1014tojestto

co wy robicie w ursusach ????

Polecane posty

polszu    11

My z Ursusów mamy tylko C330 i C360-3p (z innych kopara BX025 - Jumz 6 i nowy MTZ 952.3) i te ursusy były do czasu MTZ podstawą wszystkich prac polowych w gospodarstwie. Szczególnie przywiązani jesteśmy do ciapka C-330 bo jak wiadomo jest praktyczny funkcjonalny i może też to, że w segmencie ciągników jedno napędowych niskiej mocy nawet teraz nie ma aż tak wiele (bo nie potrzebne) bajerów i nowinek technicznych więc ta 30-tka wydaje się być "wiecznie młoda" ...

Ale do rzeczy drobne sprawy dorobione w Ursusach- ale cieszą:

- radio (w kabinie 3p umieszczone na górze kabiny ramowej "czeski" przez wspawanie dodatkowej eleganckiej półki) - co najmniej 12 lat już i już 2gie radyjko...wprawdzie podczas jazdy z racji nie wytłumienia kabiny słuchanie jest bezsensowne (chyba że słuchawki:-) ) ale na postoju przy załadunku sian traw okopowych przerwach jest czymś nieocenionym

- klakson pneumatyczny (zaczerpnięty z TIR lub jak kto woli z parowozu:-) ) fajna sprawa można z kilku km zasygnalizować coś i "skutecznie" zasygnalizować niebezpieczeństwo na drodze....oczywiście używany z umiarem

- światła awaryjne z dodatkową własną kontrolką (wykonane na zwykłym przełączniku jednostykowym - dzięki użyciu dodatkowych diod odcinających) polecam!

-mechaniczny regulator alternatora zastąpiony elektronicznym (polecam najlepsze są te z regulacją PWM..)

- przerywacz kierunkowskazów zastąpiony elektronicznym

- zmiana biegunowości w C330 z + na sztandarowy obecnie - na masę

- dołożenie alternatora do C330 (notabene 6 diodowy który przerobiłem na 9 diodowy jakiś z pierwszych wersji "dużych fiatów" FSO 1500 - oczywiście współpracuje z regulatorem elektronicznym

- dodatkowe włączniki oświetlenia kabiny i włączenia dodatkowego wentylatora w kabinie w kokpicie w C360-3p

...

jak chodzi o ursusy to tyle drobnostek...

 

Myślę na rozrusznikiem szybkobieżnym do C330... i nad ostatecznym rozwiązaniem problemu blokady w C360-3p przez wymianę elementów mostu i tarczek na "zetorowskie"

Pozdrawiam serdecznie


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

W Ursusie C-355 to radio, zabudowa nad zwolnicami (w trakcie dokończania) i jak zrobimy mam nadzieję remont skrzyni itp. to po uszczelniam całą kabinę, najmniejsze dziurki pianką montażową (tą do okien w domach) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belarusik    2

Ja w swojej c360 zmieniam siedzenie już z podłokietnikami aby sie lepiej pracowało z turem oświetlenie no i przednie błotniki może bedą plastikowe


Wyznaje jedna zasade taką że nie ma zasad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ursus C-330M

- pod kabiną założone zostały grubsze nowe uszczelki,

- założona została dodatkowa szyba z tyłu (nad szelkami) a pod nią płyta gumowa 4mm,

- przerobiona podłoga kabiny z blachy karbowanej,

- zmieniony dach na „gruby” z tapicerką oraz opcją szyber-dachu

To wszystko pozwoliło dobrze uszczelnić kabinę oraz nieco ją wyciszyć.

 

Dodatkowo:

- wydajniejszy alternator,

- nowa instalacja elektryczna (dodatkowe koszulki),

- oświetlenie w postaci x2 halogeny w dachu z przodu oraz x2 halogeny w dachu z tyłu (Żeby to uzyskać dach musiał zostać poddany drobnym przeróbką ślusarskim. Halogeny ponadto zostały osadzone w gumowych ryflowanych osłonach),

- zmieniony silnik wycieraczki,

- zmieniony przerywacz kierunkowskazów,

- zmieniony rozdzielacz,

- zmieniona pompa podnośnika,

- przerobione wyjścia hydrauliczne (przeniesione poza kabinę na wewnętrzną ścianie prawego błotnika oraz zastosowano gniazda szybkozłącza typu euro)

- siłowniki gazowe tylnej szyby,

- zmienione mocowanie lusterek,

- zewnętrzny wskaźnik paliwa,

- dołożone dodatkowe obciążniki czołowe,

- siedzenie kierowcy Gramer,

- możliwość założenia lampy błyskowej (na co dzień zdjęta)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Napisał ze zewnetrzny "czujnik" wiec pewnie wspawał dwie rurki jedna na gorze a druga na dole zbiornika, pomiedzy dał przezroczysty przewod ropo-odporny i ma gotowy wskaznik(jak w opryskiwaczu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dokładnie tak to zostało zrobione jak opisał @szczewko tylko zamiast przewodu jest szklana „menzurka”.

Może nie jest to szczyt luksusu, ale zdaje egzamin.

Był jeszcze jeden pomysł by zrobić nacięcie w zbiorniku z góry na dół o szerokości 2 cm a szczelinę wypełnić pleksą lub szybką, ale pierwszy pomysł wydawał się szczęśliwszy.

Nie mogę patrzeć jak inni użytkownicy wkładają kije, łyżki lub, co tam popadnie do zbiornika by zmierzyć poziom paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13091993    0

Ja w 1014 z 90 z z grubym dachem mam radyjko i tapicerkę oryginalną , ale te gadżety nie były montowane w fabryce , ale zaraz po zakupie w gospodarstwie , jest jeszcze na błotniku fajny uchwyt na butelkę , albo termos .


Wiosna nadchodzi !!! Mówisz masz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goomis93    2

Witam

Ja w swoim ursusie c-360mam założony miedzy innymi filtr oleju wirowy (wirówka) od koparki ostrówek, alternator chyba od uaza, zegar ciśnienia oleju wyprowadzony na deske rozdzielczą. A do tego mase przeróbek ze światłami na przykład; dodatkowe halogeny robocze z góry kabiny.. Zamiast zwykłych postojówek w przednich lampach założone żarówki diodowe rozpraszające niebieskie, na błotnikach tez diodowe białe, a pozycyjne z tylu też diodowe czerwone :) efekt.. porażający ;) i 10-krotnie mniejszy pobór prądu :)

 

Niedługo postaram się wrzucić fotke jak to wygląda :D

 

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy tej maszyny..


.Wycie mostu słychać z dala - 60tka za*****la.. !! :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

w c330 to radio żeby umilało czas na POSTOJU. a w c385 tylne części błotników tylnych zrobione od nowa i wystylizowane na typ de lux i stelaż lusterek bocznych i jego regulacja długości w stylu nowych traktorów bo ta składana kratownica to masakra no i z tylu nowe lampy, ponoć od MFa i przyciemnione na czarno tak że wyglądają ciekawie.A w planie jakieś halogeny bo w nocy ostatnio robię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poke912    0

Ja w swojej 912 planuje wygłuszyć jak się tylko da wnetrze wymienić przednie opony dociazyc przód zamontowac radio i koguta i to tyle raczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to ja napisze co mam zamiar zamontować do mojej C-385 (niektóre części już kupione a niektóre nie):

-koła na przód od terenowego ziła

-wygłuszenie kabiny

-gruby dach z porządnym oświetleniem

-oczywiście radio

-dźwigana maska

-białe kierunkowskazy.Mniej więcej takie Lampy przednie (kierunek-pozycja) typu LA5 - Sklep Internetowy WESEM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1537

ja w moim 1224 zalozylem gruby dach z szyberdachem, halogeny WESEM na dachu 2 na przodzie i 2 na tyle, polka pod dachem z radiem, glosnikami, wlacznikami i schowkiem Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Półka nowe, duze lusterka na dlugich rurkach (lepsza widocznosc), w planach lampy pozycyjno-kierunkowe WESEM (takie jak u kolegi wyzej) sa juz zakupione, tyle ze musze skolowac zarowki pomaranczowe na 24V, chcialem jeszcze zrobic unoszona maske ale to chyba raczej nie potrzebne. sa jeszcze teleskopy gazowe tylnej szyby. moze zaloze jeszcze 2 halogeny na uchwytach od lusterek, przydaly by sie do pracy z turem bo te na dachu oswitlaja tylko srodek a po bokach ciemno :lol: w planach byla kierownica z wlacznikami swiatel, wycieraczek i kierunkowskazow od samochodu renault ale to moze zrobie jak zaloze orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w ursusie c-355 zrobiłem silnik na zetora. Tuleje ,głowice, wtryski, kolektor i tłumik założyłem z zetora 7211 a i pompa wtryskowa dostała nowe większe sekcje i filtr powietrza z silnika 6cylindrowego perkinsa. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

Ja w swojej 360 zmieniłem prawie wszystko,w silniku mam kolektor wydechowy i tłumik od zetora 7211 dorobilem większy kolektor ssący,filtr powietrza od internationala,sprzęgło sterowane hydraulicznie,kabine mam naglaka w której dorobiłem podłoge i wszystko wygłuszyłem,pedał sprzęgła i hamulca podwieszony (jak w zetorze),dzwignia zmiany biegów w podłodze,wspomaganie kierownicy,zbiornik paliwa jak w zetorze pod kabiną,przełączniki świateł i wycieraczki pod kierownicą, radio,4 halogeny,alternator,odłączana końcówka wom,zaczep tylny automatyczny,pompa podnośnika od zetora(wzmacniana).W kabinie mam nowy kokpit i tablicę przyżądów,ogrzewanie.W planach przedni napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    35

Witam!!

Potrzebuję dobre siedzenie do 1614. Ktoś podpowie co warto kupić? Może jakiś Grammer? Cena - adekwatna do dobrej jakości.

Dziękuję i pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1537

Witam!!

Potrzebuję dobre siedzenie do 1614. Ktoś podpowie co warto kupić? Może jakiś Grammer? Cena - adekwatna do dobrej jakości.

Dziękuję i pozdrawiam!!

powiem tak, mozesz kupic nawet Grammera Maximo Evolution Active za ponad 12 tys zl, bo jest bardzo wygodne i super jakosci :lol: a tak na serio to mysle ze do ursusa wystarczy Maximo M Fotel siedzenie GRAMMER MAXIMO M (851412539) - Aukcje internetowe Allegro nawet sam kiedys szukalem takie siedzenie i nawet wiedzialem ile wynosi doplata za zaglowek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Nie będę zakładał nowego tematu

Co trzeba zrobić/kupić żeby zamontować biegi w podłodze (pomiędzy nogami)w c-360 ? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

ja mam siedzenie z jelcza jestem zadowolony ale ostatni byłem pod Bolesławcem w Ocicach u handlarza i kupiłem zwykłe siedzenie Grammera za 150 zł podobne do jelcza z dołu a gąbki wytłaczane tylko że pracowało ok7 cm to je przerobiłem że pracuje z 13 cm ale troche nat tym siedziałem

 

do 360 można jeszcze założyć turbo z VW 2.4d widziałem tak przerobione artykuł w którejś gazecie Top Agar Polska biegi między nogami to z ostrówka a może z zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

Ja w 4011 zmieniłem maskę i hamulce są przerobione na dwie pompki tak jak jest w c-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam mam pytanie dlaczego wskaźnik ciśnienia powietrza na dwuwskaźniku w c330 nie działa, czy trzeba kupić nowy czy da się to naprawić? (wszystko działa sprężarka chodzi oprócz wskaźnik) Wcześniej podłączałem ciśnieniomierz od opryskiwacza i działał ale jak podłącze do dwuwskaźnika to nie działa. Proszę o pomoc.
    • Przez Marioboss
      Witam. Nie wiedziałem, gdzie umieścić temat, więc daję w dziale ogólnym, a to bardziej pytanie na szybko. Ktoś może wie, czy można jeszcze gdziekolwiek dostać naklejki takie, jak wychodziły na ciągnikach z fabryki, które jeszcze niedawno (z tego co wiem) były normalnie w sprzedaży, a teraz wszędzie widzę te "podróby' jak ja to nazywam. Chodzi o naklejki takie,jak tutaj.
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-360-kpl-dzielone-p-23694.html
      Mam w domu jeden komplet właśnie takich, które kupiłem kilka lat temu, ale w obecnej sytuacji, gdy nigdzie tego nie widzę, to nawet szkoda je naklejać. Nigdzie tam nie widzę żadnego logo producenta, czy coś, stąd pytanie, czy ktoś nie wie, kto to produkował? Czemu nagle zmieniono wzór na taki niezbyt fabryczny? Te szablony, które można kupić w celu odtworzenia fabrycznych napisów, są widzę zrobione według oryginału i mają identyczne literki, jak fabryczne, takie same, jak na tych naklejkach. Czy pozostaje jedynie opcja dorabiania u kogoś takich naklejek? Znajduję stare aukcje z allegro, z 2020 roku, gdzie te naklejki jeszcze były.
      Z naklejkami do reszty modeli jest tak samo
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-330-kpl-dzielone-p-23693.html
      Dziwię się, że ludzie, którzy chcą mieć ciągniki po remoncie w jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego wyglądzie, nie zwracają uwagi na takie szczegóły. Z tego co widziałem, to są już zdaje się w sprzedaży naklejki w fabrycznym wzorze, na maski starego typu, te okrągłe, wiec dziwię się, że nikt nie produkuje tych nowszych naklejek z lat 80-90 w fabrycznym wzorze.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj