dapan123

Dlaczego woda niedochodzi do nagrzewnic w Zetorze 7211

Polecane posty

dapan123    0

Witam.

Mam problem bo w moim zetorze woda nie jest wypychana do nagrzewnic.Sprawdziłem wszystko pompe, termostat, nawet zalewałem nagrzewnice od góry ale woda się cofała i wylewała chłodnicą. Może ktoś wie co jest grane??? Dzięki z góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filemon2    0

W zetorku 7211 też miałem pare razy ztym problemy i tak:

1/Raz po założeniu nowej pompy pare lat temu oczywiście jakiejś polskiej bo wtedy ciężko było jeszcze o oryginalne pompy wirnik kręcił się lużno na wałku co jest normalnie nie do uwierzenia ale jak pisałeś to pompe sprawdziłeś

2/Termostat musi być i to sprawny najlepiej polecam WAHLER 78 stopni takie były zakładane oryginalnie

3/Sprawdż drożność chłodniczek tzn czy jest obieg na większych obrotach takich ok 1500 zdejmij jeden z węży ten co nachodzi na rurke od pompy wodnej.Raz miałem zawalone te przewody stalowe co idą w profilu kabiny na góre.Tak się dzieje po kilkunastu latkach szczególnie jak się jeżdzi na wodzie.A na dodatek jak się jeszcze wleje póżniej płyn to już całkiem d*pa bo płyn jakby nie było ma tam jakieś własności czyszczące no i wiadomo co za tym idzie.Wszelaki syf jest tłoczony i zostaje w chłodniczkach.Bo zawór ogrzewania mam nadzieje że masz otwarty.Bo w tej wersji kabiny z dwoma nagrzewniczkami często te linki sie urywały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Z pompą wodną miałem identyczne zdarzenie jak @Filemon2 i również proponuję sprawdzić drożność nagrzewnic.

Wyjaśnij jak wlewając wodę od góry wylewała się chłodnicą? Gdzie termostat i korek?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

A odpowietrzałeś nagrzewnicę. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w 5011 jest przewodzik od nagrzewnicy, który schodzi w lewym słupku i na końcu jest śrubka do odpowietrzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

A czy nie zamieniłeś przypadkiem przewodów które doprowadzają płyn?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Jak wszystko jest ok. to sprawdź drożność tych nagrzewnic.

Jak masz możliwość to do przewodu zasilającego podepnij wąż z wodą i zobacz co i ile wylatuje z powrotnego.

Według instrukcji ani w praktyce nie ma potrzeby odpowietrzać tego układu tylko należy pamiętać o otwartym kraniku przy ewen. wymianie.

Coś podobnego było już tu poruszane.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    45

A tego zetora jak długo już masz?

W pierwszym poście piszesz że sprawdziłeś wszystko min. pompę a tu teraz piszesz że z pompy woda nie wychodzi na nagrzewnicę?

Może otwór zaszedł kamieniem? Bo woda powinna sie z tej rurki wylewać.

A co do termostatu skąd wiesz że jest dobry ?

Jeśli wszystko jest "drożne " to nie ma opcji -musi działać !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    6

bo na pompie masz powrót (to i woda nie poleci) a zasilanie jest na kolektorze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filemon2    0

Tylko że w zetorku to jest taka dziwna sytuacja którą niedokońca rozumiem prawdemówiąc.Bo na wolych obrotach jak się ściągne węża tego niby powrotnego do pompy to z pompy przypływa płyn.A gdy zwiększymy obroty ustaje.Zresztą w Ursusie 914 jest tak samo.Ale prawidłowo jest to powrót a z głowicy dopływ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dapan123    0

Bo według mechanika w pompie jest wszystko ok A termostat przełożyłem do drugiego zetora i działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

A jak się miewa zawór nagrzewnicy, nie stanął w poz. zamknięte? Nie sugeruj się położeniem dźwigni, gdy linka lub zawór będą zapieczone to dźwignią można było ruszać ponieważ drut się zginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    6

W moim przypadku winowajcą okazał się termostat (a raczej jego brak), ale płyn zaczyna krążyć dopiero na wyższych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

W jaki sposob powinny byc prawidlowo podlaczone nagrzewnice jesli sa dwie? Z glowicy do tej na dole, nastepnie na góre i powrot do pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj