Skocz do zawartości

Zdjęcie

Deutz-Fahr czy John Deere


67 odpowiedzi na ten temat

#21 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 grudzień 2009 - 09:30

Deutz-Fahr czy John Deere pala tyle samo co df jesli porownamy porownywalne. maja inne przebiegi bo krzywe sa adresowane do innych grup uzytkownikow.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz-Fahr czy John Deere Dzisiaj, 02:14
  •  

#22 Share kapitan1

kapitan1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 74 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głuchów WLKP

Napisany 05 grudzień 2009 - 12:58

Deutz-Fahr czy John Deere to może ja coś od siebie :lol:
porównując jd 6630(137KM) i df m620(163KM) co do spalania to jest na tym samym poziomie i robota porównywalnie zrobiona powiedział bym nawet że df przy prasie spalał ok 1 l/h więcej lecz przy orce odwrotnie 2l/h więcej jd (ok25l/h miał troszkę ciężko bo 5x50) a największy wpływ na spalanie ma technika jazdy co do innych rzeczy każdy ma swoje plusy i minusy

#23 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 grudzień 2009 - 13:11

Deutz-Fahr czy John Deere Moze i ja sie wypowiem na temat ciagnikow JD. Mamy JD 6830 i JD 5720. Nie doczytalem sie jaka moc Cie interesuje wiec troche opowiem o tych modelach. Jest taki stareotyp ze JD duzo pala,zgodze sie z tym,pala duzo jesli obroty sa ustawione na 2000 obr/min,jesli masz np 1800 obr/min to spalanie jest porownywalne w tej klasie ciagnikow. Szczegolnie widze to po 6830 w orce. Co prawda gdy ustawie 2000 obr to szybciej pojade ale skalanie przy 4 skibowym kvernelandzie ksztaltuje sie w okolicach 22-30L/H w zaleznosci od gleby. Przy 1800 obrotach spada do 17-24 L/H. To odnosnie spalania. Teraz moze napisze wady ciagnikow ktore uzytkuje,poniewaz zalety pewnei kazdy zna a o wadach nie kazdy chce sie wypowiadac

5720
- Tlumik po 200mth odpadnie.To jest regola powtarzajaca sie w 90% przypadkach.
- Promien skrety moglby byc wiekszy
- W skrzyni biegow PowerQuad 16/16 zastosowane sa linki. Trzeba sie liczyc ze i te z czasem moga sie przerwac. u mnie po 1000 mth pekla jedna.
- Strasznei lekki przod. Bez obciaznikow nie ma mowy o pryskaniu czy nawozeniu jesli z tylu mamy ciezar powyzej 1.5 tony

6830
- Koniecznosc dociazenia przodu
- Wedlog mnie opony 520/85 z tylu sa zbyt waskie to tej masy ciagnika
- Raczka zamykajaca tylna szybe zawsze sie otwiera ( Uzytkownicy pewnie wiedza o co chodzi)
- Po zaczipowaniu bedzie was wkur.... blad wyskakujacy na komputerze ENGINE SYSTEM, piszczenie tego komunikatu naprawde wyprowadza z rownowagi, Bledu nie da sie usunac,lecz jest nieszkodliwy.
- Nie wiem jak u innych ale u mnie od tylnego gornego ciegla polamalo oslony hydrozlaczy.
- No i jak w kazdym JD ciezko sie wbija biegi

#24 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 grudzień 2009 - 13:34

Deutz-Fahr czy John Deere Też mam 5720-i oprócz tego z przodem kompletnie nie mogę potwierdzić rewelacji Huberta
-tłumik nie odpada (200 mth przekroczone Dodany obrazek )
-o tych linkach gdyby to była prawda słyszałbym już 100 razy na Landtreff
-promień skrętu jest całkiem niezły-tak właściwie to ciężko znaleźć coś tych rozmiarów i tak zwrotnego (no ale na gwarancji wkręcono w nim ograniczniki )
--co do lekkiego przodu to prawda-tyle że gdzieś mam jakiegoś PDF-a o projektowaniu tego ciągnika i właśnie skonstruowano go z takim założeniem że często będzie chodził w ładowaczu (po prostu ciągnik na użytki zielone)-dla mnie to z kolei zaleta bo nie muszę tak często włączać przedniego napędu Dodany obrazek

#25 Share sydney

sydney

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie,miłakowo

Napisany 05 grudzień 2009 - 14:50

Deutz-Fahr czy John Deere Z tym skrętem to coś musi być bo ostatnio jeździłem casem, nh i JD wszystkie w przedziale 100-110km i JD wydał mi się najmniej zwrotny.

#26 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 05 grudzień 2009 - 14:58

Deutz-Fahr czy John Deere [quote]5720
- Tlumik po 200mth odpadnie.To jest regola powtarzajaca sie w 90% przypadkach.
- Promien skrety moglby byc wiekszy
- W skrzyni biegow PowerQuad 16/16 zastosowane sa linki. Trzeba sie liczyc ze i te z czasem moga sie przerwac. u mnie po 1000 mth pekla jedna.
- Strasznei lekki przod. Bez obciaznikow nie ma mowy o pryskaniu czy nawozeniu jesli z tylu mamy ciezar powyzej 1.5 tony/quote]
Z tym skrętem to wystarczy śruby ograniczające powkręcąć do końca i zawraca na 4m. A chyba chodzi Ci o mniejszy promień? Bo im większy tym więcej miejsca potrzeba żeby zawrócić.

#27 Share sydney

sydney

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie,miłakowo

Napisany 05 grudzień 2009 - 15:08

Deutz-Fahr czy John Deere Dokładnie tak jak piszesz :lol:

#28 Share Piotrek6911

Piotrek6911

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj.Lubelskie

Napisany 05 grudzień 2009 - 15:38

Deutz-Fahr czy John Deere To znaczy ze DF lepszy?

#29 Share sydney

sydney

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie,miłakowo

Napisany 05 grudzień 2009 - 15:58

Deutz-Fahr czy John Deere Ja na początku myślałem o DF, pote była valtra, JD, NH i case. Ponieważ do delera DF mam daleko i zaproponował mi wysoką cenę to wogóle go skreśliłem. NH walczył ale tez odpadł. Teraz został case i JD. Jednego i drugiego delera odwiedzilem już kilka razy, ciągnikami też trochę pojeździłem i powiem szczerze, że skłaniam się za casem. Porównując komfort pracy, wyposażenie, jakość wykonania case wychodzi do przodu. Kupując ciągnik trzeba kierować się względami praktycznymi i technicznymi a nie stereotypami. O JD każdy z nas słyszał jeszcze jak był dzieckiem do tego dochodzi super reklama i marketing, ale tym w polu dużo nie zrobimy.

#30 Share bialy1989

bialy1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wąbrzeźna

Napisany 05 grudzień 2009 - 17:45

Deutz-Fahr czy John Deere czy ja wiem czy narzędzia za małe? pług zabiera 2,5m a orze od 30 do 35cm głębokości. poprostu jeżdżę ekonomicznie. Obroty max 1900, silnik nigdy się nie dusi. W 7730 na wyświetlaczu masz ile spala na bieżąco, można nauczyć się dzięki temu oszczędzać. Jeśli jeździłbym tak że silnik by się dusił to spalanie momentalnie wzrasta. Tak samo jest na obrotach ponad 1900 i poniżej 1800. Nie wiem w jaki sposób u twojego sąsiada wychodzi 40l/h??? U mnie chyba nierealne. Kombajn mi mniej pali a ma silnik prawie 350km.

A case to dobiero potrafi łyknąć paliwa... :lol:

Dodam jeszcze że śmieszne są komentarze dotyczące otwierania szyby czy skrętu, czy tłumika :) Już wsześniej @katator to pisał ale potwierdzę że wystarczy dokręcić 2 śruby i macie skręt jak ta lala :) Otwieranie się szyby... w rączce jest naktętka którą należy dokręcić @hubertojdana . 5 zł za poradę :) tłumik owszem zardzewieje ale nie odpadnie, napewno nie po 200mtg :) może po 5tyś mtg. Ja mam 3000mtg i tłumik trzyma, żadna linka nie pękła. Opony 520 rzeczywiście są za wąskie, ja mam teraz założone 650. co do dociążenia to kupcie sobie przednie podnośniki i sprawa załatwiona :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz-Fahr czy John Deere Dzisiaj, 02:14
  •  

#31 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 grudzień 2009 - 17:59

Deutz-Fahr czy John Deere @bialy1989 otworzyć ci oczy? Kombajn mało bo obciążenie silnika jest na poziomie 60%. Ogólnie cudów nie będzie, kombajn ma małe obciążenie, ale pracuje na maksymalnych obrotach.. Przy ciągniku też cudów nie ma i przy obrotach 1800-1900 w orce mniej jak 30l/h na pewno nie będzie, bo silnik w ciągniku pracuje pod większym obciążeniem. Szacunkowo mogę Ci napisać, że na ha orki jak napisałeś spalisz min. 16l/ha. Kwestia tego ile jeździsz na godzinę.

Co do Case, to niezależne testy wykazują, że dopóki nie załączy się PB, to spalanie jest w normie. Jednak nie można zapomnieć, że PB to znaczny przyrost KM i Nm, bardziej tego drugiego.


Wniosek ogólny, który pisałem już wielokrotnie MOC=SPALANIE i cudów nie ma. Średnio 0,9-1,2litr na 10KM, jednak im większa moc tym bardziej współczynnik rośnie

#32 Share Adrianos

Adrianos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 603 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:PODLASIE

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:03

Deutz-Fahr czy John Deere no zdecydowanie tak JD pali więcej ale są bezawaryjne, czego nie można powiedzieć o DF i moc jest inaczej generowana tzn że się tak wyrażę... JD jak ma ciężko puszcza chmurę i idzie dalej a DF zaśnie, przynajmniej ja mam takie spostrzeżenia:>
Sprzedam:
- zbiornik na mleko 2500 litrów
- beczkowóz 4000litrów Meprozet

#33 Share bialy1989

bialy1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wąbrzeźna

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:05

Deutz-Fahr czy John Deere kombajn ma małe obciążenie tak? To spróbuj wjechać w 2 metrowy zielony rzepak. A ciągnik nigdy mi nie spalił 30l/h. Ma hektar orki wychodzi do 20 l.

#34 Share sydney

sydney

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie,miłakowo

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:17

Deutz-Fahr czy John Deere Żaden ciągnik nie jest bezawaryjny. Czy to JD, case czy coś innego. Poza tym te nowe JD to nie to samo co kiedyś.

#35 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:25

Deutz-Fahr czy John Deere Nie mówię o obciążeniu elementów roboczych, a o silniku. Twój kombajn jest tak skonstruowany, że silnik ma duży zapas mocy, że prędzej Ci się pas spali na, niż silnik zdechnie. Dodany obrazek @bialy1989 to ile km/h orzesz?

W odniesieniu do awaryjności JD, to wynika to z jakości, a to wynika z zupełnie innej założonej przy projektowaniu żywotności. Nie można tylko ograniczać się do JD, bo jest to zjawisko ogólnoświatowe i dostrzegalne w każdej dziedzinie. Cięcie kosztów i chęć zarobienia na konsumencie robi swoje. :lol:

#36 Share bialy1989

bialy1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wąbrzeźna

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:26

Deutz-Fahr czy John Deere pewnie że tak. To tylko maszyny... takich ciągników jak kiedyś to już nie będzie... dzisiejsze ciągniki po 30 latach pewnie będą ciągle remontowane :lol: dletego trzeba po 10 latach zmieniać na nowe a stare wypychać :)
A wracając do ogólnego tematu to ja zostaje przy swoim że DF nie można porównywać do JD.

orze 7,5-9,0km/h zależy jaka gleba

#37 Share a8185

a8185

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja
    Hodowla bydła

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:29

Deutz-Fahr czy John Deere każdy mówi ze nowsze modele nie dorównują starszym. ale całe życie nowy to nowy.

a co do spalania hmmm
duży ciągnik jest produkowany do dużych robót wiec do tego należy go wykożystać. Więc jak to ktoś pisał MOC=SPALANIE.
ja mam zeotra (wiem ze to nie o tą markę chodzi) no i wszyscy mówią ze one dużo palą. No rzeczywiście taka jest prawda. ale w ciężkich robotach to wcale średnie spalanie nie wychodzi więcej niż w innych markach. no siana im przewracał nie będę

więc myślę ze i tutaj z JD jest podobnie

#38 Share bialy1989

bialy1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wąbrzeźna

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:38

Deutz-Fahr czy John Deere "nowy to nowy" ale nie wiadomo jak będzie chodził za 20-30 lat, a stare chodzą :lol: dlatego mówi się że nowe nie dorównują starym a tego tak naprawdę jeszcze nikt nie wie, się okażę :)

#39 Share sydney

sydney

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie,miłakowo

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:51

Deutz-Fahr czy John Deere Ponieważ chcę kupić ciągnik ostatnio jeździłem trochę po delerach i przy okazji zaglądałem do serwisów. Mechanicy z JD nażekali tak samo jak ci z casa czy nh, a może nawet bardziej. Myślę, że JD przez to że jako jedyna marka został sam czyli nie wszedł do żadnej grupy, aby teraz się utrzymać musi lecieć trochę po kosztach i stąd wynikają te negatywne opinie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz-Fahr czy John Deere Dzisiaj, 02:14
  •  

#40 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 05 grudzień 2009 - 19:00

Deutz-Fahr czy John Deere JD nie wszedł do koncernu, bo jest silną marką. Jakie to niby negatywne opinie słyszałeś? Poza tym JD jest jeden, a w koncernach z zewnątrz się różnią, a poza tym jedna sitwa, także coraz trudniej mówić o konkurencji wewnątrz koncernu.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy