kubaguzik

T-25, schemat biegów

Polecane posty

arek10220    1

GoRAL1 dobrze mówi. Wczoraj włąsnie składałem skrzynie (dwudźwigniową) i jedynie jest inny wodzik rewersu niż w skrzyni jednodźwigniowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

To co napisałem tyczy sie do dźwigniowej ale tylko z rewersem na drugiej dźwigni

 

 

Jak to wygląda w dźwigniowej z koca lat 70 tych po prostu nie wiem ,nie znam tego typu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wodziki w tej co ma jedną od rewersu i reduktora a drugą od biegów muszą być jakoś inaczej ustawione.

Gdzieś ktoś pisał, że można przerobić na trzy dźwignie. Są zestawy do przeróbki na dwie dźwignie bez wymiany lewarka tzn tulejka do wspawania i dźwignia zmiany biegów to można kupić dwa i zrobić jedną z przodu do obsługi rewersu a drugą z tyłu do reduktora.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chyba na tym zdjęciu jest skrzynia na dwie wajchy z lat 70

post-19303-0-60647800-1366553362_thumb.jpg

Edytowano przez Piotrek94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Dokładnie, to jest skrzynia z jedną dźwignią od rewersu i reduktora razem.

Ciekawe co to jest na górze zdjęcia. U mnie w tym miejscu jest chyba płaski dekielek przyciskający sprężyny blokujące wodziki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wirer12    0

panowie cóż wiecie mogę jak ustawić wodziki w skrzyni 2 wajchowej

bo obecnie po remoncie rewersu i złożeniu mam tylko 1 bieg do przodu i nie wiem za bardzo jak przebić wodziki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Chyba na tym zdjęciu jest skrzynia na dwie wajchy z lat 70

post-19303-0-60647800-1366553362_thumb.jpg

 

Czy w tej skrzyni na pierwszym wałku od silnika są wodziku od rewersu. A co jest na kolejnych wałkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

wirer12, czy możesz przerzucać na inne biegi ale masz tylko jeden czy kompletnie nie da się wajchą ruszyć. Może przy zakładaniu pokrywy skrzyni źle ustawiłeś dźwignię i jest poza wodzikami.

fza, jak patrzę na to zdjęcie to wygląda na to że pierwszy wałek jest od rewersu, drugi to przełączanie między biegami zwolnionymi tylko do przodu a biegiem 3 i 4 (ewentualnie 2 i 4), trzeci wałek to 1,2 - 5,6 a czwarty wałek to reduktor. Ale wtedy wychodzi na to że rewers i reduktor nie są na tej samej dźwigni. Sam juz teraz zgłupiałem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wirer12    0

mogę przelanczac pomiedzy biegami ale dziala tylko 1 do przodu i niec wiecej zaraz bede rozkrecal i sprawdzal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ten co działa to jedynka czy jeden z tych dwóch najwolniejszych biegów?

Jeśli to ten bieg zwolniony to wygląda na to, że nie załącza Ci się rewers. Spróbuj wbić dźwignią któryś bieg a później pierwszy wałek przebij w skrajne położenie w jedną lub drugą stronę i zobacz czy ruszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolejnoscc wodzikow: od silnka: 1. Rewers, 2. 5/6-1/2, 3. 3/4-RED1/RED2, 4. reduktor.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Faktycznie pomyliłem drugi i trzeci wałek. Często mi się to zdarza bo zapominam, że jest na odwrót niż na końcu dźwigni w kabinie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paffa    1

Czy jest to informacja do zdjęcia http://www.agrofoto....&attach_id=5764

 

Na pewno nie.

Pierwszy wodzik od strony silnika to jest 1 i 3 oraz 5 i 6

Drugi wodzik to I i II redukcyjny oraz 2 i 4

Trzeci wodzik to rewers

Czwarty to reduktor, zmiana biegów w grupach tzw. szybsze-wolne.

 

Tak jest przynajmniej u mnie na dwuwajchowej skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

fza, tak to było do tamtego zdjęcia.

paffa, jakim cudem u Ciebie trzeci wałek jest od rewersu? Od rewersu jest zawsze pierwszy wodzik od strony sprzęgła, nie ma innej możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paffa    1

Wszystko się zgadza, ale to jest skrzynia z dwoma wajchami od biegów!

Pierwsze dwa wodziki są od biegów "głównych" natomiast trzeci jest od rewersu, a ostatni to reduktor.

W skrzyni z jedną wajchą przypuszczam, że jest inaczej, ale w wersji z dwoma wajchami rewers jest na jednym lewarku z reduktorem.

Gdy się dobrze przypatrzysz, to widać na wodziku od rewersu dwa wycięcia w które wchodzi lewarek od biegów, w zależności od tego jak ustawiony jest reduktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paffa    1

W nowszych ciągnikach z jedną wajchą, lub gdy rewers jest jakby dokładany, to tak może być, że pierwszy wodzik jest od rewersu.

Natomiast w starszych typach jest tak jak opisałem, a skrzynia ze zdjęcia jest starszego typu- dwuwajchowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Zapomnialem dodac, ze ta kolejnosc o ktoorej pisalem jest w skrzyni jednolewarkowej po '80 roku i pozniej w dwulewarkowej od polowy '85, a w tych starych to widac na zdjeciu w poscie #204, ze pierwsze dwa to biegi, drugie dwa to rewers i reduktor.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Macie rację, Teraz po tym co napisaliście i dokładnym obejrzeniu zdjęcia nie mogę się nie zgodzić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Pierwszy wodzik od strony silnika to jest 1 i 3 oraz 5 i 6

Drugi wodzik to I i II redukcyjny oraz 2 i 4

Trzeci wodzik to rewers

Czwarty to reduktor, zmiana biegów w grupach tzw. szybsze-wolne.

 

Tak jest przynajmniej u mnie na dwuwajchowej skrzyni.

 

Może to i prawda ale nie pasuje mi na trzecim i czwartym wałku - jak przemieszcza się tam (w wycięciach wodzików) końcówka drążka zmiany przełożeń. Sprawę wyjaśniłyby bardziej szczegółowe zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paffa    1

Tam nic nie potrzeba szczegółowiej :) wszystko widać.

W zależności jak ustawiony jest 4 wodzik wtedy lewarek od biegów trafia w jedno lub drugie wycięcie w wodziku nr 3.

Przy tym układzie lewarków biegów są tak jakby "dwa" rewersy, zależnie od tego jak jest ustawiona dwignia reduktora.

Teraz są ustawione na 4 wodziku "szybsze" biegi i końcówka drążka zmiany biegów trafia w jedno wycięcie na wodziku nr 3.

Natomiast jak 4 wodzik przestawi się w położenie biegi "wolniejsze" to wtedy końcówka drążka trafi w drugie wycięcie na wodziku 3.

Wszystko jest po to, żeby rewes był nie zależnie od ustawienia reduktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krecikT25    10

Kurde to jakos dziwnie macie, dla mnie to jest za bardzo nie logiczne nawet, z jednego na drugi jest skok o jeden bieg a z drugiego na trzeci skok odrazu o dwa biegi, u mnie na kazdym jest skok o dwa biegi a jak sie chce o jeden to za kazdym razem trzeba przelaczac szosowe/polowe.

 

Swoja droga to przydalaby sie osobna dzwignia reduktora taka jak jest np w licencyjnych ursusach bo jak sie np jedzie z duzym ladunkiem pod spora gore to trzeba z 6 biegu redukowac na 5 i troche to jest klopotliwe bo trzeba przelaczyc najpierw zakres biegow a potem wrzucic bieg i w druga strone to samo a tak to by sie tylko przelaczylo na reduktorze i kita

 

nie wiecie czy idzie zrobic cos takiego??

 

Ostatnio gdzieś w internecie u Ruskich właśnie zauważyłem skrzynie na trzy wajchy. Wtedy masz taj jak piszesz u góry.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/147156-t-25/ Nawet nasz Kolega ma takie coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

W handlu są różne lewarki zmiany biegów - z gałką przeciętą, z gałką bez przecięcia, z małą gałką. Czy one są zamienne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez Tomaszzt25
      Witam!
      Przy jakiej temperaturze i obrotach docierać? 
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj