania się?

#2 coffey23

coffey23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 280 postów
  • 33077771
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 21 styczeń 2010 - 21:44

nie wiem  jak w tym silniku może ma pompke wspomagającą do bloku silnika przykręcaną???  jeśli w niej membrama  poszła  to  paliwo  może iść do silnika i powietrze łapie z bloku

#3 MarcinVp3

MarcinVp3

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • 6818690
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie-Żółkiewka

Napisany 21 styczeń 2010 - 21:45

Miałem podobny problem z ciągnikiem MF 699 (6 cylindrów) zawsze gdy rano go odpalałem pochodził 5 minut i się zapowietrzał
i w ciągu dnia gdy pracował kilka krotnie był postój, ale uszczelniliśmy przewody od pompki paliwowej ten wchodzący i
wychodzący i od tamtej pory jest spokój z zapowietrzaniem się-Może Ci  mój przypadek w czymś pomoże

#4 FARMER1313

FARMER1313

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • 3108658
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POMORSKIE

Napisany 21 styczeń 2010 - 22:38

Najlepiej odkręć przewody ssące od pompki zasilającej bo jak Ci się zapowietrza to tylko przed pompką zasilającą bo tam pompka ssie a za tłoczy i tam się nie zapowietrzy. Ale jak chodzi to nie gaśnie ? bo jak nie to nie przewody ssące tylko jak piszesz gdzieś się zacioł zawór zwrotny i paliwo spływa i zanim pompka zaciągnie to złapie powietrza poszukaj na necie katalogu silnika i szukaj. Najlepiej jakiegoś szprytnego mechanika żeby znalazł ten zawór  :rolleyes: Pozdrawiam

#5 david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2010 - 22:59

możesz też kupić zaworek zwrotny uniwersalny w motoryzacyjnym koszt ok.50 zł i założyć na przewodzie zasilającym ja tak w swoim golfie zrobiłem i jak ręką odjął

#6 hopper5

hopper5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE

Napisany 21 styczeń 2010 - 23:36

Zobacz postdavid85, o 21 styczeń 2010 - 22:59, powiedział:

możesz też kupić zaworek zwrotny uniwersalny w motoryzacyjnym koszt ok.50 zł i założyć na przewodzie zasilającym ja tak w swoim golfie zrobiłem i jak ręką odjął
ale przed czy za pompką zasilającą?

Zobacz postFARMER1313, o 21 styczeń 2010 - 22:38, powiedział:

Najlepiej odkręć przewody ssące od pompki zasilającej bo jak Ci się zapowietrza to tylko przed pompką zasilającą bo tam pompka ssie a za tłoczy i tam się nie zapowietrzy. Ale jak chodzi to nie gaśnie ? bo jak nie to nie przewody ssące tylko jak piszesz gdzieś się zacioł zawór zwrotny i paliwo spływa i zanim pompka zaciągnie to złapie powietrza poszukaj na necie katalogu silnika i szukaj. Najlepiej jakiegoś szprytnego mechanika żeby znalazł ten zawór  :rolleyes: Pozdrawiam
a czy jest taka możliwość żeby ten zawór był w pompie paliwowej?bo jest tam taki dekielek z tyłu pompy, jak go rozkręciłem to były tam sprężynki i tłoczki to może to?

#7 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 21 styczeń 2010 - 23:36

Filtr paliwa ma odpowietrznik.Jest on prawdopodobnie zatkany i to jest problem. U mnie było to samo. Odpowietrznikiem jest śruba na połączeniu rurki przelewowej z wtryskiwaczy z powrotem do zbiornika. Gdybyś miał nieszczelność raczej zapowietrzałby się w czasie pracy. Założenie zaworka zwrotnego nic nie daje w takim przypadku.

#8 hopper5

hopper5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE

Napisany 21 styczeń 2010 - 23:42

Zobacz postProfil usunięty, o 21 styczeń 2010 - 23:36, powiedział:

Filtr paliwa ma odpowietrznik.Jest on prawdopodobnie zatkany i to jest problem. U mnie było to samo. Odpowietrznikiem jest śruba na połączeniu rurki przelewowej z wtryskiwaczy z powrotem do zbiornika. Gdybyś miał nieszczelność raczej zapowietrzałby się w czasie pracy. Założenie zaworka zwrotnego nic nie daje w takim przypadku.
tam są dwa filtry to pewnie na którymś z nich.

#9 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 22 styczeń 2010 - 09:14

Przewód przelewowy od wtryskiwaczy na filtrze (nie pamiętam którym) łączy się z przewodem przelewowym do zbiornika. Śruba mocująca do górnej pokrywy filtra jest w środku wydrążona i ma ponad gwintem otworek średnicy czubka szpilki. On jest najprawdopodobniej nie drożny. Jak podasz na PW e-mail'a to prześlę strony z katalogu od 307 lub 507 (tylko takie mam). Zakładam, że w 186 jest tak samo jak w 307.

#10 hopper5

hopper5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE

Napisany 22 styczeń 2010 - 10:32

Zobacz postProfil usunięty, o 22 styczeń 2010 - 09:14, powiedział:

Przewód przelewowy od wtryskiwaczy na filtrze (nie pamiętam którym) łączy się z przewodem przelewowym do zbiornika. Śruba mocująca do górnej pokrywy filtra jest w środku wydrążona i ma ponad gwintem otworek średnicy czubka szpilki. On jest najprawdopodobniej nie drożny. Jak podasz na PW e-mail'a to prześlę strony z katalogu od 307 lub 507 (tylko takie mam). Zakładam, że w 186 jest tak samo jak w 307.


#11 karolllllll

karolllllll

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • 1979939
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 22 styczeń 2010 - 18:08

Witam. W takim przypadku radziłbym wymienić filtry paliwa bo one także mogą być za to odpowiedzialne jeżeli nie wymnieniałeś ich.... mogą być zabite i paliwo przez noc zejdzie i rano nie chce zaciągnąć bo jest brud...

#12 FARMER1313

FARMER1313

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • 3108658
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POMORSKIE

Napisany 24 styczeń 2010 - 17:40

Jak by filtry były zapchane to tracił by moc podczs pracy a ztego co hopper5 pisze tak się nie działo  ;)

#13 hopper5

hopper5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE

Napisany 24 styczeń 2010 - 22:07

Zobacz postFARMER1313, o 24 styczeń 2010 - 17:40, powiedział:

Jak by filtry były zapchane to tracił by moc podczs pracy a ztego co hopper5 pisze tak się nie działo  ;)
jak tylko uda się go odpalić to później nie ma żadnych problemów.

#14 karolllllll

karolllllll

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • 1979939
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 25 styczeń 2010 - 12:52

jak bedzie zabity filtr to mozesz go nawet nie odpalic a jesli juz go odpalisz to pochodzi 5 minut i zgaśnie bo sie zapowietrzy.... pozdro

#15 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 styczeń 2010 - 13:13

Zastanówcie się co piszecie.
Blokada i zmniejszenie przepływu paliwa przez filtr nie jest żadnym zapowietrzenie układu. Zapowietrza się wtedy gdy zamiast paliwa zasysa powietrze na nieszczelnościach.

Do hopper5
Pompkę zasilającą masz tłoczkową , czy membranową?
Rozbierz tą pompką sprawdź czy w zaworkach nie masz paprochów, czy zaworki nie siedzą luźno w gniazdach. Znajomemu class stanął na polu i okazało się, że w membranowej pompce zaworki były tak luźne, że jeden mu obróciło.

#16 mickboss

mickboss

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 25 styczeń 2010 - 15:23

Zapowietrzanie sie to zmora tych silnikow. Mialem tez ten problem i wymiana przewodow oraz pompki zasilajacej na nowa niewiele pomoglo.  Zastosowalem tanie rozwiazanie tego problemu poprzez zamontowanie dodatkowej recznej pompki z zaworem zwrotnym. Przed porannym odpaleniem wystarczy podpompowac i odpala odrazu. Wczesniej tez wykonczylem rozrusznik. Cala wine w tych ukladach ponosi zbiornik paliwa ktory jest umieszczony ponizej silnika i nawet niewielka nieszczelnosc ukladu sprawia duzy problem.          

  http://allegro.pl/it...diesel_8mm.html


Mysle ze to rozwiazanie w Twoim przypadku pomoze i zaoszczedzi Ci czasu i nerwow.

#17 Damin180894

Damin180894

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • 5233679
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa, uprawa roślin.

Napisany 25 styczeń 2010 - 17:12

u nas MF 3060 jak się zapowietrzał i nie chciał palić, to byliśmy zmuszeni zrobić remont silnika. Przyczyną był brak wewnętrznego filtra powietrza (wina poprzedniego właściciela)...
Pijany balet: tyle wad co zalet....

#18 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 styczeń 2010 - 19:01

Proponuję taką, pozycja nr 8
http://www.hermon.co...wnload/pump.pdf

#19 hopper5

hopper5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE

Napisany 25 styczeń 2010 - 19:51

Zobacz postzorzyk2, o 25 styczeń 2010 - 13:13, powiedział:

Zastanówcie się co piszecie.
Blokada i zmniejszenie przepływu paliwa przez filtr nie jest żadnym zapowietrzenie układu. Zapowietrza się wtedy gdy zamiast paliwa zasysa powietrze na nieszczelnościach.

Do hopper5
Pompkę zasilającą masz tłoczkową , czy membranową?
Rozbierz tą pompką sprawdź czy w zaworkach nie masz paprochów, czy zaworki nie siedzą luźno w gniazdach. Znajomemu class staną na polu i okazało się, że w membranowej pompce zaworki były tak luźne, że jeden mu obróciło.
pompka jest membranowa i jest nowa.
a czy to normalne zjawisko że jak pompuje tą pompką to przez pierwsze pare ruchów czuje opór(pompuje paliwo) a później już oporu nie czuje?

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 styczeń 2010 - 22:39

Normalne. Pompką ręcznie pompując zasysasz paliwo, a pompuje sprężyna. Po napompowaniu do pełnego układu nic nie możesz zassać bo wszędzie jest paliwo, które już się nie przemieszcza i zaworek ssący nie otwiera się.





Zobacz także