lukaskurp

mobilny alternator???

Polecane posty

lukaskurp    7

Wpadł mi dziś kolejny szatański pomysł. wczoraj spaliłem prostownik a zima idzie.

Alternator sprzężony z silnikiem el. do ładowania akumulatorów. Plus z alternatora na klemę+, masa ciągnik, samochód. wzbudzenie przez żarówkę z plusowej klemy(ładowane by były takie aku które jeszcze mają trochę prądu)

może to zadziałać bo mi siE wydaje że to taka sama operacja jak ładowanie przy zapalaniu i alternator 60A to można na tym i samochód zapalić tylko co na to akumulator?

 

komentujcie wg. mnie jest to możliwe ale może czegoś nie widzę bo to świeży pomysł.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

przy prądzie 60A masz nikłe szanse, żeby w ogóle ruszyć wieniec, bynajmniej w rozruszniku R7, R11 :D to jest jeżeli chodzi o rozruch. a co do tego drugiego czyli zwykłe ładowanie, to wcale nie głupi pomysł, można spróbować.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

O rozruchy R7 to nawet nie myślałem bo z tego wyjdzie max 720W. ale taki samochodowy rozrusznik w połączeniu z aku w którym coś prądu jest, kto wie.

 

Czekam na dalsze komentarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

hmm, napisałeś o ciągniku. ja w ciągniku nie widziałem mniejszego rozrusznika niż 2.5kW. P=U*I I=P/U I=2500W/12V=208~210A. myślę, że rozruch silników wysokoprężnych powinieneś sobie odpuścić :)

 

wydajne trafo i jakieś diody prostownicze, już masz coś drobnego, ale działającego :D


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

720W to była teoretyczna wartość mocy 60A-alternatora z magicznego wzoru P=U*I

I jestem w stanie zrozumieć,że jest to mniej jak 2,5KW czytaj 2500W

W sensie rozruchu miałem na myśli: podłączam to na 15 min i próbuje zapalić silnik bez odłączania tego.

 

Chodzi mi głównie o aspekty tego ładowania takie jak wpływ na aku, co jak będę tym ładował i zapale silnik i wtedy będą ładowały dwa alternatory itp. Na pewno są tak owe skoro osobiście nigdy nie słyszałem o takiej "ładowarce". Co nie znaczy że nikt tego nie próbował.

 

Z prostownikiem własnej roboty wydaje mi się że zasłabo na elektrotechnice uważałem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

odpalać przy pracującym altku bym nie radził, już nieraz dawca przy przepinaniu aut na przewodach tracił alternator, poprzez duże obciążenie nie wytrzymuje mostek :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Jeżeli chodzi o ładowanie to bez problemu będzie działać (czemu niby nie a co jest innego przy zapalonym silniku tylko odpowiednio dobrać obroty silnik-alternator).

 

Odnośnie odpalenia z tego alternatora nie da rady ale jako pomoc może służyć (niema tu nic innego jak odpalanie z drugiego pojazdu z pracującym silnikiem, kilka razy odpalałem tak ciągnik że "dawca" pracował i jakoś nie było problemu (oparte na własnej praktyce, nie znaczy że takowa usterka nie może wystąpić), dodatkowo na przewodzie ładowania bezpiecznik i po problemie uszkodzi się bezpiecznik a nie alternator).

 

Myślałem kiedyś o takim układzie (nawet zgromadziłem elementy) ale z braku chęci i potrzeby nie sfinalizowałem swojego pomysłu (staram się mieć sprawne akumulatory oraz w razie potrzeby prostownik).

 

Jest jeszcze jedno mobilność takowego prostownika (większe gabaryty odnośnie standardowych prostowników).

 

Jak masz jeszcze jakieś pytania to zapraszam na GG.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Sadek. Ten bezpiecznik to chyba nie najlepszy pomysl. Alternator w pelnym pedzie i nagle odlaczony od obciazenia?

 

Jakos nie bardzo to widze.

 

A i owszem taka ladowarka moze i zda egzamin. Ale myslac o mobilnym zestawie to jak to widzisz? Czy uwazasz ze silnik 1,5kW czy 2,2kW + alternator+ pasek od przekladni to taki mobilny zestaw? No nie wiem. Kupa zelastwa + wirujace elementy.

 

Lepiejjednak moim zdaniem do wiekszego transformatora z prostownikiem kolka doczepic i bedzie ten sam efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Mobilność pojęcie względne. ja za urządzenie mobilne uważam rzeczy które turem dam rade wziąć. :(

Ja bym sobie to do kompresora dopiął np. i po garażu śmigał.

Ale po to jest temat żeby każdy swoje zdanie mógł wyrazić!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Witam po BARDZO DŁUGIEJ PRZERWIE....dziwi ze nadal jestem moderatorem ..ale chyb pora wstac ze snu...

takie rozwiązanie nic nieda...- wszystkie trafa typu Power sa tylko na minimalny rozruch..ta sa prady z rzedy ok 200A .. -rada dobry-nowy akumulator -odpowiednio uzytkowany poradzi sobie ze wszystkim!!!!!!!!!!!

 

Pozdrawiam Wszystkiego NAJ NAJ W NOWYM ROKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj