abuk14

Ładowacz czołowy do C-330 [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
abuk14    1

Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.

1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)

2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??

3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karuś    5

Na pewno kręci się lżej niż C 360 z turem. Z Hydrametu są dobre. Kup sobie z rozdzielaczem 2 sekcyjnym, bo zawsze wygodniej do układania bel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Z hydrametu byłby ok. jak napisał karuś warto dokupić rozdzielacz 2-sekcyjny, mój sąsiad ma taki i nie narzeka, że się ciężko kręci.

Czy się będzie ciężko kręcić zależy też od tego czy będzie robił w błocie czy na utwardzonym terenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Są przecież TUR'y 1A- litera "A" oznacza, że ładowacz ma łyżkę sterowaną hydraulicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

Jeśli będzie ciężka przeciwwaga, to kręci się niezgorzej :lol:


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

osobiści polecam tur POLMOT z Biedaszek Małych. Sprawuje sie ok. mam i chodzi fajnie. Polecam przeróbkę hydrauliki na zew pompę. Można wtedy 2 sekcje wmontować, oryginalna hydraulika trochę słaba jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

@max2005- jak można zamontować zewnętrzą pompę hydrauliki w C-330?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

pisałem już to gdzieś. ale proszę bardzo:

 

rozwiązanie jest fajne ale nie praktyczne. Jeśli ciągnik będzie chodził po placu to nie ma problemu.

widziałem kiedyś, gdzieś jak koleś przyspawał zębatkę do koła pasowego na wale. Pompa była zamocowana pod wspornikiem przedniej osi i napędzana łąńcuchem. (dlatego nie praktycznie) obniża prześwit ciągnika i stwarza niebezpieczeństwo nawinięcia np. trawy.

 

rozwiązanie drugie: pompa napędzana paskiem klinowym (w c 330 jest podwójne koło pasowe. ) można wykorzystać np. Pasek sprężarki

plus- jak wciśniesz sprzęgło na maksa to i tak możesz pracować turem

 

rozwiązanie moje : ojciec kiedyś przywiózł z Niemiec pompę od niemieckiego trola którą zakłada się bezpośrednio na wałek WOM przy ciągniku. ma ono zatrzask automatyczny i zabezpiecza się ja przed niepożądanym obrotem łańcuchem .

plusy: duża wydajność

minusy : jak wciśniesz pedał sprzęgła to nie ma opcji sterowania turem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

@max2505- a jak rozwiązałeś problem z zbiornikem oleju- pompa pobiera go z tylniego mostu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

ja jeszcze nie mam u siebie tego rozwiązania. Tura mam dopiero parę miechów, i mam zamiar to stuningować, tylko jakoś czasu mało. Na razie się męczę ze standardową pompą. Po za tym nie mam tura przy 30 tylko przy 60 ale nie o to chodzi. Jak będę miał rozsądny rozdzielacz, i trochę czasu to mam zamiar sie tym zająć. Ale jak będę to robił to w żadnym wypadku z mostu oleju pobierał nie będę. Prościej zamontować jeszcze zewnętrzny zbiornik. Po za tym mam zamiar wymienić standardowe siłowniki na dwustronnego działania i zamontować hydrauliczny pochył łyżki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
longerbycz    2

do ciapka to sobie kup uzywany tur po co wydawać wielką kase na nowe i zależy co jeszcze niem będziesz robił ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ryan    0

kris14 z tym rozwiązaniem z pompa na WOM to słyszałem ze ludzie montują nie wielki baniak przy przeciw wadze....wszystko maja na szybko złączach(bo wiadomo ze dodatkowa pompa to tylko przy trochę większej pracy np.cały dzień przy rolkach) a wrazi potrzeby jechania z czymś szybko można odłączyć pompę (i przeciw wage)i sprawnie przełączyć przewody do standardowego zasilania...

 

 

Pozdro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam wznawiam temat bo rozwazam kupno tura do swojego ciapka czy takie co sa na allegro po 3500 zł opłacało by sie wziąść tur u mnie bedzie używany tylko do ładowania obornika do nieczego wiecej taniej wyjdzie mi niż kupowanie cyklopu itp prosze o wasze opinie


\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

Ja mam tura z Meprozetu no i jest w nim opcja hydrauliki lyżki.

Jeśli jest ktos bardzo wymagający do C-330 można zalożyc wspomaganie kierownicy, którego koszt wynosi jakies 3000pln.

Ja myslałem nad rożdzielaczem dwusekcyjnym+ Joystick.Koszt tego to jakis 1200pln.Tylko zostaje pytanie czy hydraulika papajca zdola temu wszystkiemu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gufi    0

chłopaki mam pytanie jak mam tura w 330 i jest on sterowany rozdzielaczem przy siedzeniu a jak bym podłączył siłownik 2 stronego działania do rozdzielacza na błotniku czy bede mógł nim sterować niezależnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

tak. Rozdzielacz przy siedzeniu ma działanie jednostronne czyli do sterowania położeniem wysokości sie nada. Jeśli rozdzielacz na błotniku jest dwustronnego działania a raczej jest to tam możesz podpiąć sterowanie łyżką. Jedyną wadą jaką ja widzę może być komfort pracy, co innego jak są dwie dźwignie obok siebie, ale za to bardzo pprosto to można w ten sposób podłączyć i bez problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mietek180    0

Powiedzcie jak to nie jest z tymi turami do c-33OM i U-1012 jak sie orientujecie zaden nie ma przodka i jak to jest np na błocie albo przy wywożeniu gnoju jezeli juz tak wolałbym bo ciapka założyc tura ale czy to zdaje egzamin ?? Bo to troche dziwnie jak bedzie ciezar na przodzie błoto i trzeba skręcić doradzcie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

Wiec tak mam tura na c330 i jesli jest twarda nawierzchnia na której pracuje to idzie super szybciej niz cyklopem ale jesli jest tylko troche wiecej błota to juz jest meczarnia.Samo skrecanie to mozna pomagac sobie hamulcami ale co z tego jak ten traktor nie ma siły sie wyczołgac z pełnymi widłami np. obornika.


Zetor Proxima 110 Power
New Holland T5.105+TUR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abuk14    1

A może by zrobic oddzielny zbiornik na olej i tam podłączyc rodzielacz i mielibysmy 2, a nawet po przeróbkach 3-sekcyjny ładowacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na samym początku tematu @karuś napisał, że w c 330 z turem kręci się lżej kierownicą niż w c 360. Wie ktoś może dlaczego? Jak dla mnie to bzdura...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdevil    21

witam wszystkich chciałbym sie czegoś dowiedzieć o ładowaczu czołowym TUR 9 do c330 chciał bym kupi taki i potrzebne mi jest parę informacji jaka może być jego cena i ile jest on sekwencyjny i czy pracuje on z krokodylem bo mi by sie przydał. do obornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozeph    0

Witam. Mam pytanie czy da sie przerobić ładowacz w c-330 z 1sekcyjnego na 2sekcyjny bez zakładania dodatkowej popy na WOM-ie? Jak to zrobić i czy ktoś już próbował tak zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

jeśłi masz rozdzielacz dwustronnego działania na błotniku to nie ma problemu. Gdzieś w galerii są nawet zdjęcia. A w skrócie to wygląda tak wąż od podnoszenia całego tura czyli ramy wkręca się do złącza w tym rozdzielaczu którym steruje sie pozycją podnośnika, zaś dwa węże od regulacji kąta łyżki do rozdzielacza na błotniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, mam problem w swojej c330m, od jakiegoś czasu ciągnik zaczął wariować w kwestii instalacji,  iskrzył na akumulatorze, palił przerywacz kierunkowskazów itd, wie ktoś jak prawidłowo powinny być podpięte kablę w stacyjce ? mam wrażenie że wszystko jest wymieszane ze sobą i tu jest problem.






    • Przez Fabian3
      Zamierzam malować c330 i mam pytanie ile farby pójdzie na maske,błotniki a ile na całe podwozie? Na masce i błotnikach zamierzam położyć podkład i gdzieś około 2/3 warst farby żółtej. Z góry dzięki.
    • Przez DanielKocima
      Witam dostałem od dziadka Ursusa c 330 3p problem polega na tym że nie posiadamy do niego żadnych papierów ani dokumentów a chciałbym go zarejestrować żeby móc legalnie jeździć po drogach, jak się do tego zabrać na zabytek nie wchodzi w grę ponieważ jest inny silnik z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Karol12
      To co w temacie
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj