Skocz do zawartości

Zdjęcie

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?


918 odpowiedzi na ten temat

#741 Share lukaszdra

lukaszdra

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 lipiec 2016 - 19:44

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

u mnie w 60-ce  w kosiarce bijakowej 2.5m jadąc na 3 terenowej lub jak rzadka trawa 1 szosowa ale w dupe dostawała niemiłosiernie spalanie wychodziło 4 l/h obroty od 2000 do 2400 spalanie w niej wychodziło na 10 h około 40 litrów ale jak trzyma się cały czas obroty równo bo jeśli sie schodzi z obrotów to i potrafiła i 50 l dziennie spalić ale jest jedna ważna zasada że w tych ciągnikach spalanie się nie liczy 60-tka jest taka że jeśli robotę ma zrobić to i też swoje musi wziąć kosiłem też farmtrackiem 80 konnym tam był chyba zbiornik 90 litrowy ale na 10h to wszystko potrafiła wypalić ale też szybciej robota szła więc te wasze kłótnie na temat spalania mnie śmieszą bo moje jest takie zdanie że jeśli ciągnik ma pracować to też swoje musi spalić 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 14:04
  •  

#742 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 12 lipiec 2016 - 19:50

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Masz rację, ale Elektrotechnik podał spalanie na jednostkę pracy, czyli zaoranie 1ha i to jest porownanie miarodajne.



#743 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 lipiec 2016 - 20:37

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Kiedyś jak jeszcze C360 próbowało orać rędzinę to na 1ha trzeba było liczyć ok 18l. Nie wiem w jaki sposób może być spalanie na ha miarodajne jak każdy ma inne warunki na polu, stan i jakość opon, ustawienie i jakość pługu. 

Jeśli miałby w kosiarce rotacyjnej spalić 1,5l na h to po co ktoś wyliczył zbiornik paliwa 70 l?

Nie mam nic do powiedzenia w temacie ale czym Twoje wypociny o 1,5l/h w kosiarce rotacyjnej różnią się od moich żartów? 1 l/h dla biegu jałowego a w kosiarce 0,5l/h więcej w terenie górzystym i jeszcze narzekasz że kopci na czarno ( za mało paliwa spala i dlatego )? 



#744 Share bears

bears

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 12 lipiec 2016 - 23:03

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ludzie, czy wasza praca tymi ciągnikami ogranicza się do wyjechania z garażu/stodoły i orania podwórka ?

Trzeba gdzieś dojechać żeby chociażby zaorać to pole, coś przewieźć, przeciągnąć wykonać tysiące innych czynności maszynami o większym i mniejszym zapotrzebowaniu na moc a gadanie jest ciągle tylko o oraniu jak byście to robili codziennie przez cały rok... 3P spali około 20-30%  mniej w ciężkiej pracy od C360 więc nie są to jakieś cuda ale w lekkiej pracy czy w transporcie, ten silnik wącha paliwo...



#745 Share KTO162rolniczy

KTO162rolniczy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów

Napisany 12 lipiec 2016 - 23:57

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Witam Ja nic nie kręcę takie wyniki miałem, a kosiłem na jedynce szosowej bo to przy lesie było a tam wilgoć się utrzymuje w jednym miejscu i dlatego stawiałem na nie buksowanie, bo nie lubię śladów po kołach/koleiny i wyjeżdżało się z blokadą w jednym miejscu.

Teren nie tak bardzo górzysty ale przechył terenu jest trochę.

To mówisz że za mało paliwa dostaje i dlatego kopci?

Bo ja nic nie wiem jak to jest bo mam dopiero rok i w tym roku kosiarkę małą kupiłem na złomie wyremontowałem i skosiłem przez 2h czyli 3L wypiło.

Czytając to co piszecie to zaczynam się cieszyć że mi mało pali mimo wszystko i pomimo krytyki od paru osób w moją stronę.

Czyli co układ zasilający jest w dobrym stanie?

Mnie jednak dręczy jeszcze dym/kopcenie nie idzie oddychać wjeżdżając i wyjeżdżając  garażu.

Nie mam pługa ani chociaż równiutki 1ha pola bo bym wtedy lepiej porównał z waszymi wynikami spalania w 1ha/mth/h, a tak to wynik mam tylko z kosiarki i na postoju na luzie.

Zrobię jeszcze raz dokładniejszy pomiar na luzie przy 500 czy mniej obr/min przez godzinę ile wypali w najbliższym czasie i wezmę  butelkę 1,5L .

Lukaslukas czemu się złościsz na mnie jak ja nie zmyślam.

Jak będziesz robił pomiary to kup butelkę 5L, zaznać poziom wody, wylej i wysusz butelkę, wlej ropy ale bez biododatków i włóż trzy przewody paliwowe czyli odpływ od wtryskiwaczy, odpływ od pompy i przewód ssący idący do pompy i stoper.

Wykonaj jakąś prawdziwą robotę czy kosiarkę włącz i skoś przez 2h i zobacz ile ubyło. to co zostało odjąć 5l i masz wynik.

Bo prawdziwy bak C360 i 3P to bardzo ciężko jest zmierzyć ile L poszło.

Piszesz wszędzie dla obrotów 1000 i może czasem ciut więcej.

Ja miałem 500 abo i mniej jeszcze ale musiałem.

Teraz to spalanie już zostawiam w spokoju i już nie zawracam sobie tym głowy.

Bo mi napisałeś jak palą inne maszyny u Ciebie ale przy 1000obr/min.

Bears U mnie tak to jest wyjazd ze stodoły powiedzmy i pole mam przy domu czyli maksymalnie do 100m mam dojazd dla koszenia, a 50m dla orania, tylko że my orzemy pługiem konnym bo innego nie mamy i C360 stoi w poprzek pola i WOMem ciągnie pług taka mała wciągarka. 11rządków ziemniaków. rolnictwo bardzo skromne mamy jak by ktoś się czepiał.

Wcześniej to taczką się przywoziło wciągarkę elektryczną pręty się wbijało i mocowało się i szła robota tak samo tyle że rozwijanie było tragedią chciałoby się szybciej wtedy. A teraz C360 rozwijanie liny to biegi na luz i się rozwija szybko. Dlatego pisałem 2,5h i 2,5L wypiło na postoju na luzie przy bardzo niskich obrotach. Nie śmiać się z prymitywności.

Każdy uprawia inaczej jak mu pasuje.

Pozdrawiam


Edytowany przez KTO162rolniczy, 12 lipiec 2016 - 23:59.


#746 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 lipiec 2016 - 07:39

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Jesli orze się podobne pole, to wynik jest miarodajny. Mam kilka kawałków gliniastych i wiem, jakie mam spalanie w 3p i bez problemu moge to porownac do MTZ-ta czy C-360.



#747 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 lipiec 2016 - 07:48

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Dokładnie. Dlatego porównanie robiłem na tym samym polu z tym samym pługiem. Opony też miały ten sam rozmiar, w jednym i drugim były nowe, były tylko dwóch różnych firm i mogło to mieć jakiś tam wpływ, ale myślę, że pomijalny. Robiłem test tylko dlatego, że mój był po remoncie i kolegi też. Trafiła się okazja więc zrobiłem. A co do lekkich prac to wiadomo, że 3P spali dużo mniej, dlatego porównanie robiłem dla prawie maksymalnego obciążenia silnika. I też wyszło, że jednak 3P górą. 

 

Edit: Była jeszcze jedna różnica: kolega miał nową pompę wtryskową, a u mnie pompa ma przepracowane 6000 mth. To też na pewno miało jakiś tam wpływ na spalanie.



#748 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 13 lipiec 2016 - 08:02

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

38 stron tematu a wystarczy zerknąć w dane techniczne - jednostkowe zużycie paliwa 265g /kWh dla polskiego silnika i 236 g/kWh dla perkinsa, czyli nie ma takiej opcji że w jakiejkolwiek pracy 3P spali więcej 



#749 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 lipiec 2016 - 08:12

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Paweł - tak, masz razję, ale Elektrotechnik zrobił test z dziurami po gwoździach dla niewierzących Tomaszy



#750 Share Pigmei

Pigmei

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2016 - 08:17

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Podawane zużycie paliwa nie jest stałe dla różnych obciążeń w pełnym zakresie obrotów.

Katalogowo podają dla najbardziej ekonomiczego ustawienia, przydała by się cała mapa zużycia dla obu silników tylko to nie jest nigdzie dostępne albo nikt jej jeszcze nie robił.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 14:04
  •  

#751 Share kamilc360

kamilc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 13 lipiec 2016 - 12:41

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

To może i ja się wypowiem jako posiadacz 3p od 11 lat i c-360 od nowości. 3p w pracach lekkich takich jak np. cyklop, przewracanie siana itp. pali dużo mniej niż c-360. Do tego jest dużo lepszy do maszyn napędzanych WOM i do tego głównie jest używany. Jeśli chodzi prace polowe np. orka to różnica w spalaniu dużo się zmniejsza. Na lżejszej ziemi gdzie zarówno 3p jak i c-360 dają radę bez problemu na 3 biegu 3p spala trochę mniej paliwa niż c-360, ale gdy trzeba orać pola na których 3p już nie daje rady na 3 i trzeba redukować( np. na górkach) c-360 daje sobie radę na 3. Taka sytuacja jest dosyć częsta na moich polach także wtedy nie ma różnicy w spalaniu, za to orząc c-360 wykonam pracę szybciej i jakby to nie zabrzmiało wygodniej. Dodatkowo zaletą c-360 w takich pracach jest to że silnik jest bardziej elastyczny i lepiej się zbiera z mniejszych obrotów. Dodam że oba ciągniki są moim zdaniem w dobrym stanie technicznym i mają prawie nowe opony o takim samym rozmiarze.

I jeszcze jedno. Nie wiem skąd się wziął mit o szybkoobrotowości silnika w 3p i jego większej prędkości maksymalnej w porównaniu do c-360, ale z mojego doświadczenia wynika że 3p nie jest wcale szybszy.



#752 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2016 - 14:08

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Widocznie posiadacze Perkinsa 3p wolno myślą i stąd te wysokoobrotowe silniki.

Oba silniki osiągają moc max. w granicy 2200 obr/min. Wkręcanie ich na wyższe obroty jest nieuzasadnione a tak naprawdę o ile się da należy utrzymywać silnik w zakresie obrotów dla max. momentu obrotowego który w zwykłej C360 jest delikatnie wyżej czyli dla ok 1500-1600 obr.min, gdzie w 3P ok 1300-1400obr/min.

Praca w granicach max. obrotów jest nie ekonomiczna a na za niskich niezdrowa dla silnika ( i tu gorzej ma 3P).



#753 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 lipiec 2016 - 14:24

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ze zamuliło  Zetora to fakt, ale że spalanie nie spadło to mit.(o paliwożernych zetorach)

Przynajmniej do serii zetora 5245, 6245, 7245 i 7745 komorę zmieniono tylko dla 77XX. Potem cholera wie nie mam informacji. Spalanie nie spadło 10 lat kulałem się 5340. Na bank w transporcie utrzymało się na tym samym poziomie  mniej więcej a ciągnik względem starszego brata zrobił się ospały. Dłuższe rozpędzanie, częstsze redukcje nie sprzyjają mniejszemu zużyciu. To samo tyczy się 385A i 914. Zdecydowanie lepiej chodzi silnik starszego. Kilku znajomych narzekało również na nowsze wersje dużej serii pod tym właśnie kierunkiem. No ale tego nie jestem wstanie potwierdzić osobiście.

 

Lukbold - Nie wierzysz mi? To już twój problem bo ja nie piszę tak jak rozmówcy przez 36 stron tego tematu nie wiadomo co.

Uparcie zrobiłem pomiary ile pali na godzinę (h), a nie motogodzinę (mth).

Zostawiłem C360 na wolnych obrotach i to na granicy dopuszczalnych, a nawet niżej chyba było bo nie mam zegarów podłączonych na 2,5h bo była lekka robota z WOM i połowę butelki 5Lwypiło czyli 1L/h wyszło.

Drugi pomiar dokładniejszy równiutko 5L z kosiarką rotacyjną małą 1,35cm przez 2h wypiło ponad połowę więc przygotowałem drugą butelkę taką samą i miarką do wody odlewałem ile litrów zostało czyli wypiło 3L/2h czyli 1,5L/h, obroty duże były bo gwizdało/hałasowało że musiałem ochraniacze na uszy dać, a 1000 to za mało bo gołym okiem widać bębny i w miarę cicho jest jeszcze i przy tych obrotach trawę nie tnie

.

Seweryn20 Powiedz mi czy wynik jest prawidłowy czy za dużo pali?

 

 

Nie wiem jak to jest.  Może widz jest w tym że podobno ostrówek miał jakoś inaczej ustawiony silnik. Nie wiem czy to prawda zaznaczam a jedynie plotka. 

Ze sprawdzonych rzeczy wiem że mtz przy napędzie łuparki hydraulicznej pali 1 litr na godzine. Sprawdzone. Po 60-ce spodziewał bym się tego samego z prostego powodu.

To co wiruje w 60-ce czyli wał i sprzęgło waży porównywalnie do tego samego kompletu w mtz-cie. jak do tego dołożymy konstrukcję silnika 60-ki niezbyt dopracowaną pod względem oszczędności to mamy tyle ile mamy bez względu na to czy stoi na wolnych czy robi robotę.

 

I tu kolega kamil powiedział co ja miałem na myśli. Może nie ma tych sytuacji wiele ale są takie kiedy 60-ka wypada lepiej.


Edytowany przez seweryn20, 13 lipiec 2016 - 14:27.

KPK Kumurun Team

#754 Share bears

bears

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 13 lipiec 2016 - 17:48

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

To może i ja się wypowiem jako posiadacz 3p od 11 lat i c-360 od nowości. 3p w pracach lekkich takich jak np. cyklop, przewracanie siana itp. pali dużo mniej niż c-360. Do tego jest dużo lepszy do maszyn napędzanych WOM i do tego głównie jest używany. Jeśli chodzi prace polowe np. orka to różnica w spalaniu dużo się zmniejsza. Na lżejszej ziemi gdzie zarówno 3p jak i c-360 dają radę bez problemu na 3 biegu 3p spala trochę mniej paliwa niż c-360, ale gdy trzeba orać pola na których 3p już nie daje rady na 3 i trzeba redukować( np. na górkach) c-360 daje sobie radę na 3. Taka sytuacja jest dosyć częsta na moich polach także wtedy nie ma różnicy w spalaniu, za to orząc c-360 wykonam pracę szybciej i jakby to nie zabrzmiało wygodniej. Dodatkowo zaletą c-360 w takich pracach jest to że silnik jest bardziej elastyczny i lepiej się zbiera z mniejszych obrotów. Dodam że oba ciągniki są moim zdaniem w dobrym stanie technicznym i mają prawie nowe opony o takim samym rozmiarze.

I jeszcze jedno. Nie wiem skąd się wziął mit o szybkoobrotowości silnika w 3p i jego większej prędkości maksymalnej w porównaniu do c-360, ale z mojego doświadczenia wynika że 3p nie jest wcale szybszy.

To nie jest mit, 3p są o wiele zrywniejsze od C360 i "chętniej" wkręcają się na obroty, C360 w porównaniu to po prostu muł. Co do samej prędkości to 3p jest szybszy, co prawda o jakieś śmieszne wartości rzędu niecałego 1km/h ale jest i raczej te komentarze na temat szybkości wiążą się bardziej z tym że przyspiesza on o wiele szybciej od poczciwej C360.



#755 Share kamilc360

kamilc360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 13 lipiec 2016 - 18:46

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

3p na pusto jest zrywniejszy - to fakt, ale wystarczy podpiąć jakieś obciążenie i już jest po zrywności. Na dodatek jest wrażenie że szybciej się jedzie ale co do prędkości maksymalnej to się z Tobą nie zgodze. Jechałem kiedyś 3p za swoją c-360 - oba na pusto i mi się skala na obrotomierzu skończyła a c-360 nadal (bardzo powoli) się oddalała. Niestety nie mam pojęcia ile obr miała na zegarze c-360



#756 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 lipiec 2016 - 19:27

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Szybciej przyspieszy ale tylko pusty. A co do prędkości to sprawa zamyka się ledwo w kilkuset metrach jadąc cała godzinę.


Edytowany przez seweryn20, 13 lipiec 2016 - 19:28.

KPK Kumurun Team

#757 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 13 lipiec 2016 - 20:22

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Dziś 3p to raczej ciągnik dodatkowy w gospodarstwie niż wół roboczy jako ciągnik podstawowy. W pracach, do jakich ja go zatrudniam jest po prostu ekonomiczniejszy. Opryskiwacz, rozsiewacz, opielacz, bronowanie, siewnik.

Faktem jest natomiast, że zadbana C-360, porządnie ustawiona, dotarta itp w ciężkiej pracy jest wyraźnie mocniejsza przy porównywalnym zużyciu paliwa. Widać to głownie w kultywatorze i orce, gdzie te dodatkowe KM pozwalają orać o jeden bieg wyżej. Ale praca na mocy maksymalnej wykańcza szybko silnik. Po kilku sezonach lecą pierścienie.

Prosty przykład orki pługiem 3x30 MTZ-tem 65KM i C-360 . MTZ osiąga większą prędkość roboczą, nie przegrzewa się i po 4 latach eksploatacji nie bierze kropli oleju. Sąsiad robił u siebie remont w tym samym czasie co ja i w tym roku pierścieniował silnik bo już chlapała z tłumika. C-360 daje radę w orce, ale długotrwała praca na mocy maksymalnej prowadzi do przedwczesnego zużycia silnika.  

Dlatego 3p , który wcześniej wymaga zmiany biegu na niższy (mniejsza moc) okazuje się trwalszy w eksploatacji. A jednocześnie podatniejszy na przemęczenie - te słynne "padające uszczelki".

Właściwie, to ten cały temat powinien trafić do działu "dyskusja o zabytkach" albo "RetroTraktory" :D

 



#758 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 lipiec 2016 - 20:38

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Nie ma czegoś takiego jak padające uszczelki w 3P. Jak silnik jest w należytym stanie technicznym to nawet praca ma mocy maksymalnej przez dowolnie długi czas nie powoduje zniszczenia uszczelki. A ten mit wziął się z niedbalstwa, niewiedzy i ogólnego zacofania właścicieli 3P, którzy nie potrafili ich odpowiednio obsługiwać i eksploatować.



#759 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2122 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2016 - 20:59

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Chyba nie tak do końca z tymi uszczelkami. Co użytkownik może zrobić uszczelce pod głowicą? Jedynie przegrzać ale tu już nie ma mocnych w żadnym silniku. Była seria silników Perkinsa produkowanych w Ursusie gdzie dziwnie często problem ten występował. To samo dotyczy C330 z połowy lat 80-tych. I o dziwo nie jest to tylko problem z obróbką mechaniczną ale również coś jest nie tak w samym odlewie ( teoretycznie po planowaniu głowicy i bloku oraz dokładnym osadzeniu tulei nie powinno być problemu a tu dziwnym trafem coś się dzieje). Najlepsze silniki były z początku produkcji C3603P ponieważ w całości importowane od angoli.


Edytowany przez akmaly, 13 lipiec 2016 - 21:00.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 14:04
  •  

#760 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 14 lipiec 2016 - 07:04

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

No to właśnie mój taki był. Uszczelkę przepaliło zaraz po gwarancji. Wymiana i planowanie głowicy załatwiła sprawę. Nigdy więcej już uszczelka się nie uszkodziła.



Podobne tematy witam