golobek

skrzynia powershift, dynashift, speedshift

Polecane posty

golobek    0

witam. mam taki problem chce kupić mf rocznik 95 i mlodszy. czytalem fora o skrzyniach i szczerze powiem nie wiem co z tymi skrzyniami jaka wybrac która jest najmniej awaryjna i onbawiam sie troche ze moge potem słono zaplacic za remont. jest jeszcze opcja kupienia new hollanda. mam mf 590 na mechanicznej i jak gadalem z mechanikiem to pow ze jak mf to mechaniczna skrzynia bo te automatyczne to koszty napraw i awaryjne. mógłby ktos wytlumaczyć mi jaka jest zasada działania tych skrzyn. znajomy ma new hollanda t 6050 i ma tam tak ze jak ustawi automat to traktorek sam prrzłacza sobie kolejne biegi. a slyszalem ze sa tez takie skrzynie ze sa zakresy na kazdym biegu ale biegi przełacza się z uzyciem sprzęgła a jedynie zakresy przechodza same tzn bez sprzegła. a i jeszcze jedno ten moj mf 590 ma chyba zablokowany 4 bieg wie ktoś jak zdjąć tą blokadę. znalazlem w necie ze powienien mieć 4 do przodu plus wsteczny razy dwa. dzieki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Skrzynia dynashift - jeździłem ciągnikiem z taką skrzynią, Fajna skrzynia bo 4 biegi przełącza się bez sprzęgła ,Czyli są 4 biegi podstawowe na żółwiu i zającu plus na każdym biegu są 4 nadbiegi przełączane bez sprzęgła wajchą za kierownicą.

 

Skrzynia powershif - Posiadam takową w swoim MF ja mam akurat 32x32 plus powershift nie jest zła jest jeden półbieg włączany guzikiem na gałce (w starszych na desce jest przycisk).

 

Co do speedshift to nie wiem .

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
golobek    0

no ja mam 3 ale wyraźnie jak sie przelacza biegi to wpada na 4 bieg a nie mozna go zapiac tak jakby mial blokade. a o wzmacniaczu nic nie wiem zeby cos takiego mial. no chyba ze to co ja nazywam biegami polowymi popularnie nazywanymi w ursusuach to jest wzmacniacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
golobek    0

rozumiem moj mf jest z 82 roku wiec nie wiem ale nie ma tam nic takiego wiec to pewnie jest skrzynie 12+4. a tak w ogole to jak rozumiec te oznaczenia 12+4 czy 16+16. mniej wiecej sie orientuje ze np 16+16 to jest taka skrzynie z 4 biegami a na kazdym z nich 4 zakresy plus rewers co daje 16 do przodu i 16 do tyłu ale nie wiem dokladnie czy dobrze czaje. no i np 32+32 to tez tak jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Nie mam fergusona ale zdawało mi się ze były dwa rodzaje skrzyń:

16/16- czyli 4 biegi główne 2 zakresy (jak ja to nazywam terenowe i szosowe) i jeden półbieg - SPEEDSHIFT

32/32- czyli 4 biegi główne 2 zakresy i 4 półbiegi - DYNASHIFT

Czy czasem tak nie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

zawsze myslalem ze Dynashift to 16/16 czyli 4 biegi i na kazdym 4 polbiegi bez zadnych grup a do tego rewers. w MFach 61xx sa 2 dzwignie zmiany biegow i jedna przelacza sie biegi glowne (1,2,3,4) a na drugiej jest tylko rewers (skrzynia Dynashift) a przy kierownicy sa polbiegi. a ta skrzynia 32/32 to powershift czyli na jednej dzwigni 4 biegi, na drugiej 4 grupy (ABCD) i wlacznik polbiegu na dzwigni. najlepiej zeby wyjasnil to ktos kto ma MFa.

 

wszystko mi sie chrzani... na dzwigni glownych biegow jest jeszcze narysowany zolw i zajac, jak to sie przelacza??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

W tych MF nie ma skrzyni Power Shift! Power Shift to wszystkie biegi pod obciążeniem! :)

 

Edit: PS jest jedynie w 8170 i 8180, ale tu mowa o mniejszych modelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W Dynashift są 4 biegi, na kazdym biegu mamy 4 półbiegi(przełączane dźwigienką pod kierownicą).Ma też reduktor polowe-szosowe(przełączane elektrohydraulicznie, tylko na postoju). Daje to nam razem 32 biegi(4*4*2)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

jest też speed shift 32x32 [4 biegi x 2 grupy (A, :) x 2 grupy (żółw, zając) i do tego na każdym biegu półbieg]


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mirek3p    0

ja w moim fm 590 mam 3 biegi + wsteczny, szosowe i polowe (jak w mf 255) plus wzmacniacz (żłów zając) w sumie 12 do przodu i 4 do tyłu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
shrek    1

Pytanko a mianowicie jeśli mam 4 biegi normalnie + wolna i szypka skrzynia ( A i B ) oraz przełącznik na błotniku ( to jest przełącznik półbiegów ? czy coś innego ? i mogę go włączać bez sprzęgła czy koniecznie z sprzęgłem ?? ) to moja skrzynia to 32x32 powershif ?? jeśli wszystko dobrze zrozumiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

jak masz na drążku rewersu A i B to masz na bank 32x32 a na desce półbieg który załanczasz bez sprzęgła poza tym już było o tym dokładnie na forum nawet sam o załanczanie półbiegu pytałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad055    33

witam mam MF 3060 i ma skrzynie powershift tylko że nie działa facet od którego go kupiłem powiedział że powershift nie działa powiedział że go jakoś zaślepił. jak to naprawić i co ten powershift daje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

Muszę Cię zmartwić . Po pierwsze nie masz skrzyni Powershift. Po drugie nie masz półbiegu. Po trzecie ciekawe co facet zaślepił. No i na koniec wisienka na torcie - czy ten ciągnik wogóle miał wzmacniacz momentu obrotowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Witaj :) Powershift to inaczej wzmacniacz momentu obrotowego. Masz trzy przyciski po prawej stronie jeden od napędu, drugi blokada i trzeci powinien być właśnie od wzmacniacza . Wciśnięty jest wyłączony i ciagnik jedzie szybciej natomiast gdy wyciśniemy ciagnik zwolni żeby zwiększyć moment obrotowy. Ale jak to można zaślepić to nie wiem ... może z tym gubieniem cisnienia chodziło że załączał sie w czasie jazdy... nie mam pojęcia :)

@ mirro u mnie też na szybie mam naklejkę i pisze powershift :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

Sprawa wydaje mi się ewidentna. Oto po prostu zakończyly żywot uszczelnienia tłoka dociskającego tarcze w obudowie przyspieszacza. ten tłok raz jest dociskany przez 17bar a wraca pod ciśnienien smarowania skrzyni.

Jedno z tych uszcelnien kostuje około 300PLN. + koszt montażu czyli rozpołowienie ciągnika no i mamy wynik który moze zachecic do odcięcia dopływu oleju do zaworu sterującego i jak najszybszej sprzedaży maszyny.

Ale to tylko moje zdanie i to nie zawsze trzeźwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj