Skocz do zawartości

Zdjęcie

przyczepa d-47


19 odpowiedzi na ten temat

#1 Share emtecc

emtecc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 18 listopad 2009 - 23:19

przyczepa d-47 Tak jak w temacie mam problem dotyczący kiprowania przyczepy D-47 "do tyłu".
Problem polega na tym,że gdy podniesie się przód przyczepy i "uszy od skrzyni (te w które wkłada się bolce)" miną ramę przyczepy to skrzynia przesuwa się na prawą stronę względem ramy około 35cm. Nie za ciekawie to wygląda jak przyczepa jest pełna. Jest niebezpiecznie przegięta.
Podejrzewam,że dzieje się to przez obrotnicę (była spawana).

Co mogę z tym zrobić, co radzicie

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
przyczepa d-47 Dzisiaj, 07:14
  •  

#2 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 19 listopad 2009 - 07:17

przyczepa d-47 winę ponoszą nie stmetrycznie wspawane tylne uszy na ramie bądź skrzyni ,prawe jest zbyt cofnięte do tyłu względem lewego lub odwrotnie lewe jest zbty wysunięte względem prawego

#3 Share nickfrey

nickfrey

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co ciekawe

Napisany 19 listopad 2009 - 09:21

przyczepa d-47 A sprawdzałeś czy tylne uszy nie były dorabiane. Sam kiedys dorabiałem jedno ucho z tyłu i zrobiłem za szerokie. Miałem wtedy taki sam problem przy wywracaniu do tyłu. Wspawałem tulejke i było ok.

#4 Share Gorzupiak

Gorzupiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 495 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 19 listopad 2009 - 13:27

przyczepa d-47 My przy swojej którą kupiliśmy mamy na jednaj stronie nowe reosry a na drugiej stare :/ i też z jakieś 15 cm krzywo wywraca
"Myślę, że w dzisiejszych czasach to społeczeństwo wywiera na tobie pewną presję, jak powinieneś się zachowywać."

#5 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 19 listopad 2009 - 16:14

przyczepa d-47 zwichrowana rama ktoś kiedyś kiprował przeładowaną przyczepe która nie stała prosto i " uciekła w bok" i krzywiła się gdzieś rama, lub kiprował i nie zorientował się, że zgubił 1 bolec i uciekła z mocowań i się skrzywiła,
potem ktoś ją poprostował, ale pod obciążeniem i tak pewnie "ucieka w bok"
na pusto schodzi równo?? czy musicie napychać, żeby trafiła na miejsce??

#6 Share emtecc

emtecc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 333 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 19 listopad 2009 - 20:16

przyczepa d-47 Rama trochę jest spawana ale jest prosta. Wiadomo że spawane to nie to samo co oryginał. Jak opada przy kiprze "do tyłu" to muszę nasuwać skrzynię żeby uszy trafiły na swoje miejsce. Jeśli tego nie zrobię ucho mija się kilka cm od właściwego położenia. Pociągnie się ja kawałek i skrzynia sama wskakuje na miejsce.

Co do ucha to było coś z nim kombinowane i możliwe, że przez nie skrzynia ucieka na bok.

Nadal zastanawiam się nad obrotnicą. Po prawej stronie była najwyraźniej złamana/pęknięta bo jest spawana

#7 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 22 listopad 2009 - 19:35

przyczepa d-47 Miałem taki sam problem, rozwiązałem go w ten sposób, że "złapałem" tłok grubym łańcuchem np. od rozrzutnika. Trzeba to zrobić tak, aby łańcuch jednym końcem był przyczepiony do tłoka jak najniżej (przy końcówce doprowadzającej olej do tłoka). a drugim końcem do ramy - oczywiście nieruchomej z tej strony aby tłok nie przekręcał się na bok podczas wywracania do tyłu. Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę precyzyjnie.
Najlepsze zostawiłem na koniec - po jakimś roku, może dwóch, gdy wywracałem przyczepę na bok musiałem zdjąć łańcuch (wywracałem akurat na tą stronę, że musiałem to zrobić). Później znów kiprowałem do tyłu bez łańcucha i przyczepa równiutko idzie do góry i jeszcze równiej opada na zamki. I tak jest już do dziś, widocznie sama się sprostowała.
Trochę długo, ale mam nadzieję, że zrozumiale.

#8 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 22 listopad 2009 - 19:49

przyczepa d-47 W ten sposób możesz wygiąć tłok.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#9 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 23 listopad 2009 - 10:54

przyczepa d-47 Po pierwsze zrobiłem tak i tłok się nie wygiął, po drugie przy wywracaniu przyczepy do tyłu tłok NIE POWINIEN przekręcać się na bok - bardziej prawdopodobne, że wygnie się gdy tak się dzieje.

#10 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 23 listopad 2009 - 12:04

przyczepa d-47 andrzej ma rację, to, że tak się nie stało to znaczy, że miałeś szczęście, w tych konstrukcjach to rama ma odpowiadać za stabilność przy wywrocie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
przyczepa d-47 Dzisiaj, 07:14
  •  

#11 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 23 listopad 2009 - 12:43

przyczepa d-47

Po pierwsze zrobiłem tak i tłok się nie wygiął, po drugie przy wywracaniu przyczepy do tyłu tłok NIE POWINIEN przekręcać się na bok - bardziej prawdopodobne, że wygnie się gdy tak się dzieje.

Nie powinien na bo a przyczepa powinna po opuszczeniu idealnie pasować w uszy. Po to masz tłok zamocowany wahliwie aby dostosowywał się do przyczepy.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#12 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 25 listopad 2009 - 08:23

przyczepa d-47 @rafff24 szczęście to miałbym gdyby tłok nie wygiął się przy, powiedzmy, kilkukrotnym wywracaniu - ja wywracałem przyczepę kilkadziesiąt razy (ze zbożem i kukurydzą do max. wypchniętego tłoku). Wydaję więc się, że nie jest to kwestia szczęścia lub jego braku, lecz przemyślanej naprawy.
Do @andrzej2110 tłok zamocowany jest wahliwie dlatego, aby przy wywracaniu do tyłu nachylał się, ale tyko w płaszczyźnie przód-tył (konkretnie musi nachylać się dolną częścią do przodu). Nie może, przy kiprowaniu do tyłu, przechylać się na boki. Na bok przechylać może się (a nawet powinien) podczas kiprowania na lewą lub prawą stronę. Podobnie gdy kiprujesz na bok tłok nie może nachylać się w płaszczyźnie przód-tył.

#13 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 listopad 2009 - 10:55

przyczepa d-47 Siłownik wywrotu jest na przegubie kulistym i wychyla się tak jak pozwala na to rama. Krzywa i wiotka ram będzie krzywić się przy wywracaniu, niezależnie od tego na którą stronę ustawimy wywrot, nie bez znaczenia jest rozmieszczenie ładunku. Siłownik ma za zadanie unosić skrzynię ładunkową i nic więcej.

#14 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 25 listopad 2009 - 19:05

przyczepa d-47

ja wywracałem przyczepę kilkadziesiąt razy (ze zbożem i kukurydzą do max. wypchniętego tłoku)


po prostu rame nie masz aż tak zwichrowaną i siła boczna na tłok nie była na tyle duża, żeby go skrzywić, nawet w naczepach w TIR-ach jest siłownik na przegubie, a kiprują tylko do tyłu, siłownik ma podnieść, a rama ma to stabilnie wywrócić, wszelkie blokowania ruchów siłownika mają wpisane ryzyko jego uszkodzenia
widziałeś kiedyś siłownik w maszynie który ma za zadanie nie tylko coś unieść ale bocznie ustabilizować? bo ja nie widziałem, chodzi mi tu o fabryczne konstukcje

#15 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 25 listopad 2009 - 21:08

przyczepa d-47

Do @andrzej2110 tłok zamocowany jest wahliwie dlatego, aby przy wywracaniu do tyłu nachylał się, ale tyko w płaszczyźnie przód-tył (konkretnie musi nachylać się dolną częścią do przodu). Nie może, przy kiprowaniu do tyłu, przechylać się na boki. Na bok przechylać może się (a nawet powinien) podczas kiprowania na lewą lub prawą stronę. Podobnie gdy kiprujesz na bok tłok nie może nachylać się w płaszczyźnie przód-tył.


Ja mam przyczepę z wywrotem tylko na boki i siłowniki majo ruch w każdej płaszczyźnie.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#16 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 26 listopad 2009 - 19:09

przyczepa d-47

widziałeś kiedyś siłownik w maszynie który ma za zadanie nie tylko coś unieść ale bocznie ustabilizować? bo ja nie widziałem, chodzi mi tu o fabryczne konstukcje

Moim zdaniem w tym modelu przyczepy siłownik ma nie tylko podnieść ramę, ale również, jak piszesz, bocznie ustabilizować. Przecież skrzynia przyczepy jest długa i nie byłaby stabilna po podniesieniu gdyby "trzymały" ją jedynie dwa uszy. Zresztą, moim zdaniem, tłok siłą rzeczy spełnia rolę stabilizatora skrzyni podczas wywracania.

Ja mam przyczepę z wywrotem tylko na boki i siłowniki majo ruch w każdej płaszczyźnie.

Ja mam dwie przyczepy z wywrotem na bok i siłowniki mogą nachylać się tylko w jednej płaszczyźnie t.j. na boki :(

#17 Share farmermf

farmermf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2170 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 26 listopad 2009 - 20:13

przyczepa d-47 Mocowanie siłownika: KOŁYSKA i ŁOŻA do 7 ton (823943335) - Aukcje internetowe Allegro
na zdięciach widać że siłownik jest w kołysce która umożliwia ruch w 4 strony.

#18 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 26 listopad 2009 - 20:38

przyczepa d-47 Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Pogięte porzecznice trzymające siłownik tylny
nie widać całej no ale :(

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#19 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 27 listopad 2009 - 09:09

przyczepa d-47 Ok, tyle tylko co to ma do rzeczy. Czyli twierdzisz, że tłok przy wywracaniu przyczepy na bok MUSI mieć możliwość ruchu w każdej płaszczyźnie? Jeżeli tak to mogę przesłać ci zdjęcia przyczep które wywracają na boki i tłoki mają możliwość jedynie bocznego wychyłu. Dodam, że konstrukcje te działają bezawaryjnie kilkanaście lat - tłok nigdy się nie wygiął.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
przyczepa d-47 Dzisiaj, 07:14
  •  

#20 Share farmermf

farmermf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2170 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 27 listopad 2009 - 17:37

przyczepa d-47 Ja przerabiam wywrotke z 2 na 3 stronny wywrot i prosta sprawa , przy 2 stronnym wywrocie wystarczy wychył na 2 strony a zaś przy wywrocie 3 stronnym trzeba montować kołyske aby siłownik mógł sie wychylać w 4 strony.Tak było jest i będzie

Podobne tematy