kamilek122

Claas Dominator 96 czy Bizon Z056 ?

Polecane posty

fendos512c    0

W kwesti pasa się nie wypowiem bo mój jest na hydrostacie a z hydrauliką to prawdopodobnie pompa tylko ja próbował bym ją rozebrać i zobaczyć czy niema w niej np. jakiś oringów i wystarczy je wymienić ale tego niewiem ,a wracając do grzania się to ja na 99% obstawiam paski ponieważ przy termostacie ,zepsutej pompie wody a tym bardziej zakamienionej chłodnicy temperatura jak wzrośnie to tak szybko nie spada tylko trzeba trochę poczekać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

ja mam ten kombajn pierwszy rok wiec jeszcze go nie rozpracowalem do konca ale co do pasa to raczej zadnego naciagu tam nie ma ale nie dam sobie reki uciac. Pewnie sie juz zuzyl znacznie i potrzeba nowy. Co do hydrauliki to wyczysc te filtry i zobacz czy bedzie poprawa, a i moze byc tez juz olej do wymiany jak jest juz stary i przepracowany, przy duzej temp. traci parametry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Właśnie takie grzanie się silnika wskazuje na nienapięty pasek klinowy pompa-alternator.

A jeśli jest on jednak napięty to jest już zbyt wąski i zbyt głęboko wchodzi w koła. Najlepiej wymienić na nowy.

Gdy koła pasowe alternatora i pompy są już przytarte, maja rowki nie dają dobrego kontaktu z pasem będzie dochodzić do uślizgu nawet na nowym pasie bo on dość szybko się wytrze i będzie znowu za luźny.

Więc jesli jest to możliwe to przetoczyć delikatnie te koła dla wyrównania.

Ale na pewno trzeba wymienić pasek na nowy tylko regularnie kontrolować jego naciąg i będzie chodzić. Naciąganie mocniej starego nic nie da co najwyżej popsucie łożysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alembik121    2

Witam mam do was pytanie może trochę z innej beczki a chodzi mi o to jak i czy w ogóle czyścicie kombajn przed wjechaniem w inne zboże ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Dokładnie w którym miejscu w bloku macie wkręconą śrubę do spuszczenia płynu chłodzącego z układu?

 

@jarekw- i jak tam po naciągnieciu paska przestał się grzać? Co z tą pompą hydrauliczną,grzebałeś coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

witam

panowie czy moze ktos sie orientuje gdzie jest zawor bezpieczenstwa hydrauliki w 96 ? problem sie pojawil taki ze na jednym z przewodow wychodzacych z rozdzielacza ( grubym) strasznie zagrzewa sie olej i syczy ale tylko na wysokich obrotach. Rozdzielacz sprawdzony , wszystkie sprezynki ok.

Czy moze ktos przerabial cos takiego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekw    2

Dokładnie w którym miejscu w bloku macie wkręconą śrubę do spuszczenia płynu chłodzącego z układu?

 

@jarekw- i jak tam po naciągnieciu paska przestał się grzać? Co z tą pompą hydrauliczną,grzebałeś coś?

 

Z pompą jeszcze nic nie grzebałem. Co do paska, nie wiem czy będzie efekt, bo to wyjdzie dopiero w pracy pod obciążeniem. Teraz to nawet na wysokich obrotach, ale bez obciążenia wskazówka nawet do połowy chyba nie dojdzie.


Poszukuję osób posiadających pojemniki paszowe "POJ-PASZ" firmy BIN, proszę o kontakt przez PW lub gg 1772781

"Wymagajcie od siebie choćby inni od was nie wymagali" - Jan Paweł II

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Koledzy, filtry od hydrauliki czyścicie jak tak to czym czy wymieniacie na nowe? i jak odpowietrzyć układ wspomagania kierownicy? dzisiaj spuściłem olej do wymiany,nalałem nowego,wszystko pracuje jak należy oprócz wpomagania,koła stoją w miejscu tak jakby olej do tłoka nie dochodził.

 

@jarekw- u mnie raczej pasek był za luzny i chyba dlatego się grzał,teraz na wysokich obrotach bez obciązenia jest tak jak u Ciebie,nawet do polowy skali nie dochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Wcześniej @Uziu92 pisał o czyszczeniu tych filtrów,dlatego też pytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

ja u siebie dalem sobie spokoj z filtrami narazie. Jezeli sa papierowe to tylko wymiana ale jak siatkowe to mozna wprzemyc w ropie. Ja juz u siebie rozwiazalem wszystkie problemy z hydraulika, wszystko gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

U mnie filtry okazały się połamane i pozgniatane także muszę wymienić. Od tych filtrów mogło nie działać wspomaganie po wymianie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pewien problem z moim Dominatorkiem 96, otóż nie wiem co się stało ale hamulec nożny wogóle nie hamuje, można go wciskać do końca setki razy i nic. Z tego co wiem to on nie jest chyba zapowietrzony bo by był twardy pedał, płyn jest.. W czym problem.. ? !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Może okładziny się skończyły i dlatego nie hamuje,rozbierz i sprawdz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

jak jest zapowietrzony to pedal bedzie spadal do samego konca bez oporu.. :P

 

odkrec kruciec przy bebnach i pompuj pedalem az zacznie rosnac a z tego odkreconego króćca przestanie leciec powietrze :P

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kravter, hamulec na to wychodzi nie jest zapowietrzony bo pompowałem z pół godziny i nic. Wydaje mi się, że albo może być pompka zje**** albo przewody zapchane.. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

powiem ci ze u mnie zapowietrzylo sie sprzeglo i juz sie nie dalo odpowietrzyc bo byla wlasnie pompka padnieta.

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

wiesz jak kiedys odpowietrzalem? z gory w zbiorniczku jest mala dziurka (odpowietrznik) i tam wtyknolem igle do pompowania pilki a do igly sprezarke :D pare razy gibnolem i pedal sam urusl :D ale ze byl padniety to co ranek musialem go pompowac :/ bo przez caly dzien i noc sie znowu zapowietrzal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Koledzy jak odpowietrzyć Wspomaganie kierownicy(orbitrol) w Claas Dominator 96 ? Spusciłem olej z hydrauliki,wymienilem filtry zalałem nowy olej i wspomaganie nie działa,zaznacze że stare filtry byly pogniecione i połamane,moze jakis papruch się dostał i nie podaje przez niego oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chomik111    18

odkręcasz przewód na siłowniku przy kołach i kręcisz kierownicą aż zacznie działać i powietrze wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

tak jak kolega up :P

 

a zanim zakreciles filtry to zalales je olejem? czy takie suche wkreciles?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Całkowicie odkrecić przewód czy tylko popuścić?

Filtry wkrecałem suche,nie zalewałem olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Przymierzam się do zakupu xp31, na co szczególnie zwrócić uwagę? i jakie opinie macie o tych kombajnach, przesiadka będzie z bizona więc pewnie spory przeskok natomiast zastanawia mnie awaryjność głównie na forach najwięcej tematów awaryjności jest o elektronice? głupi nie jestem proste tematy sam ogarnę natomiast co z sterownikami itd? 
      jak awaryjność podsiewaczy? też coś słyszałem żeby uważać i ogólny komentarz użytkownika potrzebny  
            Cytuj   Edytuj
    • Przez Thorod
      Witam, mógłby ktoś wytłumaczyć czym się różnią oba komputery w serii lexion 400? (98r). Co jest lepszym wyborem, jak z awaryjnością tych serii?
    • Przez Qbszon
      Zastanawiamy się nad kupnem kombajnu bizon odpada zastanawialiśmy sie nad jakimś claasem dominatorem jaki byscie mogli polecić na 60 ha?
    • Przez Cezar81
      Witam kolegów. Martwi mnie dziwny odgłos w trakcie jazdy lexion 420 ale tylko powyżej 20km/h zastanawiam się czy to coś w skrzyni czy zwolnice ... Spotkał się ktoś z czymś takim... Dodam że zmiana biegów bez jakichkolwiek zgrzytów a stany oleju prawidłowe 
    • Gość
      Przez Gość
      Planuję zakup kombajnu na 90ha głównie zboża w grę wchodzą wszystkie marki. Proszę o opinię na temat tych kombajnów. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj