markus1

Grzałka płynu w 4514

Polecane posty

katopo    43

Mam jeszcze pytanie bo po instalacji grzałki okazało się że przy włączonym silniku cieknie mi woda z tego miejsca gdzie wchodzą te dwie rurki od zasilania. Mam pytanie czy jak oblutuje je cyną to już nie będzie lecieć czy lepiej pobawić się poxiliną czy innym ustrojstwem.

 

Zdjęcie poglądowe:

indekszl.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1979    1

Miałem ten sam problem z cieknięciem w tej grzałce. Akurat nawinął się gość do schładzalnika i mi to oblutował tym lutem co lutują przewody ciśnieniowe w agregacie i jest już drugi rok spokój. Najpierw trzeba było oczywiście miejsce lutowania odtłuścić. Powiem tylko że ta moja grzałka od samego początku jak ją tylko zamontowałem to ciekła właśnie tam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Dobra sprawa było by zamontować grzałkę gdzie siedzi wąż gumowy przy chłodnicy u dołu. Wystarczy rozciąć waż wsadzić grzałkę i zacisnąć opaskami. Szybki i sprawny montaż, zwłaszcza szczelność.

Na drugą zmime zamierzam sobie coś takiego kupić.

 

A co do odpalania w mrozach, ja w swoim 3512 nie miałem problemu, dlatego że zalewałem gorącej wody do jego i wtedy odpalałem. Taki paten na wysokie mrozy.

 

Tak w ramach wyjaśnienia aby inni czytający forumn nie poszli twoim tropem:)

Nigdy w życiu nie montuje się grzałki w przewodzie gumowym.

Po pierwsze jeśli chodzi o szczelność to właśnie rozwiązanie najprostsze jest najskuteczniejsze - czyli wybijamy zaślepkę i wciskamy grzałkę ( możn dać troszkę kleju hermetyku lub posmarować czoło tego kołnieża silikonem ( tylko nie za 3,5) co zrobi takiego oringa:) Ze wzgledu na jakość wykonania tych grzałek polecam przed montażem sprwdzić szczelność i w razie stwierdzenia jakiś nieszczelności dać do lutowania.

Po drugie - jeśli znałbyś zasadę działania układu chłodzenia w silniku to wiedziałbyś że są dwa obiegi i montowanie grzałki w tym przewodzie jest akurat na długim obiegu, obiegi te steruje termostat i podgrzanie chłodnicy nic nie da ( chyba że będziesz w niej gotować płyn:)). Należy podgrzewać płyn znajdujący się w któtkim obiegu tzn. w silniku bo termostat otwiera się przy ok 80-90 stopniach - czyli tyle musiałbyś podgrzać aby dać ciepły płyn na chłodnice:). Najlepszym sposobem jest montaż grzałki w bloku i to możliwie na środku aby równomiernie nagrzać płyn. W U4512/14 najłatwiej tak jak koledzy wyżej piszą w zaślepkę obok pompy.

 

Tak w celu wyjaśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katopo    43

Potwierdzam słowa kolegi wyżej. Sam nie sprawdziłem szczelności grzałki i teraz będzie mnie to kosztowało 100zł bo mam nikłe szanse na wyciągnięcie jej w jednym kawałku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam
      Użytkuje ktoś siewnik stopkowy Agro Masz 2.5m z ursusem 3512. Ma to sens czy tylko męczenie się? Sama waga (590kg) siewnika nie napawa optymizmem 
    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj