Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z odpaleniem Ursus C-330.


492 odpowiedzi na ten temat

#141 Share wb1402

wb1402

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 24 luty 2010 - 21:08

Problem z odpaleniem Ursus C-330.

Że w tej chwili przy trudnym zapaleniu wchodzi w nierówne obroty ale po pewnym czasie ustabilizuje się i jest dobrze .




Co to może być !!!!!!!!!!
Czy luz na kole pośrednim rozrządu jest przyczyną!!!!!!!!!!!
Czy może coś z głowicą!!!!!!!!!!!!!
Koledzy pomóżcie coś!!!!!!!!!!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpaleniem Ursus C-330. Dzisiaj, 03:49
  •  

#142 Share daro74

daro74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 24 luty 2010 - 21:49

Problem z odpaleniem Ursus C-330.

Co to może być !!!!!!!!!!
Czy luz na kole pośrednim rozrządu jest przyczyną!!!!!!!!!!!
Czy może coś z głowicą!!!!!!!!!!!!!
Koledzy pomóżcie coś!!!!!!!!!!!!

może opiszesz jak ustawiasz zapłon i zawory, może robisz to żle, a kolektor wydechowy proponuję ci odkręcić ponieważ będziesz widział na który cylinder nie odpala. możesz jeszcze podnieść odprężnik dać cały gaz pokręcić korbą i posłuchać czy słychac wtryski.

#143 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 24 luty 2010 - 21:53

Problem z odpaleniem Ursus C-330. Podnieść kompresję? Co to ma znaczyć, bo albo ja jestem zacofany, albo ktoś tutaj nazywa rzeczy nie po imieniu. Na słuch to można iść do lekarza. Jak już coś to wykręcić wtryskiwacze i sprawdzić.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#144 Share Grzesiek84

Grzesiek84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 314 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2010 - 22:58

Problem z odpaleniem Ursus C-330. koledzy ja już mam słabe akumulatory i po zamontowaniu rozrusznika szybkoobrotowego i dwie nowe świece żarowe plus świeca płomieniowa ciągnik nawet przy mrozach palił super. Gdy było poniżej -10 odpalałem w ten sposób odprężnik do góry, 5 razy korbą przekręciłem, później przez ok 20s grzałem świece jednocześnie żarowe i płomieniowa i po tym odpalałem i od pierwszego tak oczywiście robiłem tylko na zimny silniku (choć nieraz bez kręcenia korbą ale żeby miał lżej na początku to nieraz przekręcam gdy jest mróz i olej gęsty). Po założeniue świec itd dla testów odpalałem bez odprężnika i bez kręcenia korbą i odpalił z tym że miał ciężej obrócić. Akumulatorów nie ładowałem ani nic w tym stylu. Po odpaleniu chodził równo jedynie gdy sprzegło puszczam przy gęstym oleju to pompa i skrzynia na chwile go przymuli na wolnych obrotach ale to na sekundy i jest ok. Według mnie sprawdź czy wtryskiwacze dobrze podają paliwo i jednakowo i czy są dobrze ustawionę lub szukaj z tym zapłonem (dodam że ja u siebie zapłonu nie ruszałem ponad 10lat i jest ok)

#145 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 25 luty 2010 - 06:53

Problem z odpaleniem Ursus C-330. coś mi sie wydaje że końcówki wtryskiwaczy do wymiany-lub regulacja ale nie jest to duzy koszt wieć wymienić na nowe, dobrze byłoby wiedzieć też czy ciśnienie w komorze spalania jest jednakowe-mam taki specjalny przyrząd do badania -bo moze się okazać ze są rózniące się pomiędzy sobą..

ps co do luzu na rozrządzie napewno ma na to wpływ -moze to przyczyna - wałek rozrządu sciśle w odpowiedniej porze podnosi zawór i moze pompa nie daje idealnie wtrysku paliwa -odpowiedni czas

#146 Share wb1402

wb1402

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 25 luty 2010 - 09:38

Problem z odpaleniem Ursus C-330.

może opiszesz jak ustawiasz zapłon i zawory, może robisz to żle, a kolektor wydechowy proponuję ci odkręcić ponieważ będziesz widział na który cylinder nie odpala. możesz jeszcze podnieść odprężnik dać cały gaz pokręcić korbą i posłuchać czy słychac wtryski.

Witam !!!!!
Zapłon i zawory ustawiał mi sasiad.
Stwierdził że zawory są dobrze ustawione przez mechanika.
Natomiast zapłon ustawiał na słuch i oglądał wydech z komina.
Na drugi dzień osobiście zacząłem sprawdzać zapłon zgodnie z "Instrukcją Napraw" i wychodziło to samo.
Napewno jest do wymiany wałek od koła pośredniego ( wymieniłem tam tulejkę ale to nic nie dało).
Na początku luzu nie było a teraz widać od koła pompy ża luz powstał.
Jak tam wymienić ten wałek!!!!!!!

koledzy ja już mam słabe akumulatory i po zamontowaniu rozrusznika szybkoobrotowego i dwie nowe świece żarowe plus świeca płomieniowa ciągnik nawet przy mrozach palił super. Gdy było poniżej -10 odpalałem w ten sposób odprężnik do góry, 5 razy korbą przekręciłem, później przez ok 20s grzałem świece jednocześnie żarowe i płomieniowa i po tym odpalałem i od pierwszego tak oczywiście robiłem tylko na zimny silniku (choć nieraz bez kręcenia korbą ale żeby miał lżej na początku to nieraz przekręcam gdy jest mróz i olej gęsty). Po założeniue świec itd dla testów odpalałem bez odprężnika i bez kręcenia korbą i odpalił z tym że miał ciężej obrócić. Akumulatorów nie ładowałem ani nic w tym stylu. Po odpaleniu chodził równo jedynie gdy sprzegło puszczam przy gęstym oleju to pompa i skrzynia na chwile go przymuli na wolnych obrotach ale to na sekundy i jest ok. Według mnie sprawdź czy wtryskiwacze dobrze podają paliwo i jednakowo i czy są dobrze ustawionę lub szukaj z tym zapłonem (dodam że ja u siebie zapłonu nie ruszałem ponad 10lat i jest ok)

Ja też podobnie próbuję zapalić ciągnik.Ten sposób wcześniej przedstawiłem w innym poście.Spróbuję , jak to kolega opisał.
Rzeczywiście ten mój ciągnik zapalał nawet przy -15 stopniach i było dobrze.
I stało się coś momentalnie.
Bawię się już całę zimę , u mechanika zostawiłem kupę pieniędzy a efektów niewidać.


coś mi sie wydaje że końcówki wtryskiwaczy do wymiany-lub regulacja ale nie jest to duzy koszt wieć wymienić na nowe, dobrze byłoby wiedzieć też czy ciśnienie w komorze spalania jest jednakowe-mam taki specjalny przyrząd do badania -bo moze się okazać ze są rózniące się pomiędzy sobą..

ps co do luzu na rozrządzie napewno ma na to wpływ -moze to przyczyna - wałek rozrządu sciśle w odpowiedniej porze podnosi zawór i moze pompa nie daje idealnie wtrysku paliwa -odpowiedni czas

Wtryskiwacze były sprawdzane już z pięć razy i u meczanika też podobno.
Dziś jeszcze sprawdzę te wtryski.Najpierw sprawdzę w ciągniku poprzez wyjęcie ich z gniazd z podłączeniem do pompy i obserwowanie wtrysku podczas zapalania.
Potem jeszcze sprawdzę wtryski u kolegi i ewentualnie wymienię końcówki ponieważ mam jeszcze nowe.
Bardzo nie rozumię co znaczy ciśnienie w komorze spalania.Chyba to nie jest to samo co ciśnienie sprężania!!!!!!!!Co do tego przyrządu to niewiem jakbyśmy to rozwiązali!!!!!!
Czekam na inne sugestie.
Jak się zdenerwuję to odprowadzę ten ciągnik to tego mechanika i odbiorę wtedy jak będzie dobrze w ramach reklamacji!!!!!!

#147 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 luty 2010 - 10:13

Problem z odpaleniem Ursus C-330. Więc po co ta płomieniówke montowałeś wywal to i bedzie znowu dobrze jak jeden cylinder jest podgrzewany podwójnie płomieniówka i świecą żarową to nie dziwne że na zimnym chodzi nierówno. Wymień ta tulejke na kole posrednim i niegrzeb sie juz w tym. Widze ze na tym forum tez "fachowców" nie brakuje kolektory odkrecac kolbą kręcić i co jeszcze? Mówienie o kultórze pracy w przypadku tegp sprzętu uważam za śmieszność jesli nawet na zimnym przez chwile pokuleje to co z tego przecież to nie ferrari.

#148 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 25 luty 2010 - 11:09

Problem z odpaleniem Ursus C-330. proste wymień samą tulejke w kole pośrednim, jak nie ma takiej aby skasować luz to idz to tokarza on dorobi taką jak trzeba i nie bedzie luzu (ten wałek koła pośredniego ma otwory smarujące sprawdz czy tam olej dochodzi moze nie masz smarowania temu wyrobiło).
A coś z wałkiem rozrządu było robione, sprawdzałeś czy koło na wałku nie ma luzu na klinku i czy popychacze sprawdzane były czy nie mają wyrobionego otworu na dnie od lasek, cyrki tez się dzieją z tym sam kiedyś taki robiłem jak sie wyrobi w czasie pracy luzy zaworowe potrafią sie zmieniać... A jak chcesz oddawać do mechnika ponownie to obbadaj gdzie najlepiej oddać, popytaj tych którym robił remonty itp bo to studnia bez dna bedziesz walił kase w niego tylko a efektów nie bedzie.

#149 Share wb1402

wb1402

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 25 luty 2010 - 12:57

Problem z odpaleniem Ursus C-330.

Więc po co ta płomieniówke montowałeś wywal to i bedzie znowu dobrze jak jeden cylinder jest podgrzewany podwójnie płomieniówka i świecą żarową to nie dziwne że na zimnym chodzi nierówno. Wymień ta tulejke na kole posrednim i niegrzeb sie juz w tym. Widze ze na tym forum tez "fachowców" nie brakuje kolektory odkrecac kolbą kręcić i co jeszcze? Mówienie o kultórze pracy w przypadku tegp sprzętu uważam za śmieszność jesli nawet na zimnym przez chwile pokuleje to co z tego przecież to nie ferrari.

Na pierwszy cylinder w miejscu świecy żarowej zamontowana jest świeca płomieniowa.
Na drugi cylinder zamontowana jest świeca żarowa - jak było.
To chyba nie jest tak jak kolego piszesz chyba że się mylę.
Było to już kilka razy pisane.

proste wymień samą tulejke w kole pośrednim, jak nie ma takiej aby skasować luz to idz to tokarza on dorobi taką jak trzeba i nie bedzie luzu (ten wałek koła pośredniego ma otwory smarujące sprawdz czy tam olej dochodzi moze nie masz smarowania temu wyrobiło).
A coś z wałkiem rozrządu było robione, sprawdzałeś czy koło na wałku nie ma luzu na klinku i czy popychacze sprawdzane były czy nie mają wyrobionego otworu na dnie od lasek, cyrki tez się dzieją z tym sam kiedyś taki robiłem jak sie wyrobi w czasie pracy luzy zaworowe potrafią sie zmieniać... A jak chcesz oddawać do mechnika ponownie to obbadaj gdzie najlepiej oddać, popytaj tych którym robił remonty itp bo to studnia bez dna bedziesz walił kase w niego tylko a efektów nie bedzie.

Powiem szczerze że nie jestem w tych sprawach żadnym fachowcem.
Tą tulejke w kole pośrednim to ja wymieniłem i luzu nie było.Dopasowywał to kolega na tokarce.
Dziwne że orginalna tulejka była przecięta wzdłuż a ta którą zamontowałem była jednolita.
Przy ustawianiu wtrysku zauważyłem że to koło pośrednie ma luz.
Co to może być przyczyną tego!!!!!!!!
Powtarzam - w sklepie oferowali mi ten wałek ( 40 zł) ale go wymienić to już problem!!!!!!!!
W mojej głowie cały czas widnieje głowica i cały rorząd.
Koła były sprawdzane i kliny i inne rzeczy też są dobre oprócz tego pośredniego.
Natomiast takie rzeczy jak laski , popyczacze i wszystko z tym związane - nie znam się na tym ale na początku niby mechanik to sprawdzał i twierdzil że jest dobrze.
Czekam na inne sugestie.

#150 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 luty 2010 - 13:15

Problem z odpaleniem Ursus C-330. Poczekaj jeszcze troche jak bedzie z +10 spróbój odpalic bez grzania wogóle, lub odpal ciagnik po południu w dzień jest ciepło jesli będzie chodzil równo to wtedy jasne wina wynalzaków.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpaleniem Ursus C-330. Dzisiaj, 03:49
  •  

#151 Share wb1402

wb1402

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 25 luty 2010 - 13:53

Problem z odpaleniem Ursus C-330.

Poczekaj jeszcze troche jak bedzie z +10 spróbój odpalic bez grzania wogóle, lub odpal ciagnik po południu w dzień jest ciepło jesli będzie chodzil równo to wtedy jasne wina wynalzaków.

Jak są zamontowane świece to odpisałem Ci kolego!!!!!!
Swiecę płomieniową to odłączę i sprawdzę zapalenie.
Powtarzam chyba już setny raz że przed awarią przy -15 stopniach zapalał.
Może świeca płomieniowa coś robi że głowica przepuszcza.(tak na początku było właśnie na pierwszym cylndrze ssącym).
Ja już całkowicie zgłupiałem.
A jak o zapalanie chodzi to próbuję rano ( to najgorzej po nocy) i potem kilka razy w ciągu dnia ale nie jest jak trzeba.

#152 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 25 luty 2010 - 14:30

Problem z odpaleniem Ursus C-330. Kolego napisałem wcześniej chyba wyraźnie że może koło pośrednie nie mieć smarowania to wyrobiło tulejke, czytaj co sie pisze... i jaki masz tam luz na tym kole promieniowy czy osiowy

#153 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 luty 2010 - 15:16

Problem z odpaleniem Ursus C-330. Tu nie chodzi o odłączenie płomieniówki chodzi o to aby na zimnym oba cylindry miały jednakowe powietrze nad wolotem do pierwszego masz płomieniówke nad wolotem do drugiego świece więc do obu cylindrów moze dostawac sie powietrze o innej temperaturze stąd nierówna praca na zimnym. Napisałes że jak się rozgrzeje to pracuje dobrze więc ta tulejka może tu miec niewielki wpływ. Juz prościej naprawde wytłumaczyc nie umiem. Docieranie silnika może miec niewielki na to wpływ. Pozostaje jeszcze taka ewentualność że po długim postoju ścieka np troche paliwo więc przed odpaleniem możesz podpompować pompka ręcznie i sprawdzic czy coś to da.

#154 Share wb1402

wb1402

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 25 luty 2010 - 16:44

Problem z odpaleniem Ursus C-330.

Powiem szczerze że nie jestem w tych sprawach żadnym fachowcem.
Tą tulejke w kole pośrednim to ja wymieniłem i luzu nie było.Dopasowywał to kolega na tokarce.
Dziwne że orginalna tulejka była przecięta wzdłuż a ta którą zamontowałem była jednolita.
Przy ustawianiu wtrysku zauważyłem że to koło pośrednie ma luz.
Co to może być przyczyną tego!!!!!!!!

Wpadłem na genialny pomysł!!!!!!!
Ponieważ wcześniej kupiłem tulejkę w sklepie i ona była jednolita.Tą tulejkę musieliśmy przetoczyć ponieważ ona nie pasowała.
I to może był błąd , ponieważ orginalna była przecięta wzdłuż i przez to jest smarowanie i szybko się zużyła.
Przy tym był właśnie mechanik.Brak słów!!!!!!!
Czekam na odpowiedzi.

Co do Roki212 to trzeba mieć trochę kultury.
Co do luzu na tym kole pośrednim to chyba jest promieniowy , poniewaz widziałem to tylko z boku od strony pompy.

#155 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 25 luty 2010 - 17:17

Problem z odpaleniem Ursus C-330. Ja mam kolego sporo kultury, ale jak pisze Ci juz któryś raz że tam są otwory smarujące koło pośrednie to Ty ciagle dopytujesz sie co jest nie tak z tym kołem i dalej nie rozumiesz co do Ciebie mówie!!! Nie ma różnicy jaką tam tulejke wsadzisz rozcietą czy nie rozciętą bo otwory smarujące są na tym wałku na który wsadzasz to koło (a nie na tulejce koła) i tam właśnie dochodzi olej i powinien smarować tą tulejkę w czasie pracy silnika. Moze być przytkane lub ten wałek źle ustawiony w bloku i olej tam nie dochodzi nie smaruje tego temu sie wyrobiło, bedziesz rozbierał to zerknij czy z otworów smarujących olej wycieka jak pokręcisz rozrusznikiem. Tam są kanały olejowe olej dostaje sie tym kanałem z pierwszej napewki głównej wału i smaruje pierwsze łożysko ślizgowe wałka i wlaśnie to koło

#156 Share malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 25 luty 2010 - 20:16

Problem z odpaleniem Ursus C-330. EDYCJA POSTU -----> brak merytoryki w wypowiedzi i pisanie nie na temat!!

elektrotech

ps nikt tu nie bedzie sugerował że ktoś jest debilem

#157 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 26 luty 2010 - 07:14

Problem z odpaleniem Ursus C-330. następnym razem bedzie % --->małorolny ,nie są tu potrzebne takie wyrażenia -oraz wypowiedzi bez sensu i merytoryki

A po co się denerwujesz ? Są różne objawy debilizmu .......... to jedna z nich ........



#158 Share wb1402

wb1402

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 26 luty 2010 - 10:50

Problem z odpaleniem Ursus C-330.

Tu nie chodzi o odłączenie płomieniówki chodzi o to aby na zimnym oba cylindry miały jednakowe powietrze nad wolotem do pierwszego masz płomieniówke nad wolotem do drugiego świece więc do obu cylindrów moze dostawac sie powietrze o innej temperaturze stąd nierówna praca na zimnym. Napisałes że jak się rozgrzeje to pracuje dobrze więc ta tulejka może tu miec niewielki wpływ.


To jest strzał w dziesiątkę.
Ten kolega ''hubertuss '' rozwiązał problem i należy mu się duże piwo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DZiś rano o 6.00 godz. poszedłem do garażu aby zapalić ciągnik a było około -1 stopień mrozu.
Nie używałem świecy płomieniowj ani żarowej tylko wtrysnąłem poprzez filtr powietrza trochę " Startera" i bylo super.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Jeden problem jest rozwiązany.
Od razu wymontowalem tą świecę płomieniowa i narazie ją zamontowałem w tym miejscu gdzie wcześniej był - tzn.przy końcu wyjścia filtru powietrza.
Poszedłem do kolegi który ma tokarkę aby dorobił przejściówkę i zamontuję świecę żarową w starym miejscu ponieważ tam był rozwiercony otwór.

Zdjęcia montażu świecy płomieniowej w moim ciągniku wysłałem e-mailem koledze Grzesiek84.
On pózniej pisał w którymś poście że chodzi dobrze.Ciekawe gdzie zamontował tą świecę płomieniową?
Jak przeczyta niech odpisze lub jak znajdę adres e-mailowy to do niego napiszę.

Pozostal jeszcze problem z kołem pośrednim rozrządu!!!!!!!!!!!!!!!!
Czekam na inne sugestie!!!

#159 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 26 luty 2010 - 12:47

Problem z odpaleniem Ursus C-330. O wywjęciu tej plomieniówki pisałem ci juz kilka postów wczesniej. Jeśli juz ktos montuje musi byc tak aby powietrze zasysane do każdego cylindra było ogrzewane jednakowo inaczej bedzie chodzicnierówno aż do chewili gdy sie nagrzeje komora spalania. Pozatym gdy juz silnik złapie można przytzymac włączona płomieniówke gdy ma trudności z pracą przy niskich temperaturach robie tak w swojm mf .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpaleniem Ursus C-330. Dzisiaj, 03:49
  •  

#160 Share wb1402

wb1402

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 26 luty 2010 - 15:19

Problem z odpaleniem Ursus C-330. Jeszcze raz dziękuję koledze z poprzeniego postu za pomoc.
Ci wszyscy mechanicy którzy byli u mnie to widzę że się nic nieznają.
Ten ostatni mechanik u którego miałem ciągnik , jest zarejstrowany i stwierdzil że winą złego zapalania jest olej.
To są już paranoje.

Teraz planuję wymianę wałka ( 40zl) i tulejki od koła pośredniego rozrządu.
Dziwne że tą tulejkę wymieniłem ok.miesiąc temu i luzu nie było a teraz od nowa jest.
Koledzy podpowiedzcie mi w jaki sposób wymienić ten wałek!!!!!!!!!!!!!!!!!

Podobne tematy zimny dlugo kreci c330