marekgizio

6630 - kilka pytań.

Polecane posty

Bogdan1678    0

mam znajomego mechanika w John Deere mówił mi ze premium to syf turbina ma zmieną geometrie łopatek i potrafi nawet się rozlecić na gwaranci i mówił jeszcze czym mniej elektroniki to mniejsze koszty napraw a pozatym to nie ten jony co był10 lat temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SPFH    1

mam znajomego mechanika w John Deere mówił mi ze premium to syf turbina ma zmieną geometrie łopatek i potrafi nawet się rozlecić na gwaranci i mówił jeszcze czym mniej elektroniki to mniejsze koszty napraw a pozatym to nie ten jony co był10 lat temu

 

kolego Premium to Premium. 4 zawory na cylinder; turbina zmiennej geometrii - i z doswiadczenia moge ci powiedziec, ze niezawodna. a elektronika jest duzo lepsza od mechnicznych elementow, chocby dlatego, ze jest od nich znacznie mniej zawodna - i to duzo. potwiedza ci to z pewnoscia mechnicy. poza tym widze iz zostalo powidziane troche na temat roznic premium i standrad (clasic+comfort).

Niestety nikt nie powiedział naszemu koledze szukajacego ciagnika do roboty, zeby zwricił uwage na siłowniki hydrauliczne - a konkretnie ich średnicę - zwróć uwagę iż im większy siłownik to wyższa siła wydźwigu. w jelonkach można wybierać co 5 mm. od 75mm - do 115 w najwyższych modelach (8R)

Poza tym jak kolega ma łącznie 120 ha - i zamierza pracować tylko 100 godzin - to czegoś tu nie rozumię - po co kupujesz ciągnik, aby stał?? hmmm...

Ale jak już kupujesz to zwróć uwagę na gniazda hydrauliki zewnętrznej - Jelonek jest znany z tego iż posiada 4 rodzaje takich gniazd - tzw. 100/200/300/350.

Podpytaj handlowca i z doświadczenia ci powiem iż my jako klienci powinniśmy wybierać głównie serię 200 - np. minimum 2 pary i zawsze na ciągniku powinna być seria 300 - minimum 1 para.

350 - są to gniazda o bardzo małych przeciekach wewnątrzych - i są zalecane do np bardzo małych siłowników na ciągnikach np. do wydźwigu belki opryskiwacza (niektóre opryskiwacze to mają).

Jeśli chodzi o opony to polecam Michelina, Goodyear, Pirelli, Treleborg, - przy oponach patrz na to jak mają ustawioną "jodełkę" - czy zachodzi na siebie i ile, oraz jak jest gęsta. Rzadko ustawiona i nie zachodzaca na siebie przenosic ci bedzie drgania na kabine - a to słychac i czesami to przeszkadza - głównie na drodze. Poza tym patrz na serwis opon, ponieważ nie każda firma oponiarska chętnie przyjmuje reklamacje. poza tym wejdź na firmy oponiarskie i zobacz sobie jakie obciążenia możesz przenosić na danym typie opon. część firm publikuje takie dane - ale powinne wszystkie to robić (nie zawsze im się chce).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarekZulawy    0

A ja bym Ci odradzał JD to prawda że są komfortowe i rzadko się psuja ale jednocześnie to smoki na paliwo ( poczytaj sobie i popytaj właścicieli ) i mają drogie części i serwis a tylko serwis może je naprawiać tak więc na dłuższą metę JD wychodzi drogi w eksploatacji

Jestem właścicielem 6630 comfort i przez takie wypowiedzi ze john deere to smok o mały włos nie kupiłbym case'a. Dziś na pewno bym bardzo tego żałował. Spalanie johna to po prostu bajka. Owszem może i na godzinę dosyć duże (w porównaniu np. do ursusa 1204 którym również dysponuje), ale za tą godzinę zrobi więcej i w przeliczeniu na 1/ha john pali mniej niż ursusy :) Co do innych ciągników zachodnich spalanie jest o wiele niższe niż np. w case czy new holland. Dajmy na to mój john w agregacie wciągnie około 12-13l/ha, a case sąsiada 17. Ponadto we wszystkich testach zużycia paliwa (może nie we wszystkich, ale w większości) to john lub fendt wypadają z reguły najlepiej pod względem siły uciągu i zużycia paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Wszystko ok. to co piszesz powyżej ale jest jeden drobny szczegół-polskiego chłopa nie przekonasz-jak ma w główce cos nabite to możesz zabić a i tak nie ustąpi :D .Czasami ogarnia mnie czarna rozpacz gdy rozmawiam na temat techniki rolniczej nawet z młodszymi od siebie (bo z rówieśnikami czy starszymi z reguły nie ma to najmniejszego sensu-zaraz lecą teksty typu- "a co ty mi tu będziesz pitolił" ) i tak wiedzą lepiej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

Witam chłopaki mam pytanko. Czy można zaczepić maszynę z WOM szerokokątnym w dolnym położeniu zaczepu suwanego automatycznego? Chodzi tu o prasę zwijającą New Holland BR 740 Cropcuttter. Czy przegub zmieści się nad zaczepem żeby nic nie dotykało i nie ocierało ? chodzi o ciągnik JD 6630 TLS

Edytowano przez jakub16

Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    67

musisz sprawdzić, z tego co pamiętam przy długiej drabince można po wyjęciu bolca zabezpieczającego można było zjechać poniżej wałka,

 

licznik mth można wyłączyć wyciągając bezpiecznik od konsoli, licznik cofnie każdy cofacz a serwis wykasuje przebieg nawet z komputera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
viverek    0

Mam dylemat. Jaki ciągnik wybrać JD 6330 czy NH T6.120. Ile pali Jd 6330 w orce na hektar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

LX1024745.gif

Ciągnik jest wyposażony w funkcję tłumienia układu zawieszenia, która chroni ciągnik przed podłużnymi wahaniami (“podskokami”) podczas jazdy z podniesionym narzędziem.

Aby uruchomić funkcję tłumienia należy najpierw przestawić dźwignię sterowania podnośnikiem (A) (przy pracującym silniku) do położenia odpowiadającego położeniu dolnych cięgieł układu trzypunktowego. Następnie pociągnąć ją do tyłu aż do oporu (poza “0”), do położenia transportowego (patrz strzałka). NIE WOLNO pozostawiać układu sterowania prędkością opuszczania w lewym skrajnym położeniu.

Aby wyłączyć funkcję tłumienia należy popchnąć dźwignię sterowania podnośnikiem z położenia transportowego do przodu, do położenia poza “0” (w kierunku “opuszczanie”).

WSKAZÓWKA: Zarówno posłużenie się układem zewnętrznego sterowania podnośnikiem jak i zatrzymanie silnika powoduje wyłączenie funkcji tłumienia zawieszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agroburzec    0

A ja bym Ci odradzał JD to prawda że są komfortowe i rzadko się psuja ale jednocześnie to smoki na paliwo ( poczytaj sobie i popytaj właścicieli ) i mają drogie części i serwis a tylko serwis może je naprawiać tak więc na dłuższą metę JD wychodzi drogi w eksploatacji

jd  bardzo sie nie psuje i rzeby wyminec czesci nietrzeba dzwonic do serwisatnów żeby  wymienili czenci porzna wymienis samemu ja mam jd i popsuła mi sie pompka paliwa to nie dzwoniłem do serwisantów ale wymieniłełem razem z synem i nigdzie nie dzwoniłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po co sztucznie napychać kieszenie serwisu ? Niektóre rzeczy można zrobić samemu bez większego wysiłku...

Dobry dostęp do filtrów i innych ważnych elementów...  Trzeba mieć tylko trochę pojęcia :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ejczbio
      Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?
      Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?
    • Przez Omniq
      Witam,
      Posiadam instrukcję serwisową do JD 7430 i 7530 Premium. Instrukcja w języku angielskim w formacie PDF, nie skan książek tylko porządny pdf. Mogę się podzielić gdyby ktoś potrzebował
       

    • Przez dawwro03
      Witam mam problem w ciągniku john deere 6430 premium z tlsem. Dokładnie chodzi o to że zaraz po odpaleniu ciągniku gdy oś ustawia się do swojego poziomu( jest ustawione na auto) nie podnosi płynnie ale mocno szarpie ale da się przełączać między funkcjami( auto, max, manual) i na wszystko reaguje ale zawsze szarpie. po jakimś czasie wyskakuje błąd ( TSC 523976.04) i już nie da się nic zrobić to znaczy przełączać miedzy tymi funkcjami. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu traktora wszystko jest ok oprócz szarpania, ale po jakimś czasie znów to samo. Traktor mam od nie dawna więc nie za bardzo wiem co by mogło być problemem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. 

      20240308_170545[1].heic
    • Przez Deny
      Cześć,
      czy miałby ktoś manual serwisowy w formie pdf do JD 7530 którym mógłby się podzielić?
    • Przez Johny7430
      Witam, mam problem z ciągnikiem JD 7430 po wyskoczeniu komunikatu ecu 84.31 "ograniczona prędkość drogowa" traktor przestaje jechać po usunięciu komunikatu traktor pracuje dalej lecz po kilku minutach jest to samo. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj