marekgizio

6630 - kilka pytań.

Polecane posty

marekgizio    4

Mam zamiar w naborze na modernizacje kupić kilka maszyn w tym 6630 i mam kilka pytań.

Zastanawiam się czy nie zrezygnować z jakiejś maszyny i nie dobrać kilka dodatków do ciągnika. W tym szersze opony, standardowa szerokość ogumienia to 420 przód i 520 tył. Z uwagi ze kupuje cięzki agregat uprawowo siewny (amazone ad303 i brona wirnikowa KG) zestaw jest ciężki bo sam waży ok 2500kg) i zeby ograniczyć ugniatanie gleby przydały by sie szersze opony.

Myslałem o 540przód i 650tył, takie opony bedą się mieścić w bruździe po pługu Kverneland ED100 ustawionym na 45 lub 50 cm?

Jakiej firmy opony wybrac?

W zwiazku z ciężkim agregatem uprawowo siewnym zastanawiam się czy nie zrezygnwać z kompletu obciążników i niewziąć przedniego TUZ i samemu zrobic skrzynię o wadze 1000kg, dodatkowo dalej wysunięty ciężar oraz masa samego TUZ powinna ograniczyć podrywanie przodu i zmniejszyc poślizg kół. Pozatym mógłbym szybko zakładac i zdejmowac obciążnik w razie potrzeby.

Co o tym myslicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

nawet nie myśl o tym, że opona 650 zmieści Ci się w bruździe 45 cm, ponieważ nawet przy 50cm będzie ugniatać. W tym pługu jest możliwość zmiany szerokości pierwszej skiby tylko do 50cm,więc trzeba zainstalować poszerzacz bruzdy.

 

 

Ciężko ocenić, czy przy takiej masie agregatu jest sens brać TUZ, którym podniesiesz tonę, a masa obciążników bez TUZa wynosi 900 kilo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

Znajomy ma taki agregat i 6620. Z przodu zakłada chyba 900kg (więcej niż w chodzi na ramę bo po dwa boczne wystają) niepodrywa przodu do góry ale koła sa mocno odciążone i leca po wierzchu, to widziałem przy siewie rzepaku i domyślam sie że jak sie wrzuci z 500kg pszenicy to nie bedzie ciekawie na polu a tym bardziej na drodze.

Pozatym nawet gdyby balast był tej samej masy co ciężarki na rami to nadal dochodzi z 200kg samego TUZ i ciężar jest wysunięty 50-100cm dalej do przodu a to duzo daje.

Komplet ciężarków kosztuje 4000zł z TUZ bez WOM 10 000zł. Więc nie dużo drożej.

A co do opon to jakie bedą pasowały do bruzdy 480/580?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że wystarczą Ci 480-przód i 540, ewentualnie 600- z tyłu, które powinny Ci się mieścić w bruździe.

 

Co do dopłaty do opon. W momencie zamawiania 6430 zamiast standardowych 420/520 wziąłem 480/540 ale na spawanych felgach i w sumie wyszedłem na zero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

Wybór firmy (jeśli zostaje tn sam rozmiar ale chce się inną firmę) kosztuje ok 2000zł, wybór innego rozmiaru to ok 7000zł.

Niedużo przy cennie ciągnika ale dużo jeśli bym miał wziąc tylko troszkę większe opony, więc albo tylko dopłacić do firmy albo jak barć inny rozmiar to juz maxymalny jaki się mieści w bruździe.

Jakie firmy polecacie. i jakie macie doświadczenia z dociązaniem przodu? Kupic wiecej ciężarków, wziąc TUZ i zrobić ciężar samemu czy kupić odlew całościowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blu    6

TUZ na przód jak najbardziej weź. Ale zamiast zmiany rozmiaru opon może byś się zastanowił nad bliźniakami na tył?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

wyjdzie dużo drożej i bede musiał je zakładać i zdejmować a tak będą cały czas siedzieć, pozatym niemam mokrych pól, chodzi tylko o zmniejszenie ugniatania gleby i trochę o poprawienie strat poślizgu kół.

Ptrzebuje tylko wiedzieć jaką firme wybrać i jaką szerokość opony do bruzdy przy orce 45cm ale pewnie 50cm bo sądze ze 130KM wystarczy na 4x50 w siemiach 3-5klasy łatwych w uprawie. Orke chcę wykonywać przy dużych prędokościach szczególnie w kukurydzy ale nadal z zredukowaną liczba obrotów. 120KM daje rade u znajomych więc 130KM to tak dal zapasu i żeby nie wysilać silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    6

Każdy gada że opony będą ugniatać. Ja 6 lat orałem 6620, opony mam tył 650 przód 540. Nie widziałem żadnej różnicy we wschodach roślin. Sąsiedzi też mają opony 650, u nas nikt tak bardzo się tym nie przejmuje bo naprawde nie widać tego.Ale chcesz to weź np 580, bo 520 to moim zdaniem zbyt wąskie. Firma nie ma dużego znaczenia chyba? Ja mam michelin.

Mam agregat kongskilde 4 m, waga 2500kg + 800kg pszenicy.Obciążnik 1000kg i gdyby nie przedni tuz, to chyba bym nie ujechał z pełnym. Te wysunięcie daje jakieś 300 kg moim zdaniem. Teraz sieje z wałem założonym na przednim tuz-ie który ugniata środek a boki są ugniatane przez bliźniaki i jest idealnie. Jeśli nie sieje to jeżdze sobie bez obciążenia przodu bo po co wozić ten ciężar? Tuz jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wejdz do mnie w galerię i zobacz jak ja mam rozwiązany obciążnik.

6630 spokojnie poradzi sobie z 4 skibowym pługiem. A bliźniaki nic nie dadzą bo nie ciągnik byłby szerszy niż agregat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam co do rozmiaru opon śmiało możesz założyć 540 na przód i 650 na tył bez różnicy jaką masz bruzdę wiem bo takie mam a pracuję pługiem Rabe Werk lemiesz 18 cali tj.coś około 45 cm. i wszystko pasuje. krytykują tylko ci co nie mają praktyki w orce co do przedniego tuza to jest naprawdę super sprawa (też posiadam) zakładasz co chcesz ile chcesz i najważniejsze kiedy jest ci to potrzebne(jest coraz więcej maszyn na przód) bo po jaką ..... ci obciążniki około 1 tony do transportu? chyba żeby zedrzeć kapcie i wyorać wspornik. Jeżeli zdecydujesz się na TUZ to od razu zapnij też przedni WOM bo póżniej będziesz żałował na pewno się przyda. co do firmy opon to wszystkie są dobre ale MICHELIN jest najlepszy. Życzę owocnych negocjacji z dealerem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

bialy1989 --> Dzięki wreszcie jakaś fachowa odpowiedź. Widzę że miałeś przez chwilę 6930 z obciążnikami na ramie. Miałeś możliwość sprzwdzenia obu ciągników w tej samej maszynie? Chodzi mi o wysunięcie ciężarów - czy czułeś wyrażną róznicę?

standardowo ciągniki ida na przupadkowych firmach więc mozna trafić na jakieś badziewie jak Firestorm, ja wolę dopłacić bo po co się potem meczyć.

Znajmomy na 6610 ma goodyeary a na 6620 firestorm w tym samym rozmiarze i podobno ten słabszy ciągnik na lepszych oponach lepiej ciągnie. Szerokość dobrych opon jest większa od tych gorszych w tym samym rozmiarze o 3-4cm.

Myslałem o Miśkach, pirelkach albo goodyear.

Pozatym mamy podobne biny mam tak samo jak ty 250t + 27t. 35t mam lejowego a 200t mam zamiar postawić na nastepne żniwa.Ilo tonową masz suszarnie i czym suszysz?

 

mercedes250d --> o to właśnie mi chodzi. TUZ pozwala kilka razy dziennie zdejmować ciężar, a tak to się jeździ z nim przez pół roku.

A co do przedniego WOM to niejest mi potrzebny bo jestem nastawiony wyłącznie na produkcję roślinną i niemam zamiaru wracać do zwierzecej, a w takiej częściej się przydaje.

Tuz jest mi tylko po to zeby lepiej dociążyć przód w siewie i orce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    6

Nie wiedziałem że szerokości w oponach różnych marek są inne a rozmiar niby ten sam. Te moje michelin w 6620 mają niski klocek ale w 7730 już jest inny.

Przedni tuz mam od 3 lat a ciągnik ma już 6 więc mogą się wypowiedzieć co do różnicy. Wysunięcie obciążników naprawde dużo daje . Uciąg jest większy a przy na prawde ciężkiej maszynie nie będzie go podrywać. Obciążnik był zakładany tylko do agregatu upr-siew , głębosza i pługa, teraz już w ogóle go nie zakładam bo ten ciągnik tylko sieję z wałem. Z obciążnikami dużo gorzej się jeździ. Buja przodem w czasie transportu,opony się bardziej zdzierają... Tuz to wydatek 10 tyś zł, na program to połowa a przyda się napewno. Możesz założyć jakiś spych itp.

 

a co znaczy że masz 250+27? Moje są dokładnie takie: 2x250+75+100. Suszarnia ma 12 ton zasypu, jest na olej opałowy

 

W końcu ktoś kto mnie poparł w sprawie szerokości opon a orki. Bo się z jednym kłóciłem 2 tygodnie na forum ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

Mam biny 250t,25t i jakieś 35t w lejowym.

Na zdjęciu u ciebie ten z przodu po prawej wygląda mi na 27t a nie 75t.

A suszarnie 11t Drzewicza na olej opałowy.

Ja mam większy zwrot z agencji bo 60%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

czym różnie się seria premium plus od zwykłego premium, czy polecacie tą skrzynie autoqad(czy jakoś tak)


Sprzedam:
- zbiornik na mleko 2500 litrów
- beczkowóz 4000litrów Meprozet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba87    5

Także bym Ci radził zamówić przedni TUZ! Sąsiad ma właśnie 6630, z tyłu oponki 650 i ciąga tym Kverniego 5-obrotowego rozstawionego na 45-50cm - początkowo miał 4 odkładni rozstawione na 50cm i zmienił na 5. Jedyne czego załuje to, że nie ma przedniego TUZa;/

Pozatym sporo osób na AF ma JD z oponami 710 do orki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przem    37

Przedni TUZ to podstawa, do transportu odpinasz balast i masz mniejsze zużycie opon i paliwa, do ciężkich maszyn zawieszanych szybko zapinasz balast i masz stabilny zestaw, jak chcesz na czymś zaoszczędzić to zrób sam obciążnik zamiast kupować oryginalny, nikt nie wspomniał o amortyzacji przedniej osi, jak dla mnie to nieodłączne wyposażenie ciągnika, lepszy uciąg i komfort w transporcie szczególnie na naszych dziurawych drogach, znajomy posiada JD 6620 z przednią osią amortyzowaną i jak dla mnie bajka! mysle też że warto dołożyć dodatkową parę wyjść hydraulicznych bo z czasem mogą okazać się przydatne, no i wygodny fotel kierowcy, bo na własnym zdrowiu nie warto oszczędzać, dobry fotel to dobre tłumienie drgań i wygoda w czasie długiej pracy a to wpływa na stan kręgosłupa, który u większości rolników jest raczej kiepski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

Niewiem jak to jest z tym lepszym fotelem ale w Comfort jest amortyzowany fotel (powietrze), wogóle Comfort jest bardzo ładnie wyposażony.

Diller niechciał zabardzo ze mną rozmawiać o Premium. Powiedział że szkoda na to kasy bo nic istotnego tam niema i że lepiej za to kupić przyczepę albo pług.

Z tych najbardziej istotnych różnic to inna kabina, komputer, i silnik 4 zaworowy którego tez nie poleca bo twierdzi że 2 zaworowy jest bardziej dynamiczny i mniej wrażliwy na jakoś paliwa. dodatkow moc w silniku 4 zaworowym tez jest nie do wykorzystania u mnie bo dodatkowa moc z WOM nie przyda sie bo mam pola łatwe w uprawie na terenie płaskim i w takich warunkach oraz z siewnikiem 3 metrowym 130KM To i tak dużo, a w Transporcie też tego nie wykorzystam bo niemam na trasie żadnych wielkich górek, a wogóle to dużo transportu nie mam.

Dobieram tylko szersze ogumienie, większy zbiornik paliwa, 9 pozycyjny zaczep, TUZ, TLS i kilka małych pierdółek.

Laszuk u nas w okolicy sprzedał sporo ciągników z polecenia i jak się mówi skąd się jest to zupełnie inaczej mówią. Niebyło też z tą firma żadnych problemów jeśli chodzi o serwis.

Dzis był u mnie przedstawiciel chandlowy z Amazone w sprawie siewnika do nawozów i agregatu uprawowo siewnego, gość niesamowicie uczciwy, nie naciagał mnie na niepotrzebne pierdoły, doradzał co warto wziąc, a co jest tylko stratą kasy, dodatkowo pytałem się i kilka innych maszyn Amazone i je odradził oraz doradził co innego kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten diler gadał głupoty lepiej kupić premium masz duzo wyzszy komfort;)wyjścia elektroniczne mozesz mieć clima trak. i załoze się ze jednego wam niezaproponowali amortyzowanej kabiny-HCS ja jak powiedziałem im co ma pisać w oferte to był blady pierwszy raz słyszał o niektórych rzeczach;] a pewnie dlatego bo mam znajomego dilera john deere w Niemczech i mogę mieć duzo taniej od niego ;)ja mam na PROW zapisany ciągnik do 360 tysięcy ale raczej wybór padnie na fendta.chociaż 714tms jest drozszy od 6830premium autopower ful wypas wyposazenie:

system hms

tls-amortyzowana przednia oś

3*sterowanie elektryczne superdelux 300

3*wyjścia hydrauliczne superdeluxe 300

HCS-hydro-pneumatycznie amortyzowana kabina

climatrack

spręzarka 1+2obwody

aut-zaczep tylni

wielki zbiornik paliwa 325 litrów

pompa 110litrów

dodatkowy zbiornik oleju 14l

przyciemniane szyby

ogumienie najlepsze pirelli tm800 przud 540/65 tył650/65

przedni tuz

komfortowe siedzenie superdeluxe3 podgrzewane pneumatyczne

siedzenie pasazera amortyzowane

0 60 tysięcy ale jest pewniejszy ciągnik.Przynajmniej skrzynia vario jest lepiej sprawdzona od auto power.

A odnośnie opon to w okolicy mają ciągniki na oponach 650r38 i nikomu nie przygniata w orce skiby. a najlepsza firma to pirelli TM800 Trellebourg- w niemczech to standardowe opony w john deere tylko w polsce na wszystko idą tańsze gorsze rzeczy.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

Niewiem co by mu szkodziło wciskać mi droższy ciągnik. W końcu od droższego ma większa premię.

Wypytał co chce nim robić, jakimi maszynami i na ilu ha. Doradził że Premium ma inną kabinę (chodzi szczególnie o inną konsolę) oraz silnik 4zaworowy z nadwyżką mocy. Jak już pisałem tej nadwyżki mocy nie wykorzystam w moich warunkach (pola i sprzet) Więc to już nie jest dla mnie ważne, jeśli chodzi o kabinę to mój kolega ma 6830 premium a drugi 6620 SE i owszem ta w 8630P jest ładniejsza w środku ale ja planuję wykorzystywać ciagnik w roku 100 godzin więc niesadze zeby elektrohydraulicznie sterowane zawory (za dopłatą w Premium) czy trochę inna konsola miały dla mnie znaczenie) Premium też ma więcej oświetlenia na kabinie ale nigdy nie było potrzeby żebym musiał robić po nocach to z nowym sprzętam tym bardziej.

Resztę rzeczy które ma Premium można dokupić do Comforta. Więć mogę lepiej skonfigurować traktor na to co jest mi potrzebne.

Najchętniej też bym wolał półbiegi pod oddzielna wajchą taj jak jest w 6620SE a nie pod przyciskiem jak w Premium.

Moze jak ktoś robi na 500ha wszystkie pracej jednym ciągnikiem to lepsze wyposażenie ma sęs ale na moich 40ha + 40ha usług + 40ha dobranych zaraz po zakupie ciągnika to chyba nie.

Mój kolega ma tylko 6610 i 6620 oba SE i obrabia 300ha. Miał przez chwilę 6920S Premium z skrzynią bezstopniową i się szybko pozbył, bo woli pewny ciągnik bez elektroniki niż ciągle pod strachem robić czy coś nie siądzi na środku pola jak trzeba szybko robotę zrobić.

 

Jestem zdecytowany na 6630 Comfort + TLS + TUZ + 540/650 Michelin + kilka naprawdę potrzebnych dodatków jak wiekszy zbiornik na paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Silnik 4-zaworowy ma jedną niepodważalną zaletę w stosunku do silnika 2-zaworowego w JD- mniejsze zużycie paliwa :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze są jakie róznice kabina wiadomo całkiem inna.ale premium ma wszystko masywniejsze.podnośnik 6630 51.0kN 6630P 74.2kN

6630p 100 kilo cięzszy;d a po nowym roku 500 kilo cięższy niz teraz.Ale nie wiem dlaczego.

i oczywiście silnik 6630 zwykły silnik pije zawsze duzo.Premium ma silnik 4 zawory na cylinder przez co ma większy moment obrotowy i mnie j pali. w dodatku inteligentne zarządzanie mocą tzn ma turbo o zmiennej geometri łopatek.przez co gdy potrzebujemy przy wom albo w transporcie mozemy mieć 25 koni więcej zalezy to od modelu.

poprostu Premium jest stworzony dla ludzi których stać. jagbyście wyposazyli tak john deere jak fendt to john deere będzie drozszy. Dlatego nie rozumiem ludzi ze najezdzają na fendta bo drogi inne ciągniki wyposazymy tak samo wysoko i tez podobnie będą kosztować.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Opony lepiej wziąć lepszej marki. I nie ma opon firestorm , tylko firestone, mamy takie w jednym ciągniku.

Bierz opony szersze i lepszej marki, a jak nie to szersze tej samej marki. Co do tuza przedniego, to bierz, my przez brak tuza po 3 sezonach wymienialiśmy przednie opony w ciągniku który dużo jeździł w transporcie - koszt 10 000, za tyle masz tuza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    4

Co sądzicie o tak zwanych okazjach z allegro? Na alegro są ciągniki roczne lub dwu letnie z symbolicznym przebiegiem, opony wyglądają jak nowe, Ciągniki Premium zn full wypasie po 100-150tyś zł taniej niż w polsce nowy.

Cenoowo to wychodzi tak że można kupić w polskim salonie np: 6630 comfort za takie same pieniadze na allegro 6830 Premium z przebiegiem ok 1000Mth. Podejzewam ze wszystkie ciągnki sa z angli i bez sprężarki, ale podobno i tak te które ida na polskę to na początku nie mają sprężarek i montują sprężarki polskie.

Opłaca się interesować takim ciagnikiem czy lepiej kupić słabszego w polsce. Podejżewam ze jakość wykonania jest taka sama.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

trzeba bardzo dokładnie przeanalizować wyposażenie, bo premium , premium może byc nie równe i jak się je doposaży do poziomu z Polski okaże się, że cena nie jest tak korzystna. Sprężarki i cała pneumatyka np. w MF dokładana jest w Polsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ejczbio
      Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?
      Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?
    • Przez Omniq
      Witam,
      Posiadam instrukcję serwisową do JD 7430 i 7530 Premium. Instrukcja w języku angielskim w formacie PDF, nie skan książek tylko porządny pdf. Mogę się podzielić gdyby ktoś potrzebował
       

    • Przez dawwro03
      Witam mam problem w ciągniku john deere 6430 premium z tlsem. Dokładnie chodzi o to że zaraz po odpaleniu ciągniku gdy oś ustawia się do swojego poziomu( jest ustawione na auto) nie podnosi płynnie ale mocno szarpie ale da się przełączać między funkcjami( auto, max, manual) i na wszystko reaguje ale zawsze szarpie. po jakimś czasie wyskakuje błąd ( TSC 523976.04) i już nie da się nic zrobić to znaczy przełączać miedzy tymi funkcjami. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu traktora wszystko jest ok oprócz szarpania, ale po jakimś czasie znów to samo. Traktor mam od nie dawna więc nie za bardzo wiem co by mogło być problemem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. 

      20240308_170545[1].heic
    • Przez Deny
      Cześć,
      czy miałby ktoś manual serwisowy w formie pdf do JD 7530 którym mógłby się podzielić?
    • Przez Johny7430
      Witam, mam problem z ciągnikiem JD 7430 po wyskoczeniu komunikatu ecu 84.31 "ograniczona prędkość drogowa" traktor przestaje jechać po usunięciu komunikatu traktor pracuje dalej lecz po kilku minutach jest to samo. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj