Gieru

Ursus 1012. Co o nim ?

Polecane posty

Gieru    0

Witam.

Ile koni mechaniczynych ma wersja bez turbo ?

Na silniku jest oznaczenie:70kW czyli kolo 93KM I to jest podane dla samego silnika ? Czy też z turbo ?

Bo w wersji z turbo wydech poprowadzony jest obok maski, a bez turbo przechodzi klasycznie przez maskę. Co sądzicie? Wszystkie 1012 miały turbo? Czy było coś kąbinowane z maską itp, komin przechodzi przez maskę. Ciągnik jest z 1984 roku.

 

Co o niej powiecie ciekawego ? Jak sie sprawuje ? Pewnie podobnie jak bliźniacze Ursusy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechol    1

1012 ma 96km i tłumnik z boku maski z racji turbiny, a wersja bez turbo czyli 912 ma 80km i tłumnik w masce lub obok w zależności od kolektora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gieru    0

Czyli przy wyjętej turbinie z 1012 robi się 912 :lol: Ale i tak maska ma wycięcie na tłumnik i naklejkę Ursus 1012. Możliwe ze było kąbinowane. A już się cieszyłem, że bez turbiny ma ponad 90KM ... :)

Ile kosztuje turbina ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruss    0

ponad tysiac, chcesz kupic? mam na sprzedaz nowke egzemplarz nieuzywana chcesz wiecej info lub jej zdjecia pisz na gg 9364408

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdż na tabliczce znamionowej co to jest za model bo to że na masce jest napisane coś tam np. 1634 to nie znaczy że ma 150 KM i synchronizowaną skrzynię. jeżeli ten ciągnik miał turbo to musi mieć inny zbiornik paliwa kolektor ssący pompę wtryskową głowicę tłoki korbowody a nawet kadłub Nie wystarcz tylko kupić turbinę i już jest "MOC"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gieru    0

Możliwe ze jest to Ursus 912 a tylko ma maskę od 1012. Sam nie wiem co to jest za ciągnik :) Jeździ :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wersje DeLuxe Ursusów były doposażane za granicą w turbinę znajdującą się pod maską a tłumik wychodził z maski, ale przecież twój to 1012 czyli to samo co 1014 tylko, że bez napędu. Wersje 1012/1014 to wersja silnika 912/914 specjalnie przygotowana pod turbo. Poniżej masz opis.

Ursusy

 

Kolego damianursus1222 nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że c-385, 902, 914 miały te same silniki bo nie miały.

Gieru a cignik sprowadzony z zagranicy czy krajowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Możesz napisac na czym polegało to specjalne przygotowanie pod turbo?

Widziałeś oba silniki?

 

A co do mocy - sprawdźcie ile macie wbite w dowodach rejestracyjnych bo 100KM to trochę dużo.Raczej 92-96KM dla turbasa.

 

Co do masek - maska jest taka sama do wersji z turbiną i bez - po prostu jak nie ma turbo to idzie tam gumowa zaślepka.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechol    1

wersja turbo ma jeszcze chłodnice oleju przekładniowego czego miom zdaniem nie posiada wersja wolnossąca, bynajmniej seryjnie. U1012 w dowodzie wbite ma 96km, deklarowane 100km jest dopiero przy 1132,a 90km przy 1032 ale najprościej chyba sprawdzić na tabliczce znamionowej w owym ciągniku co to za model :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Masz rację Grzechol. Nasz zetorek 10145 ma chłodnicę oleju skrzyniowego/przekładniowego a stryjka U902 jej nie ma. Dalej chciałbym usłyszeć od "Thomas2135" co oznacza to specjalne przygotowanie pod turbo :lol:


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Specjalnie przygotowana, to znaczy, że miała wzmocnione korbowody, tłoki i pompę z korektorem dawki paliwa i mają 95KM. Sam mam Ursusa 904 turbo deluxe ale nie wiem, czy on ma wzmocnione elementy silnika, bo korektora dawki paliwa już nie ma i dlatego ma 90KM. Turbo otrzymał za granicą i jest pod maską.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Blok jest taki sam jak w wersji bez turbo. U1014 i np 902 ma te same bloki przynajmiej nasz zetorek z turbo ma identyczny blok jak stryjka U902 bez turbo, o blokach z klapkami które były stosowane w C385 nie wspomnę bo na nich też widziałem silniki z turbinami.

Pompa paliwowa - owszem różni się tym że ma korektor ale czy to jakieś specjalne przygotowanie? Zdejmujesz korektor i masz zwykłą pompę. Jedynie w bardzo starych osiemidziesiatkach były stosowane inne pompy.

Co do twego 904 - miałem to samo - jakiś palant za granicą wstawił tańszą wersję pompy od ciągnika bez turbo, zamontuj ten korektor - mnie kosztowało to 300 PLN chyba z przejrzeniem całej pompy i spalanie mam jak w ursusie.

Co do korobowodów - nie wiem.

Różni je jeszcze typ zestawu naprawczego - turbo na 3 pierscienie a wersja bez turbiny ma 4.

 

Tak więc hasło - silnik "przystosowany do turbo" to takie naciąganie handlarzy którzy chcą opchać ciągnik lub blok bo prawie każdy silnik jest przystosowany do turob tylko trzeba chcieć i wymienić osprzęt i trochę wewnątrz. Pomijam specjalistów z RPT i jednego z wydań ich gazetki o dokładaniu turbo ;>


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopol92    1

z tego co wiem to do turba musząbyćwzmocnione korbowody, nie wiem jak z resztą, nowsze modele miały silniki gotowe pod turbo, w stardzych trzebabyło przygotować silnik, a co do mocy to różnie nie pamiętam dokładnie modelu silnika ale na tabliczce w mojej c-385 pisze 59,6kw co ma sięrównać ok 80KM a niby w osiemdziesiątce ma być 74km to różnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowni koledzy jeżeli dokładnie nie wiecie na czym polega różnica między silnikiem wolnossącym a doładowanym to proszę zasięgnąć fachowej lektóry na ten temat.Różnica w bloku jest tylko taka że turbo ma miejsce do odprowadzenia oleju z turbiny a zwykły ma tylko przygotowane miejsce ale nie przewiercone w głowicy zawory ssące mają więkrzą średnicę .korektor nadciśnieniowy służy do ograniczenia dawki paliwa gdy ciśnienie w układzie dolotowym wzrośnie powyżej określonej wartości a nie do tego żeby mniej palił.A tak wogóle to do każdego silnika można założyć turbo tylko nie każdy to przeżyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

ten z turbo powinien mniej na hektar spalić a w odśnieżaniu bez turbo o ile to lekka praca będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj