Polecane posty

Ferdek07    75

Dziwna sprawa, w wadę fabryczną trudno uwierzyć chociaż nic nie wiadomo, ale w jaki sposób dostała się woda? w końcu płyn chłodzący to też w 50% woda, nie było ubytków płynu? zmieniłeś pompe olejową? stan oleju cały czas był OK? Czy ciągnik stał pod chmurką całą zimę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Oj kolego coś tu bardzo nie składnie piszesz.... albo bajki zmyślasz... Piszesz, ze go składałeś sam a nie wiesz jaki olej lałeś???, Przecież jak byś robił silnik i wymieniał olej bo stary był z tą ,,mazią" tak jak piszesz to chyba wiesz co zalewałeś ,,czarno na białym".... Następnie ta maź w oleju to płyn chłodniczy(chyba,że lałeś wodę skoro piszesz że biała maź...)i jeśli już to prawdopodobnie ten płyn czy woda pojawiła się w oleju to poszła by uszczelka pod głowicą, głowica lub ewentualnie pierścień na tulei skoro płyn poszedł w olej. Może być to pewną podpowiedzią na przyczynę padnięcia turbiny, że dostawała olej z tą jak Ty to nazywasz ,,mazią", a także odpowiedź na na nadmierne zużycie panewek. Nie chciał bym wyrokować, ale jeżeli to prawda co piszesz prawdopodobniej za długo ciągnik był jeżdżony na tej ,,mazi" w oleju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Silnik w Proximie masz zalany mineralnym, nie półsyntetykiem, czy dopiero teraz zalales nim???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Turdus jest mineralny, ale tu chyba jakiś inny problem musiał być, może ktoś nalal lub nasypał Ci do silnika, albo z pompą olejową było coś nie tak od nowości, albo jeszcze coś innego, podaj więcej faktów, jak czesto kontrolowałeś stan oleju i płynu chłodzenia, co il emtg zmieniałeś olej itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

Olej zmieniiałem co ok 300mtg. pompy olejowej nie zmieniałem stan oleju sprawdzałem przed każdym porannym uruchomieniem ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

ja bym po takiej "przygodzie" zmienił pompę olejową, gdy robiłem remont w perkinsie w zakładzie powiedzieli że nie dadzą gwarancji na silnik jeśli nie zmienimy pompy olejowej, bo niby OK a ciśnienie może dawać niższe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

U nas w Proximie powodem dostania się płynu chłodzącego do oleju było rozszczelnienie się chłodniczki intercoolera,w kolektorze ssącym i kapało z niej na cylinder wystarczyło ją wymienić na nową cena 990zł ;( , dodam że traktor jest z 2006roku i ma obecnie ponad 1000mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

U nas w Proximie powodem dostania się płynu chłodzącego do oleju było rozszczelnienie się chłodniczki intercoolera,w kolektorze ssącym i kapało z niej na cylinder wystarczyło ją wymienić na nową cena 990zł ;( , dodam że traktor jest z 2006roku i ma obecnie ponad 1000mth.

no tak kolego tylko że u mnie w proximie nie na interkólera wiec tą przyczynę morzna odżucić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio6483    0

koledzy moze wiecie jak turbina będzie pasołała do mojej proximy szukałem w różnych miejscach i albo nie mają a jak mają to chcą za nią 2500zł i trzeba czekać ok 2 tygodni na nią bo musząją ściągnąć z czech. czy może być inna turbina aby była od cztero cylindrowego silnika i aby pasowały mocowania czy musi być koniecznie oryginalna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Na turbinie powinien byc nabity model turbiny i firma produkujaca (KKK, Garret) i po tym oznaczeniu mozna sobie cos dopasowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Skoro kapie olej to trzeba odłączyć przewody doprowadzaiące olej do turbo spręrzarki.A tak w ogóle to po co ci turbina przecież sama turbina to nic nie daje,potrzebna jest jeszcze sprężarka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Pronarek czy ty wogule masz jakieś pojecie o czym Ty piszesz.... czy ty widziałeś turbinę czy tylko dynamo w rowerze...????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

Przepraszam, że trochę z innej beczki

W moim Zetorze 9540 też szykuje się wymiana turbiny, bo mam cały kolektor dolotowy zalany olejem

I mam pytanko

Czym się różni turbo z zetora 10540 od 9540? :blink:

I czy spaliny mogłyby iść przez rurkę oleju do miski olejowej a potem przed odmę na zewnątrz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj