marekgizio

6630 - kilka pytań.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marekgizio    4

Czym różni się model 6830 od 6630 poza większa mocą? Chodzi o wyposażenie standardowe obu ciagników w Comforcie. Narazie wiem że 6830 ma większy zbiorik paliwa (250l, chyba jest inna przekładnia (20/20) a w 6630 (24/24), wydajnośc pompy w 6630 to chyba 81l a 6830 to 110l, podnośnik ma większy udźwig, chyba też 6830 jest cięższy i ma w standardzie szersze opony.

Może ktoś potwierdzić czy to prawda i czy warto dołożyć do 6830 i ile?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

es8 -->

6830 jest ciągnikiem do cięższych prac polowych, a 6630 jest bardziej uniwersalny

Bez względu na jakie moce patrzec to różnica miedzy nimi to tylko 10KM to nie tak dużo żeby tak ich rozgraniczać.

6630 tak naprawdę ma jakieś 125KM a 6830 ma 135KM. To prawie to samo.

Ciagnik ma pracować głównie z pługiem 4x50, agregatem uprawowo siewnym 3m, transporcie z dwiema przyczepami 10t, 3m agregatem ścierniskowym i 7,5m agregatem uprawowym biernym. Masa i wymiery też są praktycznie takie same, wychodze z założenia że te 10KM wiecej to ciagnik bedzie miał trochę lżej i mniej spali. Różnica w cenie to ok 10tyś zł. Dokładnie to trzeba liczyć z cennikiem bo 6830 ma kilka pierdółek więcej niz 6630 w którym i tak musiał bym to dokupić. Był u mnie parę dni temu przedstawiciel handlowy z JD i powiedziałem że mam do wydania na traktor i pług 300tyś netto. Pług musi byś 4 obrotowa z Vario od 30-50cm na korpus, a Jd to 6630 albo 6830, ważne żeby miał TLS, przedni TUZ, zaczep przesywany, większy zbiornik ,miękki stołek, opony michelin p540/t650. Jak sie w kasie nie zmieszcze to dokładam z własnej do 6830 ale ważne jest żeby było to blisko tych 300tś netto i jak twierdził niepowinno być z tym problemu, bede też kompinował żeby diler ściagną mi resztę potrzebnych maszyn mimo że nimi nie handluje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk    0

Zastanawiam sie nad kupnem 6630 comfort. i mam kilka pytań.. Czy ktoś go posiada i jakie ma o nim opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

do marekgizio

mam john deera 6830 od ponad roku masz racje jest to ciągnik bardziej do ciążkich prac umnie chodzi z 4 skibowym vari-masterem z nastawą do 4x50cm niemiał z nim nigdy problemów a nie forsuje go na ubroty chodzi na 1700-1800 obr od 6630 w brew pozorom ma sporo różnic jest ciężejszy i mocniejszy sprawdzałem po kupnie w katalogu części to między 6930 a 6830 nie ma prawie róznic dosłownie kilka części ale między 6630 a 6830 to już co innego ma inny przedni most podejrzewam że mocniejszy więcej tarczek w sprzęgle skrzynia biegów tez jest wzmocniona i bardziej podobna do wiekszej serii 7x30 oczywiscie tych mniejszych robionych w niemczech co do pompy też sie zgadza ma pompe 110 litrów ale róznica od mniejszej jest o wiele wieksza bo jest to pompa tłoczkowa o zmiennej wydajności a nie jak w mniejszych zębate o stałym wydatku pompa ta zmniejsza na pewno zużycie paliwa bo pompuje tylko tyle oleju ile potrzeba cały podnośnik jest większy bardziej jak z 200 konnje maszyny, no i obroty nominalne 2100 o 200 niższe od mniejszych modeli co daje przy transporcie przy 1900 obrotów/min około 37 km/h a to prawie jak opcja ekoshift(nie dostępna zresztą w Comforcie) na pewno tls to przydatna rzecz teraz żałuje że nie posiadam, ciagnik jest troche żle wyważony za mała masa na przodzie bez obciąznika na przednim tuz-ie przy 2-tonowym agregacie podrywa przód dodatkowe 600 KG jakie posiadam pomaga ale przy przejazdach i tak buja musze pomuśleć o czymś większym.

jak byś miał jakieś pytania to pisz chętnie pomogę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

Dzięki za info. Ja bede miał agregat uprawowo siewny amazone który pusty waży 2500kg + 600kg zboża to ponad 3t. Dlatego chcę zamiast obciążników na przód TUZ i sam zrobię skrzynię z betonem o masie 1-1,5t. Sam TUZ waży z 200kg no i masa ciężaru będzie dalej niż ciężarki na ramie, powinno być dobrze, no i szybko mogę odczepić balast i go nie wozić cały czas.

Początkowo chciałem 6630 ale 6830 bardzo się różni, a różnica w cenie to jakieś 7000zł wiec tyle co nic.

 

Chcę koniecznie kupić inne ogumienie. Najlepiej coś michelina. Ostatnio myślę o XeoBib. Nie znam dokładnej ceny dopłaty do tych opon ale to chyba najdroższe jakie są.

Jestem ciekaw jak to tak naprawdę jest w porównaniu do standardowych opon michelina. Czy warto dopłacić?

Podobno mniej gniota ziemie co jest dla mnie ważne bo chcę siać od razu po orce. I jak radzą sobie na bardzo mokrych ziemiach, czy ciągnik zdecydowanie mniej się topi i czy mają tedencje do samo czyszczenia czy się obklejają błotem (orka na mokrej glinie z resztkami kukurydzy).

I czy jest naprawdę oszczędność 10% paliwa dzięki mniejszemu poślizgu.

 

PS. Dziś kosiłem kukurydze (nie sam i nie u siebie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

No to ciężki ten agregacik co do przedniego tuz to waży trochę ale trzeba odjąć 100 kg podstawy obciążników którą zdejmują przy mątażu TUZa a co do balastu z betonu to trochę bedzie duży bo to jakieś pół metra sześciennego betonu nie wiem jakie masz ziemie ale ja właśnie kombinuje na przód zapiąć wał na razie kołeczkowy dwó rzędowy bo taki mam a potem może cambell albo croskil z włóką sprężystą to niezły obciążnik około 1 tony a koszty też nie takie duże jakieś 10-13 tyś a masz wyrównaną ziemię i rozbite większe bryły, koła nie robią takich głębokich kolein bo idą po zagęszczonej już ziemi a ciągnik wtedy jest lżejszy jak jedziesz po polu i oczywiście to czego żadna amortyzacja nie zastąpi nie jedziesz już po skibie więc nie skacze tak ciągnik.

co do opon to popatrz tu

http://configurator.deere.com/germany

co prawda to nie ceny dla polaków ale myśle że to czego tam nie ma na wyposarzeniu dodatkowym to i u nas nie da sie zamówić...

trochę szersze opony mogły by być ja mam CONTINENTAL 520/85R38 i nie narzekam w normalnych warunkach sie nie wiele poślizguje w pługu nawet blokady nie trzeba załączać a za szerokie opony to tez nie za dobrze mam k-150 i jak wyło wielkie błoto po buraczysku to tylko płynoł po tym błocie zamiast je wyciskać spod opony.

O bajkach z 10% oszczędnością to raczej nie warto gadać realnie to 2 no może w bardzo złych warunkach jakieś 3% różnicy i to pewnie w porównaniu do najgorszych opon na rynku

Edytowano przez robertbara
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yankes    0

Jak jest z zmianą biegów JD 6630 comfort bo dźwignia jest wg. mnie dość daleko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

dzwignia wydaje sie daleko ale jak dla mnie jest ok biegi troche ciężko wchodzą (szczególnie grupa A) serwis mówił że z czasem będą lepiej chodzić ale to nie jest wielki problem bo w czasie pracy raczej operuje sie półbiegami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beret1990    27

panowie ja kupiłem 6830 2 tyg temu, czekam teraz na realizację i różnica przede wszystkim miedzy 66 a 68 jest taka że 68 jest na ramie rodziny 7030 więc o wiele mocniejszej, zwolnice są większę, mocniejsze, tuz o innej geometri i ciągnik ogólnie jest masywniejszy, z daleka są identyczne ale kiedy się podejdzie bliżej to widać różnice między 66 a 68, teraz mają podniesioną moc bo 6830 ma 145 km ja do mojego dołożyłem TLS, 4 PARY ZŁĄCZY HYDRAULIKI, JEDNO Z PRZODU, PRZEDNI TUZ, GRZAŁKĘ DO BLOKU I PALIWA I CIĘGŁO HYDRAULICZNE, wyszło dokładnie 10tyś więcej od 6630 ale warto,zupełnie inna klasa maszyny i na pewno bardziej wytrzymała;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FFTH    0

Niewiem co by mu szkodziło wciskać mi droższy ciągnik. W końcu od droższego ma większa premię.

Wypytał co chce nim robić, jakimi maszynami i na ilu ha. Doradził że Premium ma inną kabinę (chodzi szczególnie o inną konsolę) oraz silnik 4zaworowy z nadwyżką mocy. Jak już pisałem tej nadwyżki mocy nie wykorzystam w moich warunkach (pola i sprzet) Więc to już nie jest dla mnie ważne, jeśli chodzi o kabinę to mój kolega ma 6830 premium a drugi 6620 SE i owszem ta w 8630P jest ładniejsza w środku ale ja planuję wykorzystywać ciagnik w roku 100 godzin więc niesadze zeby elektrohydraulicznie sterowane zawory (za dopłatą w Premium) czy trochę inna konsola miały dla mnie znaczenie) Premium też ma więcej oświetlenia na kabinie ale nigdy nie było potrzeby żebym musiał robić po nocach to z nowym sprzętam tym bardziej.

Resztę rzeczy które ma Premium można dokupić do Comforta. Więć mogę lepiej skonfigurować traktor na to co jest mi potrzebne.

Najchętniej też bym wolał półbiegi pod oddzielna wajchą taj jak jest w 6620SE a nie pod przyciskiem jak w Premium.

Moze jak ktoś robi na 500ha wszystkie pracej jednym ciągnikiem to lepsze wyposażenie ma sęs ale na moich 40ha + 40ha usług + 40ha dobranych zaraz po zakupie ciągnika to chyba nie.

Mój kolega ma tylko 6610 i 6620 oba SE i obrabia 300ha. Miał przez chwilę 6920S Premium z skrzynią bezstopniową i się szybko pozbył, bo woli pewny ciągnik bez elektroniki niż ciągle pod strachem robić czy coś nie siądzi na środku pola jak trzeba szybko robotę zrobić.

 

Jestem zdecytowany na 6630 Comfort + TLS + TUZ + 540/650 Michelin + kilka naprawdę potrzebnych dodatków jak wiekszy zbiornik na paliwo.

 

 

 

 

Mądry wybór.

Ja też bym premiuma nie wybrał, szkoda kasy.

 

Napisz mi tylko jak się sprawuje Twój 6630 cf proszę.

 

Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

słusznie


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Heh przy pewnych opcjach dobranych do Comforta, bardziej opłaca się wziąć Premium. :unsure: Moim zdaniem Comforta można wziąć jak komuś zależy wyłącznie na mocy, a wyposażenie go specjalnie nie obchodzi. Drugim przypadkiem jest niskie roczne wykorzystanie ciągnika, jeżeli natomiast ciągnik ma dużo pracować to zdecydowanie Premuim. cool.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6930P    0

moim zdaniem wersja comfort jest dla tych którzy nie przepadają za elektroniką i tez dla tych którzy wola trochę zaoszczędzić i kupić do ciągnika maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin200711 mam kilka zastrzeżeń co do twoich wypowiedzi.

 

"A odnośnie opon to w okolicy mają ciągniki na oponach 650r38 i nikomu nie przygniata w orce skiby. a najlepsza firma to pirelli TM800 Trellebourg" z Tego co wiem to najlepsze opony to firestone.

 

Są seryjne w Ameryce, a tam z pewnością nie nie oszczędza

 

"Przynajmniej skrzynia vario jest lepiej sprawdzona od auto power"

 

Skoro nie ufasz autopower proponuje PowerQuadPlus lub AutoQuadPlus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
groszek    0

tak tak myśle że 100 godzin rocznie to bedzie dobre wykorzystanie takiego ciągnika za tyle kasy ;) hehehe a może kup belarusa na 100 godzin to w sam raz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

no wlasnie czytam posty i czytam i tak mysle czy 100mth na rok i taki ciągnik to nie marnowanie kasy??? czasem sie nie machnąles i nie chodzi ci o 1000 mth. bo skoro na 100 to nie ma co szalec i brac wielu niepotrzebnych rzeczy typu TUZ komputer wydajności itd. chyba ze na 1000 to wtedy co innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

Sądze że od decydowania czy to marnowanie kasy czy nie to jestem ja. I rady czy to się opłaca czy nie lepiej coś innego kupić to mam gdzieś, mam pieniądze to mogę wydać na co chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol19    25

mam pytanie czy do 6630 w wersji comfort można dobrac amortyzację kabiny ? moze ktos się orientuje ile kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kedziorek    83

A ja bym Ci odradzał JD to prawda że są komfortowe i rzadko się psuja ale jednocześnie to smoki na paliwo ( poczytaj sobie i popytaj właścicieli ) i mają drogie części i serwis a tylko serwis może je naprawiać tak więc na dłuższą metę JD wychodzi drogi w eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6930P    0

pytanie z innej beczki bo nie chce zakładać nowego tematu, jaki ma maksymalna wydatek pompa l/min w John deere 6630 comfort w opcji najmocniejsza jaka może być???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

w comforcie 6630 pompa zębata, max 80 L wydatek, w 6830 i 6930 comfortach masz tłoczkową 110 L

we wszystkich premiumkach tłoczkowa 110 L ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6930P    0

o premiumach i 6830 i 6930 w comforcie to wiedziałem ;) tyko myślałem ze coś zmienili w 6630 ale jednak się myliłem <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ejczbio
      Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?
      Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?
    • Przez Omniq
      Witam,
      Posiadam instrukcję serwisową do JD 7430 i 7530 Premium. Instrukcja w języku angielskim w formacie PDF, nie skan książek tylko porządny pdf. Mogę się podzielić gdyby ktoś potrzebował
       

    • Przez dawwro03
      Witam mam problem w ciągniku john deere 6430 premium z tlsem. Dokładnie chodzi o to że zaraz po odpaleniu ciągniku gdy oś ustawia się do swojego poziomu( jest ustawione na auto) nie podnosi płynnie ale mocno szarpie ale da się przełączać między funkcjami( auto, max, manual) i na wszystko reaguje ale zawsze szarpie. po jakimś czasie wyskakuje błąd ( TSC 523976.04) i już nie da się nic zrobić to znaczy przełączać miedzy tymi funkcjami. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu traktora wszystko jest ok oprócz szarpania, ale po jakimś czasie znów to samo. Traktor mam od nie dawna więc nie za bardzo wiem co by mogło być problemem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. 

      20240308_170545[1].heic
    • Przez Deny
      Cześć,
      czy miałby ktoś manual serwisowy w formie pdf do JD 7530 którym mógłby się podzielić?
    • Przez Johny7430
      Witam, mam problem z ciągnikiem JD 7430 po wyskoczeniu komunikatu ecu 84.31 "ograniczona prędkość drogowa" traktor przestaje jechać po usunięciu komunikatu traktor pracuje dalej lecz po kilku minutach jest to samo. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj