Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu?


65 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 01 luty 2010 - 12:27

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu? A wiesz jaka jest liczba cetanowa w paliwie do którego przystosowany jest twój ciągnik, a ile ma to które tankujesz? Starsze silniki miały większą liczbę niezbędną za wystąpienia zapłonu

Edit: starsze silniki miały większe zapotrzebowanie na bogatsze mieszanki, co powodowało, że mogły mieć ON i niższej wartości LC
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu? Dzisiaj, 20:51
  •  

#62 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2010 - 12:47

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu?

Starsze silniki miały większą liczbę niezbędną za wystąpienia zapłonu

czyli co dokladnie przez to rozumiesz? starsze silniki wg ciebie mogly bezpiecznie chodzic na 40 czy 60 cetanach?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#63 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 01 luty 2010 - 14:18

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu? W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej na poziomie 51, ponieważ niższa liczba cetanowa niekorzystnie wpływają na silnik, mam to wpływ na spalanie (moge to opisać ale nie wiem czy każdy zrozumie o co chodzi, po prostu powoduje spalanie w rosnącej pojemności nad tłokiem w rozumieniu z punktu Termodynamiki) a także podnosi koszt jazdy. Wzrasta hałas a także zużycie paliwa gdyż spalanie nie jest zupełne. Skutkuje to z kolei zwiększoną ilością sadzy i innych związków toksycznych a zwiększone zużycie paliwa.Gdy liczba cetanowa jest powyżej 51 poprawiają się właściwości eksploatacyjne ON, silnik miękko pracuje, wzrasta elastyczność, poprawia się dynamika jazdy, łatwiej wchodzi silnik na obroty, łatwiejszy jest też rozruch i jest mniej zanieczyszczeń środowiska. Zmniejszone jest także zanieczyszczanie się dysz wtryskiwaczy o ile oba paliwa o różnej liczbie cetanowej są tak samo zanieczyszczone bo wiadomo jak byś miał 60 LC i syf w paliwie to nic to nie da. Obniża się też hałas silnika.
Brozak2 chodzić bezpiecznie mogą na 40 i na 60 kwestia jak będą chodzić i czy w ogóle odpalą mając niski współczynnik lambda
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu? Dzisiaj, 20:51
  •  

#64 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2010 - 14:44

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu?

moge to opisać ale nie wiem czy każdy zrozumie o co chodzi, po prostu powoduje spalanie w rosnącej pojemności nad tłokiem w rozumieniu z punktu Termodynamiki

wlasnie tutaj chodzilo mi o bezpieczenstwo pracy silnika. starsze konstrukcje mogly chodzic na mniejszych cetanach i nie bylo wiekszego problemu, w miare rozwijania nowych ukladow zasilania zwiekszono minimalna liczbe cetanow. dlatego zadalem zapytanie do postu wczesniejszego, bo tego nie zrozumialem.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#65 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 01 luty 2010 - 15:07

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu? minimalna liczba cetanowa w krajach EPS ( USA, Kanada, Meksyk) wynosi 42LC, a Dailmer tam wprowadził nową rodzinę silników 11.2 dm3 R6. Większa liczba cetanowa to wyższy stopień doładowania jaki można zastosować, dodatkowo ekologia robi swoje bo pozostawiając spalanie na tym samym poziomie nowe silniki i stare będą klekotały. Co do poprzedniego postu to pomyliłem LC z wartością nasycenia mieszanki
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu? Dzisiaj, 20:51
  •  

#66 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2010 - 16:30

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu? tez mnie sie tak wydawalo :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy