Skocz do zawartości

Zdjęcie

budowa przyczepki samochodowej


67 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 31 grudzień 2010 - 21:20

budowa przyczepki samochodowej To w moim przypadku jest tak długość skrzyni 160 cm, zaczep 66 cm, oś od tyłu skrzyni 75cm. W przyszłym roku mamy wykonać przyczepkę więc na pewno wrzucę jakieś zdjęcia.

Kolego jak masz już jakiś szkielet to wrzuć zdjęcia.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
budowa przyczepki samochodowej Dzisiaj, 11:01
  •  

#42 Share Darpol

Darpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 403 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bełżyce woj.lubelskie

Napisany 01 styczeń 2011 - 16:00

budowa przyczepki samochodowej Oś może być na połowie lub można przesunąć max 15 cm do tyłu. Potrzebne jest to tylko do jazdy na pusto, bo po załadowaniu nacisk na hak reguluje się rozmieszczeniem ładunku. Jak zrobisz na środku możesz podnieść masę przodu przez dłuższy dyszel i koło zapasowe na nim

#43 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 01 styczeń 2011 - 18:21

budowa przyczepki samochodowej 15 cm to dużo za dużo-trzeba tak kombinować aby pusta przyczepka obciążała hak ciężarem 10-12kg, w przypadku naszej bryczki 2,3m długości i 115 cm zaczepu oś jest cofnięta od środka skrzyni o 3-4 cm i jest super. Jeśli kogoś interesi mogę wstawić foty.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#44 Share mati1987

mati1987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Straszęcin , Jodłowa woj. podkarpackie
  • Zainteresowania:sport motoryzacja mechanizacja

Napisany 02 styczeń 2011 - 12:19

budowa przyczepki samochodowej Jak możesz kolego to zamieść foty to zobaczymy jak to wygląda.

#45 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 02 styczeń 2011 - 12:32

budowa przyczepki samochodowej Czemu taki długi zaczep?

Edytowany przez Sadek, 02 styczeń 2011 - 12:40.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#46 Share mati1987

mati1987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Straszęcin , Jodłowa woj. podkarpackie
  • Zainteresowania:sport motoryzacja mechanizacja

Napisany 05 styczeń 2011 - 15:58

budowa przyczepki samochodowej No właśnie jakie macie długości zaczepu mierząc od przedniej burty?

#47 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 05 styczeń 2011 - 18:05

budowa przyczepki samochodowej Tak jak napisałem w moim przypadku 66 cm od przedniej burty, zaś kolega pisze o 115 cm.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#48 Share mati1987

mati1987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Straszęcin , Jodłowa woj. podkarpackie
  • Zainteresowania:sport motoryzacja mechanizacja

Napisany 05 styczeń 2011 - 23:24

budowa przyczepki samochodowej No właśnie i przez to się zastanawiam ile dać w szkicach co porobiłem dałem ok 1150mm. A w sumie pasowało by mi 850mm bo mam 2000mm profil50x50x5 to prawie by był na dyszel od samej osi

#49 Share mati1987

mati1987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Straszęcin , Jodłowa woj. podkarpackie
  • Zainteresowania:sport motoryzacja mechanizacja

Napisany 14 styczeń 2011 - 09:24

budowa przyczepki samochodowej Koledzy nie wiem jak zamocować resor do ramy przyczepki. Z przodu mam już gotowe ucho cały problem polega na tym jak wykonać tylne mocowanie resora i z czego?? Proszę o jakieś propozycje i podpowiedzi

#50 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 14 styczeń 2011 - 22:47

budowa przyczepki samochodowej Czemu długi zaczep? A pomyślałeś że może kiedyś przyczepisz ją do busa i się okaże że przy skręcie przedni róg przyczepy zaczepi o zderzak? A busy nie są szersze jak 2,3m więc na pól to 115 cm -czyli na styk. Poza tym lepiej się cofa dłuższą przyczepką, no i hak mniej odczuwa źle rozłożony materiał na pace bo jest dłuższa dźwignia.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
budowa przyczepki samochodowej Dzisiaj, 11:01
  •  

#51 Share T25A2

T25A2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2011 - 19:31

budowa przyczepki samochodowej witam i ja dołoże swoje 3 grosze to tematu , ponieważ w zeszłym roku zbudowałem przyczepkę tzw.lekką czyli DMC750 kg .jest to przyczepka 2x1.10m i plandeka na 1.60m ,dwie burty otwierane(przód i tył),zastosowałem oś skrętną taka jak w oryginalnych np.niewiadów oczywiście oś ma homologację do 750kg bo są też mniejsze, felgi i opony miałem jakieś od sam.osobowego ,zaczep kulowy (musi mieć homologacje też na 750kg conajmniej)poza tym światła odblaski obrysowe, błotniki plastikowe,podłoga ze sklejki i tyle. teraz parę spraw bardziej poważnych czyli jak to ugryźć. najpierw wykonałem całą przyczepę potem zgłaszasz sie do wydz. komunikacji celem wydanie zaświadczenia do rejestracji SAM-a ,potem opinia rzeczoznawcy,nabicie numeru ramy i przeglad zerowy(bezterminowy,ale tylko dla przyczep tzw.lekkich czyli o masie dopuszczalnej do 750 kg),dostajesz tablice próbną ,czerwoną i dowód na 1 mieś. potem twardy i ładną biała tablicę;-) ale niestety wszystkie akty prawne okupionę są kwotą ok 600zł( sama opinie ze zdjęciami ok 300zł) no ale sprawy urzędowe to jest najtrudniejsza część całej pracy, wiec jak wykonasz to już są twoję widzi misię,ja mam jak mówiłem 2.00x 1.10x 0.50m bez plandeki blacha ocynkowana na burtach a profil 25x25 na całej ramie. długość od zaczepu do przedniej burty to ok 1.20m, ale jeśli chcesz coś dłuższego czasem przewieźć to zrób sobie chociaż 1.50m. na temat warunków dopuszczenia do ruchu to podtsawowe kryteria są do znalezienia na googlach( szczególnie chodzi o oswietlenie) i na sam koniec jeszcze 1-no przyczepa musi podązac symetrycznie za samochodem żeby nie robiła śladu bardziej z prawej lub lewej strony, jeśli nigdy nie spawałeś lub jesteś słaby w temacie ,to sie moze zastanów jeszcze raz ,bo taka konstrukcja musi pewne obciążenia przenosić i nie da sie tak byle jako "posmarkać". jesli masz jakies pytania jeszcze to odpowiem z miłą chęcią.strzałeczka :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

#52 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 06 marzec 2011 - 20:26

budowa przyczepki samochodowej Z zaczepem się zgodzę mamy robić przednią burtę też otwieraną ale zaczep pozostanie jak w poprzedniej, przez 20 lat się zamortyzowała i tylko skrzynia będzie wydłużona o 0,5 metra od poprzedniczki ( z poprzedniczki oś i zaczep).

Edytowany przez Sadek, 17 marzec 2011 - 19:24.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#53 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 17 marzec 2011 - 19:25

budowa przyczepki samochodowej Po dniu pracy zdjęcie z pierwszych efektów pracy: http://www.fotosik.p...f7143aafd4.html

Post pod postem aby ukazał się w nowych.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#54 Share dcnt

dcnt

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 267 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Tarnowa

Napisany 17 marzec 2011 - 21:14

budowa przyczepki samochodowej Tak sie zastanawiam po co zawezasz tak przednia jak i tylna burte ?

#55 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 17 marzec 2011 - 21:16

budowa przyczepki samochodowej A dlatego że koła są wpuszczane w środek i tyle jest "światła".

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#56 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4015 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 17 marzec 2011 - 21:54

budowa przyczepki samochodowej Chyba lepiej było dać koła na zewnątrz i jakieś błotniki plastikowe,ale to tylko moje zdanie.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#57 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 18 marzec 2011 - 14:48

budowa przyczepki samochodowej Koła na zewnątrz to by wychodziły poza ślad samochodu, a robiąc koła w środku mamy 2,65 m2 powierzchni podłogi przy tej samej szerokości jakby koła były na zewnątrz to mamy 2 m2. Czyli w tym przypadku zyskujemy ok. 0,65 m2 zysku.

Celem jest aby koła miały ten sam ślad co samochód gdyż wiemy jak wyglądają drogi zimą i wtedy jak jest ślad za samochodem to dużo lepiej się prowadzi.

Edytowany przez Sadek, 18 marzec 2011 - 14:49.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#58 Share fliegl

fliegl

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 18 marzec 2011 - 15:52

budowa przyczepki samochodowej A jak zmienisz samochód? :blink:

#59 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3930 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 18 marzec 2011 - 18:02

budowa przyczepki samochodowej To zrobię sobie taką aby wtedy pasowała śladem :lol: .

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
budowa przyczepki samochodowej Dzisiaj, 11:01
  •  

#60 Share T25A2

T25A2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 kwiecień 2011 - 20:43

budowa przyczepki samochodowej

Chyba lepiej było dać koła na zewnątrz i jakieś błotniki plastikowe,ale to tylko moje zdanie.

ja muszę tutaj kolegę poprzeć ,również uważam ze takie ustawienie osi niepotrzebnie komplikuje cały projekt a przede wszystkim warzy .Ja wychodziłem z założenia żeby masę "na pusto" utrzymać na minimalnym poziomie,dlatego m.in wykonałem ramę z cienkiego profilka (25x25) ale za to w formie kratownicy, trochę więcej docinania i zabawy ale lubię "rzeźbić" w metalu no i masa netto wynosi 140 kg dla przyczepy 2.00x 1.10 .a poza tym to uważam że nakładu sił i środków poniesiony na takie właśnie wpuszczanie osi do środka nie zrekompensuje ci minimalne zwiększenie powierzchni ładukowej ,tym bardziej że zwężasz burty przód i tył. a tak na marginesie to np.w oryginalnej niewiadów 2.50x 1.25 też są koła za burtami i w kilku samochodach osobowych wystają za obrys tegoż i jakis to nikomu nie przeszkadza( pryblem jest z cofaniem jak ma plandeke wysoką ale to inna bajka) .w każdym razie ze swej strony radzą ci to jeszcze przemyśleć .pozdro . --

Podobne tematy