Skocz do zawartości

Zdjęcie

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?


918 odpowiedzi na ten temat

#461 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 13 wrzesień 2015 - 19:10

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Jak to mówią z gówna bata nie ukręcisz.Jak ktoś powiedział że potrzebna masa jest do uciągu święta prawda, można sie pobawić w przeróbki  i wstawiać silnik od zetora dla tych co łeb mają prosze bardzo  ale dla 60-tki i tak będzie brakowało tego uciągu i jakości  nie wiadomo na jaki czas wytrzyma skrzynia.Lepiej kupić coś nowszego z stajni Zetora czy MTZ niż bawić.Jak się bawić to próbować ten silnik 4P wsadzić do zetora.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 22:46
  •  

#462 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 13 wrzesień 2015 - 19:14

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Słaba dynamika? A czyja to wina? Rover z tym silnikiem przyspieszał do setki w 10s, poldek prawie 14s ale to i tak szybciej niż 1.6.... To samo tyczy się perkinsa w ursusie i jego strat na zwolnicach/skrzyni .



#463 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 wrzesień 2015 - 19:18

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

To ciekawe czemu jakoś dziwnym trafem nie cieszył się dobrą opinią. Czemu skoro według ciebie był taki dobry?

W tamtych latach ludzie mieli w nosie dynamikę. Silnik miał być trwały najlepiej do naprawy we własnym zakresie. A ten taki nie był, pogorszył a nie polepszył ten samochód  i tu kończy się temat.

To była daremna próba ratowania czegoś co już wtedy było totalnie przestarzałe do tego silnikiem bardziej niż żałosnym.

 

Przestań tworzyć i jeśli już chcesz coś napisać niech będzie w temacie bo oberwie się nam obu od moda. 

 

Jaka stratę ma perkins na zwolnicach i skrzyni?


Edytowany przez seweryn20, 13 wrzesień 2015 - 19:18.

KPK Kumurun Team

#464 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 13 wrzesień 2015 - 19:27

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Że niby silnik poldka wytrzymywał więcej km od rovera? :blink: Jesteś zaślepiony socjalistycznymi konstrukcjami rodem z lat 50-tych i silnie uprzedzony do nowocześniejszych konstrukcji zachodnich i tyle



#465 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 wrzesień 2015 - 20:16

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

A gdzie ja napisałem że więcej wytrzyma? Był trudniejszy w naprawie a jego awarie były droższe i bardziej kłopotliwe w naprawie przez przeiętnego Kowalskiego. ROZUMIESZ?  Ty piszesz o rzeczach o których pojęcia nie masz. Silnik rovera to był złom kupiony od firmy znajdującej się na skraju bankructwa. Był tani i tyle a nie dobry. Sam polonez ratował się jak mógł przed rozpadem kombinując z innymi silnikami i nie było go stać na silnik z prawdziwego zdarzenia tylko na syfa. Napisz może coś o czym masz pojęcie.


Edytowany przez seweryn20, 13 wrzesień 2015 - 20:17.

KPK Kumurun Team

#466 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 13 wrzesień 2015 - 20:55

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Co Ty się uparłeś z tą taniością skoro zarówno C360 3P czy polonez 1.4 był droższy od C360/ poloneza 1.6 ... Sam masz nikłe pojęcie, widocznie nigdy nie miałeś przyjemności pracować/jeździć czymś zachodnim. Znajomy zrobił 11tys mth ursusem 4514 i go sprzedał, pracuje nadal, oryginalny perkins wytrzyma dużo dłużej a Ty i tak uważasz że najlepszy jest silnik zetora co jak wytrzyma 7-8 tys mth to sukces



#467 Share Genius9872

Genius9872

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobowiska

Napisany 13 wrzesień 2015 - 21:47

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

7-8tys na silnik zetora ciężkiej seri co to jest xd znajdz mi taki który ma mniej jak 16tys mth typu 912 i dalej bez remontu chodzi



#468 Share a1fe26c2

a1fe26c2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 935 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 wrzesień 2015 - 21:50

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Panowie, ciągniki C4011 i pochodne były kupowane w Polsce, bo innych nie było. Fabryki nie nadążały produkować dla Państwowych Gospodarstw Rolnych i rolników. Sprzedaż szła również w tej kolejności - najpierw PGR'y, później reszta. Doprawdy, nie macie się o co kłócić.


Mistrzem jesteś w tym, co robisz codziennie! Kiedy wszyscy myślą tak samo, to pierwszy krok do katastrofy.


#469 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 wrzesień 2015 - 06:08

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Co Ty się uparłeś z tą taniością skoro zarówno C360 3P czy polonez 1.4 był droższy od C360/ poloneza 1.6 ... Sam masz nikłe pojęcie, widocznie nigdy nie miałeś przyjemności pracować/jeździć czymś zachodnim. Znajomy zrobił 11tys mth ursusem 4514 i go sprzedał, pracuje nadal, oryginalny perkins wytrzyma dużo dłużej a Ty i tak uważasz że najlepszy jest silnik zetora co jak wytrzyma 7-8 tys mth to sukces

Ty jesteś jakiś upośledzony? Gdzie ja napisałem ze polonez czy ursus był tańszy? Same silniki były tanie w zakupie w porównaniu z silnikami jakie udostępniali inni producenci.  (Widzisz czytasz i prostego tekstu nie możesz ogarnąć). Czemu ursus nie zainwestował w mocniejszy silnik choć by zetora który był pod ręką, już z nim współpracowali a same silniki do dziś cieszą się dobrą opinią? Czemu nie założył silnika deutza czy MF czwórkę tylko najmniejszego i najtańszego perkinsa którymi była zalana praktycznie cała Europa, Skandynawia, Azja i nie wiadomo co jeszcze, wkładana do niesamowitej ilości maszyn budowlanych, rolniczych, wózków, agregatów? Był produkowany na niemożliwie wielka skalę jak ruskie czołgi T-34 dosłownie. Czemu zamiast krok w przód zrobić uwstecznili się zakładając trzycylindrowy pierdzący silnik? Bo tylko na tyle było ich stać lub taką beznadziejna politykę prowadzili. 

Czemu polonez założył francuskiego diesla i benzynę podupadającej firmy a nie silnik Volwo bmw czy fiata które to firmy też silniki udostępniały? Bo ich na nie stać nie był.

Ty jesteś zaślepionym fanatykiem hybryd jakie polacy stworzyli nie poparte żadnym logicznym rozumowaniem. 

 

Do przebiegu zetora dopisz z przodu jedynkę. Spokojnie robią po kilkanaście tysięcy.

Napiszę ci jeszcze raz przestań robić z siebie pośmiewisko. Nie pisz o rzeczach o których pojęcia nie masz.


KPK Kumurun Team

#470 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 14 wrzesień 2015 - 07:25

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Chcesz znać powód?    BO BYŁ TANI A NIE DOBRY.  Do 60-ki pasuje jak świni dzwonek.

Nigdzie nie pisałeś że był tani  :) Tak mi odpowiedziałeś na mój post w którym napisałem czemu firmy wybierały perkinsa nie zetora, więc Ty nie ogarniasz tego co piszesz , bo skoro wybrały perkinsa bo był tani to zetor był droższy chyba logiczne? A prawda jest inna ale Ty nie dopuszczasz tej myśli do siebie. 3P akurat mało firm zamawiało, wszyscy 4P od ok 60 koni w zwyż, trójkę robili Polacy i np IMT. I piszę  Ci po raz kolejny że to nie był perkins tylko licencja składana na sztukę, bez zbytniego przestrzegania norm. Skończ jeździć tym swoim iwanem bo wibracje i spaliny Ci mózg zlasowały



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 22:46
  •  

#471 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1755 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 14 wrzesień 2015 - 07:55

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Seweryn, weź pod uwagę centralne sterowanie gospodarką z Moskwy i możliwości naszego rządu Polska kupiła licencję na kilka typów silników (o  ile pamiętam chyba z 8 różnych od 3 do 6 cylindrów). Mieliśmy dobre doświadczenia z silnikami firmy Leyland i kontakty w UK. Inni nie chcieli z nami rozmawiać.

Do poloneza testowany był silnik Ford-a, ale okazał się niewypałem - zbyt ciężki, wymagał modyfikacji nadwozia, na co nie było pieniędzy ani czasu. Silnik Rovera był w tym sensie lepszy. Poza tym Rover chciał go sprzedać ze względu na swoją trudną sytuację, a Ford nie chciał o tym słyszeć. Podobnie było z silnikiem PSA (diesel) - po prostu nie było nic bardziej pasującego na rynku.

 

Co do C-360 - trwałość mostów i skrzyń d.... nie urywała, więc założenie ciut mniejszego silnika o większej trwałości i delikatnie mniejszym spalaniu miało poprawić niezawodność tych ciągników. W PRL dużą część transportu opierała się na ciągnikach rolniczych, a do tego 3p był w sam raz.

Założenie większego silnika wymagało zwiększenia masy ciągnika, założenia wspomagania, lepszego sprzęgła, trwalszej skrzyni biegów, mostu, podnośnika. Do mocniejszego ciągnika zakłada się większy i cięższy osprzęt. To była cała seria naczyń połączonych. Do cięższych prac były C-385. No i mieliśmy umowę z Czechami, że nie będziemy im robić konkurencji w ich segmencie. 

Oni nie wpychali na nasz rynek odpowiedników C-360 i C-330, my nie pchaliśmy się w sektor Zetor-a 70xx i 72xx. Taki był prikaz z Moskwy. Większość "małych" Zetor-ów 2011, 3011, 3511, 4011, 47xx  itp szła tylko na eksport na zachód. Duże ciągniki robiliśmy w kooperacji.

 

Kupiliśmy licencje na silniki z myślą o stworzeniu serii nowych, zupełnie nowych ciągników, pod te właśnie silniki. I nigdy to nie nastąpiło. Dlatego powstały mniej lub bardziej udane hybrydy. Niektóre tylko w seriach testowych, jak C330-3p.



#472 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 wrzesień 2015 - 10:17

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Nigdzie nie pisałeś że był tani  :) Tak mi odpowiedziałeś na mój post w którym napisałem czemu firmy wybierały perkinsa nie zetora, więc Ty nie ogarniasz tego co piszesz , bo skoro wybrały perkinsa bo był tani to zetor był droższy chyba logiczne? A prawda jest inna ale Ty nie dopuszczasz tej myśli do siebie. 3P akurat mało firm zamawiało, wszyscy 4P od ok 60 koni w zwyż, trójkę robili Polacy i np IMT. I piszę  Ci po raz kolejny że to nie był perkins tylko licencja składana na sztukę, bez zbytniego przestrzegania norm. Skończ jeździć tym swoim iwanem bo wibracje i spaliny Ci mózg zlasowały

Ja pasuje. Gadam jak do ściany. Napisałem ci wyraźnie że silnik 3-P był popularny, stosowany dosłownie we wszystkim,, masówką niemożliwą. Nie będę ci tłumaczył i wypisywał gdzie bo mam to w nosie czy to wiesz czy nie. Sam sobie poszukaj a jest tego masa.

Tani MF, droższy zetor.... podaj cenę to pogadamy. 

Wiem ze to była licencja, silnik robiony przez polaków na bazie angola którym zalane było pół świata i tak jest do dziś.

Mózg mi 60-ka wypaliła przez ponad 20 lat męki w tym złomie a w ruskim wraca do życia. Ciebie pocieszę jesteś bezpieczny. Nie uszkodzi ci perkins tego czego nie ma.

Niestety to były czasy kiedy szukano tanich alternatyw i nie zawsze dobrze na tym wychodzili. Do tego dołóż sobie kwestie polityczne i masz gotowy powód czemu tą pyrkawkę założyli do 60-ki. Inne powody przedstawił jahooo.

W przeciwieństwie do ciebie gdzie ty tylko łapiesz za słówka, piszesz bzdury i wymyślasz coraz to nowsze teorie spiskowe śmierdzące fanatyzmem.  

Nie odpowiedziałeś mi na pytanie czemu nie wybrali lepszego silnika ale droższych marek, czemu nie zrobili kroku do przodu i nie założyli mocniejszego choć by 5 koni zetora konstrukcja 60-ki by nie ucierpiała, czemu w ogóle nie zmodernizowano 60-ki. 

I nie odpowiesz.


Edytowany przez seweryn20, 14 wrzesień 2015 - 10:20.

KPK Kumurun Team

#473 Share volvo1150

volvo1150

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 14 wrzesień 2015 - 10:18

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

silniki rovera były ok bo to są te same w hondzie civic i innych problem polegał że tylny most się rozpadał co do c360 z silnikiem zetora zgoda jak pracuje na womie to ok a jak w pole to kicha bo skrzynia czy sprzęgło nie wytrzyma to jest obliczone na daną moc to tak jak c 360 3p fajny jest ale awaryjny bo silnik jest wysoko obrotowy i sąsiad ma robił na 7 ha i wszystko się psuję tylko silnik chodzi bez zarzutu ale tez remąt mu robił bo po 5 latach na 2 wykorbieniu wał ukręciło nie gadajcie głupot że wam pali po 10 l na ha chyba że w agregacie bo w pługu spalanie zaczyna się od 15 w górę w tym roku jak było sucho sąsiadowi na podkładkę spalił 19 a jak głęboka orka to i 25l/ha potrafi pompa po naprawie wtryski w tamtym roku robił po prostu ciągnik ma małą moc i mu ciężko w 3 skibach na 3 glebie jak sucho jest a c 360 ma to do siebie jak ma ciężko to idzie dymi i pali a c 360 3p albo zagotujesz albo udusisz jak ma ciężko jak bym miał wybierać to ciągnik do wszystkiego to ok 70 km żeby zapas mocy był i od nawozu po sianie zrobisz i spali dużo mniej niż c360 bo będzie wykorzystany w 70% to tak jak mf 255 każdy mówi mało pali ale w lekkich pracach jak mu złożysz pług czy sieczkarnie do kukurydzy to mało nie spali ale w bronach czy siewniku to 5 l spali tak samo z c 360 musisz się określić do czego ma być ciągnik bo jak do pryskania czy nawozu to ok a jak do orki to musisz silniejszego szukać i lepiej na tym wyjdziesz bo kupując 912,4512-14 5312  czy zetora 7211 7711 spalisz mniej a też wszystko zrobisz ja bym wolał dołożyć parę groszy i kupić coś co mało pali bo ropę się leje cały czas to nie samochód że za rok sprzedasz jak dużo pali tylko to zakup na parę lat a na paliwie w ciągu roku parę stów mniej



#474 Share daremw

daremw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2506 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, Wysokie Mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co związane z rolnictweem

Napisany 14 wrzesień 2015 - 13:52

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Ja tam się nie wtrącam w wasze historyczne spory ale co ty za głupoty opowiadasz, tak samo zdusisz jeden ciągnik jak i drugi i opowieści że dymi pali ale idzie to między bajki, no chyba że w twoim ciągniku pod obciążeniem moc silnika przyrasta- taki wniosek po słowach: dymi, pali ale idzie. Przez około 5-6 lat orki robiłem 3p a sąsiad na podobnej ziemi 360 i jakoś nie szalał a ciągał 2 skiby (również po remoncie silnika) a ty o trzech opowiadasz... Gleby max 3 i to tylko miejscami, z reguły 4.
Trójki to 60-tka ciąga do tej pory sąsiad... na piasku. Co do spalania wypowiadał się nie będę bo już długie lata 3p odpoczywa

#475 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 14 wrzesień 2015 - 18:57

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Czemu nie wzięli silnika zetora? Bo był przestarzały i nie ekonomiczny, zresztą wystarczyło rozwiercić silnik od 60-tki i masz to samo... 



#476 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 14 wrzesień 2015 - 20:06

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Skąd wiesz że to te powody może ze względów politycznych lub brak kasy.Co do kasy to w kij pochłonął projekt ursusa 3512 10 lat wdrążali go do produkcji funduszy nie było na rozwinięcie ciężkiej serii a co mówić  o 30-stka czy 60-tkach  tak naprawdę nie mieli wyjścia  że klepali te ciągniki tyle lat jak coś nowego wchodzilo to zaraz było zmieszane z błotem lub funduszy.Czytałem jeden artykuł była właśnie zmianka o serii U  i licencji.Uratowaliśmy  MF  my popadliśmy większe długi.

 

Daremw i co tego że c-360 trochę wiecej spali  ale roboty się nie boi że ryzyko wydmucha uszczelkę  czy nie które przypadki były że pod dużym obciążeniem w 3P potrafiły wały pękać.Jak ktoś 3P przesiadł na Zetora 5211 do  3P czy mf 255 nie wracał,zetor mało co więcej paliły a robotę robią są cieżkie prawidłowa waga jak na swoja klasę i jest o niebo lepiej jeśli chodzi komfort o wykonaniu nie wspomnę



#477 Share daremw

daremw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2506 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, Wysokie Mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co związane z rolnictweem

Napisany 14 wrzesień 2015 - 20:18

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Uszczelki pod głowicą... dokładnie to samo ma 3p przy ciężkiej pracy. Spalanie to kwestia względna, inny typ silnika, troszeczkę inna moc i moment obrotowy no i cylinder różnicy i już się nie porównuje. Kiedyś u nas w SKR głównie 3p były a tam ich nikt nie żałował i jakoś przetrwały. U mnie w 3p z 90-tego roku wał nigdy nie pękł mimo iż swego czasu też nie dało się go oszczędzać jak szedł w porządne zwięzłe gliny z pługami dwójkami, już jako 13-to latek obrabiałem całą ziemię i przez dobrych kilka lat jakoś radziłem a oszczędzany nie był bo oszczędzając zwyczajnie bym nawet ziemi nie zaorał.

#478 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1755 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 14 wrzesień 2015 - 20:40

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Juz napisałem, że każdy miał swoją działkę i miał się nie wchrzaniać na nie swój teren. Dlatego nie rozwijano C-360, żeby nie robić konkurencji dla Zetor-a. Nawet kabin w wersji komfort się nie dorobiliśmy.



#479 Share volvo1150

volvo1150

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 14 wrzesień 2015 - 21:44

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

słuchaj są ludzie co mają problem z 2 skibami orać i kamienie wożą jestem ciekaw po co wystarczy cięgło rozkręcić i tył będzie się zagłębiał kwestia ustawienia lub wymiany płóz (ślizgaczy) i zawsze będzie szło nawet w suszę zadusisz każdy ale c 360 na wolnych obrotach będzie szło a w mf uszczelkę wywali lub głowica pęknie jak przedobrzysz może źle to sformułowałem przepraszam u mnie w okolicach każda c360 czy 3p ciągają po 3 skiby  tak jak ja 4512 ciągam 4 *35 i ładnie idzie tylko na glinę i pod górę mam to zakładam 3*40 i idzie na 1 dynce a spotkałem się z ludźmi co 4512 zdycha w 3 skibach ale sory bardzo pług jak ma 30 lat to opór stawia bo nic w nim nie wymieniali i ustawić nie mogą bo to ich ściąga albo 2 skiba nie sypie



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 22:46
  •  

#480 Share daremw

daremw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2506 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, Wysokie Mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co związane z rolnictweem

Napisany 14 wrzesień 2015 - 21:51

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

chętnie bym to zobaczył jak na mojej ziemi pług by ci wszedł dzięki rozkręceniu cięgna... takie cuda na lekkich ziemiach ale nie na zwięzłej czerwonej glinie



Podobne tematy witam