Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie?


69 odpowiedzi na ten temat

#21 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 grudzień 2009 - 21:29

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? myślisz że dużo bardziej zużyją się hamulce jak będziesz o 10 klocków szybciej jechał ja praktycznie hamulców nie używam (hamuje silnikiem)hamulec służy tylko do całkowitego zatrzymania no chyba że wydarzy się coś niespodziewanego na drodze

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Dzisiaj, 23:21
  •  

#22 Share krycha094

krycha094

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 533 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PSZ
  • Zainteresowania:motoryzacja rolnictwo maszyny rolnicze :)

Napisany 08 grudzień 2009 - 21:34

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? pany ale jeśli tak odblokuje sobie skrzynie to mogę jechać eko 1800 obrotów a tak muszę 2300 kręcić a w spalaniu różnica to by nie było głupie :) prawie jak ekoshift :lol:

tak jak koledzy wyżej piszecie to inne oponki felgi hamulce na 4 koła zresztą pytałem się w serwisie to nawet nie bardzo mogą ściągać blokad bo jeśli stanie się wypadek to oni będą odpowiadać bo każde podłączenie kompa jest zapisywane z imieniem i nazwiskiem :)

#23 Share Stasiek84

Stasiek84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 08 grudzień 2009 - 21:54

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? NH jak i ciężarówki (90 km/h) ma blokadę elektroniczną więc w moim przypadku 19 bieg 1800 obr/min i 40 km/h czasem uda mi się go rozpędzić do 44,5 km/h ale to tylko chwilowe szczęście bo silnik i tak zmniejszy obroty żeby zredukować prędkość do zaprogramowanej, jeśli blokada wynika z braku wysokiego biegu to już większy ból.

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Dzisiaj, 23:21
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#24 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 08 grudzień 2009 - 22:08

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Ale ciągniki rolnicze mają inny przelicznik co do mocy jak by porównywać do samochodów ciężarówych. Ktoś kiedyś na CB radiu mówił z właśnie JOHN DEERA że ma ok 150KM to mówił że w przeliczeniu to tak jak ok 400KM w ciężarówce. Prędkość max tego jelonka była 50km/h bo kiedyś za nim jechałem. I dlaczego u mnie po okolicy jeżdzi Fastrac 65km/h (też zmierzone) ciągnie naczepe na wózku dolly że żwirem gdzie też ma 38t + ciągnik? i normalnie się z tym rozpędzał bo widziałem bo stałem za nim na krzyżówce tylko że on skręcał w lewo a ja prosto jechałem. Te polskie przepisy to są do bani. Sam osobiście chce kupić Fastraca ale tego 80km/h i też chce go odblokować. Fastrac jako chyba jedyny z ciągników ma wyjście ABS na przyczepe.

#25 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 09 grudzień 2009 - 07:19

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? to że mój fastrac wyciąga 80 to nie znaczy że trzeba się z taką prędkością wszędzie poruszać!!! z maszynami zawieszanymi to by było samobójstwo jednak na drodze krajowej wygodna prędkość podróżna z przyczepą to 60-70 wpływa na płynność ruchu na drodze z drugiej strony jaki będzie mandat za przekroczenie prędkości o 15-20 ? i na powiatowych drogach policji praktycznie nie ma.

#26 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 09 grudzień 2009 - 09:34

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? 2 punkty karne i mandat od 100 do 200zł zawsze można założyć CB. No właśnie bo się jedzie ruchliwą drogą krajową a tu jeden ciągnik jedzie 20km/h potem pare kilkometrów dalej następny i niech jeszcze nie będzie jak wyprzedzić to już się traci ileś tam czasu.

#27 Share JD5620

JD5620

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 09 grudzień 2009 - 19:14

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Wszystko ma sie przełozeniem, JCB ma inne przełozenia niż zwykły ciagnik rolniczy i zapewne więcej biegów, dlatego sie smiało rozpędza z takim towarem, ale jest to równiez ciagnik przystosowany do takich predkosci . Amortyzowana os i kabina pozwalaja na szybką jazde inaczej to bys sie w kabinie nie pozbierał :lol:
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

#28 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 09 grudzień 2009 - 19:31

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? No tak 54 biegi do przodu choć nie wiem jak ten ma co jeździ. No tak ma amortyzacje, sprężyny przód-tył, tył dodatkowo hydrauliczne z opcją blokady dla narzędzi zawieszanych i poziomowaniem ciągnika a z przodu amortyzatory jeszcze. i kabina amortyzowana. widziałem film innego modelu to po dziurach płynął normalnie

#29 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 09 grudzień 2009 - 19:36

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? JCB nie ma amortyzowanej kabiny tylko przednia oś na sprężynach z amortyzatorami a tył hydro-pneumatyczne ( podobnie jak citroen)przynajmniej te moje :lol:

#30 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 09 grudzień 2009 - 20:00

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? A to się pomyliłem. a jaki model masz?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Dzisiaj, 23:21
  •  

#31 Share JD5620

JD5620

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 09 grudzień 2009 - 21:18

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? nie ma amortyzacji kabiny ale za to 2 osi i wystarczajaco można "płynąc" :lol:
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

#32 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2081 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 09 grudzień 2009 - 21:39

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Właśnie chcecie 60 śmigać a na razie jest do 30 km/h (to i tak postęp bo było 25 tylko nie wiem jak dawno) kto to ma zrobic no rolnicy na razie nic nie mówią to nic nie zmieniają
A dzisiejsze ciągniki jak mogą jechac 60 km/h to nie widzę przeszkód w końcu chyba do końca zaprojektowane (czyt. zatrzymają się same nie na czymś)
A co do ograniczeń fabrycznych po prostu homolagacja TIRy też maja blokady do ok 90 km/h ale tylko do końca gwarancji

#33 Share klejnus

klejnus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 496 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ujście/Krasna Łąka

Napisany 09 grudzień 2009 - 22:24

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Nie zgodzę się ze mają blokady do końca gwarancji gdyż jak mi to kolega opowiadał ciężarówki muszą mieć tą blokadę bo inaczej tachograf zanotuje większa prędkość i kierowca może mieć nie fajnie przy kontroli. Ps kolega ma racje że prawo ogranicza ciągniki do 30km/h i to jest durne bo jadać np fendtem 60km/h przekraczamy prędkość o 100% co = się mandatem chyba 500zł i 10 puntów(jak sie myle poprawcie) I na moje prawo powinno być zmienione bo ten przepis był wprowadzony gdzie 30to był max w ciągnikach.
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

#34 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 09 grudzień 2009 - 22:27

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Bez blokady na 90km/h w ciężarówkach nie zrobią przeglądu chyba nawet teraz. No właśnie jak produkują takie ciągniki to mażna nimi tyle jechać.

#35 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 09 grudzień 2009 - 22:43

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Moj kumpel mi opowiadał jak jego ojca złapali na radar jechał 55km/h i chcieli mu mandat wstawić mówili że jak go złapią z taką prędkością to może 450 zł dostac mandatu.

#36 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 09 grudzień 2009 - 23:02

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Nie chodziło mi o to żeby każdy musiał ciągle jeździć ciągnikiem 60km/h ale o to dlaczego tylko w ciągnikach wymusza sie techniczne ograniczenie prędkości do dopuszczalnej prędkośći na drogach.

#37 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 09 grudzień 2009 - 23:04

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? bo ciągnik z założenia jest do prac polowych a w tych prędkość rzadko kiedy przekracza 15km/h

#38 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 10 grudzień 2009 - 00:29

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? A na fastraki nie jest potrzebne prawo jazdy kategorii C? Do ktoś mi tak kiedyś powiedział. Dodatkowo nie jest problemem jechać 60 składem o DMC ponad 50t problemem jest go zatrzymać, pomyśl sobie jak np YARECKI12 (mam nadzieje, że się nie obrazisz, że wziąłem cię na język ;),) jedzie swoim Zetorem z dwiema przyczepami ziemniaka 50 na godzinę, to ile on się musi zatrzymywać do zera? A 150 KM w JD nie odpowiada 400KM w ciężarówce wystarczy porównać przełożenia skrzyni, przekładni głównej i mostu żeby ci to wyszło. Fakt mogli by podnieść ograniczenie do 40km/h z 30km/h, no ale cóż nie można mieć wszystkiego.
Pozdrawiam
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#39 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 10 grudzień 2009 - 00:56

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Nie no czemu miałbym się obrazić. Zetor wyciąga na prostym asfalcie z tym zestawem 40 kmh, ale jakby mógł jechać 50 czy 60 to z takim ładunkiem nie osiągnąłby tej prędkości, co do hamowania to nie jest tak źle, trzeba uważać i mieć wyczucie, szczególnie jak z tyłu jest trzyosiówka, ale 60 takim zestawem to hardcor. Wogle z dwoma przyczepami trzeba uważać przy hamowaniu aby zestaw się nie złożył szczególnie przy gwałtownym hamowaniu - mieliśmy taki przypadek ale na pusto - zrobił się zygzak ale to wtedy NH ciągnął zestaw. W przyczepach dobre hamulce to się hamuje, jak nh ciągnie to wcale dużo szybciej się nie zatrzyma.
Kiedyś jechałem z dwoma przyczepami, ale nie mniejszy zestaw, zetorem z 25 czy 28 tonami netto. Hamowałem przed skrzyżowaniem, ale już miałem niską prędkość, koła już lekko w lewo skręcone, przyhamowałem na takim żwirku to ciągnik popchało, musiałem odbić kierownicą w prawo. Potem w ten sam dzień w tym samym miejscu jechałem NH 175 koni i też tak samo zrobiłem i też go popchało, więc nawet dużym ciągnikiem trzeba uważać. Ten zetor narazie tak jeździ z tymi zestawami, to jest takie rozwiązanie przejściowe bo planujemy coś kupić większego. Optymalny zestaw do niego to 22-27 ton.
Podsumowując do większych prędkości musi być
-mocniejszy silnik aby się bujnąć - aby zwiększyć szybkość od 30 do 40 potrzeba mniej mocy niż z 40 do 50 a co dopiero bujnąc się 60 czy 70
-hamulce najlepiej dwuobwodowe - bo jednoobwodowe czasem zbyt gwałtownie działają, co przy wyższych prędkościach może doprowadzić do złożenia zestawu, dwuobwodowymi lepiej dozować siłę hamowania
-amortyzacja kabiny i osi - chociaż koło mnie na wielu drogach jeździmy 40 bez amortyzacji osi i kabiny i można jechać bo równe drogi w większości, ale już przy wyższych prędkościach musi być amortyzacja.
-opony - w niektórych starych małych przyczepach mamy takie lipne opony że mimo iż bez problemu można jechać 40 to ze względu na stan opon trzeba zwolnić do około 30 bo może guma wystrzelić - tak raz miałem, jechałem z tyłu wolniej, a ojciec z przodu pędził i go wyprzedziłem ;) bo kapcia złapał - najlepiej mieć opony od naczep i dużo ciśnienia nabić. Jak nie ma dobrych opon to można zapomnieć o wyższych prędkościach, chyba że na pusto
-brak luzów na dyszlach i zaczepach oraz obrotnicy - to jest bardzo ważne aby przyczepy z tyłu nie latały
Do takich prędkości 60-70 to najlepiej mieć zestaw z jedną przyczepą trzyosiową - one są długie, niezawysokie, opony od naczep, hamulce najczęściej dwuobwodowe, w końcu to przyczepy ciężarowe. Ciężko widzę metaltechy z burtami 80+80 przy wysokich prędkościach, trochę buja nimi na boki. Lepiej jak przyczepa jest dłuższa i niższa. Zestaw zetor + trzyosiówka 17 ton jest dobry - nieprzeładowany, niezawysoki, dobrze się prowadzi, droga hamowania o wiele krótsza niż z dwoma, i z takim zestawem można by było cisnąc z 60.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Dzisiaj, 23:21
  •  

#40 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 grudzień 2009 - 01:14

Ograniczenie do 40km/h. Czemu tylko w rolnictwie? Ogólnie przyjmuje się zasadę, że najsprawniej jest wtedy, gdy na 10KM przypada 1tona netto ładunku, bądź też 3,5t brutto na 1t masy ciągnika.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: A może seradela i gryka? zobacz »