Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 412 a 415 Vario


69 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 grudzień 2009 - 17:09

Fendt 412 a 415 Vario Ciężko określić co jest bardziej opłacalne. Robić dla każdego silnika np. inne tłoki czy produkować 5 razy tyle tłoków pod najmocniejszy silnik. Wystarczyłoby porównać numery katalogowe części silnika 412 z 415, wtedy wszystko powinno się wyjaśnić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 412 a 415 Vario Dzisiaj, 01:53
  •  

#42 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 17:18

Fendt 412 a 415 Vario to fakt mozna to dosc latwo sprawdzic jesli ma sie dostep do takich materialow, ja niestety nie mam.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#43 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 17:23

Fendt 412 a 415 Vario

czy firma oferujaca chip tuning wgrywa wersje oprogramowania 4.8.XX???
poza tym sam mowiles ze z fendta 922, nie zrobisz 936, wiec po co dalej to roztrząsać????
moim zdaniem nie oplaca sie wkladac drozszych elementow do ciagnikow ktore nie wykorzystaja ich potencjalu.


Chodzi o to ze koszt dopuszczenia kazdego silnika( nawet po malej modyfikacji) do produkcji to wydatek rzedu okolo miliona Euro, wiec lepiej wydawac jeden silnik o wiekszym potencjale niz bawic sie paroma wariantami, a co za tym idzie trzeba do kazdego wydac material, katalog, roznorodne czesci...to sie po prostu nie oplaca.

brzozak2, czy to wystarczy, czy potrzebujesz jeszcze innych przykladow? :lol:

w drugiej tabeli jest przyklad starszych modeli z typu Favorit...zobacz gdzie jest roznica...jedynie w czasie wtrysku paliwa.
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#44 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 18:03

Fendt 412 a 415 Vario aha no o tym nie wiem, ile trzeba wydac by dopuscic dany silnik do produkcji.
natomiast te tabelki to nic nie mowia, bo to ze wszystkie maja EGR to raczej zaskoczeniem nie jest :lol:
powiedz zatem co dokladnie jest przyblokowywane?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#45 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 19:04

Fendt 412 a 415 Vario nic nie jest przyblokowane, roznica polega tylko w slowie "Förderbeginn" co znaczy moment wtrysku....jak wiecie siedze w niemczech i znam tylko to niemieckie stwierdzenie...moze ktos mnie poprawi jesli po polsku nzywa sie to inaczej. A ponizej jeszcze wycinek z opisu kompletnego programowania silnika, po niemiecku "Datensatz Programmieren" co jak sie dowiedzialem po polsku znaczy "mapa" :lol:

Dla tych co nie znaja niemieckiego to w skrocie opowiem...

kazdy "Datensatz" czyli plik przypisany jest do konkretnego silnika i do konkretnej maszyny, w przypadku zainstaowania pliku od innej maszyny nastepuje zerwanie jakiejkolwiek gwarancji.
Jesli dany plik nie zgadza sie z numerem ramy ciagnika nastepuje redukcja mocy do minimalnej przeznaczonej dla tych silnikow. Przy kazdym przeprogramowaniu zapisywany jest w sterowniku ECU numer ramy, numer silnika i numer interfejsu ktorym bylo przeprowadzane przeprogramowanie. Tak wiec kazdy "Datensatz" czyli "mapa" jest przypisane do jednego silnika i jednego numeru ciagnika. A co za tym idzie w razie jakiejs powaznej usterki musimy dostac ten odpowiedni "Datensatz" od firmy Deutz...kazdy silnik ma swoj "Datensatz" a numer ktory wpisany jest na karcie identyfikacyjnej ciagnika.

To wszystko jest cholernie skomplikowane i trudno to tak wytlumaczyc nie mowiac juz o tlumaczeniu z niemieckiego na polski. Mysle ze starczy tych rozwazan...bo przeciez nikt z nas nie chce chyba w przyszlosci konstruować silnikow i robic konkurencji takim firmom jak Deutz czy MAN .
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#46 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 19:21

Fendt 412 a 415 Vario

nic nie jest przyblokowane,

silnik zawsze maja swoja moc maksymalna a poprzez programowanie "blokujemy" tylko te "maksymalne funkcje."

kurde czy za kazdym razem bede musial ci wciskac twoje wlasne slowa??

proste pytanie zatem moge kupujac fendta 922 (jesli bede mial super informatyka i dostep do wszystkich kodow) zrobic fendta 936, czy nie??
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#47 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 19:53

Fendt 412 a 415 Vario teoretycznie tak.... Ciekaw jestem jak to jest ale nie bardzo mi sie chce wierzyc ze ktos jest teraz w stanie to zrobic....moze za jakis czas...ale nie teraz...gdyz jak sam pisales trzeba miec nie tylko dobrego informatyka ale i dostep do kodow....a z tym moze byc ciezko...nie sa to przeciez rzeczy powszechnie dostepne w internecie tak jak inne programy powszechnego użytku.

Ale jest to ten sam silnik Deutz TCD 2013 L64V we wszystkich maszynach zaczynajac od 922 a konczac na 936.
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#48 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 19:57

Fendt 412 a 415 Vario Wow-najlepszy jest ten tekst o uwięzieniu Dodany obrazek -za nieprawidłowe przeprogramowanie

#49 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 20:00

Fendt 412 a 415 Vario o uwiezieniu??
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#50 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 20:10

Fendt 412 a 415 Vario Miałeś przed chwilą wklejony inny plik Dodany obrazek .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 412 a 415 Vario Dzisiaj, 01:53
  •  

#51 Share lamboR6

lamboR6

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 27 grudzień 2009 - 20:12

Fendt 412 a 415 Vario No tak ale mam pytanie czy sam silnik który jest odrębną częścią zwiększymy z 220km do 360km to co ze skrzynią, czy ona ma taki zapas? A chłodzenie silnika? przy 220km jest napewno inna dawka paliwa a co za tym idzie i temp. spalania niż przy 360km.

#52 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2009 - 20:19

Fendt 412 a 415 Vario Skrzynia jest we wszystkich taka sama...wrzucil bym wam pare screenow dla porownania gdyby nie ze marne 500KB. na zalaczniki...
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#53 Share Matuch

Matuch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 29 grudzień 2009 - 10:36

Fendt 412 a 415 Vario Przebrnąłem przez temat i sam zacząłem szukać, gdyż widzę że konsensusu nie będzie Dodany obrazek
Z pierwszej ręki (Marktoberdorf) dowiedziałem się, że różnica mocy bierze się głównie z:
- innej turbiny
- innego intercoolera
- zmian w głowicy (wtryski, wałki) - mniejsze lub większe w zależności od modeli (400, czy np. 900)
może mało dokładnie to ująłem :lol:
- osprzęt (pompy, alternator, np.)
- i na koniec wydłużanie czasu wtrysku (chip tuning)

Jeśli ktoś ma lepsze informacje (od wuja, albo sprzedawcy) to chyba będzie trza znaleźć tu chętnych właścicieli, rozebrać silniki w ich ciągnikach i przyjrzeć się temu przy udziale szanownej komisji do spraw gier i zakładów Dodany obrazek
Sam chip to nie wszystki, w swoim dupowozie mam podwyższoną moc o 40KM, samym programem i zdaję sobie sprawę, że żywotność tego silnika spadła. Mimo tego jestem zadowolony z osiągów i zrobiłem to świadomie. Będę go w tym roku sprzedawał, a nawet jakby mi silnik poszedł to koszt wielkości max 10 tysi, a w przypadku ciągnika to chyba wyjdzie więcej.

Sami sobie przeliczcie ile macie do zyskania, a ile do stracenia.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

#54 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2009 - 11:26

Fendt 412 a 415 Vario i wlasnie ten ostatni punkt jest decydujacy czyli "czas wtrysku" gdyz mowimy tu o roznicach w silniku. Osprzet to calkiem inna rzecz, wiadomo ze ciagnik 936 ma seryjnie zamontowana wieksza pompe hydrauliczna czyli 216 l/min. w innych ciagnikach w standarcie motowana jest 163 L/min. ale jak sie doplaci to mozna dostac ta wieksza. Co do alternatora to w tych silnikach jest wszedzie taki sam. Przejzalem dzisiaj z ciekawosci caly material warsztatowy Deutz dotyczacy silnika opisane jest tam wszystko w najmniejszych szczegolach, ale nigdzie nie znajdzie sie wzmianki o mocy silnika... gdyz jest ona zmienna.
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#55 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 29 grudzień 2009 - 15:27

Fendt 412 a 415 Vario

- zmian w głowicy (wtryski, wałki) - w zależności od modeli (400, a np. 900)

tak tu nie chcemy robić tzn zmieniać serii na większą tylko wszystko rozchodzi się o daną serie np 400 lub 900. Nawet nie realne bo w 400 jest silnik 4-cyl a w 900 jest 6 cyl.

#56 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2009 - 18:11

Fendt 412 a 415 Vario @dawidq2 czytaj ze zrozumieniem, caly temat nie tylko ostatni post!!!!!

czyli jednak sie roznia.... i to calkiem nie malo
ostprzet jesli chodzi o pompe hydrauliczna to mozna traktowac jako urzadzenie niezalezne od silnika, ale wtryski czy cooler raczej ciezko. w kazdym razie mi chodzilo o silniku razem z osprzetem, bo raczej wiadomo ze blok nie bedzie inny.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#57 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2009 - 19:36

Fendt 412 a 415 Vario Ani wtryski ani intercooler nie roznia sie od siebie w tych ciagnikach, nie weim skad te informacje, nalezy rowniez pamietac ze jest to silnik z typu Cammon-Rail wiec zasada dzialania jest calkiem inna niz w normalnych silnikach...mamy tam doczynienia z cisnieniem do 1600 bar i nie ma tam zadnych wtryskow tylko sa tzw. Injektory ( praktycznie sa to zawory elektromagnetyczne). Niestety sa tez ciene strony tego systemu w razie nieszczelnosci lub uszkodzenia jednego Injektora paliwo permanentnie wlatuje do komory i powoduje kompletne zalanie a co za tym idzie uszkodzenie silnika. Wlasnie niedawno mielismy taki przypadek z ciagnikiem 930.
Wtryski sa urzadzeniem typowo mechanicznym a otwieranie ich jest spowodowane cisnieniem wywolanym przez pompe w przewodzie doprowadzajacym, natomiast w Injektorze mamy doczynienia z otwieraniem na zasadzie elektrycznej, co daje wieksze mozliwosci poprzez tzw. "przed wtrysk"...czyli przed normalnym wtyskiem nastepuje jeszcze jeden lub pare "przedwtryskow"....i wlasnie dzieki temu mozemy tak dobrze sterowac moca tego silnika.
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#58 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 29 grudzień 2009 - 19:41

Fendt 412 a 415 Vario @brzozak2 no dobra źle zinterpretowałem.

P.S mam prośbe w moim niku jest g a nie q.

#59 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 grudzień 2009 - 00:35

Fendt 412 a 415 Vario @dawidg2 wybacz literowke...

@kosti68 jak juz to wtryskiwacza sa wykonane/sterowane przez plytki piezoelektryczne
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 412 a 415 Vario Dzisiaj, 01:53
  •  

#60 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 grudzień 2009 - 08:22

Fendt 412 a 415 Vario Heh prawie jak służba drogowa. :lol: Ile dostajesz za odśnieżanie? ;[

Podobne tematy