Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kielbasa    1

Dopiero jutro będę w domu, a z racji tego, że nie mam co robić aktualnie nabazgrałem taki rysuneczek. Moje uwagi:

- podpinając przerywacz pod 54 będzie on działał tylko, kiedy będzie włożony kluczyk(wtedy do 30 zwierane są 15 i 54), a chyba istotą awaryjnych jest to, żeby sygnalizować niesprawny pojazd lepiej podpiąć pod 30.

- jako kontrolkę zastosuj diody LED w oprawkach samochodowych, nie są one dużo droższe, a nie będzie problemów z przepaloną oprawą od ciepła.

 

Za chwilę postaram się podrzucić jeszcze schemat na przekaźniku i bezpieczniku. :lol:

lo5663_awaryjne.JPG


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Oczywiście, da się to zrobić na jednym przerywaczu, tak jak Ci pokazywałem. Patrz:

 

Przy kierunkowskazach, gdzie świeci tylko wybrana strona wygląda to tak:

 

prąd ciagły idzie przez akumulator/alternator>stacyjka>przerywacz>tutaj następuje zmiana sygnału na przerywany>przełącznik dwutaktowy>kierunkowskazy.

 

Przy przełączniku dwutaktowym kierunkowskazów masz trzy zaciski. Jedne jest wejściem prądu a dwa pozostałe wyjściem - jedno na lewą drugie na prawą stronę, i w zależności od przełączenia świeci tylko wybrana strona. Jeżeli przesuniesz ruchomy styk przełącznikiem w prawą stronę zwarty jest prąd z wejścia ze stykiem jeden, w drugiej pozycji wejście prądu ze stykiem dwa.

 

Ilustracja:

 

Mój odnośnik

 

Zaś przy przełączniku jednotaktowym zwierane jest tylko wejście z wyjściem.

 

Ilustracja:

 

Mój odnośnik

 

Czyli, z wyjścia przerywacza(wsuwka LR) musisz puścić dwa obwody, jeden dla kierunkowskazów, a drugi dla awaryjnych. Przy kierunkach podpinasz przełącznik>styk1 - lewa strona; styk2 - prawa strona w zależności od położenia styku przełącznika, a dla awaryjnych musisz doprowadzić z tego jednotaktowego przełącznika prąd pod jedną i drugą stronę - wyjście przełącznika> lewa i prawa strona. :lol:

 

P.S Mój odnośnik

 

To powinno rozwiać wszystkie wątpliwości. :D


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikcom20    190

założyłem do 330 nowy przerywacz kierunkowskazów w następujący sposób:

31 do masy

+ pod 12V

P kontrolka kierunkowskazu

L kabel ze środkowego wejścia przełącznika prawo/lewo

 

Po takim podłączeniu kierynkowskazy migały z dużą czestotliwościa. Po odłączeni kabla z zacisku L miganie było prawidłowe. Dlaczego tak się dzieje? Kabel z L wchodzi u mnie na bezpiecznik. I jak na tym przerywaczu wykonać światła awaryjne na odzielnym włączniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1531

moze gdzies brakuje masy albo ktoras zarowka jest przepalona. tak mialem w bizone, byly calkiem zardzewiale styki od masy w lampie od kierunkowskazow nad kolem, dokladnie wyczyscilem i podlaczylem od nowa i wszystko bylo ok. a z drugiej strony byla tylko przepalona zarowka i tez bigalo z duza czestotliwoscia.

 

mam problem z kierunkami w mojej 12, a mianowicie jak wlaczam kierunkowskaz to pali mi bezpiecznik, co moze byc tego przyczyna?? wszystko jest dobrze podlaczone. moze byc to wina przerywacza?? gdy wloze nowy bezpiecznik i wlacze np. lewy kierunek to 2 razy mrugnie prawidlowo a potem spali bezpiecznik. prosze o pomoc bo zniwa sie zblizaja, bedzie trzeba slome wozic a bez kierunkow to troche niebezpiecznie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

1) zmostkuj kable bez przerywacza jeśli bezpiecznik się spali znaczy to tyle że przerywacz jest OK.

2)po kolei odłączaj kable od żarówek np. lewy tył i sprawdzenie migacza, następnie lewy błotnik i sprawdzenie w ten sposób wychwycisz w której lampie jest zwara

3)sprawdź skrzynkę z bezpiecznikami może kabel prądowy lekko masuje

4)skrzynka po lewej stronie przy siedzeniu mogło się coś poluzować, wysunąć

 

metodą prób i błędów dojdziesz do usterki miłego kabelkowania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Najlepszy zestaw przerywacz i wyłącznik awaryjnych jest od MF.

Posiada kontrolki od ciągnika 1 i 2-giej przyczepy.

Ja mam taki w C-360.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

zastanawiam się na uruchomienie -serii swiatła awaryjne - wymaga podłaczenia 4 kabli i zastosowanie włacznika włacz -wyłacz ... kto wie czy tego nie uruchomie... koszt do 40 zł -moduł ...montaz banalnie prosty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Wspomniany wcześniej przerywacz z CC może poradzić 4x21W, czyli kierunki ciągnik + 2 przyczepy działa ok ale awaryjnych w dwóch przyczepach chyba już nie poradzi 8x21W?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Dlatego lepiej zastosować przerywacz od MF255 itp. taki jak na zdjęciu.. Koszt chyba ok. 30zł. Mamy wtedy pewność że wytrzyma obciążenie 8 żarówek 12V21V. Jak widać na zdjęciu ma maksymalne obciążenie 185W

Dodatkowo jeszcze mamy kontrolki informujące o działaniu kierunkowskazów w ciągniku i przyczepach.

3f8257e36a073e43m.jpg


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

zastanawiam się na uruchomienie -serii swiatła awaryjne - wymaga podłaczenia 4 kabli i zastosowanie włacznika włacz -wyłacz ... kto wie czy tego nie uruchomie... koszt do 40 zł -moduł ...montaz banalnie prosty

Ja mam u siebie taki moduł.

Zrobiony jest na dwóch przekaźnikach po dwie pary styków na każdym.

 

Wspomniany wcześniej przerywacz z CC może poradzić 4x21W, czyli kierunki ciągnik + 2 przyczepy działa ok ale awaryjnych w dwóch przyczepach chyba już nie poradzi 8x21W?

Przerywacz wytrzyma bo jest w nim przekaźnik 20A.

Gorzej z przełącznikiem od awaryjnych.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

Dobrze prawicie - ja mam u siebie dokładnie T E N od MFa założony.

 

Jeszcze jakiś czas temu znajomy polecal mi taki od zetora ale uznałem, ze i drogi i chyba raczej nie ma co się z takim bawić.


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomek1994    3

Bezpieczniki są dobre a przełącznik niedawno był wymieniany.Ale ta awaria z dnia na dzien sie pojawila.Jednego dnia dzialaly a na drugi nawet mrugnac nie chcialy ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Sprawdż dopływ prądu do przerywacza, przerywacz i przełącznik. Gdyby padł przerywacz to proponuję jakiś elektroniczny np. ze złomowanego samochodu, gdyby przełącznik to najlepsze są z Lublina (ten sam producent co stacyjki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Może się komuś przyda.

Schemat kierunkowskazów i awaryjnych z zastosowanie przekaźników

który szczególnie przydaję się tym co ciągają po 2 przyczepy

lampy wtedy świecą mocnym i wyraźnym światłem.

Ograniczają też wypalanie styków przełączników i spadki napięcia.

 

34c7dcb3773b4d2em.jpg


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek2506    0

Panowie mam problem z polaczeniem awaryjnych w zetor 7211, moze pomozecie mi rozwiazac ta zagadke? poprostu nie dzialaja mi wszystkie kontroli podczas wlaczenie awaryjnych z gory dziekuje za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Kontrolki świecą w zależności od obiążenia, tj ciagnik, przyczepa, 2 przyczepy

 

Co do schematu wyżej to jest błąd ponieważ przerywacz podpiety jest cały czas do zasilania przez co niepotrzebnie ciągnie prąd z akumulatora, znajomemu jakiś fachman podiął przerywacz na stałe do prądu i przez miesiąc potrafił przerywacz rozładować akumulator w 235 że nie miał siły kręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek2506    0

kolego ja mam podpiete zasilanie do stacyjki, dziala po wcisnieciu kluczyka, ale potrzebuje schematu od zetor 10540 tam jest to najlepiej rozwiazane pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

 

Co do schematu wyżej to jest błąd ponieważ przerywacz podpiety jest cały czas do zasilania przez co niepotrzebnie ciągnie prąd z akumulatora, znajomemu jakiś fachman podiął przerywacz na stałe do prądu i przez miesiąc potrafił przerywacz rozładować akumulator w 235 że nie miał siły kręcić

 

 

To ty muszę u siebie w 1214 zmienić mam podłączone cały czas do zasilania.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam.
      Obecnie rewers jest mechaniczny na linkę i pytanie czy da się jakoś przerobić żeby podłączyć elektryczny siłownik przy skrzyni biegów. Tak żeby zmieniał on kierunek jazdy oczywiście sprzęgło trzeba nacisnąć ale żeby nacisnąć guzik i się zmieni kierunek jazdy? Czy może jakieś inne rozwiązanie było by lepsze?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj