mreq

Fendt 412 a 415 Vario

Polecane posty

lamboR6    5

No tak ale mam pytanie czy sam silnik który jest odrębną częścią zwiększymy z 220km do 360km to co ze skrzynią, czy ona ma taki zapas? A chłodzenie silnika? przy 220km jest napewno inna dawka paliwa a co za tym idzie i temp. spalania niż przy 360km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Skrzynia jest we wszystkich taka sama...wrzucil bym wam pare screenow dla porownania gdyby nie ze marne 500KB. na zalaczniki...


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

Przebrnąłem przez temat i sam zacząłem szukać, gdyż widzę że konsensusu nie będzie smile.gif

Z pierwszej ręki (Marktoberdorf) dowiedziałem się, że różnica mocy bierze się głównie z:

- innej turbiny

- innego intercoolera

- zmian w głowicy (wtryski, wałki) - mniejsze lub większe w zależności od modeli (400, czy np. 900)

może mało dokładnie to ująłem :lol:

- osprzęt (pompy, alternator, np.)

- i na koniec wydłużanie czasu wtrysku (chip tuning)

 

Jeśli ktoś ma lepsze informacje (od wuja, albo sprzedawcy) to chyba będzie trza znaleźć tu chętnych właścicieli, rozebrać silniki w ich ciągnikach i przyjrzeć się temu przy udziale szanownej komisji do spraw gier i zakładów wink.gif

Sam chip to nie wszystki, w swoim dupowozie mam podwyższoną moc o 40KM, samym programem i zdaję sobie sprawę, że żywotność tego silnika spadła. Mimo tego jestem zadowolony z osiągów i zrobiłem to świadomie. Będę go w tym roku sprzedawał, a nawet jakby mi silnik poszedł to koszt wielkości max 10 tysi, a w przypadku ciągnika to chyba wyjdzie więcej.

 

Sami sobie przeliczcie ile macie do zyskania, a ile do stracenia.


Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

i wlasnie ten ostatni punkt jest decydujacy czyli "czas wtrysku" gdyz mowimy tu o roznicach w silniku. Osprzet to calkiem inna rzecz, wiadomo ze ciagnik 936 ma seryjnie zamontowana wieksza pompe hydrauliczna czyli 216 l/min. w innych ciagnikach w standarcie motowana jest 163 L/min. ale jak sie doplaci to mozna dostac ta wieksza. Co do alternatora to w tych silnikach jest wszedzie taki sam. Przejzalem dzisiaj z ciekawosci caly material warsztatowy Deutz dotyczacy silnika opisane jest tam wszystko w najmniejszych szczegolach, ale nigdzie nie znajdzie sie wzmianki o mocy silnika... gdyz jest ona zmienna.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

- zmian w głowicy (wtryski, wałki) - w zależności od modeli (400, a np. 900)

tak tu nie chcemy robić tzn zmieniać serii na większą tylko wszystko rozchodzi się o daną serie np 400 lub 900. Nawet nie realne bo w 400 jest silnik 4-cyl a w 900 jest 6 cyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@dawidq2 czytaj ze zrozumieniem, caly temat nie tylko ostatni post!!!!!

 

czyli jednak sie roznia.... i to calkiem nie malo

ostprzet jesli chodzi o pompe hydrauliczna to mozna traktowac jako urzadzenie niezalezne od silnika, ale wtryski czy cooler raczej ciezko. w kazdym razie mi chodzilo o silniku razem z osprzetem, bo raczej wiadomo ze blok nie bedzie inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Ani wtryski ani intercooler nie roznia sie od siebie w tych ciagnikach, nie weim skad te informacje, nalezy rowniez pamietac ze jest to silnik z typu Cammon-Rail wiec zasada dzialania jest calkiem inna niz w normalnych silnikach...mamy tam doczynienia z cisnieniem do 1600 bar i nie ma tam zadnych wtryskow tylko sa tzw. Injektory ( praktycznie sa to zawory elektromagnetyczne). Niestety sa tez ciene strony tego systemu w razie nieszczelnosci lub uszkodzenia jednego Injektora paliwo permanentnie wlatuje do komory i powoduje kompletne zalanie a co za tym idzie uszkodzenie silnika. Wlasnie niedawno mielismy taki przypadek z ciagnikiem 930.

Wtryski sa urzadzeniem typowo mechanicznym a otwieranie ich jest spowodowane cisnieniem wywolanym przez pompe w przewodzie doprowadzajacym, natomiast w Injektorze mamy doczynienia z otwieraniem na zasadzie elektrycznej, co daje wieksze mozliwosci poprzez tzw. "przed wtrysk"...czyli przed normalnym wtyskiem nastepuje jeszcze jeden lub pare "przedwtryskow"....i wlasnie dzieki temu mozemy tak dobrze sterowac moca tego silnika.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

@brzozak2 no dobra źle zinterpretowałem.

 

P.S mam prośbe w moim niku jest g a nie q.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@dawidg2 wybacz literowke...

 

@kosti68 jak juz to wtryskiwacza sa wykonane/sterowane przez plytki piezoelektryczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Heh prawie jak służba drogowa. :lol: Ile dostajesz za odśnieżanie? ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blu    6

Koleżanki znajomy ma tak obnizone escorta i na każdy zlot przywozi go lawetą bo nie chce mu się zawiechy przestawiać :lol:

A Ty się normalnie poruszasz z takim prześwitem? ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

to juz jest po podniesieniu :lol:

co to za obnizenie skoro daje rade na lawete wjechac? ja zeby do garazu wjechac gdzie kat rampowy jest z 5 stopni musze deski na 2 metry ukladac przed i za progiem.

 

wybaczcie ze wstawilem to zdjecie, dobrze ze data i godzina jest, bo niestety nie pamietam tego faktu.

zaraz je usune - sorka.

ale jazda jeszcze cisnienie sobie mierzylem w nocy ;[ ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli latająca szafa była. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

Nic nie kumam z ostatnich postów, czyżby jakiś wyleciał???? :lol:

 

Kosti dejno jakieś materiały, coby w końcu rozwiać te plotki o zmianie mocy.

Ja dostałem takie info od speca ze spółki, on od producenta. Jeśli ktoś mnie w konia robi chcę wiedzieć ;[


Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Nic nie kumam z ostatnich postów, czyżby jakiś wyleciał???? :rolleyes:

po prostu w stanie niedyspozycji powinienem tylko wylaczyc kompa, a nie wchodzic na forum :D

wyleciala niemerytoryczna czesc postu #59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

Heh najlepszym się zdarza, dobrze żeś tą furą nie odleciał...

każdy ma jakieś jazdy jeśli ktoś twierdzi ze niema to dopiero świr..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limousine    38

...mamy tam doczynienia z cisnieniem do 1600 bar

 

 

Troche przesadziłeś o ile mi wiadomo to w CR jest ok. 34 MPa=~340 bar

Prześledziłem temat i nie znam odp na pytanie czy sie da przerobić 412 na 415???

Byłoby fajnie bo różnica w cenie to 9tys euro, a jeszcze większa w 922-936.


Produkcja bydła mięsnego + roślinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nic nie przesadzil cisnienie wtrysku w CR to 120-150 MPa zalezy od generacji (chociaz podobno sa stosowane nawet 180 MPa), w pompowtryskach cisnienie to dochodzilo do ponad 200 MPa, co osobiscie uwazalem za najwieksza zalete tych silnikow, dawaly im przez to niezapomniana charakterystyke.

Prześledziłem temat i nie znam odp na pytanie czy sie da przerobić 412 na 415???

doszlismy do wniosku, ze na pewno chip tuningiem nie, chip tuner nie zajmie sie "odblokowaniem" ukrytych funkcji silnika ;) , ponadto wykazalismy ze najprawdopodobniej sa roznice w osprzecie silnika, a nie bralismy pod uwage jeszcze ukladu przeniesienia napedu, wszak silnik to nie wszystko w ciagniku.

podsumowujac nawet gdybys mial dostep do tajemnic firmy, udalo ci sie zdobyc osprzet to na pewno wyjdzie to duzo drozej niz w fabryce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cysiu133
      Cześć,
      Mam problem ze światłami pozycyjnymi dla przyczepy. W gniezdzie ciagnika na bolcach od swiatel pozycyjnych nie ma prądu, kierunkowskazy i stop jest, w ciągniki też wszystko działa jak należy, tylko problem jest w gniazdach przednim jak i tylnym. Bezpieczniki w porządku, prąd do bezpieczników dochodzi. Po schemacie instalacji (a jakimś wybitnym elektrykiem lub znawcą tematu nie jestem) wydaje mi się że problem może być na tej wtyczce zaznaczone na zdjęciu.  I tu nam pytanie czy może ktoś wie gdzie ona może się znajdować? Jak rozebralem plastiki to wydaje mi się, że kable od świateł idą do góry w słupku tam gdzie gaz ręczny, ale gdzie by tam dalej szły? 
      Może jest ktoś w stanie pomóc bądź naprowadzić na rozwiązanie problemu?
      Pozdrawiam!

    • Przez center
      Cześć!
      Czy ktoś ma jakiś sposób na regulację luzu zaworowego w F412 Vario bez użycia klucza serwisowego z podziałką kątową? Może jakieś klucze z deutfahra ? Tam jest Śruba na torx i w niej na płaski śrubokręt. 
       
      Pozdrawiam
      Michał 
    • Przez yaro_1
      posiadam ciągnik fendt farmer 410 vario, w ciągniku posiadam wyjście na hamulec hydrauliczny przyczepy. czy ktoś może mi wyjaśnić, skąd idzie olej/płyn do hamowania przyczepy oraz czy trzeba to włączyć (aktywować) w ustawieniach. w instrukcji jest tylko informacja, że coś takiego istnieje.
    • Przez Kuba__1994
      Witam, jakie powinno byc cisnienie w skrzyni vario fendt 411 2001r, minimalne i maxymalne. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam 
    • Przez center
      Dzień dobry,
      Ktoś może wie jak się rozbiera joystick w fendzie ? mam problem ponieważ dostał luzów gdzieś na przegubie i nie mogę się do niego dostać? ktoś wie czy kupi do tego się części zamienne? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj