Skocz do zawartości

Zdjęcie

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?


918 odpowiedzi na ten temat

#681 Share MarcinC360

MarcinC360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów

Napisany 05 kwiecień 2016 - 19:20

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Zmierzyłem moja c-360 w bronach 20tkach 4 pola docisniete jeszcze ramą, 3bieg 1800obr, silniek bardzo obciążony i wyszło 7l/mth. Hektar robiłem dokładnie 25min. Jak wam się widzi to spalanie?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 23:44
  •  

#682 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 05 kwiecień 2016 - 19:34

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

No u mnie w 3P brony 3,2 m szerokości, podwójne, wydajność 2ha/h, 1800 rpm spalanie 4l/mth.



#683 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 05 kwiecień 2016 - 21:12

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Spalaniem 13 litrów ha  mówiłem o 60-tce i mylisz pojęcia uciąg z mocą.Wsadź sobie do tego 3P silnik 80 konny ale nie pociągniesz 4 skib głęboko Silnik bd mruczał i napędzał twoje kółka ale kółka będą się kopały bo nie maja przyczepności  bo jest "lekki".Dzisiaj kultywowałem pole c-360 kultywator 2,1 1,5 ha  nawrotów sporo i troche mielienia przez koła było spalił mi 10 litrów 



#684 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 kwiecień 2016 - 09:51

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Skoro za uciąg ciągnika odpowiada tylko moment obrotowy silnika to skąd się wzięły obciążniki w kołach, balast na przedni tuz, szerokie ogumienie z wysokim bieżnikiem?

Moment ciągnie maszynę to fakt ale przyczepność do gruntu  która jest ściśle powiązana z uciągiem zapewniają odpowiednie opony i masa która wbija protektor bieżnika w podłoże.

Zresztą wkleje tekścik.

 

 

Siła uciągu jest to siła na kole pomniejszona o opory jazdy ciągnika (opory pokonania wzniesienia i opory toczenia) Możliwa do uzyskania siła na kole w danych warunkach zależy od dwóch czynników, wartości momentu obrotowego na kole ciągnika przekazanego przez jego silnik i możliwości przeniesienia tej siły przez koło na danym podłożu. We współczesnych ciągnikach na niskich biegach zwykle moment obrotowy na kole jest zawsze wyższy od możliwości przeniesienia tej siły przez przekładnie glebową (koło gleba) – przy zbyt dużym obciążeniu koło zacznie się ślizgać i niemożliwa będzie dalsza jazda, mimo że silnik ciągnika mógłby jeszcze więcej uciągnąć. Maksymalna siła uciągu będzie, więc zależeć od iloczynu współczynnika przyczepności podłoża i składowej pionowej ciężaru ciągnika spoczywającego na kołach napędowych. Siłę uciągu lub opory robocze maszyn mierzy się przy pomocy czujników tensometrycznych siły podłączonych do rejestratora komputerowego. Czujnik siły umieszczony jest na linie pomiędzy ciągnikiem, na którym zawieszona jest maszyna, a ciągnikiem pociągowym. Od wartości siły należy odjąć opory jazdy ciągnika ciągnionego.


KPK Kumurun Team

#685 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2016 - 20:52

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Nie chce nic mówic ale lubie jak ktos sie kłuci ze znajomy to znajomy tamto bla bla bla... a najlepsze jest jak sie wyciaga historie wujków ciotek dziadków pradziatków , ja powiem w ten sposób dawniej 30 lat temu nikogo nie obchodziło ile co paliło i nikt sie tym nie przejmował jechał do skru czy pgru i lał do pełna z dystrybutora i jeszcze do baniek zapasowych zeby w domu tez było bo sie nalezało ( takie rozumowanie było ) ja teraz swojego ursusika mam tylko do ciagniecia przyczep i zasiewów po prostu lekkich prac. i trzymam sie pułapu obrotowego 1200-1900 bo według tam starych ksiazek pisało ze to eko. Przy esce 82 na hetar ( tak na hektar) spaliła 60 l ropy ( na oko patrzone bo pełny bak był a na patyku troche było), kukurydza gruba i wysoka ( na 1 terenowej i 2300obr czyli gaz w podłodze)  , Tak wiec jaka ziema jaka praca to tyle traktor ma spalić i tyle w temacie.



#686 Share utek

utek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja i mechanizacja PRL

Napisany 14 kwiecień 2016 - 07:56

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Podsumowując, to Ci których było stać zamienić C360 na coś innego piszą o słabym uciągu i dużym spalaniu, mają rację. Jedynak ekonomika tego ciągnika, to niska cena zakupu i tanie części, które i tak rzadko kiedy nadają się do założenia. Ten ciągnik to jedna wielka niedoróbka, a pozytywne opinie wynikają z dużej popularności, a każdy chwali to co ma.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.


#687 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 14 kwiecień 2016 - 10:10

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? To co kupić na 5ha, T-25 ?

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#688 Share utek

utek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja i mechanizacja PRL

Napisany 14 kwiecień 2016 - 10:12

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Można kupić C360 ale nie pisać pierdoł, że ten ciągnik jest mocny, bezawaryjny i mało pali.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.


#689 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 14 kwiecień 2016 - 10:19

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Każdy ciągnik   się psuje jednej mniej drugi więcej po 2 zależy jak był zadbany 



#690 Share utek

utek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja i mechanizacja PRL

Napisany 14 kwiecień 2016 - 10:27

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Oczywiście że tak, ale C360 przy nawet C330 to wyjątkowy rupieć, jak bardzo dbany by nie był. Co ja będę dużo pisał, wystarczy sprawdzić ceny na rynku.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 23:44
  •  

#691 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 14 kwiecień 2016 - 11:32

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

oj tam, żeby wyznacznikiem jakości była kwestia ceny... to są 2 różne ciągniki o różnych mocach, choć 330 w ciężkim terenie potrafi zagiąć niejedną 360, to jednak nie wyobrażam sobie już uprawiania pola 330, zwłaszcza chodzi o agregat,

 

co do spalania, to mam ciężkie ziemie, i zoranie na zimę  4 ha pługiem trzyskibowym 360 połknęła bak paliwa, i jeszcze coś tam na dnie zostało, czy to dużo, fakt warunki były w zeszłym roku sprzyjające, nawet blokady nie trzeba było włączać

podstawa to nie dawać gazu do podłogi, 1800 obr



#692 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 14 kwiecień 2016 - 12:22

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

To kolego prawidłowe spalanie bo u mnie tyle samo spala na taki Areał a gleby mam mieszane

 

Utek tylko czy c-330 tylko poradzi sobie wysokiej trawie z rotacyjna czy też talerzówce czy agregacie?   30-stki już były droższe od c-360 pod koniec lat 80 a właściwie M-ki i do dziś jakoś tak zostało ale nie powiem c-330 jak na swoja klase ciągnika to ma uciąg



#693 Share utek

utek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja i mechanizacja PRL

Napisany 14 kwiecień 2016 - 12:31

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Zapewne sobie poradzi, ale nie wiem jaki to ma związek z jakością ciągnika? Chodziło o to, że C330 jest lepiej wykonanym ciągnikiem, bo pod względem mocy to zupełnie inny przedział. Mimo to w C330 moc jest do wykorzystania w pełni, w C360 tylko na papierku.


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.


#694 Share bears

bears

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 16 kwiecień 2016 - 19:59

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Zapewne sobie poradzi, ale nie wiem jaki to ma związek z jakością ciągnika? Chodziło o to, że C330 jest lepiej wykonanym ciągnikiem, bo pod względem mocy to zupełnie inny przedział. Mimo to w C330 moc jest do wykorzystania w pełni, w C360 tylko na papierku.

Największym problemem C360 to brak uciągu a nie moc, i dziwię się ludziom którzy zakładają zestawy od zetora, turbo, kręcą pompy itp skoro ten ciągnik ma ogromne problemy z ciągnięciem czegokolwiek. Zakładanie napędu na przód też nie ma sensu bo ciągnikowi należy wtedy dołożyć dodatkowo kilkaset kg obciążenia a za cenę i czas modyfikacji zakupimy coś o wiele lepszego.



#695 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 16 kwiecień 2016 - 21:01

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Jakość wykonania nie było tak dużej różnicy c-360 wymagał większej precyzji niż c-330 gdzie w Polsce było o to trudno,dziś się to poprawiło ale nie dużo 

 

 

No nie moge Bears bez obrazy ale w końcu do ciebie doszło  ze uciąg bierze sie głównie z masy aż Seweryn musiał dać szczegółowy post :D .Dołożenie napędu na pewno poprawi  uciąg plus dociążenie 200 kg znaczna poprawa ale w tej cenie co są te napędy to sie nie opłaca



#696 Share bears

bears

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 postów

Napisany 17 kwiecień 2016 - 01:53

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Jakość wykonania nie było tak dużej różnicy c-360 wymagał większej precyzji niż c-330 gdzie w Polsce było o to trudno,dziś się to poprawiło ale nie dużo 

 

 

No nie moge Bears bez obrazy ale w końcu do ciebie doszło  ze uciąg bierze sie głównie z masy aż Seweryn musiał dać szczegółowy post :D .Dołożenie napędu na pewno poprawi  uciąg plus dociążenie 200 kg znaczna poprawa ale w tej cenie co są te napędy to sie nie opłaca

 

Ale uciąg nie bierze się tylko z masy sprzętu jak twierdzisz tylko z momentu obrotowego na kole (sam sobie odpowiedz skąd ten moment się bierze) oraz współczynnika przyczepności oraz ciężaru spoczywających na kołach napędowych.

Czyli moment na kole+przyczepność+waga czytanie ze zrozumieniem nie boli a pisałem to stronę wcześniej...

 

I chciałbym się dowiedzieć co wymagało w C360 większej precyzji niż w C330?


Edytowany przez bears, 17 kwiecień 2016 - 01:55.


#697 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 17 kwiecień 2016 - 07:08

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ja bym chciał się dowiedzieć w jakiej pracy polowej oprócz orki brakuje Wam uciągu przy tym ciągniku ?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#698 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 17 kwiecień 2016 - 07:22

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ale uciąg nie bierze się tylko z masy sprzętu jak twierdzisz tylko z momentu obrotowego na kole (sam sobie odpowiedz skąd ten moment się bierze) oraz współczynnika przyczepności oraz ciężaru spoczywających na kołach napędowych.

Czyli moment na kole+przyczepność+waga czytanie ze zrozumieniem nie boli a pisałem to stronę wcześniej...

 

I chciałbym się dowiedzieć co wymagało w C360 większej precyzji niż w C330?

Dokładnie. Każdy z tycz czynników jest ważny i nie ma co polemizować który bardziej.

 

30-ka raczej dokładniej zrobiona nie jest.  Jej mniejsza awaryjność i większa trwałość to raczej zasługa prostoty i budowy dużo "mocniejszej"  do sił jakie działają na jej mechanizmy.


KPK Kumurun Team

#699 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 17 kwiecień 2016 - 20:58

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Tylko jak przyznawać  racje któremuś to obydwaj mieliśmy rację bo bears  tylko mówił o momencie  nie brał pod uwagi masy ja za to odwrotnie ale to już skończony temat.

 

Co dokładniej chociażby  hamulce  w c-360 były już hydrauliczne,w podnośniku uszczelniacze dobrze po zakładać bo się zawsze lało,ustawić prawidłowo dyfer  bo w c-360 ma łukowe zęby gdzie jest głośniej.C-330 była bardziej prostsza w budowie niż c-360



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 23:44
  •  

#700 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1752 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 18 kwiecień 2016 - 16:59

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Mój 3P spala dokładnie tyle, ile mu wleję w zbiornik. Ni więcej, ni mniej. Przestałem liczyć, bo silnik od dawna wymaga remontu, ale nadal zapala i się kręci.  Teraz w sumie pracuje w lżejszych zadaniach - opryskiwacz, rozsiewacz, siewnik i tu wypada korzystnie w stosunku do C-360.

Widziałem kilka przeróbek C-360 na pompy rotacyjne plus turbina, ale spalanie znacząco nie spadło, poprawił się moment obrotowy i lekko moc oraz silnik stał się żwawszy bez przydymiania.  Do pełni szczęścia trzeba by wymienić zawory na większe plus wałek rozrządu, czyli mamy zupełnie inny silnik.

 

Silniki perkinsa miały w wersjach eksportowych (w MF-ach) turbo, ale lepszym rozwiązaniem jest chyba zakup większego ciągnika z 4x4 niż robienie protez do 3P.

W tym ciągniku bardziej brakuje mi ze 2-3 biegi więcej między 2 a 4, szybszej 5 (tak koło 30km/h bez kombinacji) i wspomagania kierownicy w serii. Byłby to wówczas super ciągniczek do transportu i pracy w małych gospodarstwach. Jak na lata powstawania C-4011 ta skrzynia nie ustępowała konkurencji, ale w latach 80-tych z silnikiem 3p nie jest to idealne połączenie. Chociaż dla mnie lepsze, niż MF-255.

 

Gdyby w tej skrzyni dało się jakoś wcisnąć półbiegi albo wzmacniacz momentu, marzenie :D

 



Podobne tematy witam