Skocz do zawartości

Zdjęcie

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?


918 odpowiedzi na ten temat

#821 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2016 - 14:23

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Jakbyś zrozumiał to nie zadawałbyś takich pytań. W enduro potrzeba dużego nisko osadzonego momentu i dla tego jest jeden cylinder, rzędowy 4 cylindrowy przy tej samej pojemności ma większą moc ( dużo większą ) oraz pracuje na wyższych obrotach i ma dużo wyżej max. moment obrotowy dlatego na dole jest słaby.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 16:02
  •  

#822 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 lipiec 2016 - 15:32

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

akmaly - niezupełnie o to chodzi. pulsacja momentu w jednocylindrowcu daje efekt podobny do ASR, ułatwia przeniesienie mocy na niestabilnym gruncie.  Dodatkowo reakcja na gaz nie jest tak spontaniczna, co zapobiega częściowo uślizgom koła napędowego .  Pojedź do lasu w zimie C330 - C360, zobaczysz różnicę , mimo mniejszej mocy i wagi C330 nie ustępuje w uciągu C-360 na takim mniej przyczepnym gruncie. 2

Więcej cylindrów to jednocześnie wyższy koszt produkcji, większe straty stałe. Optymalny do ciągnika byłby silnik 6 lub 8 cylindrowy, tylko jego koszt i zużycie paliwa w transporcie i na biegu jałowym.



#823 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2016 - 15:51

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ok moment jest zmienny ale te zmiany nie są na tyle duże aby działało to jak ASR. Na wykresach jest on uśredniony ale wg. mnie nie są to aż tak duże różnice aby dało się to odczuć. Oczywiście ze te różnice są niższe wraz ze wzrostem liczby cylindrów. Ja się na enduro nie znam, wiem tylko że ciągnie z dołu jak szalony i można spokojnie jeździć na niskich obrotach.

Optymalny - zależy do czego. Każda konstrukcja ma wady i zalety, nigdy nie jest tak że jeden jest najlepszy i tyle. 


Edytowany przez akmaly, 26 lipiec 2016 - 15:53.


#824 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 687 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 26 lipiec 2016 - 21:05

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Akmaly nie liczy się tykol moment liczy się skok jeszcze tłoka i ilość skoków.

 

No pewnie a teraz wprowadź w miarę szybko w ruch te koło zamachowe  moment ogromny ale obroty male i wolno by się wkręcał po twoim głupim porównaniu



#825 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2016 - 21:58

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Proszę daj sobie spokój. Najważniejsze w silniku są charakterystyki mocy i momentu które bezpośrednio wynikają z konstrukcji i ustawień silnika. Obroty małe to norma w silnikach dla rolnictwa bo i większych nie potrzeba. To że będzie osiągał mniejsze obroty oraz moc pisałem wyżej, pisałem też że będzie miał większy moment dla niższych obrotów co chyba nie jest wadą? A to jakie będą jego wartości w funkcji obrotów zależy od wielu składowych.

O co Ci chodzi z tą ilością skoków? Masz na myśli silnik 2 i 4 suwowy czy coś innego? Bo tu już nic nie zrozumiałem.



#826 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 687 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 26 lipiec 2016 - 22:24

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

To jak najważniejsza moc  i moment to c-360 w tym momencie jest górą  bo swój moment ma przy 1600 a 3P 1400,jakoś dla 60-tki obroty małe nie zaszkodzą,perkins małe obroty duży cięzar i wał do widzenia.Jeśli dalej iść twoim tokiem rozumowania to czemu c-360 3P ma podobne parametry techniczne  moc i moment ale gorzej sobie radzi z prasa belująca czy z cieżką orka teraz mi odpowiedz czemu


Edytowany przez Adi96, 26 lipiec 2016 - 22:27.


#827 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2016 - 05:23

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Poszukaj sobie charakterystyk dla obu silników i będziesz znał odpowiedź. Pisałem wyżej że nie patrzy się na moc i moment max. tylko na całą charakterystykę. Jak się doszukasz to sobie odpowiesz. 



#828 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2728 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 27 lipiec 2016 - 22:47

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Jakbyś zrozumiał to nie zadawałbyś takich pytań. W enduro potrzeba dużego nisko osadzonego momentu i dla tego jest jeden cylinder, rzędowy 4 cylindrowy przy tej samej pojemności ma większą moc ( dużo większą ) oraz pracuje na wyższych obrotach i ma dużo wyżej max. moment obrotowy dlatego na dole jest słaby.

Specjalnie dałem takie porównanie ale i tak znawcy powiedzą że 3P jest szybkoobrotowy  :) A prawda jest taka że czwórka 60-tki jest bardziej krótkosokowa więc nie koniecznie ma lepszy przebieg momentu.... 



#829 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 lipiec 2016 - 07:06

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ty się za skoki tłoka lepiej nie zabieraj bo nie tylko to ma wpływ na przebieg krzywej. Silnik 60-ki ma większy moment, jeden cylinder więcej, większą średnice tłoków i tu porównywanie ich w ogóle mija się z celem. Jest wiadome że pod względem elastyczności silnik z większą ilością cylindrów sprawuje się lepiej.

Jeśli przeglądniesz literaturę to doczytasz sie że silniki trzycylindrowe mają tylko jedną zaletę jeśli chodzi o konstrukcję... mniejsze wibracje silnika spowodowane układem korbowo-tłokowym.  O ilości spalanego paliwa  wspominać nie trzeba. Mniejszy, słabszy silnik  czy nawet tej samej mocy z mniejszymi oporami musi spalić mniej od większego kolegi na godzinę. Na wykonywana pracę już nie koniecznie.


KPK Kumurun Team

#830 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 lipiec 2016 - 07:43

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Przy esce do kukurydzy to ma znaczenie ten jeden gar 360 lepiej chodzi w esce bo jak pójdzie duzo masy na noże to nie dusi jej az tak bardzo jak 3p, i nawet powiem tak ze przy tej sieczkarni mniej paliwa spali zwykła jak 3p bo 3p cały czas musi sie rozpedzac do max obr niz ta zwykła w zwykła jak spadaja o 100 obr to góra a w 3p to nawet do 300 obr spadały i co za tym szło ? zatykanie rury i niepotrzebny czas na odtykanie rury. Czekam już na hejty miłoscników 3p :D  tak nawiasem mówiac to nie wiem czemu ale c360 jez cichsza niz 3p. chodziaz ten 3p "nowsza"konstrukcja



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 16:02
  •  

#831 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2728 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 28 lipiec 2016 - 07:51

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Przeciążanie maszyn to norma u rolników a 60-tka jest o 5 koni mocniejsza i dla tego odczuwasz różnicę a nie przez dodatkowy GAR  :) Jak pisałem wyżej - wystartuj swoją 60-tką z 3 cyl ciągnikiem o 5 koni mocniejszym czyli 57 koni i zobaczysz że będzie mocniejszy mimo tylko 3 cyl 



#832 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 lipiec 2016 - 08:12

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Bzdury opowiadasz i tyle. nie tylko moc ma znaczenie ale własnie konstrukcja silnika na to jak się zachowuje w pracy, pod obciążeniem, Ilość suwów pracy przypadająca na cykl ma duże znaczenie przerastające większe opory spowodowane dodatkowym tarciem czy masą dodatkowego cylindra i twoje teorie tego nie zmienią.

Sprawa jest prosta silnik trzycylindrowy ma trzy suwy pracy  na każdy cykl co 240 stopni a silnik czterocylindrowy co 180. Z tego jasno wynika że trzycylindrowy 60 stopni na każdy cylinder, łącznie 180 stopni obrotu wału na cykl musi zapewnić z energii zmagazynowanej w masie elementów wirujących wał, koło zamachowe.  

To wyliczenia teoretyczne w silniku sów pracy nie przebiega przez 180 stopni obrotu wału.

Dla tego zawsze będzie różnica w pracy silnika cztero a trzycylindrowego tej samej mocy a zniwelować może to jedynie większa moc w silniku trzycylindrowym. 

Identycznie jak by porównał silnik cztero a sześciocylindrowy. Na mniejszą skalę ale zjawisko to samo.


KPK Kumurun Team

#833 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2728 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 28 lipiec 2016 - 08:25

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

3P spala na wytworzenie 1 kWh mniej paliwa więc ma większą sprawność skończ swoje teorie bo porównujesz tylko teoretycznie dane konstrukcje a nie konkretne silniki. 



#834 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 lipiec 2016 - 08:54

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

No spala to z instrukcji potrafi  dziecko wyczytać  i nikt temu nie zaprzecza.

Mówię o faktach teoretycznych i praktycznych. Silnikiem z większą ilością cylindrów w ciągniku pracuje się zdecydowanie lepiej mimo tego że w tym przypadku czwórka technicznie jest mniej dopracowana i zrobiona z gorszej jakości materiałów. Gdybyś porównał perkinsa trójkę z czwórką nie miała by ona najmniejszego startu do większego. Tutaj twój fanatyzm w kierunku 3-p nic nie zmieni.


KPK Kumurun Team

#835 Share zbyszek8201

zbyszek8201

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze ok sierpc

Napisany 28 lipiec 2016 - 11:18

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Widzę,że temat wałkowany od dawna i ciągle na topie. Koledzy proste i logiczne jest to że 3p jest oszczędniejszy ,lecz w lżejszych pracach, w cięższych niekoniecznie. Powiem tak u mnie c360 3p był przez jakieś 15lat jedynym ciągnikiem na gospodarstwie około 20ha, gdzie ziemie raczej słabe,robił wszystko,chociaż orał w 90% pługiem 2ką,czasami był pożyczony 3ka. Znalazłem w zeszycie jak w 2latach było zapisane ile litów paliwa i ile MTH i wychodzi że przez 2 lata spalanie wynosiło średnio 1rok-2.75l Mth, 2 rok 2.85l Mth. żeby nie było ciągnik w 1989roku jako nowy kupił ojciec, silnik do około 7.5-8tyś mth był nie tykany .lecz po przegrzaniu [pękł wąż wody w trakcie cięcia rotacyjną] długo nie pochodził. Ciągnik nie był przeciążany ,lecz też ojciec [starej daty człowiek] nawet obsług poza zmianą oleju nie dokonywał. Dodam tylko,że nigdy [odpukać] nie poszła uszczelka pod głowicą, nic mi się w pompie paliwa nie ukręciło...nie pękł nigdy wał...A i sąsiad i brat cioteczny mieli problemy z przepalaniem uszczelek,zresztą tu na forum też sporo osób o tym pisze. Obecnie ten 3p ma około 11tyś mth,może nawet więcej , skrzynia,most,zwolnice wszystko robione i wszystko już trochę rozklekotane. Lecz do około 6.5-7tyś Mth ciągnik bezawaryjny. żeby teraz wszystkie takie były,nowe ciągniki .



#836 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 lipiec 2016 - 12:42

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Piszecie że zwykła 60-tka lepiej pracuje w pługu czy sieczkarni - jeszcze raz odsyłam do charakterystyk, one wam prawdę powiedzą:) Banalne porównanie obu i masz już wynik czyli: np. sieczkarnia potrzebuje obrotów ok 1600, sprawdzamy przy tych obrotach ile oba ciągniki mają momentu i mocy no i wszystko w temacie. Czasami można napotkać z charakterystykę mocy i momentu oraz naniesioną krzywą ilości spalanego paliwa - wtedy wiemy praktycznie wszytko. Jeśli sprzedawcy ciągników byliby uczciwi takie wykresy powinny być w każdej broszurze lub chociaż łatwo dostępne.



#837 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 lipiec 2016 - 13:33

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

I co ci mówi charakterystyka? Perkins ma mniejszy moment niż 60-ka to jedno. Dostępny na niższych obrotach na których ten silnik nie ma szans na dłuższa metę pracować. Jak byś nie czytał i czego nie oglądał 60-kę stać na więcej. Różnica niewielka ale jest i trafi się robota kiedy  wyjdzie na plus.

Jak poczytasz dalej perkins według instrukcji ma mniejsza siłę uciągu o 250 kg.

Fakt że każdy który jeździł jednym i drugim odczuł to że jednak 60-ka niewiele ale jednak w polu ciągnie. 


Edytowany przez seweryn20, 28 lipiec 2016 - 13:39.

KPK Kumurun Team

#838 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 lipiec 2016 - 13:52

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ja powiem tak teoria teorią a praktyka mówi jasno, jedziłem tym pieronem i tym i powiem szczerze tak oba nadaja sie o kant d*py rozbic ale jak nie ma czym to sie robi tym co ma, ja mam 60 zwykłą, i chociaż wiecej pali jest zła bo wiecej o jeden cylinder i charakterystyka silnika i wgl nie oddałbym za chiny na 3p u mnie ma dosc roboty i 60 i mtz. Jedyne do czego bym wykorzystywał 3p to do transportu i to nie bardzo bo niesety ale ciagnie sie troche ton za soba byle czego. 3p to do takich fajnych prac gdzie nie trzeba katować silnika mozna brać w ciemno ale tam gdzie juz ma troche roboty to przepraszam ale 60 wydaje mi sie lepsza chociaz ze spali te 100 zł wiecej. a druga sprawa jak ktos ma ciezka noge i nie wie jak obsługiwac traktor to pózniej płacz ze pekniety wał ze uszczelka czy inne, w zwykłej tez to sie zdarza chociaz moze rzadziej.



#839 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 lipiec 2016 - 14:28

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Masz rację seweryn20 - ja nigdzie nie pisałem że 3P jest mocniejszy a nawet porównywalny. W granicach 1600 obr. pomiędzy tymi ciągnikami jest ok 10 KM różnicy. ( no może trochę mniej bo to dane z Zetora 6211)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 16:02
  •  

#840 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 lipiec 2016 - 14:45

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Spoko. Po prostu... instrukcja z danymi mówi jasno który czego ma ile i kiedy, nie jeden się przekonał że 60-ka mimo niewielkich różnic polegnie później jeśli chodzi o uciąg niż 3-p a mimo to są ludzie którzy twierdzą że jak to????? 3-p jest słabszy, ma mniejszy moment maksymalny osiągalny przy niższych obrotach więc w miarę wzrostu obrotów prędzej spada, mniejszą wagę, jeden cylinder mniej co nie jest bez znaczenia, mniejszą masę elementów wirujących co też ma wpływ na jazdę a mimo to CIĄGNIE WIĘCEJ, MOCNIEJ, LEPIEJ. I do tego O WIELE mniej pali. Sam powiedz gdzie logika, zdrowy rozsądek, gdzie  faktyczne różnice w eksploatacji odczuwalne w realu? 

Wiesz jak to brzmi? Jak snobistyczne opowieści pomiędzy przedszkolakami. nie ważne co ma i co piszą moje jest i tak lepsze. 

Zaznaczam że ja żadnego z tych ciągników nie uważam za lepszy. Po prostu 60-ką jeździło mi się o wiele lepiej.


KPK Kumurun Team

Podobne tematy witam