kamilek122

Claas Dominator 96 czy Bizon Z056 ?

Polecane posty

kravter    39

no lepiej odkrec i wsadz w jakas banke bo ci sie porozlewa na wszystkie strony.

 

lepiej zawsze zalac olejem (czy paliwem jak paliwowy) latwiej wtedy sie odpowietrza ;]

 

Posty połaczone

 

Napisany 19 lipiec 2013 - 20:53

witam

 

czy wie ktos gdzie w dominatorku 96 silnik MERCEDES jest czujnik cisnienia oleju? bo skonczylem koszenie zgasilem silnik i sie kontrolka nie zapalila :/ a zawsze sie zapalała

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

do 86 96 i 106 język angielski

 

Witam

 

Czy ktoś z was posiada instrukcje obsługi do dominatora 96.

jeśli ktoś posiada to proszę o przesłanie na kamil28.10.1998@o2.pl

z góry wielkie dzięki

potrzebna mi jest instrukcja bo wczoraj go właśnie kupiłem i bardzo nie wiem co do czego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

ja mam do 86 ale to praktycznie to samo :P tylko ze ona jest w wersji angielskiej. chcesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

witam

mam pytanie

czy macie zwolnione ruchy kosy bocznej (albo nawet glownej )ktora bierze naped z kosy glownej? bo u mnie tak popierdziele ze 3 razy sie juz urwala i raz urwala sie kosa glowna :/ ale dobrze ze mialemm druga :P

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolor    0

mam pytanie czy ktoś wie jak zdemontować koło wariatora w dominator108

Edytowano przez lolor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DumBass    0

jeśli sta Cie na classa to sie nie zastanawiaj. Bizon to polskie rzemiosło, prosty w obsłuze i naprawie ale to sa wyeksploatowane maszyny. bez dobrego remontu co roku nie wyjedziesz w pole. W Classie masz silnik mercedesa albo perkinsa zaś w polskim bizonie od Jelcza. Moim zdaniem wybór jest prosty. nie sugeruj sie zbytnio radami starszych bo oni sie na Bizonach wychowali;)

 

Witam, otórz nie wszystkie bizonki są takie ja mam bizona (tzn moj ojciec jeszcze) ZO56 i jest w stanie bardzo dobrym tylko wsiadać i jechać ale kto ci uwierzy że tak mówisz. Obecnie mamy zamiar go sprzedać i kupić jakiegoś claasa 86 - 96 .

i moje pyt brzmi co najczęściej się w tych claasach psuje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

jak kupisz z silnikiem mercedesa to o nim w zniwa mozesz zapomniec oczywiscie jezeli bedzie niedojechany, grama oleju czy plynu nie wezmie. Ja swojego 96 mam juz 2 sezony i ciezko wymienic jakies slabe punkty czy wady konstrukcyjne, smaruje sie i jedzie, wiekszych problemow nie ma, waidomo ze pasek czy jakies lozysko moze walnac, moim zdaniem claas to dobrze dopracowana i przemyslana maszyna , material dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemorw    0

Dołączę się do opini kolegów i również się z nią zgadzam. Posiadam 96 od dwóch lat z silnikiem merca i narazie zero problemu co dwa dni dmuchanie chłodnicy ,chociaż wskazówka temperatury stoi na środku zielonego pola.Ogólnie dobra ,wydajna maszyna wystarczy przejżeć przed sezonem ,wymienić olej i filtry ,ja jeżdżę na turdusie. Wymienić grzejące się łożyska ,przez dwa sezony wymieniłem 6 sztuk.przejżeć pasy żeby nie było przestojów w sezonie a potem to tylko rano przesmarować i cieszyć się piękną pracą maszyny.Srednie zużycie paliwa przez cały sezon 15 l/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

ja chlodnice dmucham przed zezonem tylko i problemu z temperatura nie ma. uklad chlodzenia zalany oczywiscie plynem a nie woda ,olej Mobil

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko odnośnie chłodnicy, zagotowałem Classa 96. Zaraz po tym jak ostygnął przemyłem i przedmuchałem chłodnice ale dalej łapie temperature. A drugie pytanko mam takie, mam już słabą pompe i przy ciepłym oleju ciężko jest podnieś heder jaki olej mi radzicie wlać. Oto chodzi, żeby był bardzo gęsty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

jak sie grzeje to sprawdz termostat , napiecie paska klinowego alternatora , mozesz miec juz chlodnice zakamieniona jak chodzil na wodzie , albo pompa wody juz nie wyrabia. Co do pompy hydraulicznej to sprawdz czy Ci sie pasek nie slizga , ja jak zalozylem nowy pasek to pojedzil dzien i sie rozciagnol tak ze sie slizgal i hydraulika slabo dzialala, , musialem go ze 3 razy napinac bo sie tak rozciagal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

Witam

mam pytanko a mianowicie chodzi o lancuchy w gardzieli, czy da rade je skrocic czy trzeba nowe ? z jednej strony skonczyl mi sie juz praktycznie zakres regulacji napinacza i lancuchy z listwami sa nadal za luzno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Witam. Wymieniał ktoś może filtr oleju hydrostatu? jak tak to jaki nr. ma taki filter?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Nie masz napisane na filtrze? Musze zobaczyć u nas, na pewno jest numer, filter firmy Hydac.

 

Edit: 0160 MG 010 P, coś takiego pisze na filtrze, tyle, że nie wiem czy u Ciebie bedzie to samo bo było chyba ze 3 rodzaje pomp hydrostatu i filtry moga sie różnić... U mnie jest niebieska pompa, a zaraz obok filtra jest zegar z ciśnieniem.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Dzięki,już znalazłem w katalogu MANN. @JD1052 Wymieniałeś olej w hydrostacie czy po prostu dolewasz? bo z tego co słyszałem to lepiej nie wymieniać tylko dolewać jak są braki.

Wymienialiście tarczki sprzęgła przeciążeniowego na podajniku? jak mocno dociągacie sprężynki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Oleju tylko dolewam... jest zawsze ładny i czysty. Ty masz z mercem OM 360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Tak jest od opuszczania i podnoszenia hedera, można też tym sterować normalnie na dżwigni wielofunkcyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Przymierzam się do zakupu xp31, na co szczególnie zwrócić uwagę? i jakie opinie macie o tych kombajnach, przesiadka będzie z bizona więc pewnie spory przeskok natomiast zastanawia mnie awaryjność głównie na forach najwięcej tematów awaryjności jest o elektronice? głupi nie jestem proste tematy sam ogarnę natomiast co z sterownikami itd? 
      jak awaryjność podsiewaczy? też coś słyszałem żeby uważać i ogólny komentarz użytkownika potrzebny  
            Cytuj   Edytuj
    • Przez Thorod
      Witam, mógłby ktoś wytłumaczyć czym się różnią oba komputery w serii lexion 400? (98r). Co jest lepszym wyborem, jak z awaryjnością tych serii?
    • Przez Qbszon
      Zastanawiamy się nad kupnem kombajnu bizon odpada zastanawialiśmy sie nad jakimś claasem dominatorem jaki byscie mogli polecić na 60 ha?
    • Przez Cezar81
      Witam kolegów. Martwi mnie dziwny odgłos w trakcie jazdy lexion 420 ale tylko powyżej 20km/h zastanawiam się czy to coś w skrzyni czy zwolnice ... Spotkał się ktoś z czymś takim... Dodam że zmiana biegów bez jakichkolwiek zgrzytów a stany oleju prawidłowe 
    • Gość
      Przez Gość
      Planuję zakup kombajnu na 90ha głównie zboża w grę wchodzą wszystkie marki. Proszę o opinię na temat tych kombajnów. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj