Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 255 2 pytania


16 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Rolnik20

Rolnik20

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 13 grudzień 2009 - 15:59

MF 255 2 pytania Witam,
W jakiej pozycji powinny być ustawione gałki podnośnika w czasie jazdy w transporcie bez jego używania (podnośnika). Czy podczas zwykłej jazdy pompa podnośnika pracuje??? A jak to jest w orce?

Mam też drugie pytanie, czy mogę wykipowac przyczepe jesli jest ona na oleju Hipol lub innym przekladniowym, a ciagnik MF255 jest na Agrolu. Czy moze to zaszkodzic pompie hydraulicznej?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 255 2 pytania Dzisiaj, 02:02
  •  

#2 Share arek92

arek92

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Wielkopolska

Napisany 13 grudzień 2009 - 16:09

MF 255 2 pytania Ja w moim ursusie 3512 podczas transportu mam obie gałki cofnięte do tyłu, w tych ciągnikach pompa pracuje cały czas. Niewielkie ilości innego oleju nie powinny zaszkodzić pompie ale najlepiej nie mieszać.

#3 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2009 - 16:18

MF 255 2 pytania Ustawiaj w takiej pozycji jak jest Ci najwygodniej, nawet może być i na stały wydatek ( np. jak potrzebujesz podciągnąć zaczep lub lecisz z zaszyną po wybojach, to nic nie zaszkodzi, ani nie bój się że pompę zajeździsz z tym że wtedy pompa pracuje pod obciążeniem, ogólnie w każdej pozycjo może być tylko w niektórych podniesione na 3/4te wysokości może pojawić się harakterystyczne stukanie wtedy dobrze jest lekko przestawić dzwignię no i w moim mf po kilku min znowu stuka to znowu przestawiam, wiec jak się wkurze to jeżdże na stały wydatek ;) a i dzwignia ma tendencje to bardzo powolnego podjeżdzania

#4 Share Maciej93

Maciej93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Otwocki
  • Zainteresowania:Interesuję się piłką nożną , trenuje w lokalnym "klubie sportowym", starymi samochodami i rolnictwem...

Napisany 13 grudzień 2009 - 17:35

MF 255 2 pytania Co do drugiego pytania to powiem że z pompą nic nie powinno się stać bo mam tak przy owijarce... myślałem że olej może się zwarzyć ale jednak nic się nie stało...

#5 Share grzesiek1916

grzesiek1916

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Goźlice

Napisany 13 grudzień 2009 - 18:44

MF 255 2 pytania nic się nie stanie jak się hipol z agrolem pomiesza mi jak w skrzyni brakowało do stanu a mam zalany hipol a akurat miałem tylko agrol w domu i wlałem niecałe 5 litrów i nic się nie działo

#6 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2009 - 19:19

MF 255 2 pytania z tym zwarzeniem czy tam spienieniem się oleju to dobry myk był kiedyś jak się nie chciało pożyczyć komuś maszyny, sami w ten sposób nikomu nie pożyczyliśmy przyczepy zbierającej a amatorów była cała rodzinka ;) no i ten argument z olejem był zawsze skuteczny he he

#7 Share Maciej93

Maciej93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Otwocki
  • Zainteresowania:Interesuję się piłką nożną , trenuje w lokalnym "klubie sportowym", starymi samochodami i rolnictwem...

Napisany 13 grudzień 2009 - 21:41

MF 255 2 pytania No ale jak znajomy pożyczył ode mnie c-330 i robił baloty po 700 kg i jak mu nie chciała podnosić to nalał jakiegoś oleju i po kilku tygodniach się mleko z niego zrobiło...

#8 Share arek92

arek92

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin/Wielkopolska

Napisany 13 grudzień 2009 - 21:48

MF 255 2 pytania Może i nic się nie stanie, ale najlepiej stosować się do zaleceń producenta, my też tak mówiliśmy jak się nie chciało pożyczyć ale jak się naleje do swojego ciągnika nowego oleju a ktoś ma w swoim jakąś smołę to coś trzeba wymyśleć.

#9 Share pancer527

pancer527

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Gdanska
  • Zainteresowania:Rożne :)

Napisany 14 grudzień 2009 - 11:14

MF 255 2 pytania Co do ustawienia tej pozycji gakli to jak tobie pasuje ;) 

A odpowiadajac na 2 pytanie jak troche dostanie Hipolu to nic zbytno sie nie stanie, ale jak dolewac wieksza ilosc to nie zabardzo. A a jak zmieniasz olej w szkrzyni to raczej Agrol lej Hipolu nie radze bo pompa na nim wysiada w mf i wszystki uszczelniacze szlak trafi i wtedy wszystko do regeneracji lub nowe. A wiadomo sama pompa ok. 2,5 kola do niego kosztuje :D 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 255 2 pytania Dzisiaj, 02:02
  •  

#10 Share piotrek10

piotrek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:sport, rolnictwo, nauki humanistyczne

Napisany 20 marzec 2010 - 21:43

MF 255 2 pytania Zapytam tu żeby nie zakładać nowego tematu... nie dawno kupiłem mf255 i okazało się że brakuje sporo oleju w skrzyni, na tej miarce po prawej stronie jakieś 1.5-2cm do min. Nic się nie stanie jak doleje np. agrol? Ten co jest ma zielony odcień, był chyba nie dawno wymieniany.

#11 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 20 marzec 2010 - 21:50

MF 255 2 pytania U nas jest 19 letni hipol , ojciec przed sianokosami dolał 5 agrolu i nic się nie dzieje. W tym roku zmienimy olej bo już za stary i stracił swoje właściwości.
Wieczny kawaler ;)

#12 Share grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 20 marzec 2010 - 21:59

MF 255 2 pytania Oryginalny olej to Agrol, zależy jeszcze jakim był zalany, najprędzej Agrol, albo Hipol. Skoro tak mało masz go, to spuść cały i zalej nowym i nie bedziesz sie martwił jaki był wcześniej lany. Tam wchodzi około 40l. Sprawdź jeszcze, czy masz w ogóle olej w zwolnicach (wchodzi po 1,7l). Możliwe, że nie ma uszczelniaczy pomiedzy tylnym mostem a zwolnicami to juz sie nie bedziesz musiał martwić o zwolince (u mnie nie ma tych uszczelniaczy).

#13 Share wsk125ccm

wsk125ccm

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 20 marzec 2010 - 22:05

MF 255 2 pytania Jeśli masz kontakt do poprzedniego właściciela, skontaktuj się z nim i zapytaj o parametry oleju i dolej właściwego.. Nie ma pewności co do tego, czy nic się nie stanie. Olei nie powinno się mieszać.

#14 Share piotrek10

piotrek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:sport, rolnictwo, nauki humanistyczne

Napisany 20 marzec 2010 - 22:37

MF 255 2 pytania

Oryginalny olej to Agrol, zależy jeszcze jakim był zalany, najprędzej Agrol, albo Hipol. Skoro tak mało masz go, to spuść cały i zalej nowym i nie bedziesz sie martwił jaki był wcześniej lany. Tam wchodzi około 40l. Sprawdź jeszcze, czy masz w ogóle olej w zwolnicach (wchodzi po 1,7l). Możliwe, że nie ma uszczelniaczy pomiedzy tylnym mostem a zwolnicami to juz sie nie bedziesz musiał martwić o zwolince (u mnie nie ma tych uszczelniaczy).

Jak sprawdzić czy jest olej w zwolnicach zakładając, że uszczelniacze są, bo jeśli ich nie ma to nie będzie żadnych miarek tak?

#15 Share grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 20 marzec 2010 - 22:47

MF 255 2 pytania O ile się nie myle to w zwolnicach nie ma żadnych miarek. Najprościej to poluzować dolny korek spustowy i zobaczyć czy leci olej, albo ten korek wlewowy wykręcić i za pomocą jakiegoś czystego sznurka lub czegoś podobnego sprawdzić. A jeśli nie ma uszczelniaczy to olej z tylnego mostu przepływa do zwolnic.

#16 Share piotrek10

piotrek10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:sport, rolnictwo, nauki humanistyczne

Napisany 20 marzec 2010 - 23:02

MF 255 2 pytania I jak nie ma uszczelniaczy to nie będzie tych korków? Bo ich nie zauważyłem :(

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 255 2 pytania Dzisiaj, 02:02
  •  

#17 Share grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 21 marzec 2010 - 09:40

MF 255 2 pytania Korki zawsze są, bo gdyby ich nie było, to olej by leciał. Jak patrzysz od tyłu ciągnika, to na każdej zwolnicy są dwa korki. Jeden od tyłu zwolnicy (jest on w pionie) i drugi od dołu zwolnicy (w poziomie). Tył ciągnika. Tam jest dość wyraźnie zaznaczony korek wlewowy, w lewej zwolnicy jest on pomalowany na czerwono.

Podobne tematy