Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ładowanie w Ursusie 914


29 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Gospodarz1990

Gospodarz1990

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Af,itp.

Napisany 13 grudzień 2009 - 10:54

Ładowanie w Ursusie 914 Witam.
Jestem nowy na AF.Mam problem z ładowaniem w swoim ursusie,czyli niby laduje ale w czsie zimowej orki zauważylem gdy jeszcze nie bylo mocno ciemno nie mialem jeszcze wlaczonych swiatel zauwazylem ze na wolnych obrotach zarzy sie zarowka a na duzych obrotach juz nie ale jak wlaczylem swiatla to juz sie nie zarzyla na wolnych obrotach!!! Prosze o pomoc i poradę....Alternator mam zawsze zimny a powinien byc min.lekko cieply.Twierdze ze jak go zalozylem przed zniwami tego roku to juz nie ladowal tak jak powinien
Alternator od poloneza numer z przodu alternatora a124n 14v 44a nie ma regulatora nabudowanego tylko dodatkowy...
Założony mam regulator elektroniczny nie wiem czy nie powinien byc mechaniczny...Odłączylem regulator(spilem kable z regulator 15 z 67)okazało sie ze ładuje pieknie ale po dluzszym chodzeniu traktora nagrzala sie stacyjka...
Prosze o odpowiedz i pomoc
Szukalem na AF ale nie znalazlem zadnego podobnego tematu!!! ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ładowanie w Ursusie 914 Dzisiaj, 02:16
  •  

#2 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 13 grudzień 2009 - 11:00

Ładowanie w Ursusie 914 Na wolnych obr kontrolka może się jarzyć, miernik w rękę i zmierz napięcie ładowania na średnich obr. Spinanie przewodów 15 i 67 nie jest zbyt dobrym pomysłem ponieważ alternator nie ma ograniczenia prądu wzbudzenia i ładuje ile fabryka da

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#3 Share bel920

bel920

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów

Napisany 13 grudzień 2009 - 12:10

Ładowanie w Ursusie 914 nigdy nie spina się przewodów , zawrze musi być podłączony regulator napięcia a moim zdaniem dobry jest elektroniczny a napięcie powinno wynosić na zacisków akumulatora przy 900obr|min silnika około 14wolt. Kup sobie miernik napięcia , możesz zawsze sprawdzić napięcie jak są wątpliwości. To że żarzy się kontrolka na wolnych obr to oznacza tylko że akumulator jest naładowany. Dobrze jest to opisane w rpt numer listopadowy.

#4 Share Gospodarz1990

Gospodarz1990

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Af,itp.

Napisany 13 grudzień 2009 - 13:04

Ładowanie w Ursusie 914 Wiem ze nie spina sie przewodow ja tylko spiolem na chwile i od razu lepiej po krotkim ladowaniu zapalil i zaraz byly inne swiatla ale tak to podlaczony mam regulator caly czas.
A miernik musze sobie kupic bo i tak twierdze ze nie laduje te 14v bo teraz jak juz sie zimno zrobilo to ciezko kreci. Swiatla sa kiebskie niby sa ale jak patrze np.na moja 360 lub mf255 to ładowanie jest super poniewaz gdy wlacze swiatla to jak doloze gazu to widac golym okiem jak swiatla robia sie lepsze.
A przy ursusie 914 to nie sa takie same jak w mf lub 360 na pelnych sa takie same jak i na wolnych obrotach.

#5 Share bel920

bel920

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów

Napisany 13 grudzień 2009 - 19:29

Ładowanie w Ursusie 914 słabe światła , to może być przyczyna lichej masy ,a nie ładowania, sprawdz i wyczyść wszystkie klemy na akusah,połączenie ako-masa wyczyścić bo tam najczęściej jest wina , no i kup miernik to będziesz wiedział czy ładuje.

#6 Share Gospodarz1990

Gospodarz1990

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Af,itp.

Napisany 13 grudzień 2009 - 20:22

Ładowanie w Ursusie 914 No czy klema to nie wiem ale oczywiscie sprawdze!!!A moze na masie alternatora lub regulatura???
Może wiesz czy alternator a124n 14v 44a jest 9-diodowy czy 6-diodowy bo sam teraz zglupialem ale wydaje mi sie ze 9-diodowy??? ;)

#7 Share bel920

bel920

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów

Napisany 14 grudzień 2009 - 20:03

Ładowanie w Ursusie 914 sprawdz klemy , sam się przekonałem że ma to duże znaczenie jeśli jest to ursus ponad 10 lat to warto wymienić przewody doprowadzające do lamp , bo mogą licho przewodzić prąd no i masa na lampach , a ile diod to tego nie wiem .

#8 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 grudzień 2009 - 20:26

Ładowanie w Ursusie 914 Alternatory A124 były na początku 6-diodowe, a później 9-diodowe. Najlepiej rozebrać i sprawdzić. I nie pisz, że nie ma podobnego tematu. Na AF jest sporo opisów dotyczących rozwiązywania problemów z alernatorami A124.

#9 Share Fortis

Fortis

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 28 grudzień 2009 - 17:35

Ładowanie w Ursusie 914 Witam!
Dołącze się do tematu. Może ktoś z kolegów napisać mi jak była orginalnie podłączona kontrolka ładowania w Ursusie C-385, ponieważ w moim nie działa. Do tej kontrolki idzie tylko jeden przewód, a oprawka od żarówki też jest na 1 przewód. Oglądałem orginalny nowy zegar do C-385 i też ma oprawke tylko na 1 kabel, wychodzi z tego że nie można jej podłączyć w obwód wzbudzenia tak jak to powinno być. Jeśli ktoś ma to poproszę także o przesłanie schematu do C-385 na fortis93@wp.pl
Z góry dziękuję!

#10 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 grudzień 2009 - 21:23

Ładowanie w Ursusie 914 W zegarze, o którym piszesz kontrolkę możesz podłączyć tylko przez przekaźnik, ponieważ nie jest ona odizolowana od masy. To jest tak zrobione dlatego, że na początku były alternatory 6-diodowe i przekaźnik kontrolki był niezbędny. Możesz również podłączyć alternaor 9-diodowy, ale wtedy musisz odizolować kontrolkę od masy, no i oczywiście zastosować oprawkę żarówki z dwoma wyprowadzeniami. Na AF są schematy podłączenia kontrolki w obu opisanych powyżej przypadkach.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ładowanie w Ursusie 914 Dzisiaj, 02:16
  •  

#11 Share Fortis

Fortis

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 29 grudzień 2009 - 12:06

Ładowanie w Ursusie 914 Dziękuje kolego Elektrotechnik za odpowiedź i pomoc, też tak myślałem ale chciałem się upewnić. Jak podłączyć kontrolkę wiem więc nie ma problemu.
Proszę także jeśli ktoś posiada o przesłanie schematu instalacji elektrycznej do C-385 itp. na fortis93@wp.pl

#12 Share Gospodarz1990

Gospodarz1990

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Af,itp.

Napisany 29 grudzień 2009 - 13:17

Ładowanie w Ursusie 914 Chciałbym dołożyć halogeny do ursusa 914 ale nie wiem czy alternator wytrzyma i aby mogł spokojnie doladowac akumulator???!!!Mam założone 2 z przodu i 2 z tylu myslalem o dolozeniu tylko 2 halogenow!!!Prosze o poradę!!! :lol:

#13 Share Fortis

Fortis

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 29 grudzień 2009 - 16:59

Ładowanie w Ursusie 914 O ile dobrze pamiętam to standardowe alternatory mają wydajność 44A. 6 halogenów po 55w pobiera prąd o natężeniu ok 27,5A po dodaniu do tego standardowego oświetlenia daje razem ok 38A, czyli na ładowanie akumulatora zostaje jeszcze 6A. Alternator wytrzyma takie obciążenie, ale będzie pracował z maksymalną mocą, a jeśli kolega włączy do tego dmuchawe lub inny odbiornik to będzie to za duże obciążenie dla alternatora. Radze więc nie włączać wszystkich świateł na raz lub wymienić alternator na wydajniejszy.


W sprawie mojego ciągnika to sprawdziłem podłączenie kontrolki ładowania i jest ona połączona tylko z zaciskiem 15 alternatora, więc do alternatora nie idzie wogóle prąd wzbudzenia, sprawdziłem przy altku i na zacisku 67 jest prąd a na 15 nie ma. Czy takie podłączenie jest prawidłowe(według mnie nie ale niby elektryk to podłączał i było dobrze bo ładował i odpalał bez problemów)? Czy przez takie podłączenie alternator lub regulator mogą zostać uszkodzone?

#14 Share Gospodarz1990

Gospodarz1990

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Af,itp.

Napisany 01 styczeń 2010 - 10:29

Ładowanie w Ursusie 914 Mama pytanie jaki powienien być regulator do alternatora a124n 14v 44a (9-diodowy)???Mam założony regulator (rnc2 9d 14v-4)o ile dobrze pamietam!!!
Prosze o szybka odpowiedz. :rolleyes:

#15 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 styczeń 2010 - 10:43

Ładowanie w Ursusie 914 Ja przeważnie montuję RNc-12 Elmot. Jest on wprawdzie przeznaczony do alternatora A 115, ale działa bardzo dobrze. W praktyce z tym alternatorem współpracuje większość regulatorów napięcia.

#16 Share Gospodarz1990

Gospodarz1990

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Af,itp.

Napisany 01 styczeń 2010 - 11:26

Ładowanie w Ursusie 914 Pytam sie bo mam problem z ladowaniem w ursusie myslelem ze miernik przyjdzie ale jednak jeszcze nie!!!
Jak zlacze przewody na regulatorze to laduje lepiej bo jak wlacze swiatla to robia sie bielsze.Oraz czy ten alternator powinien miec przekaznik bo ja nie mam.Kontrolke mam juz w innym miejscu poniewaz mam inny silnik i inny zegar i musialem podokladac kontrolki.Oraz moglbys mi w krotkim opisie opisac podlaczenie tego alternatora dla wlasnego sprawdzenia lub podeslac jakis link.
Z gory dziekuje :rolleyes:

#17 Share Fortis

Fortis

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 01 styczeń 2010 - 13:31

Ładowanie w Ursusie 914 Kolego Gospodarz1990 najpierw musisz się upewnić czy alternator jest 6 czy 9 diodowy( Ja także posiadam w swoim Ursusie alternator Elmot A124n 14V 44A i jest on 6 diodowy, ale wydaje mi się że alternatory o takim oznaczeniu były także 9 diodowe) Dopiero potem może kolega sprawdzić jego podłączenie gdyż różni się w przypadku 6 i 9 diodowych alternatorów, a schematy obydwu są napewno na AgroFoto wystarczy tylko poszukać.

#18 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 02 styczeń 2010 - 13:20

Ładowanie w Ursusie 914 A przypadkiem alternatory A124f nie były 6-cio diodowe a A124n 9-cio :rolleyes:

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#19 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 10 styczeń 2010 - 09:29

Ładowanie w Ursusie 914 alternator A-12M-124-12-42 stosowany na poczatku lat 70 oraz eksportowe wersje, moc maksymalna 600 W / alternator 6 diodowy wspolpracuje z regulatorem typ RGZ1a lub RC2/12B , do tego typu alternatora stosuje sie przekaznik typu T - 5230/31 jest on polaczony z kontrolka ladowania w desce rozdzielczej po wyjeciu lub przepaleniu sie zarowki bedzie nadal dzialac ladowanie. Niektore wersje zukow / nys z 70 lat majace alternator mialy dodatkowa kontrolke czerwona w desce rozdzielczej.Regulator napiecia z firmy Jezpol typ RNA - 1 Współpracuje z alternatorem 6-diodowym typ: A-12M-124-12-42, stosowanym w nysie ,zuku produkowanych do 1983 roku i posiadających przekaźnik w obwodzie kontroli ładowania , nadal dostepny i mozna kupic.

alternator A124F stosowany od polowy lat 80 we wszystkich odmianach nys i zukow . moc maksymalna 700 W / alternator 9 diodowy wspolpracuje z regulatorem typ RC2/12D lub RNA-2 Jezpol , do tego typu alternatora niestosuje sie przekaznika typu T - 5230/31 wazna w tym ukladzie : UWAGA
Kontrolka ładowania -żarówka koniecznie 12V/4W-mniejsza moc może spowodować brak ładowania tak ze 9 diodowy alternator po wyjęciu/spaleniu sie żarówki nie będzie ładował (sprawna żarówka potrzebna do wzbudzenia alternatora), zato 6 diodowy alternator będzie dzialac. Jezeli przekrecimy kluczyk w stacyjce i kontrolka ladowania niezaswieci sie to niebedzie ladowania akumulatora majac alternator 9 diodowy jest to alternator z układem kontroli ładowania na 12V/4W żarówce-bez przekaźnika.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ładowanie w Ursusie 914 Dzisiaj, 02:16
  •  

#20 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7793 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 10 styczeń 2010 - 13:24

Ładowanie w Ursusie 914 ja założyłem jakiś zachodni chyba z volvo 90Amper żadnych problemów jak się popsuje to kupuje nowy za 30-50 zł

Podobne tematy