macieja910

Jaki cianik do transportu ciężkiego sprzętu?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dawidg2    31

No właśnie. a Dollego jakiego wziął? Ja na moje podwórko nawet bym nie wjechał z dwiema przyczepami hehe tzn wjechać bym wjechał ale bym musiał póżniej cofać i to jeszcze na szerokości 3m tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Dwuosiowy DMC 18ton, ale oznaczenia nie znam


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

A to tylko kilka marek ma takie. Wielton, Mega, Siga Duo, Fliegl, Krampe. Podobają mi się te szwedzkie z siodłem na obrotnicy dodatkowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

@Lukasz1987 wreszcie ktoś zrozumiał jeden z powodów kupna do tego zestawu ciągnika rolniczego :D Ale co najśmieszniejsze JCB w 2 tyg temu przybył na plac, a parę dni później nie zapalał na mrozie dłuższy czas (co fakt było -34) :D Cenę dokładną podam później bo nie mam faktury w domu. A do tej pory już 4 razy zdążył wyciągnąć tira ze śniegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Sam mam ciężarówki to wiem o co biega :D:D

Co do mrozów to przy takiej temperaturze to dziwne rzeczy się dzieją

 

Edit 500 post, ale ze Mnie gaduła :D


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te starsze ciężarówki lepiej palą przy dużych mrozach,z resztą tak samo jest z nowymi traktorami na CR.Wlejesz słabe paliwo np.rzepaczane ono przy ok.-25 zgęstnieje,komputer wykryje niskie ciśnienie paliwa i koniec zabawy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no coz mi latwiej jest odpalic CRe niz ursusa 16'tke, ale najwazniejsze miec wlasne doswiadczenia :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Dziwne, żeby coś chodziło na paliwie do którego nie zostało przystosowane i to jeszcze w nie korzystnych warunkach atmosferycznych. Odpowiednia liczba cetanowa w silnikach ZS to podstawa


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystkie fendt'y od 1995roku produkcji są przystosowane do jazdy z paliwem RME i zastosowanie estru metylowego z rzepaku.To wszystko zależy od jakości paliwa :) Dobre paliwo nie powinno skisnąć,a z niektórymi tak się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

A wiesz jaka jest liczba cetanowa w paliwie do którego przystosowany jest twój ciągnik, a ile ma to które tankujesz? Starsze silniki miały większą liczbę niezbędną za wystąpienia zapłonu

 

Edit: starsze silniki miały większe zapotrzebowanie na bogatsze mieszanki, co powodowało, że mogły mieć ON i niższej wartości LC


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Starsze silniki miały większą liczbę niezbędną za wystąpienia zapłonu

czyli co dokladnie przez to rozumiesz? starsze silniki wg ciebie mogly bezpiecznie chodzic na 40 czy 60 cetanach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej na poziomie 51, ponieważ niższa liczba cetanowa niekorzystnie wpływają na silnik, mam to wpływ na spalanie (moge to opisać ale nie wiem czy każdy zrozumie o co chodzi, po prostu powoduje spalanie w rosnącej pojemności nad tłokiem w rozumieniu z punktu Termodynamiki) a także podnosi koszt jazdy. Wzrasta hałas a także zużycie paliwa gdyż spalanie nie jest zupełne. Skutkuje to z kolei zwiększoną ilością sadzy i innych związków toksycznych a zwiększone zużycie paliwa.Gdy liczba cetanowa jest powyżej 51 poprawiają się właściwości eksploatacyjne ON, silnik miękko pracuje, wzrasta elastyczność, poprawia się dynamika jazdy, łatwiej wchodzi silnik na obroty, łatwiejszy jest też rozruch i jest mniej zanieczyszczeń środowiska. Zmniejszone jest także zanieczyszczanie się dysz wtryskiwaczy o ile oba paliwa o różnej liczbie cetanowej są tak samo zanieczyszczone bo wiadomo jak byś miał 60 LC i syf w paliwie to nic to nie da. Obniża się też hałas silnika.

Brozak2 chodzić bezpiecznie mogą na 40 i na 60 kwestia jak będą chodzić i czy w ogóle odpalą mając niski współczynnik lambda


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
moge to opisać ale nie wiem czy każdy zrozumie o co chodzi, po prostu powoduje spalanie w rosnącej pojemności nad tłokiem w rozumieniu z punktu Termodynamiki

wlasnie tutaj chodzilo mi o bezpieczenstwo pracy silnika. starsze konstrukcje mogly chodzic na mniejszych cetanach i nie bylo wiekszego problemu, w miare rozwijania nowych ukladow zasilania zwiekszono minimalna liczbe cetanow. dlatego zadalem zapytanie do postu wczesniejszego, bo tego nie zrozumialem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

minimalna liczba cetanowa w krajach EPS ( USA, Kanada, Meksyk) wynosi 42LC, a Dailmer tam wprowadził nową rodzinę silników 11.2 dm3 R6. Większa liczba cetanowa to wyższy stopień doładowania jaki można zastosować, dodatkowo ekologia robi swoje bo pozostawiając spalanie na tym samym poziomie nowe silniki i stare będą klekotały. Co do poprzedniego postu to pomyliłem LC z wartością nasycenia mieszanki


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj