Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 6485-7485


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Maro

Maro

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 grudzień 2009 - 00:02

MF 6485-7485 Witam wszystkich agrofotoficzów.
Chciałbym usłyszeć wasze opinie o MF 6485 i7485 jaka jest różnica w cenie między tymi seriami ich awaryjność oraz wykonanie na tle konkurencyjnych maszyn np.(new holland T7030. case Puma 165, john deere, SDF M630) A przy okazji mówcie co wy byście wybrali z tego przedziału mocy i dlaczego??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 6485-7485 Dzisiaj, 07:05
  •  

#2 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 grudzień 2009 - 01:03

MF 6485-7485 Akurat na bieżąco śledzę ten przedział mocy i mogę podzielić się spostrzeżeniami.

Zacznę od MF, seria6485 ma skrzynię Dyna-6, zaś 7485 ma Dyna-VT(skrzynią tożsama ze skrzynią Vario z Fendta). Największymi zaletami serii 6485 jest owa skrzynia dająca dużą wygodę pracy i dużą liczbę przełożeń(24 w tym 6 pod obciążeniem), dobrą automatykę, największy w tej klasie rozstaw osi(cecha wspólna dla 7485). 7485 posiada cenioną skrzynię bezstopniową, chyba każdy zna zalety tego typu skrzyni. Podnośnik 9t jest optymalny, poza tym standardowy Loadsensing. Rozstaw osi 3000mm.

NH T7030 plus za przejrzystą kabinę i monolityczną szybę boczną w postaci drzwi. W standardzie skrzynia Full PowerShift o 18 przełożeniach(ciut za mało). Możliwość zainstalowania osi o dużym kącie skrętu.. NH ma dużo opcji wyposażeniowych min. IntellView itp. Wyjątkowo cicha kabina. O trwałości NH mówi się różnie, jednak to jest młoda seria, więc ciężko coś powiedzieć konkretnego.

Case Puma mechanicznie odpowiednik NH, brak możliwości montażu osi SuperSteer, ale za to mamy Multicontroller, w postaci wielofunkcyjnego podłokietnika. Wyższość Case nad NH, to produkcja w Austrii, a nie w UK. Rozstaw osi 2884mm. Rozbudowane opcje auto. Niby jeden koncern, ale Case aspiruje do czołówki producentów, o Pumie słyszałem wiele dobrego, między wierszami często pada, że rolnicy biorą ją pod uwagę.

JD 7430 Skrzynia z opcją automatyki w podstawie 20 przełożeń, w opcji 24. Jedynie 4 biegi PS, 5 lub 6 grup przełączanych ręcznie z użyciem sprzęgła. W standardzie CommandCenter. W opcji ma skrzynie AutoPowr, czyli bezstopniówkę. Jako jeden z niewielu posiada konstrukcje ramową , ale niestety mały rozstaw osi 2685mm. Podnośnik 90kN. Skrzynia AutoPowr potrafi płatać figle, na niemieckich forach są opisy awarii tych skrzyń. Ogólnie ciągniki dobre, ale moc w trochę małym opakowaniu.

DF M620 4 przełożenia pod obciążeniem i 6 biegów. Automatyka napędu i blokady. Podnośnik 9,1t, czyli standard w tej klasie. Kabina ponoć nie jest tak cicha, jak podaje producent. Biegi ciężko wchodzą. Rozstaw osi 2647mm. Ciągnik bez większych wad, ale i bez porywających zalet. Ot taki dobry wół roboczy dla niewymagających.

Valtra T151e, dwa oblicza Eco i Power, nie mniej nie więcej tryb niskiego spalania i tryb mocy. Jeżeli już Valtra tego pokroju to tylko Advance, bo ma wydajniejszą hydraulikę i podnośnik 8100kg(najmniej w stawce). 36 biegów z manualną lub automatyczną zmianą PowerShiftów. Standardowo Valtra jest stosunkowo lekka, poniżej 6t. Ciągnik bez cech wyróżniających, oprócz wysokiej ceny. Większość chwali Valtrę min. za legendarna niezawodność. Rozstaw osi 2748mm, czyli trzeci wynik od końca w porównaniu.

Claas Axion 810. Silnik z JD, skrzynia Hexashift z MF. Rozstaw osi 2985, więc bliski MF. Podnośnik 9,5t i największa masa powyżej 7t. Bogato wyposażony ciągnik o wysokiej ergonomii i czytelnym terminalu Cebis. Ciekawa propozycja łączy wiele dobrych komponentów, jednak mało sprawdzona konstrukcja i do tego rozstanie się Claas'a z Korbankiem.


O opcjach amortyzacji osi, kabiny, klimie automatycznej nie wspominałem, bo to oczywistość.

Teraz moje wybory:
cenowy: NH
optymalny: MF
najkorzystniejszy: Claas

#3 Share Lexion430

Lexion430

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelszczyzna okolice Kraśnika
  • Zainteresowania:Rolnictwo Technoka Rolnicza i inne branże powiązane z Rolnictwem

Napisany 06 grudzień 2009 - 09:42

MF 6485-7485 Bob wystawił swoją Diagnozę a więc ja wystawię swoją ale tylko na Marce MF
a Wiec Posiadam dwa Traktory serii 7485 w starszej i nowej Budzie właściwie wszystko jest to samo tylko np w Ciągniku z 2005r nie ma konsoli GTA działanie wszystkich podzespołów już nie jest tak wyszczególnione jak na Ciągniku z 2008 Konsola ta już jest .
a co do komfortu pracy nie mam żadnych zastrzeżeń nie nażekam na pracę tymi traktorami tak jak z ich awaryjnoscią awaryjnośc jak do tej pory Zerowa .
Pozdrawiam
xD
człowiek z zapałem na przyszłość gospodarowania wielkoobszarowego

#4 Share kilonek

kilonek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 51 postów

Napisany 06 grudzień 2009 - 11:18

MF 6485-7485 ja bym polecił masseya
sa mam jednego jestem z niego cholernie zadowolony
ale jesli masz wybierec miedzy seria masseya 6400 a 7400 to poleciłbym 7400
ze wzgledu na skrzynię Vario z fenda
komfort jazdy w kabinię bedzie ten sam ale funkcjonalnosc tej krzyni jest lepsza dodac miękką oś i jezdzi sie pięknie:-)
Clasa nie polecam bo sa palowozerne ze wzgledu na silnik jd

#5 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 08 styczeń 2010 - 14:18

MF 6485-7485

ja bym polecił masseya
sa mam jednego jestem z niego cholernie zadowolony
ale jesli masz wybierec miedzy seria masseya 6400 a 7400 to poleciłbym 7400
ze wzgledu na skrzynię Vario z fenda
komfort jazdy w kabinię bedzie ten sam ale funkcjonalnosc tej krzyni jest lepsza dodac miękką oś i jezdzi sie pięknie:-)
Clasa nie polecam bo sa palowozerne ze wzgledu na silnik jd

Każdy ma prawo sądzić o danej marce co mu sie tylko podoba, ale ja bym sie nie zgodził że claas będzie dużo palił bo ma silnik JD , przecież te silniki wcale nie są paliwożerne ( mam na myśli te z wersji premium ) 4 zawory na cylinder recyrkulacja CR turbo o zmiennej geometrji, to że JD palą dużo to słyszałem i wieże ale to są wersje clasic one poprostu mają troche słabsze silniki 2 zawory niewiem czy mają CR te nowe chyba już tak zmiennej geo turba niemają , możę to nie są jakieś silniki oszzczędne ale paliwożerne( te 4 zaworowe) też nie. Pozdrawiam sora za błędy
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 6485-7485 Dzisiaj, 07:05
  •  

#6 Share Luk3n

Luk3n

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie

Napisany 07 luty 2010 - 15:11

MF 6485-7485 Witam jestem właśnie w trakcie zakupu ciągnika MF 7485 wołają za niego 312 tyś. netto jak myślicie warto, i dlaczego nie ma ta seria dodatkowej mocy(Power Boost)??? seria 6485 ma, od czego to zależy???.
Z góry dzieki za odpowiedź

#7 Share masax

masax

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2010 - 00:02

MF 6485-7485 wersja 7400 posiada genialną skrzynię z fenda nikt tu nie wspomniał, że w tej wersji z tą skrzynią oddzielona jest hydraulika (czyli oddzielnie jest olej w skrzyni i w hydraulice - nie mieszają się a to bardzo duży +)
Jak by się ktoś interesował kupnem 7465 to kosztuje 297 tyś. net. Jeśli ktoś dobrze się targuje to wyrwie ten sprzęt parę tyś. mniej bez tuza z przodu ta opcja kosztuje dodatkowo 2,5 tyś.euro Wszystko zależy od kursu euro
Co do NH słyszałem że są awaryjne z resztą sąsiad zajeździł NH - silnik mu padł podczas orki ciągnik 2-3 letni Ciągnik w przedziale mocy 110-150 koni dokładnie już nie pamiętam
W JD słyszałem że palą trochę więcej chociaż duży wpływ na to ma sam operator zależy na jakich obrotach jeździ W JD podobno dużo potrzebuje oleju (skrzynia + hedraulika)a to zawsze jakieś koszty dodatkowe

MF 7485 dlaczego nie ma ta seria dodatkowej mocy(Power Boost)??? seria 6485 ma, od czego to zależy???.

Power Boost jest stosowany właśnie na skrzyniach w seri 6 działa dopiero w transporcie na 3,4 biegu i w polu przy załączonym WOMIE tylko wtedy ta opcja działa zwiększając dawkowanie paliwa a więc trochę więcej wtedy pali

#8 Share sobek112

sobek112

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:War-Maz

Napisany 06 listopad 2012 - 20:18

MF 6485-7485 Może ktoś się wypowiedzieć ile takie mf 6485 i 7485 pala na ha ?
i jaka jest ich cena aktualna ?

#9 Share Dawid241

Dawid241

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 listopad 2012 - 20:04

MF 6485-7485 Niestety nie posiadam informacji co do aktualnej ceny. Mam MF 6490 ale na skrzyni dynashift i z pługiem Gregoire Besson przy szerokości orki 2,5m, głębokości ok 27-29cm + wał ugniatający cambella+crosskil, prędkości ok 7km/h i wydajności ok. 1.6ha/h MF pali 15-18 l/ha w zależności wilgotności gleby czyli 1.6ha/h x 17l/ha = 28 l/h :) A MF 7465 z Unia Ibis gdzie szerokość orki wynosi 2m, głębokość ok 28cm, prędkości 8km/ha bez wału dogniatającego pali ok 25-26 l/h :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 6485-7485 Dzisiaj, 07:05
  •  

#10 Share malyxxl

malyxxl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2012 - 22:19

MF 6485-7485 Ja posiadam MF7480...i naprawdę polecam tę serie. Spalanie w agregacie podorywkowym 5-6l/ha, w orce 14-18/ha, w prasie zmiennokomorowej 8l/h. Może wybitnie oszczędny nie jest ale mieści się w średniej, poza tym komfort pracy jest świetny, powie to każdy kto pracował z vario.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy