Polecane posty

Damianosek    0

Chłopie ustawiałem już ze 100 razy i nic. Dolewałem oleju do skrzyni i tez nic nie dało. Jak zmieniam biegi to sprzęgło wciskam do końca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poke912    0

Ja mam ten sam problem co ty. Żeby wżocić mniejszy muszę się zatrzymać

Bedziemy w zimie robić przegląd skrzyni biegów to mogę ci napisac co było nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

albo masz rozłonczony ten hamulec albo zle ustawiony bynajmniej ja miałem ten sam problem w swoim 1014 jak go kupiłem ale teraz go wyczułem i jest ok wcześniej przy zmianie biegu na mniejszy wciskałem sprzegło do końca i się nie dało zmienić biegu a teraz wciskam sprzęgło mniej więcej do połowy i bieg wskakuje jak malina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

koledzy.... a czy wiecie że w duzych ursusach jest jest podwójne wysprzeglanie.... technika bardzo zapomniana a bardzo skuteczna w takich przypadkach , dla jasnosci jak ktos ma instrukcje obsługi duzych ursusów to sobie przeczyta jak sie powinno zmieniac biegi.. tam jest taki rozdział.... :) powiem że ja juz opanowałem technike zmiany biegów bez uzycia sprzegła...w górea i redukcja super sprawa :) szczególnie przydatna przy transporcie .i powiemz ejesli sie wysprzegla na dwa razy to nawet jak skerzynia jest na dobicu a sprzegło prawidłowo ustawione to biegi musza wchodzić prawidłowo chyba ze źle wysprzeglicie ... to wtedy inna bajka... ja tez prawie całe zycie wysprżeglałem na raz , dopóki nie poszłem do TMR-u to musiałem na nowo uczyć sie jazdy ciągnikiem i zmianie biegów... i wiem co mówie bo mam juz skrzynie na dobicu w 1224 dl.. i nawet cos żle sprzegło ustawione ale zawsze jak wysprzeglam na dwa razy , bez róznicy czy w góre czy redukcja to nie ma zadnych zgrzytów :)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

FINN a mógłbyś coś bardziej przybliżyć ?? Bo mamy 1614 i zgrzyta skrzynia :) A nie mamy instrukcji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

nie wspominałem o tym bo myślałem ze wszyscy o tym wiedzą to jest normalność zresztą w starach też tak było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filemon2    0

Koledzy bo w tych ciagnikach są skrzynie niesynchronizowane.Biegi nie mają synchronizatorów i sprzegło wciska się na "dwa razy" Tak jak kolega wyżej napisał w starach też tak było ale dopisze że były też w starach skrzynie synchronizowane.A z tym na dwa razy to tak:

1/Jeśli zmieniamy bieg z niższego na wyższy to wciskamy sprzeęgło wyłaczamy bieg puszczamy sprzegło naciskamy sprzegło i wrzucamy bieg to taka kolejnosc.Mysle ze nie namieszałem

2.Jeśli zmieniamy bieg z wyzszego na nizszy to:wciskamy sprzegło,wyłaczamy bieg,puszczamy sprzegło,Przegazować,wciskamy sprzegło i wrzucamy bieg.Wiadomo jeśli nie wchodzi co sie może zdarzyc wwyniku jakiegoś spóżnienia powtrzamy od przegazówki

Myśle a przynajmniej mam nadzieje ze w miare zrozumiale to opisałem.Też dawno kiedyś kiedy pierwszy raz jeżdziłem 902 nie mogłem tego zrozumieć.Trzeba to troche poćwiczyć.Ale póżniej nawet w cięzarowych jakichś starszych z podjechaną skrzynią można sobie to użyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Filemon2 wielkie dzięki za wyjaśnienie , bardzo zrozumiale napisane :) Jeszcze raz dzięki :)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

@FINN a jak rozpoznać że sprzęgło jest dobrze ustawione? bo ja próbowałem na dwa razy i nic to nie daje....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Florek93    27

Ja tak samo mam :) ale przy zmienianiu na wyższy bieg nie zgrzytają mi gorzej jest kiedy zmienia się na niższy wtedy podwójne wysprzęglanie wraz nie pomaga mi . Ale robię w ten sposób jak chcę redukować to wyrzucam lewą wajchę na luz i wtedy zmieniam sobie na niższy i wrzucam spowrotem lewą wajchę i nie ma żadnego zgrzytnięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Ja nie mam takiego ciągnika ,ale mam taką książkę ;Usuwanie niesprawności i regulacje ciągników rolniczych" z 1984r

Tam pisze trochę inaczej.zmiana biegów powinna wyglądać następująco.

Wciska sie sprzęgło ale nie do końca tylko tego miejsca zanim wyczujemy drugi opór(opór hamulca synchronizatora),daje sie luz i wciska sie dalej sprzęgło do oporu ,powoduje to zadziałanie hamulca i wyhamowanie wirujących elementów skrzyni.

jeżeli sprzęgło wyciska sie jednym ruchem do samego dołu to powoduje to hamowanie nie tylko elementów skrzyni biegów ale tag-że kół,prowadzi to do szybkiego awaryjnego zniszczenia tego hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

panowie podwójne wysprzęglanie jest jak najbardziej wskazane jednak nikt nie pisze dlaczego? ano dla tego żeby wyrównać prędkość obrotową wałka sprzęgłowego i skrzyni biegów a co za tym włączać bez zgrzytu biegi ,jednak jak ktoś dojdzie do wprawy i wyczuje przy jakich obrotach silnika do danej prędkości walki obracają się z tą samą prędkością to niema mowy o żadnym zgrzytaniu , moja 912 daje sobie redukować biegi bez zgrzytania nawet bez wysprzęgania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

koledzy dobrze piszą weźcie poszukajcie na forum kiedyś było poruszane coś podobnego. Pierwsze to sobaczcie czy wogule macie to sprzęgło odpowiednio naciągniete. Często spotykałem się z osobami które rozkręcały śrubę od tego sprzęgła bo lżej w tedy chodziło sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szy    0

WITAM Miałem ten sam problem z biegami w 912 dopóki nie wymieniłem docisku tgzw. słoneczka one się zużywają i trzeba je wymienić,po prostu robią się za niskie i nie wysprzęglają biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

A u mnie paradoksalnie lepiej zmienia się biegi bez uzywania sprzęgła ;) A gdy włączam bieg np. 1 zeby ruszyc to zgrzyta i nie chce wskoczyc od razu tylko za chwilę dopiero ;) czy moze mi ktos wytłumaczyc szczegółowo jak krok po kroku posciąga się sprzęgło w 80 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

post='442996']

podstawa to jakie ty masz sprzęgło ? słoneczko czy na łapki?

Słoneczko w ciągniku /? pierwsze szysze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raflik123    1

u mnie też w c-385 nie szło zmieniać biegu bez zgrzytu co się później okazał powodem tego było brak segera na wale napędowym w skrzyni pośredniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Jeśli się nie mylę to w starszej wersjii typu 385,1201,1604 było na łapki a w nowszych typu 912 ,1222,1614 słoneczko ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj