Skocz do zawartości

Zdjęcie

Towarowa produkcja prosiąt


29 odpowiedzi na ten temat

#1 Share minik89

minik89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 05 grudzień 2009 - 21:23

Towarowa produkcja prosiąt Witam chciałem zapytać jakie są wasze opinie na temat towarowej produkcji prosiąt? Na początek myślę o stadzie w granicach 150-200 loch. Obecnie gospodarstwo prowadza rodzice ale w niedługim okresie zostanie mi przekazane. Do tej pory główne kierunki produkcji to bydło opasowe i dodatkowa 10-15 loch. Oczywiście do tego będzie potrzebne wybudowanie nowoczesnej obory. Jakie macie doświadczenia z produkcją prosiąt i czy też uważacie ze taka produkcja może być opłacalna. Oczywiście zamierzam skorzystać z młodego rolnika i może z modernizacji gospodarstw przy budowie obory. Od dłuższego czasu obserwuje rynek prosiąt i uważam że ta gałąź produkcji ma się nieco lepiej od produkcji tuczników.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Towarowa produkcja prosiąt Dzisiaj, 21:47
  •  

#2 Share MarioS

MarioS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Warki - Dąbrówki
  • Zainteresowania:Motocykle no i Rolnictwo

Napisany 05 grudzień 2009 - 21:45

Towarowa produkcja prosiąt Hmmm, na początek radził bym trochę mniejsze stado.
Obsady mięliśmy 50 sztuk i sprzedaż roczna tuczników wynosiła 1000-1500 sztuk
A przy tej ilości co planujesz?? 150-200 macior to sprzedaż roczną prosiąt będzie wynosiła
około 4000-6000 sztuk, będziesz miał gdzie to upłynnić??
Obecnie nie ma takiej produkcji takiej trzody i sądzę że będzie miał kłopot ze sprzedażą tylu sztuk.
Wole polskie gówno w polu niż fiolki w Neapolu!!

#3 Share minik89

minik89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 05 grudzień 2009 - 22:01

Towarowa produkcja prosiąt Wiesz co wiem że to duża skala ale dlatego myślę o towarowej produkcji. Do tej pory prosięta sprzedajemy na targowisku i raczej nie ma problemu ze zbytem. wiem ze z taka ilością trzeba będzie zmienić taktyke sprzedaży i szukac dużych odbiorców indywidualnych. Ale jak się pewnie orientujesz to dużo polskich hodowców importuje prosięta. Chciałbym oferować wysokiej klasy materiał do hodowli.

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Towarowa produkcja prosiąt Dzisiaj, 21:47
  •  

#4 Share Vhalior2

Vhalior2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkoposka

Napisany 05 grudzień 2009 - 22:03

Towarowa produkcja prosiąt na moje obliczenia rynek prosiat sie teraz załamie.... no to od kiedy obserwujesz ten rynek cenowy bo przed rokiem to warchlaki po 50zl byly a i tak nie bylo chetnych wiec ludzie nawet do lasu wypuszczali... mi soe wydaje ze jak juz chcesz sie bawic w te prosieta to ustaw 20loch i to wystarczy a lepiej wpusc wiecej opasów bo tu cena od kilku lat drastycznie nie spadla i nie ma takich cięc cenowych jak sie to ma u świń w twoim przypadku prosiąt. Więc moim zdaniem nie ma sesu rzucac wszystkiego a w szczegolnosci budowania nowej porodówki i odchowalni bo przez kilka miesięcy utrzymuje sie dosc wysoka cena prosiąt...

#5 Share minik89

minik89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 05 grudzień 2009 - 23:16

Towarowa produkcja prosiąt Najtaniej sprzedawalismy prosięta po 60 zł a według moich wyliczeń koszt wychodowania jednej sztuki to 50 zł wiec i tak jeszcze cena nie była poniżej kosztów i okres takiej niskiej ceny nie był tak długotrwały jak to było z tucznikami. Weź pod uwage ze ostatnio cena była na poziomie 200 zł i wiecej za sztuke co ci dawało bardzo duże zarobki. Wiadomo że jak w każdej produkcji sa wachania cenowe ale liczac srednia z kilku lat i tak wychodzisz na plusie bo niekorzystne okresy pokrywaja skoki cenowe takie jak w tym roku gdzie ceny były bardzo wysokie. A chodowla 20 loch to według mnie zabawa bo jezeli chcesz na tym naprawde zarobic to musisz sie do tego solidnie przygotowac i rozpoczac produkcje na odpowiednia skale. Rolnictwo w obecnych czasach to biznes jak każdy inny a prowadzenie gospodarstwa niczym sie nie rozni od prowadzenia firmy. Obecnie jestem studentem inżynierii produkcji na sggw i powiem ci z tego co obserwuje na studiach i w życiu ( byłem pare razy za granica i widziałem jak tam działaja gospodarstwa) to przetrwaja u nas tylko gospodarstwa ktore sie wyspecjalizuja sie w jakies produkcji. Oczywscie nie musi to byc produkcja jednolita bo nawet u siebie w przyszłosci oprocz loch planuje rozwoj opasow ale musi to przemyslane przedsięwziecie zebysmy byli konkurencyjni. Nie maja przyszłosci gospodarstwa ktore trzymaja wszystko ale po trochu no chyba ze na wlasne potrzeby. A wracajać do tematu kolejnym argumentem ktory skłania mnie do loch to niskie zuzycie paszy w porownaniu do tucznikow a biorac pod uwage dochody. Jest to wazne bo nie posiadam zbyt duzego areału a wlasna pasza jest bardzo wazna. Kazde gospodarstwo jest inne a produkcje trzeba dobrze przemyslec i dostosowac ja do warunków jakie mamy u siebie.

#6 Share Vhalior2

Vhalior2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkoposka

Napisany 06 grudzień 2009 - 09:02

Towarowa produkcja prosiąt owszem zgodze sie z tym ale czy trzeba od razu rzucac sie na gleboka wode tak jak ty chcesz ze z 15 loch przejsc na 100 i wiecej?? a na budowe chlewni to kredyt czy wlasne pieniadze?? a jesli nie wyjdzie ten interes to zostaniesz z kredytem i budynkami tylko... czy myslales nad tym? duze koszty zwiazane chocby z zakupem z dobrych chlewni materialu na lochy to nie tylko zyski ale i ogromne koszta czy przemysleles to czy ci sie wroci?? a jesli rynek prosiat zalamie sie na polskim rynku przez wypierajace warchlaki z zagranicy?? co wtedy?? bedziesz musial zostawic wszystko i isc do roboty aby splacic zaciagniety na hodowle pieniadze... trzymam kciuki aby twoje plany wypalily:)

#7 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 06 grudzień 2009 - 09:18

Towarowa produkcja prosiąt oj kolego ale z tym ze warchlak kosztuje cie jakies 50 zl to przesadziles az tak dobrze to nie ma moim zdaniem koszt jest znacznie wyzszy i zatem zysk jest sporo miejszy .
Inna sprawa jest to iz podzielam zdanie przedmowcy iz rynek prosiat sie zalamie w najblizszym czasie a w najlepszym wypadku ceny sporo spadna nie ma sie co oszukiwac popyt na warchlaka w znaczacy sposob wzrosnie najprawdopodobniej dopiero w sierpniu lub wrzesniu 2010 roku taki to juz jest rynek sezonowosc tu kroluje jesli chcesz zarobic to moim zdaniem zajmij sie sprowadzaniem warchlakow pod klienta z zagranicy przynajmniej jak przyjdzie ciulowa cena to nie bedziesz musial sprzedawac za grosze prosiakow z ktorymi zostales na lodzie

#8 Share Filipo

Filipo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 357 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 06 grudzień 2009 - 10:30

Towarowa produkcja prosiąt Witam...podpowiedzcie mi...
Ile potrzeba miec macior mniej wiecej zeby hodowac razem (prosięta + tuczniki) ok. 50sztuk??????//

#9 Share Vhalior2

Vhalior2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkoposka

Napisany 07 grudzień 2009 - 12:51

Towarowa produkcja prosiąt No ale rocznie tyle chcesz sprzedać czy jak bo tak abyś miał razem tuczników i prosiąt na rok to starcza ze 4 maciory :lol:

#10 Share Filipo

Filipo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 357 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 07 grudzień 2009 - 13:02

Towarowa produkcja prosiąt Chodzi mi o to żeby mieć mniej więcej cały czas około 40-50 sztuk trzody.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Towarowa produkcja prosiąt Dzisiaj, 21:47
  •  

#11 Share minik89

minik89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 07 grudzień 2009 - 21:57

Towarowa produkcja prosiąt Jezeli chesz miec caly czas okolo 50 tucznikow to rozumiem przez to ze rocznie bedziesz sprzedawal dwa takie mioty czyli okolo 100 sztuk :) Wszystko zalezy od tego jaka liczbe prosiat bedziesz odsadzal od maciory rocznie ale jezeli nie jestes doswiadczony w hodowli loch to na poczatek proponuje kolo 8 macior zeby zaspokoic twoje potrzeby. Z czasem jak bedziesz mial wydajnosc na poziomie 20 prosiakow od maciory rocznie to wystarczy ci tylko 5 loch ale na poczatek zawsze miec lepiej jakis zapas.
A wracajac do tematu wiem panowie ze ta moja inwestycja bedzie ryzykowna ale moze przedstawie wam kilka argumentów:
koszt wychodowanie jednego prosiaka przedewszystkim zalezy od ilosci odchowanych sztuk rocznie od maciory. Jezeli to bedzie w granicach 16-18 to zgadzam sie ze jezeli przeliczymy to na jedna sztuke to bedzie wiecej niz 50 zl ale jezli ta licza bedzie wynosila 22-24 jak to jest w duzych fermach to mysle koszty sie zamkna w dyskutowanej granicy, no najwyzej +- 10zł.
Jezeli chodzi o sama inwestycje to gospodarstwo przejme za rok wiec jak juz produkcja ruszyla by nie wczesniej niz za jakies 3 lata a do tego czasu rynek moze sie zmieni 5 razy.
Lochy nie kupowal bym tylko zostaly by wziete z wlasnej hodowli co znacznie zmniejszy koszty.
Budowa nowego obiektu chcialbym zrealizowac z pomoca modernizacji gospodarstw i mlodego rolnika tak zeby kredyt nie przekraczal 35-40% inwestycji.
Nad ta inwestycja mysle od jakiegos czasu aby najlepszy efekt uzyskac jak najmniejszymi kosztami zeby dazyc do jak najwiekszej maksymalizacji zysków :lol:
Za cenne uwagi i wskazówki bede wdzieczny

#12 Share Vhalior2

Vhalior2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkoposka

Napisany 07 grudzień 2009 - 22:14

Towarowa produkcja prosiąt No to maciory masz z głowy ale aby otrzymywać taka ilość prosiąt w roku to musisz mieć naprawdę dobry mat hodowlany... masz taki??

#13 Share Filipo

Filipo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 357 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 08 grudzień 2009 - 19:13

Towarowa produkcja prosiąt No no, widze że kolega ma głowe do interesu.

#14 Share frutis

frutis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 postów

Napisany 08 grudzień 2009 - 22:13

Towarowa produkcja prosiąt Papier przyjmie wszystko. Rzeczywistość niestety wygląda nie co gorzej :lol:

#15 Share minik89

minik89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 08 grudzień 2009 - 22:40

Towarowa produkcja prosiąt Z tego co mnie uczą na studiach i co wyczytałem na ten temat plenność loch zależy w 80% procentach od żywienia, w 10-12% od warunków środowiska, a tylko około 8 % to genetyka. Tez mnie to zdziwiło ale zagłębiłem się w temat i to prawda. Wiec nie ma sensu wydawać kasy na materiał hodowlany. My nasze lochy zapładniamy nasieniem od rasowych knurów czasem nawet z poza granic polski wiec myślę ze to wystarczy :lol:

#16 Share frutis

frutis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 postów

Napisany 09 grudzień 2009 - 10:42

Towarowa produkcja prosiąt

Z tego co mnie ucza na studiach

I wszystko jasne :):lol: ach te nasze polskie uczelnie .................. :)

ps. przepraszam za częściowe cytowanie poprzedniego posta :)

#17 Share minik89

minik89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 09 grudzień 2009 - 21:50

Towarowa produkcja prosiąt A ty skąd masz lepsze informacje? Jesteś może zootechnikiem? Studiuje na SGGW i nie uważam ze moja uczelnia jest kiepska i ze poziom studiowania również. W Polsce zaledwie niewielki ułamek rolników ma wykształcenie kierunkowe a to wielki błąd bo nawet praca w gospodarstwie przez 40 lat nie nauczy cie tego co szkoła. A praktyka również jest ważna ale teoria to podstawa żeby ja można wykorzystać później. Wiem po sobie ze nawet iż od zawsze wychowywałem się i pracowałem w gospodarstwie, interesowałem się tym to tak naprawdę najwięcej nauczyła mnie szkoła o hodowli i uprawie.

#18 Share frutis

frutis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 postów

Napisany 10 grudzień 2009 - 07:32

Towarowa produkcja prosiąt Z całym szacunkiem do Twojej uczelni, ale za bardzo ten skrót mi nic nie mówi może dlatego że nigdy nie interesowały mnie coś takiego jak uczelnie rolnicze. Skoro twierdzisz że tyle na uczyłeś się na tej uczelni, to niech już tak zostanie i korzystaj z tej wiedzy we własnym gospodarstwie.
Schodzimy od tematu troszkę

#19 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 10 grudzień 2009 - 11:24

Towarowa produkcja prosiąt SGGW - Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego ;)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Towarowa produkcja prosiąt Dzisiaj, 21:47
  •  

#20 Share frutis

frutis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 postów

Napisany 10 grudzień 2009 - 12:46

Towarowa produkcja prosiąt andrzej2110 mogłem sobie wygooglować ;) nazwę i bym dowiedział się znaczenie tajemniczego skrótu :D . Ale spoko dzięki za fatygę :( :D

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Anemia u prosiąt: jakie niesie ze sobą zagrożenia? zobacz »