Skocz do zawartości

Zdjęcie

T-25, schemat biegów


231 odpowiedzi na ten temat

#141 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 12 marzec 2012 - 10:41

T-25, schemat biegów No ale w nowszych władkach tzn minej więcej od 89 roku tak właśnie jest. Rewers jest na oddzielnej wajsze. A czarna magia to jest jak się nie ma styczności z danym traktorem. Dla mnie czarna magia to biegi w C-360 - zawsze robię to na chybił trafił :), ale ja takim traktorem jeżdżę sporadycznie. Nie miałem tylko problemów z moją renią. Wszystko ładnie opisane na gałkach, biegi jak w samochodzie ;).

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
T-25, schemat biegów Dzisiaj, 16:33
  •  

#142 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 12 marzec 2012 - 10:47

T-25, schemat biegów Wiesz... ja właśnie mam Władka tego nowszego z rewersem ... chodziło mi o osobną zmianę "szosowe-polowe" . Widziałem na AF że ktoś sobie właśnie zrobił takie udoskonalenie w swoim T25 :)

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


#143 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 12 marzec 2012 - 10:57

T-25, schemat biegów No to by pewnie ułatwiło zmianę biegów, ale ja już się przyzwyczaiłem do swojego władka do tego stopnia, że wywaliłem tą blachę z ząbkami i to już dawno temu, żeby nie zawadzała, bo biegi i i tak już włączam z zamkniętymi oczami. Więc wg mnie to tylko kwestia przyzwyczajenia.

#144 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 12 marzec 2012 - 19:32

T-25, schemat biegów Na chyba każdy kto min. zrobił te min 200 mtg władkiem włącza biegi bez patrzenia na lewarek.

Ja mam stare władki były jednowajchowe ale przeróbka to tylko 2 godziny a jaka wygoda od razu jest. Nie wiem jak można było jeździć z jednym lewarkiem...

Kiedyś gdzieś czytałem i w ogóle chodziła taka opinia, że we władkach z dwoma lewarkami szybciej skrzynia padała. Jest w tym może trochę prawdy.
Jak ktoś ma wajchę oddzielną od rewersu to często widziałem jak ludzie jeżdżą nie zatrzymają ciągnika i włączają ostro wsteczny lub do przodu jest jeden wielki zgrzyt a np. jak ktoś ma jeden lewarek to musi wyciągnąć bieg wsadzić wsteczny lub do przodu no i tego zgrzytu już nie będzie. Dlatego jak ktoś szuka władka szukajcie z jednym lewarkiem :D zawsze większa szansa, że skrzynia jest w lepszym stanie .
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#145 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 13 marzec 2012 - 09:06

T-25, schemat biegów Zgrzyta jak się w czasie jazdy zmieni szybko na wsteczny.Ja zawsze na zatrzymanym ciągniku zmieniam.

#146 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 13 marzec 2012 - 10:55

T-25, schemat biegów "Jak kto dba tak ma" ;) Osobiście jednak uważam że , przy normalnym użytkowaniu skrzynia z rewersem jest bardziej wytrzymała od jednowajchowej , po prostu jest mniej wbijania i wybijania biegów . Moje zdanie podziela miejscowy specjalista od rożnych przypadłości władków :D

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


#147 Share volvo

volvo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew
  • Zainteresowania:Historia,motoryzacja,technika

Napisany 13 marzec 2012 - 11:34

T-25, schemat biegów Panowie słyszeliście zapewne o redukcji biegów z międzygazem,czyli tzw. przegazówką?
Wydłuża to żywotność skrzyni biegów

#148 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 13 marzec 2012 - 19:13

T-25, schemat biegów Volvo bez tej przegazówki nie ma jazdy we władku :D mi to tak w nawyk weszło, że czym bym nie jechał to już odruchowo to się dzieje :)

Co do włączania wstecznego to właśnie chodziło mi o to, że ludzie się nie zatrzymują tylko od razu wsteczny i jazda.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#149 Share Budzu321

Budzu321

    Użytkownik

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 marzec 2012 - 19:17

T-25, schemat biegów U mnie jest tak ta wajcha co jest bardziej przy siedzeniu to
szosowe--------------------polowe
wsteczny na szosowych------------wsteczny na polowych

A driga wajch co jest blizej sprzegla to tak
2na polowych/4 na szosowych----------żólw polowy/żólw szosowy
5na polowych/6 na szosowych----------1 na polowych/3 naszosowych

#150 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 marzec 2012 - 19:58

T-25, schemat biegów Więc widzę, że kolega jest posiadaczem pierwszej wersji Władka z 2 dźwigniami i nieamortyzowana podłogą.
Dla mnie najlepsza skrzynia jaką miały T-25.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
T-25, schemat biegów Dzisiaj, 16:33
  •  

#151 Share wladt25

wladt25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2012 - 10:53

T-25, schemat biegów Witam. Posiadam T25 z 1974 roku z dwoma wajchami i zakleszczyły mi się biegi. Zdjąłem podłogo odkręciłem lewarek (ten co się wrzuca wsteczny) i jakoś mi się udało odblokować przez tą dziurę od lewarka. Teraz mam pytanie w jakiej pozycji muszę włożyć wajchę albo jak ustawić wodziki żeby wszystko działało bo nie mogę przejść z terenowych na szosowe (brak luzu po przerzuceniu). Z góry dzięki za odpowiedź

#152 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2012 - 23:10

T-25, schemat biegów Następnym razem kolego odkręć sobie dekielki po bokach skrzyni i pojawią ci się końce 4 wodzików.
Za pomocą narzędzia lub kawałka drewna możesz je tam przepychać. Zaoszczędzisz sobie rozbierania.
Teraz co do zakleszczenia.
W dziurze powinieneś widzieć dwa wodziki.
Wodzik od strony kierownicy to wodzik wstecznego.
Wodzik od strony siedzenia to wodzik reduktora(tzw. szosowe terenowe)
Wodzik wstecznego ma dwa zbieraki(gniazda za które zaczepia dźwignia zmiany biegów).
Wodzik reduktora ma jeden zbierak.

Ustaw zbieraki do lewej, pierwszy lewy wstecznego i ten od reduktora maja być w jednej lini, dzięki temu dźwignia będzie mogla miedzy nimi przechodzić.
u u
u
A dźwignie wkładaj właśnie na te ustawione w jedną linię wodziki.

#153 Share wladt25

wladt25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 kwiecień 2012 - 15:05

T-25, schemat biegów Dekielki odkręcałem ale się nie dało nic zrobić. Ustawiłem tak jak napisałeś wyżej ale działają mi tylko biegi szosowe, wsteczny też działa. Nie wiem czy jest to pękniecie ale w tym "pręcie" od kierownicy (w środkowym wodziku jest dziura nie ma tam przejścia pomiędzy biegami czy tak powinno być?

#154 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 kwiecień 2012 - 18:43

T-25, schemat biegów A jak ruszasz wodzikami to działają prawidłowo? Może nie do końca ja odblokowałeś.
Jesteś pewien, że to biegi "szosowe". Dobrze wkładasz dźwignie? Dolny koniec dźwigni skierowany w lewo a górny w prawo, tak żeby trafiła w te dwa wodziki po lewej ustawione jeden za drugim.

Na wodziku od wstecznego mają być dwa zbieraki i nie ma być miedzy nimi przejścia. Przejście dokonywane jest przez wodzik reduktora.Jak przełączysz na "szybkie" to w tedy wodzik reduktora zgra się z drugim(prawym) wodzikiem wstecznego.
Przejście jest miedzy wodzikiem wstecznego a reduktora, czyli "luz" ma być przód tył dźwigni.

#155 Share PTYSIA

PTYSIA

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisany 19 kwiecień 2012 - 20:53

T-25, schemat biegów Witam serdecznie. Czytam to co piszecie i chyba lepiej nie mogłam trafić. Może to troszkę odbiega od waszej konwersacji ale musicie mi pomóc. Zakupiłam "wujka Władka" t25 A1 z 76roku. Proszę, powiedzcie mi gdzie są korki od oleju?(te do dolewania)- do podnośnika i do skrzyni? Nie mam nikogo znajomego z takim ciągnikiem i dlatego musicie mi pomóc. Proszę :D

#156 Share martinezo

martinezo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. ostrzeszowski- południowa wielkopolska

Napisany 19 kwiecień 2012 - 22:58

T-25, schemat biegów wlew oleju do podnośnika - po prawej stronie pod siedzeniem w okolicy dźwigni włączania WOM
wlew oleju do skrzyni biegów - po prawej stronie w okolicy pompy hydraulicznej ;)

#157 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2012 - 08:21

T-25, schemat biegów Co od wlewania oleju do hydrauliki to najlepiej jest to robić przez filtr oleju który znajduje się po drugiej stronie na korpusie podnośnika także pod siedzeniem.Miarka kontrolna jest przy tym korku co pisał kolega, zakręcona na kluczyk 14.
Korek wlewu oleju do skrzyni tak jak wyżej już napisane, a korek kontrolny z drugiej strony skrzyni taka mała śrubka wkręcona tez chyba na klucz 14(12).
Dobrze było by wymienić albo przynajmniej sprawdzić wszystkie oleje a są one jeszcze w zwolnicach i napędzie pompy hydraulicznej, oczywiście też w silniku :)

#158 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 20 kwiecień 2012 - 09:10

T-25, schemat biegów Kolego mitracz zapomniałeś o oleju w pompie wtryskowej. Stary należy spuścić i zalać świeży. W pompie wtryskowej są dwie śrubki na dole obudowy. Jedna od spodu do spuszczania i druga z przodu pompy do poziomu oleju. Obie śrubki na klucz 14. Dostęp trochę utrudniony ale da się to odkręcić i przykręcić jakimś niedużym kluczem oczkowo płaskim. Jeśli to jest tak wiekowy traktor dobrze by było jeszcze sprawdzić olej w filtrze powietrza.

#159 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 20 kwiecień 2012 - 20:34

T-25, schemat biegów

Co od wlewania oleju do hydrauliki to najlepiej jest to robić przez filtr oleju który znajduje się po drugiej stronie na korpusie podnośnika także pod siedzeniem.Miarka kontrolna jest przy tym korku co pisał kolega, zakręcona na kluczyk 14.
Korek wlewu oleju do skrzyni tak jak wyżej już napisane, a korek kontrolny z drugiej strony skrzyni taka mała śrubka wkręcona tez chyba na klucz 14(12).
Dobrze było by wymienić albo przynajmniej sprawdzić wszystkie oleje a są one jeszcze w zwolnicach i napędzie pompy hydraulicznej, oczywiście też w silniku :)


Z tego co ja wiem to oleju w skrzyni ma się wlewać równo z korkiem wlewu czyli on jest wlewem a jednocześnie miarką oleju w skrzyni. Nie wiem na jakiej wysokości jest ta śrubka co piszesz być może na tej samej co korek. W instrukcji chyba pisze żeby wlewać pod korek.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
T-25, schemat biegów Dzisiaj, 16:33
  •  

#160 Share PTYSIA

PTYSIA

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Kobieta

Napisany 20 kwiecień 2012 - 20:48

T-25, schemat biegów Dzięki za pomoc, wiedziałam że mnie nie zostawicie w potrzebie. Podolewałam według Waszych instrukcji. Tylko teraz nie chce odpalić... :( Chyba jednak Władek to nie był dobry pomysł... Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

Podobne tematy